Swell Maps zijn eigenlijk nergens mee te vergelijken, hooguit met The Fall. Maar SM zijn zowel experimenteler als melodieuzer dan The Fall (een paradox, ik weet het, maar dat maakt ze nou juist zo goed). Overigens is hun debuutalbum A Trip To Marineville wel dé aanrader. Jacobites en Sudden solo zijn veel poppier en psychedelischer. Epic Soundtracks is vooral poppier.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:22 schreef ranja het volgende:
[..]
Zoals ik al zei ken ik de naam van Epic Soundtracks (wat een naam trouwens) vooral van Fons & Lotje. Nikki Sudden's naam ken ik ook ergens van, gewoon algemeen. Wat voor muziek is het, waar is het mee vergelijkbaar?
Had gekund, maar nee. Die van Japan zijn nog altijd very much alive, AFAIKquote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:22 schreef ranja het volgende:
In beide bands zitten broers die inmiddels dood zijn?
Sjuustemquote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:29 schreef bukgeit het volgende:
In beide bands zaten broers met ieder een andere achternaam: Jansen en Sylvian in Japan, Sudden en Soundtracks in Swell Maps.
Ik zei ook: hóóguit The Fall. In de allmusic-bio valt trouwens (onterecht, imho) de naam Sonic Youth. Misschien dat dat je beter bevalt?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:29 schreef ranja het volgende:
Een poppier Fall doet me denken aan Lemonheads...
Overigens heeft The Fall me nog nooit kunnen overtuigen dus om die nou te gebruiken om ze aan te prijzen
Karn en Barbieriquote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:32 schreef bukgeit het volgende:
Wat zijn de achternamen van de andere twee kernleden van Japan?
You won't regret itquote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:29 schreef jerver73 het volgende:
swell maps wordt nu "gekocht"
Tikkie terug: bukgeit +1quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:39 schreef bukgeit het volgende:
Porcupine Tree
Maar ken jij Nikki Sudden?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:41 schreef dolle_hond het volgende:
komen ze met japanvragen als ik off ben![]()
Je bent niet alleen off maar ook sloomquote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:41 schreef dolle_hond het volgende:
en die vraag over RB is een pvdt
ouderdom glo, ouderdomquote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:42 schreef GLO het volgende:
[..]
Je bent niet alleen off maar ook sloomau, niet slaan
op de "officiele" webside ben ik bangs...quote:Er zijn er wel meer hoor, maar Arctic monkeys dan maar?
Ow.. ik dacht...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:43 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Er zijn er wel meer hoor, maar Arctic monkeys dan maar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |