Klopt dit wel want Na doet toch niet mee???quote:Op donderdag 6 april 2006 00:06 schreef Doderok het volgende:
[..]
Afhankelijk van de hoeveelheid NaOH krijg je volgende vergelijkingen:
H3PO4 + 3 NaOH ------> 3 H2O + Na3PO4
H3PO4 + 2 NaOH ------> 2 H2O + Na2HPO4
H3PO4 + NaOH ------> H2O + NaH2PO4
Al weet ik niet wat m'n tegenwoordig als antwoord verwacht. Maar hier vind je een ingevuld examen van bellarmine college (department of chemistry & physics, chem 116 introductory chemistry i - section c, second midterm exam)
WordDocument
Ik heb zo een proef gedaanquote:Op donderdag 6 april 2006 10:58 schreef teigan het volgende:
ik denk ook dat het het laatste is...
Bijna alle natriumzouten zijn goed oplosbaar nl., kijk maar in je binas
ja tuurlijkquote:Op vrijdag 7 april 2006 16:52 schreef -J-D- het volgende:
beide kanten met x vermenigvuldigen levert op:
x^2 + 4 = 5x
en dan
x^2 -5x + 4 = 0
(x-1)(x-4)=0
x=1 of x = 4
Op Wikipedia staat een algemene beschrijving. Maar de uiteindelijke implementatie hangt af van de taal die je gebruikt; MS Visual Studio .NET is een verzamelnaam voor enkele verschillende pakketten.quote:kent iemand een goede nl/en site over klassen gebruiken, defineren, overerving etc..?
Ik neem even aan dat je de definitie van continuïteit kent. Continuïteit in 0 is eenvoudig aan te tonen:quote:f(x)=0 als x=0
f(x)=x als x element is uit Q* (of Q, ik weet niet meer).
Nee ik begrijp er inderdaad ook helemaal niks vanquote:Op donderdag 6 april 2006 16:10 schreef GlowMouse het volgende:
Uit je notatie krijg ik het idee dat je het echt niet snapt. Het staat er overal erg warrig, en je neemt ergens zomaar aan dat de molariteit van het oxoniumion gelijk is aan de molariteit van fosforzuur.
Vervolgens denk je het aantal gram fosforzuur te hebben berekend, en bedenk je dat je dat nog om moet rekenen naar grammen fosforzuur.
Verder vermeld je dat het over evenwichten gaat, terwijl je bij de berekening van een volledige reactie uitgaat.
Om het voor de lezer enigszins leesbaar te maken, denk ik dat je beter ook kunt vermelden welke gegevens je hebt, en wat je daaruit probeert te berekenen. Voor de leesbaarheid zou het gebruik van sub- en superscript ook veel uitmaken.
Daar kom ik even op terug, aangezien de functie op irrationale getallen is gedefinieerd. Elke breuk kun je willekeurig dicht door een andere breuk laten benaderen, maar dan zullen er altijd irrationale getallen tussenzitten (rationale en irrationale getallen vormen allebei een 'dense' deelverzameling van de reële getallen). Met andere woorden, voor iedere c in IR, c!=0 bestaat er een ε > 0 waarvoor geldt dat in een delta-omgeving van c zal altijd een irrationaal getal zit waarbij de functiewaarde meer dan ε afwijkt van de functiewaarde in c. De functie is daarom niet continu.quote:Elk willekeurig getal (en dus ook een breuk) kun je volgens mij altijd willekeurig dicht door een andere breuk laten benaderen, dus Q zal het niet zijn.
Deze uitleg is vrij uitgebreid. Maar als je het echt goed wilt leren, kun je niet om een (e-)book en ervaring heen.quote:sorry het is visual basic dot net..
Van breuk naar decimaal getal lukt vaak wel, maar andersom alleen als het ook als breuk ingevoerd was. Vul je 1 a/b/c 2 in en druk je op '=', kun je via de a/b/c knop vaak wel switchen. Vul je 0.5 in lukt dat niet.quote:Schijnt toch te kunnen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |