abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 maart 2006 @ 14:59:50 #101
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_36434693
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 14:55 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Valt nog wel mee hoor... want ik vind het nog steeds soms wel 'lekker ruiken' als ik een vleugje mee krijg hier en daar.
Maar goed, ik ben dan ook nog maar kort gestopt.

En ik zeg nergens dat het stoppen makkelijk is, zonder de laser was het mij wrsch ook niet gelukt, maar ik vind dat je er dan op z'n minst voor moet zorgen dat een kleiner kind wat niet zelf weg kan lopen of wat dan ook er geen last van heeft. En dat betekent buiten staan...
Dan krijg je dat uitzondering en regel principe weer BE.

jammer trouwens dat sakura een beetje doorslaat.
Discussieren is toch in beginsel elkaar respecteren?

Wat ik meer wil zeggen is dat mijn ouders allebei gerookt hebben en ik nergens, maar dan ook nergens last van heb. Maar wellicht ben ik ook de uitzondering op de regel.
Kinderen zijn wel een goede reden om te stoppen met roken, ben ik het absoluut mee eens. Goed is roken niet voor je.

Maar ik meen me te herinneren dat een dag buiten lopen in bepaalde wijken in Rotterdam net zo schadelijk is als een pakje sigaretten weghijsen?

Slaan we met z'n allen niet een beetje door. We moeten niet meer drinken, want alcohol is slecht voor je... maar dan wel weer goed voor je. Overal krijg je tegenwoordig kanker van, zelfs van het water, de zon en de lucht.

Wat maakt een sigaret dan uit, buiten dan natuurlijk dat je daar zelf invloed op hebt?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 28 maart 2006 @ 15:00:22 #102
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_36434711
quote:
oud onderzoek, maar het lijkt idd onafhankelijk
het sluit overigens een invloed niet uit, maar zegt wel dat de invloed vermoedlijk kleiner is dan tot dan toe werd aangenomen
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
pi_36434883
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 14:59 schreef avotar het volgende:

[..]

Wat ik meer wil zeggen is dat mijn ouders allebei gerookt hebben en ik nergens, maar dan ook nergens last van heb. Maar wellicht ben ik ook de uitzondering op de regel.
Kinderen zijn wel een goede reden om te stoppen met roken, ben ik het absoluut mee eens. Goed is roken niet voor je.

Maar ik meen me te herinneren dat een dag buiten lopen in bepaalde wijken in Rotterdam net zo schadelijk is als een pakje sigaretten weghijsen?

Slaan we met z'n allen niet een beetje door. We moeten niet meer drinken, want alcohol is slecht voor je... maar dan wel weer goed voor je. Overal krijg je tegenwoordig kanker van, zelfs van het water, de zon en de lucht.

Wat maakt een sigaret dan uit, buiten dan natuurlijk dat je daar zelf invloed op hebt?
Avotar, ik ben het volledig met je eens!
Dan zijn we samen uitzondering op de regel
pi_36434887
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 14:59 schreef avotar het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, maar neem me niet kwalijk dat ik geen respect op kan brengen voor mensen die hun eigen kinderen willens en wetens longkanker toe wensen.

Je vraag me toch ook geen respect te hebben voor Dutroux bv.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_36434915
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:08 schreef Sakura het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, maar neem me niet kwalijk dat ik geen respect op kan brengen voor mensen die hun eigen kinderen willens en wetens longkanker toe wensen.

Niemand wenst hier zijn kind longkanker toe.....
  dinsdag 28 maart 2006 @ 15:13:56 #106
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_36435069
quote:

[..]

Wel als je met hem gaat discussieren.
En daarbij, iemands mening is de zijne, hoe stompzinnig dat deze ook voor een ander is.

Ik vind de TS ook een beetje een onzekere huilie, maar dan nog moet je respect hebben voor iemands mening.

Overigens ben ik het verder niet met je eens en vraag ik me af waar die felheid vandaan komt?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_36435244
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:13 schreef avotar het volgende:

Overigens ben ik het verder niet met je eens en vraag ik me af waar die felheid vandaan komt?
Kinderen zijn voor mij heilig, en daar hebben wij als volwassenen de plicht om ze zover in onze macht ligt tegen alles te beschermen.
En soms is dat ook tegen idioten die geen drol om hun kinderen geven en hun kankerstokjes belangrijker vinden dan de gezondheid en het leven van hun eigen kinderen.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_36435378
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:18 schreef Sakura het volgende:

[..]

En soms is dat ook tegen idioten die geen drol om hun kinderen geven en hun kankerstokjes belangrijker vinden dan de gezondheid en het leven van hun eigen kinderen.
Dat zijn denk ik wel de heel extreme gevallen, niet zoals de TS hier. Dat soort mensen zullen er inderdaad zijn, maar dan is er veel meer aan de hand denk ik.
En wil je aub het woord 'kanker' niet overal rond gooien?
pi_36435390
quote:

[..]

Op zo'n manier heb je wat mij betreft volledig afgedaan als iemand om serieus een discussie mee te voeren.

Moet je Hitler, Stalin, Castro en Mao er misschien nog even met de haren bijslepen?
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_36435458
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:23 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Op zo'n manier heb je wat mij betreft volledig afgedaan als iemand om serieus een discussie mee te voeren.

Moet je Hitler er misschien nog even met de haren bijslepen?
Nee hoor, dat doe jij al in je avatar
  dinsdag 28 maart 2006 @ 15:25:22 #111
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_36435474
roken is hip !!!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_36435482
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:24 schreef Sakura het volgende:

[..]

Nee hoor, dat doe jij al in je avatar
Ik zou even langs Pearl lopen als ik jou was.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 15:27:49 #113
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_36435540
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:25 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Harbour?

!

.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_36435562
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Harbour?

!

.
.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 15:28:49 #115
23283 Mobster273
pi_36435564
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:25 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

op zijn minst een lesje ken je klassiekers iig
  dinsdag 28 maart 2006 @ 15:30:27 #116
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_36435619
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:25 schreef satecl het volgende:
roken is hip !!!
Roken Sucks! BIG time!

Mensen gaan meestal roken om erbij te horen of omdat vele uit hun omgeving roken dus ja om erbij te horen. Als ze niks te doen hebben geeft het ze een houding zodat ze toch iets denken te doen. Het is een domme gewoonte en geen verslaving na 2 dagen ben je al niet meer verslaafd aan de nicotine. Wat moeilijker is dan een verslaving is een gewoonte net als naar de wc gaan etc dat is moeilijk af te leren..

Maar Wat shiet je er mee op.. helemaal niks!

Behalve dat je moeier bent, je uithoudingsvermogen verminderd, verrimpeld en je hele lichaam langszaam vertieft om er een paar uit de vele nadelen te noemen!

Kansloos dus..
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  dinsdag 28 maart 2006 @ 15:37:47 #117
145006 -DizzeL-
een schiets-o-freen is nooit a
pi_36435870
quote:

[..]

Kinderen zijn voor mij heilig, en daar hebben wij als volwassenen de plicht om ze zover in onze macht ligt tegen alles te beschermen.
Ik denk dat je je beter druk kan maken ........om mensen die kinderen mishandelen
Slaan misbruiken en de ene dood verwensing na de andere doodverwensing geven
Die hun kinderen verwaarlozen op gezondheidsvlak..Die hun kinderen tot savond laat buiten laten lopen en ze laten roken op 12jarig leeftijd... ...dan kon ik je misschien wel begrijpen..ik vind je nu wat overdreven overkomen
loodgieters zijn vieze mensen ze denken alleen maar aan pijpen
  dinsdag 28 maart 2006 @ 15:39:09 #118
145006 -DizzeL-
pi_36435918
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:25 schreef satecl het volgende:
roken is hip !!!
Roken is een kankerverwekkende verslaving
  dinsdag 28 maart 2006 @ 15:39:50 #119
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_36435948
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:30 schreef Killaht het volgende:

[..]

Roken Sucks! BIG time!

Mensen gaan meestal roken om erbij te horen of omdat vele uit hun omgeving roken dus ja om erbij te horen. Als ze niks te doen hebben geeft het ze een houding zodat ze toch iets denken te doen. Het is een domme gewoonte en geen verslaving na 2 dagen ben je al niet meer verslaafd aan de nicotine. Wat moeilijker is dan een verslaving is een gewoonte net als naar de wc gaan etc dat is moeilijk af te leren..

Maar Wat shiet je er mee op.. helemaal niks!

Behalve dat je moeier bent, je uithoudingsvermogen verminderd, verrimpeld en je hele lichaam langszaam vertieft om er een paar uit de vele nadelen te noemen!

Kansloos dus..
hey.. nog een ongefundeerde anti-roken huilie..
bedankt voor je bijdrage..
  dinsdag 28 maart 2006 @ 15:43:22 #120
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_36436069
quote:

[..]

Voor het eerste deel moet ik je absoluut gelijk geven.

Maar ben jij dan er ook op tegen je kinderen cola geeft, tv laat kijken, ze laat zien als je als vader een biertje drinkt, buiten laat spelen en dat soort dingen meer.

Wat ik bedoel te zeggen, roken is maar een van de dingen die je als ouder kunt voorkomen, als je dat wil. Mijn ouders hebben allebei gerookt in mijn bijzijn, mijn vader heeft er een hartaanval zelfs aan overgehouden, maar dat weerhoudt me er niet van zelf ook te roken nu.
Overigens ben ik verder gewoon kerngezond (gisteren weer gehoord van de dokter).

Het is een keuze, weloverwogen neem ik aan, en daar moet je op een gegeven moment ook respect voor hebben. Je mag je mening wel geven, maar je moet niet doorslaan.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 15:45:02 #121
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_36436123
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:37 schreef -DizzeL- het volgende:

[..]

Ik denk dat je je beter druk kan maken ........om mensen die kinderen mishandelen
Slaan misbruiken en de ene dood verwensing na de andere doodverwensing geven
Die hun kinderen verwaarlozen op gezondheidsvlak..Die hun kinderen tot savond laat buiten laten lopen en ze laten roken op 12jarig leeftijd... ...dan kon ik je misschien wel begrijpen..ik vind je nu wat overdreven overkomen
En dat terwijl ik je net zit te verdedigen

Je post je verhaal hier en vraag impliciet om meningen. Dan moet je dit kunnen accepteren. Jouw mening is niet die van anderen.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 15:49:43 #122
145006 -DizzeL-
pi_36436296
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:30 schreef Killaht het volgende:

[..]

Roken Sucks! BIG time!

Mensen gaan meestal roken om erbij te horen of omdat vele uit hun omgeving roken dus ja om erbij te horen. ( daar is het idd mee begonnen)Als ze niks te doen hebben geeft het ze een houding zodat ze toch iets denken te doen. ( tis ook vaak uit pure verveling )Het is een domme gewoonte en geen verslaving na 2 dagen ben je al niet meer verslaafd aan de nicotine. ( dat klopt niet helemaal duurt vaak 1 jaar voordat alles van nicotine uit het bloed is...dus er zit dan nog wel degelijk iets van necotine de verslaving zit dan nog wel in je lichaam )Wat moeilijker is dan een verslaving is een gewoonte net als naar de wc gaan etc dat is moeilijk af te leren..( mee eens
Maar Wat shiet je er mee op.. helemaal niks! (klopt )

Behalve dat je moeier bent, je uithoudingsvermogen verminderd, verrimpeld en je hele lichaam langszaam vertieft om er een paar uit de vele nadelen te noemen! (ja daar heb je ook gelijk in )
Kansloos dus..
  dinsdag 28 maart 2006 @ 15:51:19 #123
23283 Mobster273
pi_36436347
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:43 schreef avotar het volgende:

[..]

Voor het eerste deel moet ik je absoluut gelijk geven.

Maar ben jij dan er ook op tegen je kinderen cola geeft, tv laat kijken, ze laat zien als je als vader een biertje drinkt, buiten laat spelen en dat soort dingen meer.

Wat ik bedoel te zeggen, roken is maar een van de dingen die je als ouder kunt voorkomen, als je dat wil. Mijn ouders hebben allebei gerookt in mijn bijzijn, mijn vader heeft er een hartaanval zelfs aan overgehouden, maar dat weerhoudt me er niet van zelf ook te roken nu.
Overigens ben ik verder gewoon kerngezond (gisteren weer gehoord van de dokter).

Het is een keuze, weloverwogen neem ik aan, en daar moet je op een gegeven moment ook respect voor hebben. Je mag je mening wel geven, maar je moet niet doorslaan.
wat ik dan weer precies bedoel met het slechte voorbeeld geven
  dinsdag 28 maart 2006 @ 15:51:33 #124
145006 -DizzeL-
pi_36436358
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:45 schreef avotar het volgende:

[..]

En dat terwijl ik je net zit te verdedigen

Je post je verhaal hier en vraag impliciet om meningen. Dan moet je dit kunnen accepteren. Jouw mening is niet die van anderen.
nou ze beschuld mij van dingen me kinderen longkanker toe wensen enz enz

en daar bij mag ik toch wel vinden dat ze wat overdreven reageerd

en een voorbeeld geef wanneer ik wel haar reactie kan begrijpen
  dinsdag 28 maart 2006 @ 15:54:54 #125
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_36436477
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:51 schreef Mobster273 het volgende:

[..]

Maar ik ben niet gaan roken omdat mijn ouders het ook deden. Sterker nog, ik ben juist heel lang tegen roken geweest en vond het stinken. Alleen in een dronken bui heb ik wel eens willen weten hoe het was om te roken.. zo ben ik begonnen.

Overigens mijn broer en zusje roken allebei niet, en die komen uit dezelfde situatie.
pi_36436497
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:51 schreef Mobster273 het volgende:

[..]

Heeft hij kinderen??
  dinsdag 28 maart 2006 @ 15:56:16 #127
23283 Mobster273
pi_36436525
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:54 schreef avotar het volgende:

[..]

Maar ik ben niet gaan roken omdat mijn ouders het ook deden. Sterker nog, ik ben juist heel lang tegen roken geweest en vond het stinken. Alleen in een dronken bui heb ik wel eens willen weten hoe het was om te roken.. zo ben ik begonnen.

Overigens mijn broer en zusje roken allebei niet, en die komen uit dezelfde situatie.
tja, dat heb ik me ook wel eens afgevraagd, maar na 1 keer ben je toch niet meteen verslaafd... ik niet iig
  dinsdag 28 maart 2006 @ 15:56:47 #128
23283 Mobster273
pi_36436551
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:55 schreef Koningin het volgende:

[..]

Heeft hij kinderen??
zijn ouders wel mag ik hopen...
  dinsdag 28 maart 2006 @ 15:57:23 #129
23283 Mobster273
pi_36436574
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:51 schreef -DizzeL- het volgende:

[..]

nou ze beschuld mij van dingen me kinderen longkanker toe wensen enz enz

en daar bij mag ik toch wel vinden dat ze wat overdreven reageerd

en een voorbeeld geef wanneer ik wel haar reactie kan begrijpen
verder is het wel een man natuurlijk, maar dat terzijde
  dinsdag 28 maart 2006 @ 15:58:33 #130
145006 -DizzeL-
pi_36436608
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:57 schreef Mobster273 het volgende:

[..]

verder is het wel een man natuurlijk, maar dat terzijde
Solly had ik niet gezien
  dinsdag 28 maart 2006 @ 16:00:39 #131
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_36436683
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:55 schreef Koningin het volgende:

[..]

Heeft hij kinderen??
ikkeh...?
nee, ik niet...

en om gelijk je volgende vraag te beantwoorden: ik ga proberen te stoppen met roken als m'n vriendin zwanger wordt (hopelijk duurt dat nog lang, maar dat heeft weer niets met het roken te maken)... Maar mocht dat niet lukken, zal ik er persoonlijk rekening mee houden, maar ik zal het er niet om laten.
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:56 schreef Mobster273 het volgende:

[..]

tja, dat heb ik me ook wel eens afgevraagd, maar na 1 keer ben je toch niet meteen verslaafd... ik niet iig
Nope ik ook niet. Maar ik vond het wel lekker en ben het vaker gaan doen.. en vaker .. en vaker..
en nu ben ik wel verslaafd dus...
pi_36437254
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:37 schreef -DizzeL- het volgende:

[..]

Kinder mishandeling is er in vele vormen en gradaties, en dit is er 1 van.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 16:18:32 #133
23283 Mobster273
pi_36437266
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 16:00 schreef avotar het volgende:

[..]

ikkeh...?
nee, ik niet...

en om gelijk je volgende vraag te beantwoorden: ik ga proberen te stoppen met roken als m'n vriendin zwanger wordt (hopelijk duurt dat nog lang, maar dat heeft weer niets met het roken te maken)... Maar mocht dat niet lukken, zal ik er persoonlijk rekening mee houden, maar ik zal het er niet om laten.
[..]

Nope ik ook niet. Maar ik vond het wel lekker en ben het vaker gaan doen.. en vaker .. en vaker..
en nu ben ik wel verslaafd dus...
aparte smaak heb je dan, ik kon na die keer niet anders dan concluderen dat het zo waanzinnig goor is, dat ik helemaal niet meer snapte waarom mensen dat vrijwillig doen
  dinsdag 28 maart 2006 @ 16:20:43 #134
145006 -DizzeL-
pi_36437342
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 16:18 schreef Sakura het volgende:

[..]

Kinder mishandeling is er in vele vormen en gradaties, en dit is er 1 van.
Ja want ik hang echt met een peuk boven mijn dochtertje...ruimte genoeg in huis
maar ik vind het toch nodig om te roken boven mijn dochter
  dinsdag 28 maart 2006 @ 16:21:36 #135
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_36437376
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 16:18 schreef Mobster273 het volgende:

[..]

aparte smaak heb je dan, ik kon na die keer niet anders dan concluderen dat het zo waanzinnig goor is, dat ik helemaal niet meer snapte waarom mensen dat vrijwillig doen
hahah dat kan ik me voorstellen, je bent niet de enige..
  dinsdag 28 maart 2006 @ 16:24:46 #136
23283 Mobster273
pi_36437490
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 16:21 schreef avotar het volgende:

[..]

hahah dat kan ik me voorstellen, je bent niet de enige..
toch heb ik er de goede conclusie uit getrokken, jij en vele anderen niet, hoe komt dat?
pi_36437589
zoals zoveel mensen zeggen: als je zelf wilt roken , prima. je weet hoe het zit ermee.
maar geef je kind iig een zoveel mogelijk schone omgeving.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 28 maart 2006 @ 16:32:28 #138
145006 -DizzeL-
pi_36437790
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 16:27 schreef DarkElf het volgende:
zoals zoveel mensen zeggen: als je zelf wilt roken , prima. je weet hoe het zit ermee.
maar geef je kind iig een zoveel mogelijk schone omgeving.
en dat probeer ik dus te doen
pi_36437904
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 16:32 schreef -DizzeL- het volgende:

[..]

Door in huis te roken
  dinsdag 28 maart 2006 @ 17:15:31 #140
145307 B-Keizer
cocktail & Dreamz
pi_36439100
Roken is vies en voor de meeste mensen erg slecht!

Ik werkte toen op een plaats waar er veel gerookt werd tijdens werktijd. Soderju, daar kreeg ik echt minder longinhoud van. Niet normaal. Ik kreeg korte adem, liep hijgend de trap op, stonk elke dag. Later heb ik in een eenzelfde ritme gezeten zonder rokers. Dat was een verschil. Ik voelde me stukken beter en kwam veel frisser thuis.

Ik vind dat je een kind zoiets niet aan zou mogen doen. Maar ja het is je eigen keuze. Ik sta soms wel op het punt om mensen te vragen 'waarom ze roken in het bijzijn van hun kinderen?'. Ik kan het gewoon niet snappen.

Maar ja roken is een verslaving. Dus daarbij raakt het logisch nadenken veelal in verval.

Gegroet,

Jan
In de Hemel is geen bier, daarom drinken we het hier
pi_36439316
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 17:15 schreef B-Keizer het volgende:
Ik vind dat je een kind zoiets niet aan zou mogen doen. Maar ja het is je eigen keuze. Ik sta soms wel op het punt om mensen te vragen 'waarom ze roken in het bijzijn van hun kinderen?'. Ik kan het gewoon niet snappen.

Maar ja roken is een verslaving. Dus daarbij raakt het logisch nadenken veelal in verval.
Wat hij zegt
pi_36439351
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 16:32 schreef -DizzeL- het volgende:

[..]

en ik zou dat dus doen door niet in de buurt van mijn kind te roken

kleine moeite om even naar buiten te gaan toch?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 29 maart 2006 @ 11:46:58 #143
145006 -DizzeL-
pi_36458024
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 17:24 schreef DarkElf het volgende:

[..]

en ik zou dat dus doen door niet in de buurt van mijn kind te roken

kleine moeite om even naar buiten te gaan toch?
Ik rook op een grote afstand zoniet dan rook ik buiten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')