Negers die Duits spreken.quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:52 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Maak een goede tekst, leer 'm uit je hoofd en haal een 7. Zo deed ik 't.
Nee, alleen het bordquote:Op donderdag 30 maart 2006 18:51 schreef MaLo het volgende:
Doe het gewoon over een simpel onderwerp waar je al heel veel vanaf weet. Dan praat het hoe dan ook makkelijker. Mag je powerpoint of andere hulpmiddelen gebruiken?
* MaLo is blij dat ze al lang niet meer op de middelbare school zit![]()
Daar ligt het probleem al, ik kan geen goede tekst maken omdat ik geen woord duits kanquote:Op donderdag 30 maart 2006 18:52 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Maak een goede tekst, leer 'm uit je hoofd en haal een 7. Zo deed ik 't.
Woordenboek/online translator/klasgenoot..?quote:Op donderdag 30 maart 2006 19:08 schreef Myers het volgende:
[..]
Daar ligt het probleem al, ik kan geen goede tekst maken omdat ik geen woord duits kan.
Omdat ik anders frans had moeten doen, dat is nog veel erger.quote:
quote:Op donderdag 30 maart 2006 19:14 schreef neo2000 het volgende:
Begin je präsentatie eens met: "Sie sind alle Schwule..! Genau!"
Als je nog eens een lerares hebt, kan je nog eens tegen haar over "bumsen und blasen" beginnen.. Indien het een vent is, zoek je gewoon een dvd van Hansie Teeuwen op en je noemt hem gewoon constant Boots Junge..
Of je neemt gewoon een potje gel + schoensmeer mee, en doe vlak voor je präsentatie een grote klodder gel in je haar, en smeer het opzij met je hand.. Beetje schoensmeer op je wijsvinger en deze even onder je neus door halen in een horizontale beweging. Legio mogelijckheden mijn beste..! [afbeelding]
quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:40 schreef Camplo het volgende:
Einfach,
du sorgst dass du viel unter die Deutsche menschen kommt. Ich glaube, das wird dich gut tun.
Es ist etwa typisch das, "Die Holländer" gar kein Deutsch reden können. Sie sind nicht gans zufällig eine Nord oder Süd Holländer? Die haben immer viel mühe normales Deutsch zu reden.
Und jetzt auf Deutsch:
Eins Zwei Drei Los..
![]()
![]()
![]()
Mag je zelf een onderwerp kiezen?quote:Op donderdag 30 maart 2006 20:17 schreef Myers het volgende:
Nah, ik kan niet eens een goed onderwerp bedenken hiervoor. Ik haal wel een artikel van wikipedia.de en ga dat voorlezen, alsof ik zon grote tekst uit mn hoofd kan leren. Dan maar een 3.
Jup, maar waar ik het ook over doe, zo'n grote tekst kan ik niet uit m'n hoofd leren, wel als het in het nederlands of engels was geweest, maar sinds ik geen duits kan is dat niet realistisch en dat zou die leraar ook moeten weten, snap dan ook niet waarom hij niet gewoon een artikel geeft wat je zelf moet lezen en dan daarover met hem beetje praten zoals bij andere scholen.quote:
mijn monitor.quote:Op donderdag 30 maart 2006 20:31 schreef Camplo het volgende:
Je kan ook zeggen:
Hallo, ich bin Mayer
Grosse M, keine Ayer (eier)![]()
![]()
Je moet heeeeeeeel langzaam praten. En veel tijd besteden aan herhalingen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 20:34 schreef Myers het volgende:
[..]
Jup, maar waar ik het ook over doe, zo'n grote tekst kan ik niet uit m'n hoofd leren, wel als het in het nederlands of engels was geweest, maar sinds ik geen duits kan is dat niet realistisch en dat zou die leraar ook moeten weten, snap dan ook niet waarom hij niet gewoon een artikel geeft wat je zelf moet lezen en dan daarover met hem beetje praten zoals bij andere scholen.
Nu haal ik sowieso al een 3 omdat ik het gewoon voor moet lezen, maar dat mag niet.
Traag Duits klinkt echt ontzettend gay, zeker als je het woord 'handy' erin gebruiktquote:Op donderdag 30 maart 2006 20:44 schreef MaLo het volgende:
[..]
Je moet heeeeeeeel langzaam praten. En veel tijd besteden aan herhalingen.
Begin met een uitgebreide inleiding. Gutemorgen, ich bin .... en dan vertel je wat het onderwerp is, de tijdsduur, deelonderwerpen die aan de orde komen.
Dan vertel je over punt 1. Aan het eind van deelonderwerp 1, geef je één samenvattingszin waarin je dat deelondewerp dus samenvat. Als overgang naar punt 2, zeg je iets van: Ik heb jullie nu over insert naam deelondewerp 1 verteld, dan vertel ik nu wat over deelonderwerp 2.
Und so weiter.
Aan het einde van je presentatie vat je nog weer eens je hele stuk samen.
Alles bij elkaar smokkel je er dan toch zinnen bij op, waar je geen of nauwelijks nieuwe woorden voor hoeft te gebruiken.
Neem een blaadje mee en schrijf daar steekwoorden en moeilijke woorden op. En stamp de rest van de zinnen er zoveel mogelijk in.
Succes![]()
Handy klinkt als een woord uit een nagesynchroniseerde filmquote:Op donderdag 30 maart 2006 20:50 schreef vbmot het volgende:
[..]
Traag Duits klinkt echt ontzettend gay, zeker als je het woord 'handy' erin gebruikt
aber wie waren ja in deutsch am sprechen!quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:30 schreef Tha_T het volgende:
Onzin verwijderd
Maar het was wel slowchat en onnodigquote:Op donderdag 30 maart 2006 21:33 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
aber wie waren ja in deutsch am sprechen!
tut mir leid, du hasst rechtquote:Op donderdag 30 maart 2006 21:35 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Maar het was wel slowchat en onnodig
quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Myers, je bent een sukkel, dat jij nooit de moeite hebt genomen duits te leren is jou probleem.
Oh jij bent nu ineens de expert in het leren van Duits?quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:56 schreef Myers het volgende:
[..]
Duits leer je niet uit een paar kneuzerige schoolboekjes met wat woordjes en zinnetjes.
Doe niet zo dom. Myers heeft les gehad in Duits, en ervaarde dat je met woordjes leren het spreken niet snel machtig wordt. Dus hij is expert op gebied van iets proberen te leren.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh jij bent nu ineens de expert in het leren van Duits?
Waarom kan je er dan geen fuck van?
Zo heb ik mijn Duits toch wel aardig geleerd.quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:56 schreef Myers het volgende:
[..]
Duits leer je niet uit een paar kneuzerige schoolboekjes met wat woordjes en zinnetjes.
Ik had gewoon ruzie met mijn lerares omdat ze eigenlijk helemaal geen Duits sprak. Nou ja, in ieder geval niet beter dan de gemiddelde Nederlander. En verbeterd worden, daar kon ze ook slecht tegen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Had een 8.7 op mijn eindlijst voor Duits, had het hele jaar al ruzie met de leraar Duits omdat hij Zuidduits aan ons wou opleggen IPV Hoogduits.
Wat ben je voor een zealot als je het belanrgijk vindt wat voor Duits je leert.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Had een 8.7 op mijn eindlijst voor Duits, had het hele jaar al ruzie met de leraar Duits omdat hij Zuidduits aan ons wou opleggen IPV Hoogduits. Hij vond dat je Semmel zei tegen broodjes, (dat zeggen ze alleen in Beieren) en Servus om je vrienden te begroeten, de idioot.
quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:11 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Zo heb ik mijn Duits toch wel aardig geleerd.![]()
Mijn Duits lerares was wel goed in Duits spreken, maar van toetsen had ze geen kaas gegeten. Ik had een keer 15 van de 45 dingen fout, toch een 8,7.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:15 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik had gewoon ruzie met mijn lerares omdat ze eigenlijk helemaal geen Duits sprak. Nou ja, in ieder geval niet beter dan de gemiddelde Nederlander. En verbeterd worden, daar kon ze ook slecht tegen.
Je wil ook geen tweederangs Engels leren toch?quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:17 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat ben je voor een zealot als je het belanrgijk vindt wat voor Duits je leert.
Maar Engels is dan ook viel belangricher als Deutsch.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:19 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Je wil ook geen tweederangs Engels leren toch?
Ligt er maar aan hoe je het bekijkt, ik weet via de Duits Nederlandse industrieclub dat bedrijven tegenwoordig problemen hebben dat ze geen mensen meer kunnen vinden die goed duits spreken, en Duitsland is nog altijd de grootste buitenlandse markt voor Nederland.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:20 schreef TC03 het volgende:
[..]
Maar Engels is dan ook viel belangricher als Deutsch.
quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:15 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik had gewoon ruzie met mijn lerares omdat ze eigenlijk helemaal geen Duits sprak. Nou ja, in ieder geval niet beter dan de gemiddelde Nederlander. En verbeterd worden, daar kon ze ook slecht tegen.
En Engeland de kleinste?quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ligt er maar aan hoe je het bekijkt, ik weet via de Duits Nederlandse industrieclub dat bedrijven tegenwoordig problemen hebben dat ze geen mensen meer kunnen vinden die goed duits spreken, en Duitsland is nog altijd de grootste buitenlandse markt voor Nederland.
Bij Engels heb ik leraren ook maar zelden tot nooit hoeven verbeteren. Terwijl ik het eigenlijk beter spreek dan Duits tegenwoordig. De lerares die ik in mijn examenjaar had was erg tof. We hebben nog eens anderhalf uur Engels zitten lullen toen de rest van de klas voetbal aan het kijken was (avondschool, kleine klas, ik was de enige aanwezige). Mede daardoor haalde ik een 9,5 voor mijn mondeling.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
![]()
Oh heerlijk,
Mijn leraar engels was veel beter, ik zat vaak met hem over literatuur te praten, kon lyrisch worden als je Dennis Potter zat te lezen.
Dat is niet het punt, maar als je de import/export verhoudingen wilt weten dan het ongeveer Duitsland 26 om 19 procent en de UK 11 om 10 procent.quote:
Het was ook geen punt van me, meer een normale vraag. Ik heb zo'n idee dat Nederland weinig economische connecties heeft met Engeland. Dank voor het antwoord.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is niet het punt, maar als je de import/export verhoudingen wilt weten dan het ongeveer Duitsland 26 om 19 procent en de UK 11 om 10 procent.
De handel met frankrijk is vergelijkbaar (iets kleiner) als die met de UK, maar voor het frans geldt hetzelfde als voor het Duits. Het wordt nauwelijk gesproken.
Zoiets heb ik ook gehad met het laatste proefwerk Duits in de 3e, 35 fout, een 9,2quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:18 schreef TC03 het volgende:
[..]
Mijn Duits lerares was wel goed in Duits spreken, maar van toetsen had ze geen kaas gegeten. Ik had een keer 15 van de 45 dingen fout, toch een 8,7.![]()
Het rare is dat Duitsland veel belangrijker is maar veel grote nederlandse bedrijven vaak met een Engels bedrijf samenwerken of Nederlands Engelse bedrijven zijn.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:40 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Het was ook geen punt van me, meer een normale vraag. Ik heb zo'n idee dat Nederland weinig economische connecties heeft met Engeland. Dank voor het antwoord.
quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Zoiets heb ik ook gehad met het laatste proefwerk Duits in de 3e, 35 fout, een 9,2![]()
![]()
.
Nee, niet echt. Had ook wat meer tijd aan je spreekbeurt gespendeerd. Ik hoop eigenlijk dat je een onvoldoende krijgt.quote:Op donderdag 30 maart 2006 23:50 schreef Myers het volgende:
Vinden jullie het ook zo spannend wat het zal worden?![]()
Kan Chloë niet ff het schoolsysteen hacken en je aankomende (slechte?) cijfer veranderenquote:Op vrijdag 31 maart 2006 00:30 schreef Myers het volgende:
Via mijn geheimen bronnen bij CTU heb ik vernomen dat het ook mogelijk is om de spreekbeurt uit te stellen, dit ga ik dan eerst ff proberen.
Du?! Du?!quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:40 schreef Camplo het volgende:
Einfach,
du sorgst dass du viel unter die Deutsche menschen kommt. Ich glaube, das wird dich gut tun.
Es ist etwa typisch das, "Die Holländer" gar kein Deutsch reden können. Sie sind nicht gans zufällig eine Nord oder Süd Holländer? Die haben immer viel mühe normales Deutsch zu reden.
Und jetzt auf Deutsch:
Eins Zwei Drei Los..
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:59 schreef Myers het volgende:
Uitgesteld!
Dat valt me tegen van je, pauper.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:59 schreef Myers het volgende:
Uitgesteld!
gewoon hartstochtelijk je neus gaan snuiten, 5 keer struikelen onder het 'interessant rondlopend voordragen', uitgebreid naar buiten gaan wijzen op boomkruipers (dat in het Engels/Duits, uiteraard. "Look darh! Eine Bomenkroiper!") en natuurlijk gebruik maken van de 928203948 beschikbare zijweggetjes over het weer en je ontbijt die morgen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 23:50 schreef Myers het volgende:
Oke heb m'n spreekbeurt af, hopelijk kan ik em in m'n hoofd krijgen en hoger dan een 4 scoren ;D;d:D;d:D;d:D;D:D;D:d;D:D:D:D:D;
Wel zwaar irritant, heb je je spreekbeurt af, kom je er vervolgens achter dat je als je op een normaal tempo spreekt je al na 3 mins klaar bent, terwijl je minstens 10 mins vol moet krijgen. God wat heb ik daar een SCHIJTHEKEL aan.
Morgen zal ik nog wel ff m'n cijfer posten als ik die meteen krijg. Vinden jullie het ook zo spannend wat het zal worden?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |