ik heb het contract wat ik nu heb laten zien aan de juridische afdeling van dat bedrijf waar ik wil werken en die zeggen dat het best lastig is.quote:Op woensdag 29 maart 2006 14:39 schreef Daniel1976 het volgende:
Ga ff langs de rechtswinkel.
Contract van jou eens onder de loep laten leggen
maar hoe kunnen ze het controlleren dat ik daar ga werken?quote:Op woensdag 29 maart 2006 14:41 schreef Tigereve het volgende:
Tjah das een probleem, vooral als er in je contract staat dat als je zelf ontslag neemt je een half jaar niet bij de concurrentie mag werken dus dat valt af. Want ze controleren wel goed hoor zelfs de concurrent kijkt daarna.
bij wie kunnen ze dat doen? volgens mij kunnen ze dat nooit via legale wegen te weten komenquote:Op woensdag 29 maart 2006 14:50 schreef Tigereve het volgende:
Ze kunnen je dossier opvragen of je referenties.
het zijn geen concurenten van elkaar he.quote:Op woensdag 29 maart 2006 14:58 schreef Tigereve het volgende:
concurrenten hebben ook connecties met elkaar. en of het legaal is weet ik niet.
mja dat is wel een goeie ja.quote:Op woensdag 29 maart 2006 14:53 schreef PEt0rtje het volgende:
Je kunt het ook bespreekbaar maken bij je detacheerder, ook die 7 ruggen extra en dan kijken hoe zij je daarin tegemoet kunnen / willen komen...
dat was ook het plan maar mn huidige werkgever vraagt een extreem hoge overname somquote:Op woensdag 29 maart 2006 15:07 schreef vanessa24 het volgende:
Ik weet dat sowieso de nieuwe werkgever je uit kan kopen dan mag je detacheringsbureau niets zeggen.
En ik denk dat als je aan je nieuwe werkgever het verhaal uitlegt en dat als hij jou echt graag in dienst wil hebben dat hij zijn mond wel dicht houd tegen het bureau.
geld hetzelfde volgens mij....quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:11 schreef meelborp het volgende:
[..]
het zijn geen concurenten van elkaar he.
mijn werkgever had ze alleen als klant een tijdje terug
maar als ik aangeef dat het een klant van hun was zeggen ze jongetje lees je contract er staat dat je niet bij hun in zee kan gaan.quote:Op woensdag 29 maart 2006 14:53 schreef PEt0rtje het volgende:
Je kunt het ook bespreekbaar maken bij je detacheerder, ook die 7 ruggen extra en dan kijken hoe zij je daarin tegemoet kunnen / willen komen...
volgens mij paar maanden niet meer ze hadden daar iemand zitten maar die is al een tijdje wegquote:Op woensdag 29 maart 2006 15:43 schreef vanessa24 het volgende:
Hoe lang is het al geen klant meer dan?
want als dat al lang genoeg geleden is mag dat geen probleem zijn.
want het IS geen klant meer.
ik denkt wel. dat bedrijf kent mij natuurlijk via mn huidige werkgeverquote:Op woensdag 29 maart 2006 15:51 schreef abraham het volgende:
Het bedrijf is toch geen klant van je geweest? Je bent er een keer op bezoek geweest maar hebt er niet gewerkt lijkt me.
Of ben ik nu te simpel.
bij mijn werkgever is het zo dat je alleen niet een half jaar na ontslag naar klanten mag waar je zelf gewerkt hebt. maakt dan dus niet uit dat ze klant geweest zijn van jouw detacheringsbureau zolang je er zelf maar niet gewerkt hebt.quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:55 schreef meelborp het volgende:
[..]
ik denkt wel. dat bedrijf kent mij natuurlijk via mn huidige werkgever
Is dat zo?quote:Op woensdag 29 maart 2006 14:41 schreef Lucille het volgende:
In veel gevallen is de clausule dat je niet bij een klant mag werken binnen 6 maanden na vertrek aanvechtbaar. Laat je even informeren bij de wetswinkel.
Je gedachtengang klopt, alleen betreft het hier een relatiebeding volgens mij...quote:Op woensdag 29 maart 2006 16:41 schreef mgerben het volgende:
[..]
Is dat zo?
Want in het geval dat TS beschrijft lijkt echt een schoolboekvoorbeeld voor het nut van het concurrentiebeding.
Dat bedrijf dat hem in dienst wil hebben haalt lekker wat interessante CVs binnen... en hebben plots geen geld om een gedetacheerde te betalen.
Vermoeden: Hier is opzet in het spel om goedkoop aan een werknemer te komen.
Daar is het CB juist voor bedoeld.
Overigens is een half jaar niet lang, je zou het kunnen uitzitten...
Is dat niet een spel met woorden?quote:Op woensdag 29 maart 2006 17:42 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je gedachtengang klopt, alleen betreft het hier een relatiebeding volgens mij...
Concurrentiebeding houdt in dat je niet bij de concurrent (een andere detacheringsbureau) mag gaan werken.quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:00 schreef mgerben het volgende:
[..]
Is dat niet een spel met woorden?
Zoals ik de OP lees is dit precies de situatie die de werkgever van TS probeert te voorkomen; dat zijn dure inspanningen als detacheringsbureau gratis worden weggekaapt door iemand die zijn werknemers in dienst neemt.
Tip voor TS: Vaak is zoiets in goed overleg te doen. Het detacheringsbureau beseft ook dat ze jou niet kunnen verplichten om in dienst te blijven.
Maar zij zijn natuurlijk geen arbeidsbureau. Vaak wordt er een constructie opgezet waarbij je 1 jaar (in jou geval misschien een half jaar) gedetacheerd wordt waarna de klant het recht heeft om jou een aanbieding te doen.
Helemaal gratis is niet netjes en je moet je ook even achter het oor krabben: Wil je wel voor een werkgever werken die eigenlijk niets voor jou wil betalen?
ik ben het gedeeltelijk met je eens, in mijn geval vroeg mij detacheringsbureau een onevenredig grote overname som voor mij. Het feit dat ze niet willen betalen voor me blijkt niet uit het feit dat ze me een riante salaris verhoging hebben aangeboden.quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:00 schreef mgerben het volgende:
[..]
Is dat niet een spel met woorden?
Zoals ik de OP lees is dit precies de situatie die de werkgever van TS probeert te voorkomen; dat zijn dure inspanningen als detacheringsbureau gratis worden weggekaapt door iemand die zijn werknemers in dienst neemt.
Tip voor TS: Vaak is zoiets in goed overleg te doen. Het detacheringsbureau beseft ook dat ze jou niet kunnen verplichten om in dienst te blijven.
Maar zij zijn natuurlijk geen arbeidsbureau. Vaak wordt er een constructie opgezet waarbij je 1 jaar (in jou geval misschien een half jaar) gedetacheerd wordt waarna de klant het recht heeft om jou een aanbieding te doen.
Helemaal gratis is niet netjes en je moet je ook even achter het oor krabben: Wil je wel voor een werkgever werken die eigenlijk niets voor jou wil betalen?
maar ik heb in janauri een gesprek gehad bij dit bedrijf via mn detacheringsbureauquote:Op woensdag 29 maart 2006 23:28 schreef gottegottegott het volgende:
Als je nieuwe werkgever geen huidige klant meer is dan moet het gewoon kunnen lijkt mij. Als je bij geen enkele "relatie" van het detacheringsbureau niet in dienst mag treden is dat onredelijk, een beetje een groot detacheringsbureau zou best wel eens contact gehad kunnen hebben met alle werkgevers in de regio in een bepaalde branche, dan kun je dus nergens anders meer werken, het lijkt mij erg waarschijnlijk dat elke arbeidsrechter daar korte metten mee maakt.
Ik bedoelde eigenlijk dat je bij je detacheerder blijft zitten, maar dat je je loon ter discussie stelt, vanwege het grote verschil tussen wat je nu krijgt en wat je rechtstreeks bij hen zou verdienen. Wellicht dat er na een half jaar een overname door het bedrijf plaats zou kunnen vinden..quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:15 schreef meelborp het volgende:
[..]
maar als ik aangeef dat het een klant van hun was zeggen ze jongetje lees je contract er staat dat je niet bij hun in zee kan gaan.
ja oke, maar ik wil daar wegquote:Op donderdag 30 maart 2006 09:47 schreef PEt0rtje het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk dat je bij je detacheerder blijft zitten, maar dat je je loon ter discussie stelt, vanwege het grote verschil tussen wat je nu krijgt en wat je rechtstreeks bij hen zou verdienen. Wellicht dat er na een half jaar een overname door het bedrijf plaats zou kunnen vinden..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |