abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 maart 2006 @ 21:58:33 #76
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36447613
ZDF meld dat de staking geen grote impact had, 70% van de treinen in Fr reden op tijd, en vele mensen spraken voor de camera hun frustratie uit over de stakingen.
De stakingen worden schijnbaar niet breed ondersteund.
Ik geef ze 1 a 2 weken, dan is het doodgebloed.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_36449949
Ik hoop dat de Villepin gewoon zijn beleid doorzet. Hij heeft de macht gekregen van het volk en ik vind dat hij dat moet gebruiken ook. Bovendien heeft hij gelijk als hij zegt dat deze nieuwe wet de enige mogelijkheid is om werkloosheid terug te dringen. Iets anders wat me opvalt is dat de stakers geen alternatief plan hebben, ik zie dus geen reden om naar ze te luisteren.

Overigens erger ik me kapot aan dat walgelijke fanatisme waarmee grote groepen Fransen opgehitst door ultra-linkse vakbonden bij iedere scheet de straat op gaan. Maar goed dat recht hebben ze nu eenmaal.

[ Bericht 14% gewijzigd door Steijn op 28-03-2006 23:20:32 ]
  woensdag 29 maart 2006 @ 00:42:36 #78
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_36452123
Echt een patstelling voor de Villepin, hij kan zijn CPE niet meer intrekken of afzwakken want daar zal zijn politieke rivaal Sarkozy munt uit slaan. En op de andere optie: zijn poot stijf houden, staat een electorale afstraffing.
Please Move The Deer Crossing Sign
  woensdag 29 maart 2006 @ 00:45:00 #79
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_36452161
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 18:57 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Leer de Nederlandse geschiedenis. Zover hoeft het niet te komen natuurlijk, maar het is een laatste optie.
Als, hier in Nederland, kamer en regering een conflict hebben kan de regering de kamer ontbinden en nieuwe verkiezingen uitschrijven. Mocht het conflict daarna alsnog bestaan dan moet de regering aftreden.
Alleen de Franse president kan de kamer ontbinden.
pi_36452755
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 21:58 schreef Pietverdriet het volgende:
ZDF meld dat de staking geen grote impact had, 70% van de treinen in Fr reden op tijd, en vele mensen spraken voor de camera hun frustratie uit over de stakingen.
De stakingen worden schijnbaar niet breed ondersteund.
Ik geef ze 1 a 2 weken, dan is het doodgebloed.
Ik heb juist het gevoel dat de stakingen echt ondersteund worden door de bevolking!
pi_36452810
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 00:42 schreef JimmyJames het volgende:
Echt een patstelling voor de Villepin, hij kan zijn CPE niet meer intrekken of afzwakken want daar zal zijn politieke rivaal Sarkozy munt uit slaan. En op de andere optie: zijn poot stijf houden, staat een electorale afstraffing.
De Villepin zit in een rotsituatie. Als hij zich terugtrekt is het zijn grote politieke verlies. Als hij vasthoudt zal hij zeer onpopulair worden in Frankrijk. Zodoende zou Sarkozy moeten profiteren hiervan zij het niet dat Sarkozy's ideeen radicaler zijn dan de Villepins. Daarom zou het heel goed mogelijk zijn dat Ségolène Royal hier van profiteert en daarmee de eerste vrouwelijke presidente wordt van Frankrijk!
  woensdag 29 maart 2006 @ 08:45:27 #82
45206 Pietverdriet
pi_36454684
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 01:26 schreef boskov het volgende:

[..]

Ik heb juist het gevoel dat de stakingen echt ondersteund worden door de bevolking!
jaja
Zoals in de UK Thatcher ook gehaat werd, niet gesteund en je nu niemand kan vinden die ooit op haar gestemt heeft maar ze is wel 2 keer herkozen...
pi_36455229
who cares what de straat zegt.
De winnaar van dit dispuut bepaald wat er morgen gebeurd.
Straat heen straat her.
  woensdag 29 maart 2006 @ 09:30:49 #84
45206 Pietverdriet
pi_36455369
De politiek in Frankrijk realiseerd zich hopelijk dat als ze deze wet (die al wet is) terugtrekken dit in principe het einde van de democratie is, en het begin van de Stratcratie, een land waar de mob regeert.
pi_36455748

Kareltje_de_grote, was jij niet zo ontzettend beledigd toen ik iets suggereerde dat duidelijk niet helemaal uit de lucht gegrepen was, gezien deze beelden?
  woensdag 29 maart 2006 @ 09:59:00 #86
45206 Pietverdriet
pi_36455839
De organisatie van de demo's en stakingen moeten hun verantwoording nemen voor de ongeregeldheden.
pi_36455850
van wat ik nu begrijp, zijn staan vooral degenen die nu een mooi baantje met veel zekerheid hebben bij bv. de overheid op hun achterste benen.
I got soul, but I'm not a soldier
  woensdag 29 maart 2006 @ 10:01:17 #88
45206 Pietverdriet
pi_36455879
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 09:59 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
van wat ik nu begrijp, zijn staan vooral degenen die nu een mooi baantje met veel zekerheid hebben bij bv. de overheid op hun achterste benen.
tuurlijk, die hoeven zich geen zorgen te maken over een baan te moeten krijgen, en kunnen lekker moralistisch zijn. Ambtenaren in NL zijn precies hetzelfde.
pi_36456442
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 09:59 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Met zulke vrienden (vakbonden) hebben de studenten geen vijanden meer nodig! Eigenlijk zouden de studenten tegen de vakbonden moeten staken i.p.v. met de vakbonden.

Dit is tevens de reden waarom in Nederland de participatie van jongeren bij de vakbonden zo laag is. De jongeren hebben hier wel door dat de vakbonden met name voor de grijze massa (50+ers) zijn, en niet voor de jongeren. Dat er wetgeving is waar jongeren wel aan mogen meebetalen, maar niet van mee mogen profiteren. Ik denk dat de vakbondshoogtijdagen geweest zijn, en dat hun invloed met het afnemen van hun achterban drastisch zal afnemen.
pi_36456922
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 23:13 schreef Steijn het volgende:

Overigens erger ik me kapot aan dat walgelijke fanatisme waarmee grote groepen Fransen opgehitst door ultra-linkse vakbonden bij iedere scheet de straat op gaan. Maar goed dat recht hebben ze nu eenmaal.
Ik wilde soms dat de Nederlanders wat meer van de Fransen hadden als het gaat om tegenstand tegen overheidsbeleid ipv. die calvinistische gelatenheid...
pi_36457020
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 10:30 schreef weerdo het volgende:
Dit is tevens de reden waarom in Nederland de participatie van jongeren bij de vakbonden zo laag is. De jongeren hebben hier wel door dat de vakbonden met name voor de grijze massa (50+ers) zijn, en niet voor de jongeren. Dat er wetgeving is waar jongeren wel aan mogen meebetalen, maar niet van mee mogen profiteren. Ik denk dat de vakbondshoogtijdagen geweest zijn, en dat hun invloed met het afnemen van hun achterban drastisch zal afnemen.
En denk je dan dat de positie van de deelnemers aan de arbeidsmarkt daar beter van wordt? Ik hoor bepaald niet bij die grijze massa van jou maar denk dat vakbonden absoluut nodig zijn om werknemers te beschermen tegen uitwassen van het "kapitalistische" (afschuwelijk polariserende term, dus bij gebrek aan beter) te beschermen.
  woensdag 29 maart 2006 @ 11:28:21 #92
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36457668
Is er iets bekend over hoeveel mensen voor en hoeveel mensen tegen deze wet zijn in Frankrijk?
pi_36458038
quote:
Uit een vandaag gepubliceerde opiniepeiling van het dagblad Libération blijkt dat bijna vier op de tien Fransen de wet aangepast wil zien en dat ruim drie op de tien de wet in zijn geheel van tafel wenst.
quote:
De wet (in het Frans: Contrat première embauche, CPE) geldt voor bedrijven vanaf twintig werknemers en beoogt jongeren van 18 tot 26 jaar een makkelijker entree op de arbeidsmarkt te laten maken. Werkgever en werknemer gaan daartoe een arbeidscontract voor onbepaalde tijd aan waarbij het salaris het resultaat is van onderhandeling.

De werkgever verplicht zich daarbij de werknemer twee jaar lang op te leiden. Daar staat tegenover dat de werkgever het contract op elk moment mag verbreken, hoewel hij dat tijdig moet aankondigen en tenminste mondeling dient te motiveren. De ontslagene krijgt een vergoeding mee als het tussentijds ontslag het initiatief is van
de baas en heeft daarnaast recht op een nieuw CPE-contract.
BRON

Ik kan echt geen begrip opbrengen voor die betogingen, zulk dom volk wil je volgens mij nieteens aannemen.
Ik zou zo'n doorbraak met open armen ontvangen. Want wie protesteren er nu eigenlijk, die 20% jeugdwerlozen of 80% met baan? En wie zijn dan die studenten die tegen zijn?
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:07:47 #94
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_36458542
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 11:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Is er iets bekend over hoeveel mensen voor en hoeveel mensen tegen deze wet zijn in Frankrijk?
Meer dan 70% is tegen.
pi_36458785
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 12:07 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Meer dan 70% is tegen.
bron?
pi_36459073
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 10:56 schreef Jalu het volgende:
En denk je dan dat de positie van de deelnemers aan de arbeidsmarkt daar beter van wordt? Ik hoor bepaald niet bij die grijze massa van jou maar denk dat vakbonden absoluut nodig zijn om werknemers te beschermen tegen uitwassen van het "kapitalistische" (afschuwelijk polariserende term, dus bij gebrek aan beter) te beschermen.
Ik vind dat de vakbonden in het begin van de vorige eeuw zeker veel goede dingen gedaan hebben, en dat er veel aan gelegen is om die normen (wat nu wetgeving geworden is) vast te houden. Ik zie een grote rol voor vakbonden om de Poolse medeburgers goed van hun rechten op de hoogte te stellen, en ervoor te waken dat die groep uitgebuit wordt. Die groep moet actief benaderd worden i.p.v. de passieve houding die ik nu bij vakbonden zie.

Ik zie daarintegen geen heil in vakbonden die dankzij hun krampachtigheid ervoor zorgen dat 23% van de Franse jeugd buitengesloten blijft. Of in z'n algemeenheid: regelingen alleen voor ouderen houden, maar jongeren er wel voor laten betalen. Lekker solidair!

[ Bericht 0% gewijzigd door weerdo op 29-03-2006 13:08:31 ]
pi_36460131
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 11:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:
65% Tegen. Bron FT en Le Monde. Overigens steunt 70% van de (extreem) rechtse bevolking wel de Villepin. En dat is zeker opmerkelijk, aangezien de Villepin niet echt populair is bij deze groep.
  woensdag 29 maart 2006 @ 13:50:17 #98
45206 Pietverdriet
pi_36460578
Hoeveel % tegen zijn is niet relevant, in een parlementaire democratie kan een regering onpopulaire maatregelen doorvoeren en hoeven niet iedere wet aan het volk voor te leggen. Dat zou ook absurt zijn, want dan gebeurt er nooit iets wat pijn doet.
pi_36462920
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoeveel % tegen zijn is niet relevant, in een parlementaire democratie kan een regering onpopulaire maatregelen doorvoeren en hoeven niet iedere wet aan het volk voor te leggen. Dat zou ook absurt zijn, want dan gebeurt er nooit iets wat pijn doet.
Het is zeer zeker relevant omdat volgens de FT een groot deel van deze 65% de stakers steunt. En met een brede steun zullen de stakers doorgaan. En het doorgaan van de stakers zal zeer waarschijnlijk het verlies van de Villepin betekenen.
  woensdag 29 maart 2006 @ 15:03:24 #100
45206 Pietverdriet
pi_36463321
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 14:51 schreef boskov het volgende:

[..]

Het is zeer zeker relevant omdat volgens de FT een groot deel van deze 65% de stakers steunt. En met een brede steun zullen de stakers doorgaan. En het doorgaan van de stakers zal zeer waarschijnlijk het verlies van de Villepin betekenen.
En de ontwrichting van de franse economie, en een succes voor de bonden betekend dat er niet snel meer onpopulaire maatregelen kunnen worden doorgevoerd.
De bonden zijn de werkelozen jongeren in de voorsteden schijtegaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')