Zeker weten de beste band allertijden!quote:Op woensdag 29 maart 2006 14:39 schreef Lacoste-krokodil het volgende:
Een ode aan s'werelds beste band aller tijden.
ik voldoe niet helemaal aan dat signalement, maar ik vind Dire Straits toch echt te gek hoor.quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:24 schreef 5112 het volgende:
Dit topic is zeker alleen voor kalende mannen boven de 50 toch?
(kan me namelijk niet voorstellen dat mensen die niet behoren tot bovenstaande groep zich aangetrokken voelen tot dit soort middle-of-the-road nietszeggende gitaarjengel 'muziek')
Alleen door de ogen van bekrompenheidquote:Op woensdag 29 maart 2006 15:24 schreef 5112 het volgende:
(kan me namelijk niet voorstellen dat mensen die niet behoren tot bovenstaande groep zich aangetrokken voelen tot dit soort middle-of-the-road nietszeggende gitaarjengel 'muziek')
Ach, ik sta open voor alles, maar dit soort emotieloze, 13 in een dozijn, muziekbehang onzin komt er bij mij niet inquote:Op woensdag 29 maart 2006 15:35 schreef Luukzor het volgende:
[..]
Alleen door de ogen van bekrompenheid![]()
Spring eens uit de band en noem eens iets emo-one-of-a-kind-bewustzijnsverbreedends a.u.bquote:Op woensdag 29 maart 2006 15:39 schreef 5112 het volgende:
Ach, ik sta open voor alles, maar dit soort emotieloze, 13 in een dozijn, muziekbehang onzin komt er bij mij niet in![]()
Geweldige odequote:Op woensdag 29 maart 2006 14:39 schreef Lacoste-krokodil het volgende:
Een ode aan s'werelds beste band aller tijden.
Op vakantie draaide mijn vader altijd Money for Nothing. Ik vond de cd-hoes toen wel fascinerend. Zo'n gekleurd poppetje met een gitaar en geen hoofd en lichaam en zo'n lichtgevende haarband. Daar heb ik toen vaak naar gekeken. Later vond ik ze geweldig, uiteraard door de gitaarsolo's maar ook doordat de nummers eens een keer langer dan 3 minuten duurden.
Ach, ik zit niet zo in de hoek qua muzieksmaak, maar bijv. Ozric Tentacles voldoet wel redelijk aan dat signalement...quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:44 schreef Luukzor het volgende:
[..]
Spring eens uit de band en noem eens iets emo-one-of-a-kind-bewustzijnsverbreedends a.u.b![]()
Ongelofelijk, wat een gruwelijke dork moet jij wel niet zijn.quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:39 schreef 5112 het volgende:
[..]
Ach, ik sta open voor alles, maar dit soort emotieloze, 13 in een dozijn, muziekbehang onzin komt er bij mij niet in
Dat zegt dus helemaal niets...quote:Op donderdag 30 maart 2006 01:56 schreef TimMer1981 het volgende:
Dire Straits is wereldwijd een stuk populairder dan Ozric Tentacles als ik Google zo mag geloven: minder dan een miljoen resultaten tegenover meer dan zeven miljoen resultaten. En dan heb ik het nog niet eens over de vier miljoen resultaten die Mark Knopfler oplevert.
Nee.quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:24 schreef 5112 het volgende:
Vergeet je Tunnel Of Love en Romeo and Juliet niet?quote:Op woensdag 29 maart 2006 14:59 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Zeker weten de beste band allertijden!
Beste nummers?
-Walk of Life
-Money for Nothing (met Sting)
-Twisting by the Pool (uiteraard de remix van 14 minuten)
-Sultans of Swing
-Brothers in Arms
Inderdaad, hoewel Love over gold ook heel een fijne plaat is.quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:29 schreef The_Verve het volgende:
Hun titelloze debuutalbum is toch echt hun beste album.
Aangenaam, 5112 is de naam ...quote:Op donderdag 30 maart 2006 01:56 schreef TimMer1981 het volgende:
Ook ken ik niemand die onberoerd bleef door de liveversie van Tunnel Of Love op Alchemy.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo'n fan ben van dit soort stadium-bands. Persoonlijk ga ik meer voor de wat kleinere bands/acts. Ter indicatie, op dit moment staan Abfahrt Hinwill en Third Eye Foundation op mijn MP3-speler. Maar als je perse de naam van een gitaarband wilt, dan kan ik je Cheech Wizard aanbevelen. Moet je ze wel live gaan zien, want van hun CDs ben ik niet zo onder de indruk...quote:Maar noem jij eens muziek die naar jouw mening geen muziekbehang is dan? En kom nu niet met bekende bands van na 1990, want dat is stuk voor stuk allemaal prefab troep wat gemaakt wordt door modepoppetjes met een handige/geldbeluste manager.
Tja, als google-hits het criterium zijn voor de kwaliteit van een band/artiest dan is Britney Spears met haar 55 miljoen hits zo ongeveer 8x beter dan de Dire Straitsquote:Dire Straits is wereldwijd een stuk populairder dan Ozric Tentacles als ik Google zo mag geloven: minder dan een miljoen resultaten tegenover meer dan zeven miljoen resultaten. En dan heb ik het nog niet eens over de vier miljoen resultaten die Mark Knopfler oplevert.
Daar waren we al van op de hoogte ja. Enige wat ik niet volg: wat doe je, behalve flamewars uitlokken, in een fantopic van Dire Straits als je er niet van houdt?quote:
Ik denk dat ik maar ophoudt met jouw aanraders, want ik heb meerdere albums van die fabuleuze Ozric Tentacles van je geluisterd. Mijn God, heb in jaren niet zulke inhoudsloze muziek gehoord (op de hedendaagse top40 na, maar dat valt buiten het hoofdstuk muziek), soort soundtracks voor lowbudget actiefilms uit de jaren '80. Misschien dat een LSD-gebruiker het nog kan waarderen, maar daarmee houdt het ook wel op. Geen enkel stukje emotie of richting in die muziek.quote:[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo'n fan ben van dit soort stadium-bands. Persoonlijk ga ik meer voor de wat kleinere bands/acts. Ter indicatie, op dit moment staan Abfahrt Hinwill en Third Eye Foundation op mijn MP3-speler. Maar als je perse de naam van een gitaarband wilt, dan kan ik je Cheech Wizard aanbevelen. Moet je ze wel live gaan zien, want van hun CDs ben ik niet zo onder de indruk...
Dat die eraan zat te komen was te verwachten natuurlijk, alleen hebben we het hier over echte muziek, niet over Britney Spears. Laten we ook eens over 20 jaar kijken of mevrouw Britney dan nog steeds zo'n enorme schare fans heeft net als Dire Straits en Mark Knopfler. Er is een verschil tussen commercie en kwaliteit. En het blijkt dus dat Dire Straits vele malen meer aanhang heeft dan die Ozric Tentacles.quote:[..]
Tja, als google-hits het criterium zijn voor de kwaliteit van een band/artiest dan is Britney Spears met haar 55 miljoen hits zo ongeveer 8x beter dan de Dire Straits
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |