Nou nee dat is niet zo ..ik weet heel goed wat de gevolgen kunnen zijn door roken....quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:06 schreef Slarioux het volgende:
Ik denk dat je de gevolgen van roken onderschat.
Ik doe zelfs buiten roken inv met haar ...Ja maar goed, niet altijd...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:07 schreef Brighteyes het volgende:
Je zou bijvoorbeeld ook buiten kunnen gaan roken als je dochtertje in de buurt is. Dan hou je pas echt rekening met haar. Wat je nu doet heeft totaal geen nut.
En idd in restaurants enzo word ook gerookt maar daar maak jij de keuze om erheen te gaan.
Daarbuiten is 'af en toe' iets heel anders dan dat jij altijd in huis rookt...
Dan was je allang gestopt. Je weet de gevolgen, je kan ze noemen. Slechte conditie, zwarte longen, dunne huid, etc etc. Maar besef je je de gevolgen ook? En gun je dát je dochtertje? Ook als ze jou overkomen? Stel je krijgt longkanker en je sterft over twee jaar. Die gevolgen ken je ook?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:06 schreef -DizzeL- het volgende:
[..]
Nou nee dat is niet zo ..ik weet heel goed wat de gevolgen kunnen zijn door roken....
Maak daar altijd van en dan ben je wat dat betreft goed bezigquote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:11 schreef -DizzeL- het volgende:
[..]
Ik doe zelfs buiten roken inv met haar ...Ja maar goed, niet altijd...
En daarom hebben mensen commentaar...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:11 schreef -DizzeL- het volgende:
Ik doe zelfs buiten roken inv met haar ...Ja maar goed, niet altijd...
Ik heb daar wel eens overna zitten te denken ...Ik moet je daar volkomen gelijk in gevenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:12 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Dan was je allang gestopt. Je weet de gevolgen, je kan ze noemen. Slechte conditie, zwarte longen, dunne huid, etc etc. Maar besef je je de gevolgen ook? En gun je dát je dochtertje? Ook als ze jou overkomen? Stel je krijgt longkanker en je sterft over twee jaar. Die gevolgen ken je ook?
dus ga jij maar roken, omdat het een evengrote kans op dood heeft dan autorijdenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:15 schreef -DizzeL- het volgende:
[..]
Ik heb daar wel eens overna zitten te denken ...Ik moet je daar volkomen gelijk in geven
Maar ja, een auto ongeluk krijgen is bijna net zo groot als longkanker krijgen door het roken
Nou.. wat dat aangaat vind ik dat Slarioux ook wel een goed punt heeft. Maar goed, ik moet me toch, helaas voor de TS, aansluiten bij de mensen die het niet vinden kunnen.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat jij jezelf naar de knoppen helpt is prima
Longkanker kan je voorkomen, een auto ongeluk niet. Ja, de rest van je leven binnen blijvenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:15 schreef -DizzeL- het volgende:
[..]
Ik heb daar wel eens overna zitten te denken ...Ik moet je daar volkomen gelijk in geven
Maar ja, een auto ongeluk krijgen is bijna net zo groot als longkanker krijgen door het roken
Behalve dan dat ik geen mens ken die moedwillig met 120 km per uur op een muur af gaat rijden.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:15 schreef -DizzeL- het volgende:
Klopt... daar had ik nog niet eens bij stil gestaan.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:16 schreef Rieuwert het volgende:
Nou.. wat dat aangaat vind ik dat Slarioux ook wel een goed punt heeft. Maar goed, ik moet me toch, helaas voor de TS, aansluiten bij de mensen die het niet vinden kunnen.
dus door beide te doen verdubbel je je kans om dood te gaanquote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:15 schreef -DizzeL- het volgende:
[..]
ja, en nu loop je ze allebei, i.p.v. slechts 1....quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:15 schreef -DizzeL- het volgende:
[..]
Nou weetje wat het is..als jij niet rookt en andere wel roken in jou bijzijn maak jij net zon grote kans op longkanker dan die persoon die rookt....tenminste dat heb ik me laten vertellenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:17 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Longkanker kan je voorkomen, een auto ongeluk niet. Ja, de rest van je leven binnen blijven.
Ik heb idd gerookt tijdens mijn zwangerschapquote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:23 schreef EssentialM het volgende:
heb je gerookt terwijl je zwanger was? Dan was je toen al dom bezig. maakt het voor jou kind toch niks meer uit. heeft dan al een gezondheidsachterstand die te danken is aan een verslaafde moeder.
Nee, het grootste gedeelte van de giftige stoffen krijgt de roker zelf binnen. Maar dan nog hè, roken jouw vrienden al hun sigaretten bij jou thuis?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:25 schreef -DizzeL- het volgende:
[..]
Nou weetje wat het is..als jij niet rookt en andere wel roken in jou bijzijn maak jij net zon grote kans op longkanker dan die persoon die rookt....tenminste dat heb ik me laten vertellen
Welke omstandigheden mogen dat dan zijn, de omstandigheden dat je totaal willoos je verslaving volgt, de omstandigheid dat je geen ene drol om je ongeboren kind geeft, de omstandigheid dat het je geen reet interresseerd dat je kind straks astmatische aandoeningen krijgt, of de omstandigheid dat je een iq hebt wat lager is dan het aantal sigaretten in een pakje?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:27 schreef -DizzeL- het volgende:
[..]
Ik heb idd gerookt tijdens mijn zwangerschap
en daar heb ik heel veel spijt van ..Maar dat kwam ook door omstandigheden
Klein deel kan al genoeg zijn om longkanker te veroorzaken:)quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:27 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Nee, het grootste gedeelte van de giftige stoffen krijgt de roker zelf binnen. Maar dan nog hè, roken jouw vrienden al hun sigaretten bij jou thuis?Als je niet rookt, maar wel meerookt krijg je nog maar een heel klein deel van de giftige stoffen binnen die je anders binnen zou krijgen.
Kan je nagaan hoe stom het is dat je rookt waar je dochtertje bij is.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:32 schreef -DizzeL- het volgende:
[..]
Klein deel kan al genoeg zijn om longkanker te veroorzaken:)
Nee niet omdat ik het zo lekker vond om te roken...Maar wel degelijk door omstandighedenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:31 schreef Sakura het volgende:
[..]
Welke omstandigheden mogen dat dan zijn, de omstandigheden dat je totaal willoos je verslaving volgt, de omstandigheid dat je geen ene drol om je ongeboren kind geeft, de omstandigheid dat het je geen reet interresseerd dat je kind straks astmatische aandoeningen krijgt, of de omstandigheid dat je een iq hebt wat lager is dan het aantal sigaretten in een pakje?
Dat is waar .... maar daarom houd ik er zoveel mogelijk rekenschap meequote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:33 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe stom het is dat je rookt waar je dochtertje bij is.
Dat was dus geen optie in de keuze lijst van mijn vraag welke omstandigheden de oorzaak waren.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:33 schreef -DizzeL- het volgende:
[..]
Nee niet omdat ik het zo lekker vond om te roken...Maar wel degelijk door omstandigheden
dat doe je dus niet, dan was je wel gestoptquote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:33 schreef -DizzeL- het volgende:
[..]
Dat is waar .... maar daarom houd ik er zoveel mogelijk rekenschap mee
Jouw eigen verslaving dus...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:33 schreef -DizzeL- het volgende:
Nee niet omdat ik het zo lekker vond om te roken...Maar wel degelijk door omstandigheden
ging dat maar zo makkelijkquote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:35 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
dat doe je dus niet, dan was je wel gestopt
Als je er rekening mee zou houden, dan zou je gewoon stoppen met roken. Het is ten eerste slecht voor je kind.. ten 2de slecht voor jezelf.. waar je later je kind ook weer verdriet mee doet (als je bijv. longkanker krijgt). Het is gewoon een verslaving van jezelf en de argumenten die je naar voren brengt zijn erg zwak. Kijk naar de voordelen en de nadelen.. als je beetje logisch nadenkt dan stop jequote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:33 schreef -DizzeL- het volgende:
[..]
Dat is waar .... maar daarom houd ik er zoveel mogelijk rekenschap mee
Mee eens, dan kun je je kind beter opsluiten thuis.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:14 schreef thefunny het volgende:
Kijk uit voor de ZON!!! LAAT JE DOCHTERTJE NIET TEVEEL IN DE ZON LOPEN!! DAT VEROORZAAKT HUIDKANKER!!!![]()
Men, al 60 jaar lang zien we mensen roken in de buurt van kinderen, ik heb nog nooit een kind neer zien vallen, omdat ie zoveel rook in zn longetjes heeft gehad. Dan kun je met een fiets de straat niet meer op, want al die diesels stoten zwarte roet uit...
Tsja, zonder ruggegraat valt dat niet mee nee. En jij kan er ook niet veel aan doen dat je een willoos doetje bent zonder enig doorzettings vermogen.quote:
slaat ook weer nergens opquote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:20 schreef Sakura het volgende:
Gewoon helemaal niets van aantrekken van die mensen die zitten te zeuren. Ze hebben er echt geen drol mee te maken dat jij je dochter astma en long aandoeningen zit te bezorgen, dat is jouw zaak en niet de hunne.
Kotsmisselijk word ik altijd van die zeikerds.
Ik bedoel, het is toch jouw zaak dat je geen drol om de gezondheid van je dochter geeft, het is toch jouw dochter, en niet de hunne.
Gewoon laten zeiken dus.
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:41 schreef Sakura het volgende:
[..]
Tsja, zonder ruggegraat valt dat niet mee nee. En jij kan er ook niet veel aan doen dat je een willoos doetje bent zonder enig doorzettings vermogen.
Vertel dat maar tegen je dochter als ze over een aantal jaar weer eens een zeer zware astma aanval heeft.quote:
Ik ben het daar ook mee eens...want je kan bijna nergens komen of er is er op zen minst een die daar rooktquote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:39 schreef Koningin het volgende:
[..]
Mee eens, dan kun je je kind beter opsluiten thuis.
Ach ja, er zijn ook mensen die van de 10de verdieping naar beneden vallen en het overleven.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:43 schreef LostFormat het volgende:
Aghja, mij ma rookte heeft zolang als ik leef als een ketter gerookt. Niks aan het handje bij mij.
Vind heel die heksenjacht die er nu aan de gang over is nogal overdreven.
Dan komt dat wellicht door de verrotte wereld, niet zo zeer door mijn sigquote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:44 schreef Sakura het volgende:
[..]
Vertel dat maar tegen je dochter als ze over een aantal jaar weer eens een zeer zware astma aanval heeft.![]()
Natuurlijk, alles om je eigen verslaving en besluitloze en willoze karakter maar niet toe te hoeven geven.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:46 schreef -DizzeL- het volgende:
[..]
Dan komt dat wellicht door de verrotte wereld, niet zo zeer door mijn sig
auto gassen enz enz
Dus omdat het bij jouw toevallig goed gaat moet het bij iedereen goed gaan? Die campagnes houden ze niet voor de lol hequote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:43 schreef LostFormat het volgende:
Aghja, mij ma rookte heeft zolang als ik leef als een ketter gerookt. Niks aan het handje bij mij.
Vind heel die heksenjacht die er nu aan de gang over is nogal overdreven.
of misschien wel de combinatie van al die dingen...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:46 schreef -DizzeL- het volgende:
[..]
auto gassen enz enz
Kom op.. denk even na. Je vergroot de kans op een vroege dood + iets ergs voor je kind door verslaafd te zijn aan zo'n dom sigaretje.. is dat het nou waard? Koop van dat geld wat je uitgeeft aan sigaretten iets voor je kind.. zij is blijer en jij ook.. eind goed al goed (externe factoren buitengelatenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:46 schreef -DizzeL- het volgende:
[..]
auto gassen enz enz
Ja maar is het dan niet het slimste om er voor te zorgen dat ze daar dan zo min mogelijk mee in aanraking komt? Vermijden kan je toch niet, maar als jij thuis zelf niet rookt zou dat al een heel stuk schelen.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:44 schreef -DizzeL- het volgende:
Ik ben het daar ook mee eens...want je kan bijna nergens komen of er is er op zen minst een die daar rookt
Ja, zo lang je niet voor 100% zeker weet dat je 'sig' er aan bij heeft gedragen is het lekker makkelijk om gewoon alle andere factoren de schuld te geven. Op deze manier zul je inderdaad nooit stoppen en dat is erg jammer.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:46 schreef -DizzeL- het volgende:
[..]
auto gassen enz enz
nou ik geef meer dan genoeg toequote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:48 schreef Sakura het volgende:
[..]
Natuurlijk, alles om je eigen verslaving en besluitloze en willoze karakter maar niet toe te hoeven geven.![]()
Nou ik word daar idd schijtlastig van ...want soms vraag ik me wel eens af waar zij last van hebbenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:53 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Er zijn hele generaties kinderen opgegroeid met rokende ouders om zich heen, zonder overduidelijk grote problemen. Ik zou lekker m'n schouders ophalen over dat moralistische gezanik van anderen.
Tang/varken.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:46 schreef Sakura het volgende:
[..]
Ach ja, er zijn ook mensen die van de 10de verdieping naar beneden vallen en het overleven.
Van de 10de verdieping naar beneden vallen is ook helemaal niet erg, dat gezeik altijd![]()
Ja maar daar voor te zorgen kan ik alsnog geen longkanker verkomenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:52 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja maar is het dan niet het slimste om er voor te zorgen dat ze daar dan zo min mogelijk mee in aanraking komt? Vermijden kan je toch niet, maar als jij thuis zelf niet rookt zou dat al een heel stuk schelen.
Jouw rook is een van de dingen die je heel makkelijk weg kan laten uit alle dingen die evt. schadelijk zou kunnen zijn.
Het 'het is buiten ook ongezond' argument gaat mss wel op, maar nu krijgt ze en-en...
Voorkomen, nee. Kans beperken ja. Is heel simpel hoor.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:00 schreef -DizzeL- het volgende:
[..]
Ja maar daar voor te zorgen kan ik alsnog geen longkanker verkomen
Sorry ik dacht dat het verkomen was inplaats van voorkomen...dan voorkom je toch iets ....maar ik verkom hetquote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:03 schreef Rieuwert het volgende:
[..]
Voorkomen, nee. Kans beperken ja. Is heel simpel hoor.
En LostFormat, jouw verhaaltje heeft echt helemaal niks met dit geval te maken. Mensen verschillen namelijk en het is allemaal kansberekening.
http://www.verbix.com/webverbix/go.asp?D1=24&H1=124&T1=voorkomenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:05 schreef -DizzeL- het volgende:
[..]
Sorry ik dacht dat het verkomen was inplaats van voorkomen...dan voorkom je toch iets ....maar ik verkom hetzoiets laat ook maar
Nou goh, wat hou je een rekenschap met haar.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:00 schreef -DizzeL- het volgende:
[..]
Omdat ik zelf heel veel rekenschap met haar houd
okequote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:08 schreef Rieuwert het volgende:
[..]
http://www.verbix.com/webverbix/go.asp?D1=24&H1=124&T1=voorkomen
Nou echt jij lult zonder verstand...Zoveel dat ik van mijn dochter houd..zou jij niet eens met een pen kunnen beschijven....Dus dan zal ik ook maar geen auto rijden want anders...als ik niet genoeg in de spiegel kijk..en daardoor een zwaar ongeluk zal krijgen ....dan hielt ik niet genoeg van mijn dochter :Squote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:13 schreef Sakura het volgende:
[..]
Nou goh, wat hou je een rekenschap met haar.
"ik hou echt van mijn kind, en hou heel veel rekening met haar, maar ik verdom het om mijn kanker verslaving voor dat kut kind aan te pakken. En dat ze later longkanker krijgt, interresseert mij geen fuck als ik maar door kan roken"
Sorry hoor, maar je geeft echt geen ene fuck om jouw kind, ook al wil je dat niet toegeven.![]()
![]()
dan hoop ik dat ze bij jou een rede zoeken zodat ze je kinderen afnemenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:17 schreef Sakura het volgende:
Als er ooit een wetsvoorstel komt om dit soort egoisitsche kut ouders per direct uit de ouderlijke macht te ontzetten, en de kinderen te plaatsen bij mensen die wel om ze geven, ben ik de eerste die voor gaat stemmen
Ik wou dat je gelijk had, en ik het helemaal mis, maar het feit dat jij dit topic al opend, en het verdomd om je kanker verslaving aan te pakken, is al onomstotelijk bewijs dat jij jezelf maar wat voor zit te liegen en geen ene drol om de gezondheid van je kind geeft, en enkel waarde hecht aan jouw kanker verslavingquote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:17 schreef -DizzeL- het volgende:
[..]
Nou echt jij lult zonder verstand...Zoveel dat ik van mijn dochter houd..zou jij nie eens met een pen kunnen beschijven....Dus dan zal ik ook maar geen auto rijden want anders...als ik niet genoeg in de spiegel kijk..en daardoor een zwaar ongeluk zal krijgen ....dan hielt ik niet genoeg van mijn dochter :S
Ik heb nooit beweerd dat ik het niet aan zal pakken ...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:19 schreef Sakura het volgende:
[..]
Ik wou dat je gelijk had, en ik het helemaal mis, maar het feit dat jij dit topic al opend, en het verdomd om je kanker verslaving aan te pakken, is al onomstotelijk bewijs dat jij jezelf maar wat voor zit te liegen en geen ene drol om de gezondheid van je kind geeft, en enkel waarde hecht aan jouw kanker verslaving![]()
![]()
ik vind het zelf best vervelend dat ik rook..maar het is dan ook een kut verslavingquote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:22 schreef Koningin het volgende:
De mensen die nooit gerookt hebben, kunnen hier eigenlijk niet over oordelen vind ik.
Die weten niet wat het is om te roken.
Ik heb gerookt en oordeel me suf...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:22 schreef Koningin het volgende:
De mensen die nooit gerookt hebben, kunnen hier eigenlijk niet over oordelen vind ik.
Die weten niet wat het is om te roken.
Ik sta ALTIJD buiten. Mijn kinderen hoeven niet mee te genieten van mijn sigaretje.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:07 schreef Brighteyes het volgende:
Je zou bijvoorbeeld ook buiten kunnen gaan roken als je dochtertje in de buurt is. Dan hou je pas echt rekening met haar. Wat je nu doet heeft totaal geen nut.
En idd in restaurants enzo word ook gerookt maar daar maak jij de keuze om erheen te gaan.
Daarbuiten is 'af en toe' iets heel anders dan dat jij altijd in huis rookt...
Daarom snap ik dit soort uitspraken nietquote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:13 schreef Sakura het volgende:
[..]
Nou goh, wat hou je een rekenschap met haar.
"ik hou echt van mijn kind, en hou heel veel rekening met haar, maar ik verdom het om mijn kanker verslaving voor dat kut kind aan te pakken. En dat ze later longkanker krijgt, interresseert mij geen fuck als ik maar door kan roken"
Sorry hoor, maar je geeft echt geen ene fuck om jouw kind, ook al wil je dat niet toegeven.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:27 schreef Jo0Lz het volgende:
Ik sta ALTIJD buiten. Mijn kinderen hoeven niet mee te genieten van mijn sigaretje.
Iedereen bij mij thuis moet buiten roken. Dat je soms op plekken komt waar gerookt wordt, is blijkbaar onvermijdelijk, maar meeroken wordt zwaar onderschat. Of je nou een raam openzet of niet, dat maakt echt geen ruk uit.
Ze krijgt nu hoe dan ook rook binnen als je rookt. En dat is niet goed.
hahahahahahaquote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:28 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat zei ik toch ook? Of ben ik nou gek?
Beetje hypocriet allemaal. Ouders kunnen veel meer dingen 'fout' doen dan alleen roken.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:13 schreef Sakura het volgende:
[..]
![]()
Ja idd ik rook en ben dan gelijk een slechte ouderquote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:32 schreef Koningin het volgende:
[..]
Beetje hypocriet allemaal. Ouders kunnen veel meer dingen 'fout' doen dan alleen roken.
Je kunt er over het algemeen wel vanuit gaan dat een ouder van kind houdt.
Er zijn wel slechtere ouders denk ik.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:34 schreef -DizzeL- het volgende:
[..]
Ja idd ik rook en ben dan gelijk een slechte ouder
Als jij bewust in de buurt van je kind waar je niets om geeft rookt, JAquote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:34 schreef -DizzeL- het volgende:
[..]
Ja idd ik rook en ben dan gelijk een slechte ouder
ja die zijn er idd ...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:35 schreef Koningin het volgende:
[..]
Er zijn wel slechtere ouders denk ik.
Meid, als jij je sigaretje wilt roken, ga je gang!
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:38 schreef Sakura het volgende:
[..]
Als jij bewust in de buurt van je kind waar je niets om geeft rookt, JA
Een onderzoek gesponsord door de anti-rook lobby. Ja, heel erg overtuigendquote:
al die onderzoeken zijn gesponsord door de ene of de andere kant, een echt onafhankelijk onderzoek is er volgens mij nog nooit geweestquote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:40 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Een onderzoek gesponsord door de anti-rook lobby. Ja, heel erg overtuigend.
Maar ja, dan hou je nog gezond verstand over, moet je echter wel een hoger iq hebben dan het aantal cigaretten in een pakjequote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:44 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
al die onderzoeken zijn gesponsord door de ene of de andere kant, een echt onafhankelijk onderzoek is er volgens mij nog nooit geweest
Heb je ook nog wat zinnigs te vertellen, behalve dom rabide gescheld, of denk je daar ook maar iemand mee te overtuigen?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:45 schreef Sakura het volgende:
[..]
Maar ja, dan hou je nog gezond verstand over, moet je echter wel een hoger iq hebben dan het aantal cigaretten in een pakje
ex rokers zijn ook de ergste anti-rokers.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:26 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb gerookt en oordeel me suf...
Je gaat maar lekker buiten staan als je wilt roken. En ja, dat je het niet overal kan vermijden is waar, maar dan zorg je er toch voor dat ze thuis wel een zo gezond mogelijke omgeving heeft?
TS? Wel netjes geen rauw vlees enzo gegeten tijdens de zwangerchap? Lekker hypocriet dan...
En dan idd nog los van, wat Slar ook al zei, de aanzienlijke kans dat je kind op enig moment in d'r leventje kan gaan staan kijken terwijl jij stikt, danwel helse pijnen lijdt.
Ik heb de hoop allang opgegeven dat ik mensen die geen ene fuck om hun kinderen geven, en hun kanker verslaving belangrijker vinden dan het leven en de gezondheid van hun kinderen nog te kunnen overtuigen. (blijkbaar tast roken meer aan dan alleen je longen)quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:46 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Heb je ook nog wat zinnigs te vertellen, behalve dom rabide gescheld, of denk je daar ook maar iemand mee te overtuigen?
http://bmj.bmjjournals.com/cgi/content/abstract/326/7398/1057quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:44 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
al die onderzoeken zijn gesponsord door de ene of de andere kant, een echt onafhankelijk onderzoek is er volgens mij nog nooit geweest
quote:Results For participants followed from 1960 until 1998 the age adjusted relative risk (95% confidence interval) for never smokers married to ever smokers compared with never smokers married to never smokers was 0.94 (0.85 to 1.05) for coronary heart disease, 0.75 (0.42 to 1.35) for lung cancer, and 1.27 (0.78 to 2.08) for chronic obstructive pulmonary disease among 9619 men, and 1.01 (0.94 to 1.08), 0.99 (0.72 to 1.37), and 1.13 (0.80 to 1.58), respectively, among 25 942 women. No significant associations were found for current or former exposure to environmental tobacco smoke before or after adjusting for seven confounders and before or after excluding participants with pre-existing disease. No significant associations were found during the shorter follow up periods of 1960-5, 1966-72, 1973-85, and 1973-98.
Conclusions The results do not support a causal relation between environmental tobacco smoke and tobacco related mortality, although they do not rule out a small effect. The association between exposure to environmental tobacco smoke and coronary heart disease and lung cancer may be considerably weaker than generally believed.
Kankerverslaving ??quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:53 schreef Sakura het volgende:
[..]
Ik heb de hoop allang opgegeven dat ik mensen die geen ene fuck om hun kinderen geven, en hun kanker verslaving belangrijker vinden dan het leven en de gezondheid van hun kinderen nog te kunnen overtuigen. (blijkbaar tast roken meer aan dan alleen je longen)
dat noemen we nou voortschrijdende kennis...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:52 schreef avotar het volgende:
[..]
ex rokers zijn ook de ergste anti-rokers.
Leuk topic trouwens..
Overigens TS.. gewoon doen wat jou goed dunkt.
Waarom was het vroeger allemaal niet slecht en nu wel.
Ik vind dat een hoop mensen hier wel heel erg overdreven reageren.
En ook nog eens ongefundeerd overigens.
Valt nog wel mee hoor... want ik vind het nog steeds soms wel 'lekker ruiken' als ik een vleugje mee krijg hier en daar.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:52 schreef avotar het volgende:
ex rokers zijn ook de ergste anti-rokers.
Dan krijg je dat uitzondering en regel principe weer BE.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:55 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Valt nog wel mee hoor... want ik vind het nog steeds soms wel 'lekker ruiken' als ik een vleugje mee krijg hier en daar.
Maar goed, ik ben dan ook nog maar kort gestopt.
En ik zeg nergens dat het stoppen makkelijk is, zonder de laser was het mij wrsch ook niet gelukt, maar ik vind dat je er dan op z'n minst voor moet zorgen dat een kleiner kind wat niet zelf weg kan lopen of wat dan ook er geen last van heeft. En dat betekent buiten staan...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |