abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:00:03 #126
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_54271809
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 21:54 schreef Gordon_Shumway het volgende:

Waarom wordt die schorsing ingetrokken?
Omdat ie vastgehouden werd, kuch.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_54274165
Wat een farce. !!
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_54279368
Zodra je toe gaat staan dat met televisiebeelden achteraf urenlang valpartijen geanalyseerd gaan worden ontkom je niet meer aan hardstikke subjectieve oordelen....

Feit is domweg dat er bij het voetbal veel 'kleine overtredingen' gemaakt worden.. het is dan ook een contactsport.
Dus spelers die lichtjes vastgehouden worden, duwtjes ontvangen, een tackle op de bal waarbij de aanvaller ook een lichte tik ontvangt als hij niet snel genoeg opspringt...

Of iets een overtreding is, ligt er vaak aan of een aanvaller zich laat vallen ... Een Aanvaller die zich nooit laat vallen, wordt domweg binnen anderhalf jaar helemaal verrot geschopt en moet zn carriere beeindigen.
Daarom zie je ook dat juist technische spelers zich de schwalbe aangewennen als 'beveiliging'.

Zonder Robben een uitvlucht te willen geven, voor gedrag dat bij hem doorgeslagen en lacherlijk is: Maar dat heeft die gast niet uit vrije wil aangeleerd, voor een deel is die 'stervende zwaan' voor iemand als Robben ook noodzakelijk om te overleven en niet binnen twee seizoenen zn voetbalcarriere te moeten beeindigen, of van iedere 6 maanden twee maanden geblesseeerd te zijn.

Wat de UEFA nu mogelijk gaat doen met een heel 'televisiebeelden-bekijkbeleid' zou erg dom zijn, omdat het feitelijk een vorm van 'achteraf-beleid' en 'symptoombestrijding is, dat niks doet aan het daadwerkelijke probleem, namelijk dat veel scheidsrechters niet mer opkunnen tegen juist de 'kleine overtredingen' en de snelheid van het spel; en de spelers zo hun eigen 'verdedigingsmechanismes' ontwikkelen, ook door het verzaken van scheidsrechters, die nu eenmaal geen supermensen zijn, en met de huidige snelheid alle hoeken van het veld foutloos in de gaten hebben.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_54279787
Als je in Italie achteraf schalbes gaat bestraffen heb je na een week of 3 niet genoeg spelers meer over om de wedstrijden te spelen.
pi_54281861
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 22:24 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

wsl vind DIGGER dit natuurlijk ronduit belachelijk!
Beetje laat maar: Lavezzi wordt getackled, maar de bal wordt eerst geraakt en legrottaglie gaat ook voor de bal. Onterecht pingel dus maar zeker geen schwalbe. Deze was voor de scheids vreselijk moeilijk te beoordelen, dunkt me.

Die van Zalayeta: Hij werd vastgehouden, lichtjes met de knie geraakt en moest sowieso iets doen om niet Buffon vol te raken. Enige wat je hem kan verwijten is dat ie niet aangaf dat de scheids mis zat. maar een schwalbe? Neuh.

Gisteren lieten de trainers van alle grote clubs zich heel duidelijk uit tegen de schorsing van Zalayeta, omdat ze vonden dat het een gevaarlijk precedent zou scheppen. Dat een speler wel even door zou lopen op de keeper bijvoorbeeld. Of dat te makkelijk op basis van enkele beelden conclusies getrokken worden, terwijl later meer beeldmateriaal opdook wat aangaf dat legrottaglie wel een overtreding maakte. En niet in elk stadion staan evenveel camera's en dus kan er nooit consequent beoordeeld worden, tenzij de zaak 200% duidelijk is (Adriano tegen Roma vorig jaar)
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  woensdag 31 oktober 2007 @ 12:44:23 #131
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54282044
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 13:58 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ze waren wel heel erg trouwens .

Beide schwalbes.
Gadverdamme wat een vieze schwalbes.

Die tweede, raak dan de keeper tenminste, enge duikelaar.

Deze is ook erg. Zou gewoon rood moeten zijn zoiets.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_54282229
Waarom zou hij zijn oud ploeggenoot moeten blesseren?

Dit is pas een erge Schwalbe: http://www.youtube.com/watch?v=NlhMzZsEvjU
  woensdag 31 oktober 2007 @ 12:57:13 #133
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54282271
Ik weet dat het in Italie een sport op zich is Digger maar dan nog hoef ik het niet goed te vinden.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_54282471
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 12:57 schreef popolon het volgende:
Ik weet dat het in Italie een sport op zich is Digger maar dan nog hoef ik het niet goed te vinden.
kennelijk is het voor jou belangrijk dat dat in Italie is gebeurd ... zou je het dan ook schwalbes hebben gevonden als ze in een ander land waren gebeurd...?

Ik geef DIGGER absoluut gelijk, het zijn valpartijen die ik ook niet direkt als penalties zou beoordelen maar totale onzin om te beweren dat de spelers fout zijn als ze niet extra moeite doen om te blijven staan en bv ook geen moeite meer mogen doen naar een bal te gaan, wat stel je voor dat je dan wel eens ten val komt...?

Ook een hoop absoluut terechte penatlies komen tot stand doordat een aanvaller kennelijk niet de moeite doet zich staande te houden .. bv nadat hij uit zn evenwicht gebracht is door een overtreding, maar best wel eventjes een extra stapje kan doen om dat evenwicht weer te herpakken...
(Beroemd voorbeeld de tap op de hak van van Basten door Jürgen Kohler bij Nederland-Duitsland in 1988: daarvan 'val' je ook niet zomaar.. maar heel terecht datde aanvaller het daar deed, het was nl. wel een overtreding.)

de strafschop is echter terecht als de overtreding zwaar genoeg is, maar zou meestal nooit gegeven worden als de aanvaller heel moedig alles doet om te blijven staan ...
iedere aanvaller laat zich dan ook makkelijk uit evenwicht brengen en iedere aanvaller geeft meestal alles enkel om naar de bal te gaan, wat ook kan leiden tot een valpartij.

Dat gaan bestraffen zou een stevige beperking worden voor aanvallers, die dan extra moeten gaan opletten als ze naar de bal gaan, dat ze niet toevallig ten val kunnen komen, anders hebben ze gelijk een paar wedstrijden ban aan hun broek.
Bovendien zou het juist ook de mogelijkheden van verdedigers groter maken om die gemene 'uit-het-zicht' overtredinkjes te maken en lichte duwtjes en trekpartijen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_54282599
Nou ja, bij die eerste wordt de bal echt overduidelijk gespeeld en loopt ie zelf door tegen het rechterbeen van zijn tegenstander om daarna prachtig door de lucht de duikelen met de intentie om er een penalty voor te krijgen. Daar is niets bij van uit balans zijn of geraakt worden. Hij loopt zelf door, hij laat zich daarna enorm vallen en de bal is al weggespeeld.

Dat is echt het uitlokken van een overtreding en het overdrijven ervan, met de intentie een penalty te krijgen dus een schwalbe.

De tweede is niet een echte schwalbe. Hij krijgt een klein zetje, maar springt ook wel weer heel erg overdreven de lucht in. Het is totaal geen overtreding voor een penalty, om nou te zeggen dat hij echt een valpartij uitlokt.. Het was eerlijker geweest wanneer hij had aangegeven dat het uit ontwijking was dat hij zo dook, maar welke voetballer gaat nu zo eerlijk zijn in zo'n wedstrijd.
pi_54282667
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 13:11 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Dat gaan bestraffen zou een stevige beperking worden voor aanvallers, die dan extra moeten gaan opletten als ze naar de bal gaan, dat ze niet toevallig ten val kunnen komen, anders hebben ze gelijk een paar wedstrijden ban aan hun broek.
Nou ja. Er is een verschil tussen door lucht geraakt worden, licht geraakt worden en doen alsof je dood gaat en onvoldoende geraakt worden voor een overtreding maar als een stervende zwaan neergaan.

De eerste moet echt duidelijk bestraft worden, dat gaat nergens over. De tweede mag wat mij betreft ook wel. Zoals Suarez laatst. Die wordt op zijn rug getikt en grijpt naar zijn hoofd alsof ie twee blauwe ogen heeft gekregen en nooit meer op kan staan. Dat is je tegenstander gewoon een kaart en schorsing aannaaien en dat mag echt wel bestraft worden ipv beloond worden.

De derde hangt er van af. Waarschuwingen prima, ze moeten het wel afleren.
quote:
Bovendien zou het juist ook de mogelijkheden van verdedigers groter maken om die gemene 'uit-het-zicht' overtredinkjes te maken en lichte duwtjes en trekpartijen.
Knappe jongen die met zoveel camera's en media-aandacht nog iets uit-het-zicht kan doen.
pi_54282779
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 13:20 schreef BliksemSchigt het volgende:

Daar is niets bij van uit balans zijn of geraakt worden. Hij loopt zelf door, hij laat zich daarna enorm vallen en de bal is al weggespeeld.
Ben je wel eens op vole snelheid naar een bal gerend, tussen een paar anderen?
Dan niet vallen is eerder een wonder.

Een situatie waar spitsen vooral moeten oppassen niet te vallen, omdat misschien wel iemand dat als 'schwalbe' zou kunnen opvatten, zou nóg dodelijker voor het voetbal zijn ...

dat zou vooral betekenen dat spitsen die voor de bal gaan eigenlijk vogelvrij verklaard worden...
zelfs gewoon natuurlijk gedrag, namelijk op vole snelheid rennen en pogen 'ertussendoor' te komen, kan al makeklijk met schorsing bestrafd worden
  woensdag 31 oktober 2007 @ 13:31:36 #138
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54282784
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 13:11 schreef RM-rf het volgende:

[..]

kennelijk is het voor jou belangrijk dat dat in Italie is gebeurd ... zou je het dan ook schwalbes hebben gevonden als ze in een ander land waren gebeurd...?
Ja.
pi_54282920
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 13:31 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ben je wel eens op vole snelheid naar een bal gerend, tussen een paar anderen?
Dan niet vallen is eerder een wonder.
Dan laat ik me in ieder geval niet op zo'n manier vallen en zoek ik al helemaal niet het rechterbeen van mijn tegenstander op. Dan sleur ik hem waarschijnlijk in mijn val mee.
quote:
Een situatie waar spitsen vooral moeten oppassen niet te vallen, omdat misschien wel iemand dat als 'schwalbe' zou kunnen opvatten, zou nóg dodelijker voor het voetbal zijn ...

dat zou vooral betekenen dat spitsen die voor de bal gaan eigenlijk vogelvrij verklaard worden...
zelfs gewoon natuurlijk gedrag, namelijk op vole snelheid rennen en pogen 'ertussendoor' te komen, kan al makeklijk met schorsing bestrafd worden
Nee, dat zeg ik niet. Maar je kan op twee manieren naar de grond gaan. Je kan gewoon vallen omdat je uit balans raakt, weer opstaan en verder voetballen. Je kan ook naar licht uit balans raken door een duw, en naar beneden gaan alsof je een driedubbele beenbreuk hebt opgelopen.

En dat is het verschil.

Een spits helpt zich er trouwens toch alleen maar mee. Spelers als Robben, Suarez zullen nu echt een been moeten breken voordat ze een penalty krijgen.
pi_54283471
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 13:39 schreef BliksemSchigt het volgende:

Een spits helpt zich er trouwens toch alleen maar mee. Spelers als Robben, Suarez zullen nu echt een been moeten breken voordat ze een penalty krijgen.
Nee, bepaaklde spelers krijgen niet zo vaak de overtreding mee omdat ze zelf te dom vallen en de scheidsrechters dat doorzien....

het hele eprobleem hier over vermeende 'schwalbes' heeft daar weinig mee te maken als de scheid shet gelijk al doorziet..

het probleem ontstaat echter als de scheidsrechters kennelijk het niet goed zien... en dàár zou nu juist ook de oplossing moeten liggen... namelijk bij beter functioneren van de scheidsrechters en betere ondersteuning op het veld...

'achteraf-beleid' is enkel symptoombestrijding en 'subjectief willekeursbeleid' ... waar de UEFA bij die twee penalties een goed voorbeeld geeft.. maar dat ligt ook omdat dat al inherent is aan het idee dat het 'nut' zou hebben achteraf aan de hand van videobeelden veel straffen uit te gaan delen en te denken dat er dan altijd wel een 'foutloos' oordeel mogelijk zou zijn.
dat is echter onzin, omdat bij ellenlange vertraagde herhaling het makkelijk kan lijken alsof een valpartij bewust was, terwijl dat allerminst het geval was...
Bovendien bestaat er heus geen keiharde 'grens' tussen een valpartij die 'in het heetst van de strijd' ontstaat door een spits die vol voor de bal gaat en op volle snelheid poogt erlangs te gaan... en een overduidelijke schwalbe
pi_54288858
Dit blijft trouwens de ergste soort: http://www.youtube.com/watch?v=8W00d3yJKl4

Amoruso vroeger kon er ook wat van, merkwaardig genoeg juist in z'n Dortmund tijd, na de Serie A.
pi_54386038
Figo heeft waarschijnlijk zijn laatste schwalbe gemaakt.
quote:
Figo maanden uit de roulatie

Internazionale zal voorlopig geen beroep meer kunnen doen op Luis Figo. De Portugese dribbelaar hield aan de topper tegen Juventus (1-1) van zondag een gebroken kuitbeen over en zal waarschijnlijk maanden aan de kant staan. Klik hier! “De Portugese middenvelder heeft zijn kuitbeen gebroken”, meldt de officiële website van de Neroazzurri. “Figo zal dinsdag onder het mes gaan om de breuk te stabiliseren.” De lijstaanvoerder van de Serie A meldt niets over de tijdspanne van zijn absentie, maar voor een dergelijke kwetsuur staan maanden op het programma.

De voormalig speler van Barcelona en Real Madrid moest na een overtreding van Pavel Nedved na een uur spelen geblesseerd afhaken. De kans is aanwezig dat de 35-jarige oud-international, die aan zijn laatste seizoen bezig zou zijn, definitief een punt zet achter zijn loopbaan.
pi_54386283
Heel erg relevant ja.

Overig voetbalnieuws deeltje #7 of [Centraal] FC Internazionale deel 3 misschien iets betere topics om dit nieuws te delen?
pi_54386330
quote:
Op maandag 5 november 2007 18:56 schreef BliksemSchigt het volgende:
Heel erg relevant ja.

Overig voetbalnieuws deeltje #7 of [Centraal] FC Internazionale deel 3 misschien iets betere topics om dit nieuws te delen?
Figo en schwalbe is wel degelijk relevant, vandaar dat ik het hier ook plaats
pi_54386560
Nou ja, relevant. Het is wel vergezocht voor dit topic.
That's all folks!
pi_54386581
quote:
Op maandag 5 november 2007 19:10 schreef -Vaduz- het volgende:
Nou ja, relevant. Het is wel vergezocht voor dit topic.
Ik zag dit bericht en ik dacht bij Figo meteen aan schwalbe
pi_54386590
quote:
Op maandag 5 november 2007 18:59 schreef sjimz het volgende:

[..]

Figo en schwalbe is wel degelijk relevant, vandaar dat ik het hier ook plaats
Dan kunnen we de Suarez, Robben, Cristiano Ronaldo-topics wel schrappen .

Jezus, wat een debielheid .
pi_54386607
quote:
Op maandag 5 november 2007 19:11 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Dan kunnen we de Suarez, Robben, Cristiano Ronaldo-topics wel schrappen .

Jezus, wat een debielheid .
Je bent vrij om het in een van de andere topics te plaatsen hoor
pi_54527352

Ik zeg vanaf zijn knieën er afhakken.
pi_54527394
Wel een knap uitgevoerde, goede timing.
That's all folks!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')