abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:35:14 #1
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_36459163










De OP

Uit een samenwerking van Porsche, Volkswagen en Karmann Ghia is de Porsche 914 tot stand gekomen. De ontwerpers zochten een sportwagen met een aantal exclusieve ideeën te bouwen die een instap zou kunnen betekenen in de sportklasse met een lagere prijs dan de dure 911 modellen.

In 1969 werd de eerste Porsche 914 op de markt gebracht met een 1.7lt 4 cilinder motor uit de VW 411. De Frankfurter Mortor Show viel de eer te beurt de wagen aan het publiek te tonen.

De carrosserie werd geleverd door Karmann Ghia en het ontwerp door Porsche, waarbij een aantal onderdelen van de 911 werden aangewend. In de Porsche fabriek van Zuffenhause werd in het koetswerk van de 914 een 6 cilinder motor ingebouwd afkomstig van de 911T. De wagen werd als 914/6 uitgebracht.

Meer exclusieve modellen werden naderhand nog op de markt gebracht zoals de 914/6 GT en de 916. Daarnaast werden nog twee 914/8s gebouwd voor de topmensen van de fabriek.

De 914 werd met name goed verkocht in Noord Amerika waar men de link met VW achterwege liet en men resoluut voor de Porsche duiding koos. Voor de Amerikaanse markt werd een 1.8lt uitgebracht.


Het exclusieve karakter van de Porsche 914 trok een apart publiek. De royale binnenruimte, de dubbele bagagevoorziening, het targa-dak wat in een mum van tijd in de achterste kofferruimte kan opgeborgen worden, de centrale plaats van de motor, een geweldige wegligging en een bijzonder goed uitgebalanceerde auto wat gewichtsverdeling betreft waren enkele van de sterke eigenschappen. Het lage verbruik en de betrouwbaarheid van motor en onderdelen droegen tevens bij tot een grote belangstelling voor dit model. Het gebruik van vier schijfremmen en een vijf-versnellingsbak als standaard uitrusting was vooruitstrevend voor de tijd.

De Porsche 914 werd ingezet in het rally- en race gebeuren. Aan klassiekers als de Monte Carlo Rally en de 24 uren van Le Mans werd met succes deelgenomen. Ook in slaloms en bergklimwedstrijden werd de 914 succesvol ingezet.


Daar de krachtige 914/6 uitvoering bijzonder duur was werd in oktober '72 de productie stopgezet. In de plaats kwam een 2lt uivoering op basis van een VW-motor welke veel prijsgunstiger was. In 1976 werd de productie van de 914 beëindigd. Dat zelfde jaar werd een nieuwe viercilinder op de markt gebracht en kreeg de naam 924. Het hoofdstuk van de 914 werd afgesloten.


Heden ten dage krijgt de 914 een nieuw elan, dit als typische klassieker. Een heel gedifferentieerd publiek weet deze Porsche voor zijn typische kwaliteiten te waarderen. De prijzen van in goede staat verkerende 914 stijgen jaarlijks. Dertig jaar later kan deze wagen nog steeds goed mee in het huidige verkeer. Voor de meeste bezitters is het echter geen dagelijks vervoermiddel meer, maar een heel bijzondere hobby-auto.

http://www.porsche-914-cl(...)lten20lt-1973_01.jpg
vorige deeltjes
http://ptaslowchat.tk


De code voor de op is hier te vinden

Chat on

[ Bericht 7% gewijzigd door lipje op 29-03-2006 12:53:43 ]
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:54:38 #2
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_36459186
dat fok eh
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:54:39 #3
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_36459187
de 5e porsche chat op rij
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_36459192
Hij doet het weer

En Fuckie, waarom zou ik niet op dinsdag een biertje kunnen drinken?
pi_36459223
Deze 914 is veel vetter:




  woensdag 29 maart 2006 @ 12:56:22 #6
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_36459225
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 12:54 schreef hermandeperman het volgende:
Hij doet het weer

En Fuckie, waarom zou ik niet op dinsdag een biertje kunnen drinken?
nix mis mee hoor een biertje, maar een uurtje dronken duckhunten op dinsdag
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:56:45 #7
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_36459233
Buhhhh
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:56:52 #8
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36459237
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 12:56 schreef Spyronius het volgende:
Deze 914 is veel vetter:

[afbeelding]
[afbeelding]

die is alleen lelijk
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_36459267
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 12:56 schreef Mukie het volgende:

[..]

die is alleen lelijk
De orginele 914 is nou ook niet het top punt van mooiheid.
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:58:54 #10
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_36459276
moet het op een carrera gt lijken ofzo
  woensdag 29 maart 2006 @ 13:00:40 #11
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_36459307
voor TF:
Twin Supercharged Chevy V8 powered Porsche 914




Welcome, I thought I would create a site for my Porsche 914, its a lot easier than trying to explain what I've been doing for the last few years.
99% of the work detailed on this site has been carried out by myself in my spare time.

Click on any of the pictures throughout this site for an enlarged view.

Brief Spec:

Engine: 350CID small block Chevy, twin Sprintex Superchargers, Brodix -8 heads, Motec M48 pro fuel injection system with launch and traction control.


Body: Custom 2 piece body made from Kevlar, only doors and rear boot lid original Porsche 914. Based on 935 front, 916 rear bumper and 930 rear arches.

Chassis: 10-point roll cage manufactured from CDS tubing. The front chassis from the footwell bulkhead forward has been replaced with tubing.

Front Suspension: Porsche 911, 3.3 turbo front suspension and Koni performance damper fitted. Rubber bushes replaced with machined plastic. Custom anti roll bar fitted, mounted on needle roller bearings. AP Racing 6 pot differential bore calipers fitted.


Rear Suspension: Reinforced 914 trailing arm, fitted with custom machined bearing housing to accept 911-turbo hub assembly. Trailing arm pivoting on needle roller and ball thrust bearings. Koni performance damper and spring fitted. Custom anti roll bar fitted, mounted on needle roller bearing. AP Racing 6 pot differential bore calipers fitted.


Interior: The interior is very minimalist, the dashboard is made from carbon fibre (pre impregnated). A Stack display is fitted to the dash, including all switches and heater controls.
Corbeau Pro Race seats fitted, plumbed in fire extinguisher (electrically operated), carbon fibre door panels fitted and Luke 6 point safety harness fitted.

Wiring: Raychem type 55 double insulated airframe wire, 602 pattern military spec connectors, Raychem DR25 heat shrink, Raychem moulded shapes and ETA circuit breaker used throughout.


Fuel: Custom ATL fuel cell used.

Transmission: 3.3 turbo transaxle mounted upside down. Custom flywheel using AP Racing triple plate clutch.

Performance:
No figures yet. At the moment I am running the engine in, prior to final mapping of the fuel and ignition. I will post as soon as they are available, alternatively subscribe to the mailing list below to be kept up to date.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_36459328
Nou om precies te zijn wil deze auto lijken op een 916,930 en 935.

In combinatie met een Chevy V8 350CID small block engine swap.
pi_36459335
traag teringforum zeg.
  woensdag 29 maart 2006 @ 13:02:49 #14
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_36459336
ow die zag ik nadat ik de OP gemaakt had
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  woensdag 29 maart 2006 @ 13:04:09 #15
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_36459352
teujveujpeuj ?
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
  woensdag 29 maart 2006 @ 13:11:13 #16
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_36459407
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 12:54 schreef hermandeperman het volgende:
Hij doet het weer

En Fuckie, waarom zou ik niet op dinsdag een biertje kunnen drinken?
Hermie

had je de peubling al gezien
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  woensdag 29 maart 2006 @ 13:13:00 #17
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_36459446
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:02 schreef t0n het volgende:
traag teringforum zeg.
eensch
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  woensdag 29 maart 2006 @ 13:14:48 #18
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_36459481
was ik ook weer
pi_36459499
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:14 schreef Hugster het volgende:
was ik ook weer
daar gaat de rust
pi_36459501
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 12:56 schreef Fugie het volgende:

[..]

nix mis mee hoor een biertje, maar een uurtje dronken duckhunten op dinsdag
Ja, dat was toen we terug kwamen uit de kroeg
pi_36459506
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:11 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Hermie

had je de peubling al gezien


Meesterlijk
pi_36459512
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:14 schreef Hugster het volgende:
was ik ook weer
  woensdag 29 maart 2006 @ 13:17:15 #23
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_36459530
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:16 schreef hermandeperman het volgende:

[..]



Meesterlijk
Fit for a P*I*M*P
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_36459568
Anusbatsen!
  woensdag 29 maart 2006 @ 13:19:17 #25
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_36459589
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:15 schreef Spyronius het volgende:

[..]

daar gaat de rust
Ben ik zo'n druktemaker dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')