Je stopt er evenveel energie in, maar in kortere tijd.quote:Op maandag 3 april 2006 11:58 schreef teigan het volgende:
Er is een bepaalde hoeveelheid energie nodig om een reactie te laten verlopen...
Op het moment dat je er meer energie dan die hoeveelheid instopt, blijft er dus energie over die niet gebruikt wordt..
Dan neemt dus het rendement af..
Oke, ik denk dat ik het begrijp jaquote:Op maandag 3 april 2006 12:17 schreef teigan het volgende:
Ik snap wat je bedoelt hoor..
Maar je moet die energie zien als verpakt in pakketjes.... Als het pakketje te groot is, gebruik je niet alles uit dat pakketje.. En wat overblijft is niet genoeg om de reactie verder te laten verlopen.. Je "verliest" dus dan een stukje energie...
quote:To split a water molecule into its components, energy of more than 1.25 eV (electron volts) is required. At this level, the efficiency factor – the quotient of electrical energy and of the chemical energy stored in the hydrogen – is exactly 1. The higher the voltage selected, the more energy is lost as heat: after all, a single electron can only split a single water molecule.
Je had mijn reactie helemaal over het hoofd gezienquote:Op maandag 3 april 2006 13:30 schreef Me_Wesley het volgende:
Toch nog een vraagje, wat snap het nog niet helemaal.
Als je de spanning verhoogt, dan heeft dat toch als resultaat dat er meer elektronen per seconde vrijkomen? Of is de lading van die elektronen dan ook groter?
jaquote:Op maandag 3 april 2006 13:30 schreef Me_Wesley het volgende:
Toch nog een vraagje, wat snap het nog niet helemaal.
Als je de spanning verhoogt, dan heeft dat toch als resultaat dat er meer elektronen per seconde vrijkomen?
Niet de lading, wel de energie. (edit: maar één electron zal slechts één watermolecule splitsen, die extra energie wordt niet nuttig gebruikt)quote:Of is de lading van die elektronen dan ook groter?
twee vragen in één post beantwoorden?quote:Op maandag 3 april 2006 13:42 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Je had mijn reactie helemaal over het hoofd gezien![]()
Oopsquote:Op maandag 3 april 2006 13:42 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Je had mijn reactie helemaal over het hoofd gezien![]()
Gewoon een toepassing van de kettingregel. Misschien kom je eruit door f om te schrijven tot f(x) = 2 * ln(x)^(-3).quote:f(x) = 2 / ((ln x) ^ 3)
ja klopt, heb ik al geprobeerd maar ik kom op een fout antwoord uit.quote:Op maandag 3 april 2006 17:55 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Gewoon een toepassing van de kettingregel. Misschien kom je eruit door f om te schrijven tot f(x) = 2 * ln(x)^(-3).
Je past de kettingregel dus niet goed toe.quote:k(x) = 2 * ln (x) ^ -3
u=ln(x) u'=1/x
y=2u^-3 y'=-6u^-4
k'(x) = -6 / ( x * -6u^4 )
ja sorry dat was ik vergeten, dat kreeg ik er op papier ook uit.quote:Op maandag 3 april 2006 18:09 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Je past de kettingregel dus niet goed toe.
f(x) = 2 * ln(x)^(-3).
u = ln(x)
df/dx = (kettingregel)
df/du * du/dx = (f differentieren naar u, ofwel d(2*u^(-3))/du; u differentieren naar x, ofwel d(lnx)/dx)
-6u^-4 * 1/x = (u weer invullen)
-6*ln(x)^-4 * 1/x = (uitwerken)
-6 / (x*ln(x)^4)
Zo je hebt me net ook uit de branding geholpen..quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:27 schreef Metalmeis het volgende:
Binomcdf(100, 0.2, 15) = 0,128505etc...
Dit is groter dan alpha 0,05 --> H0 mag niet verworpen worden.
(Klopt ie nu voor jouw idee?)
Dit wou ik net bij je andere topic plaatsen, maar toen was er ineens een slotje geplaatst.![]()
Nee, want het gaat bij normalcdf altijd om een linker- en rechtergrens (absolute getallen, dus geen percentages), een standaarddeviatie en een gemiddelde. Die standaarddeviatie heb je sowieso niet, dus met normalcdf schiet je niks op.quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:59 schreef 2Mini het volgende:
Nee hij klopt niet denk ik
volgensmij moet het iets zijn als:
15 mensen van de 100, is 15%
normalcdf(-10^99, 0.15, 0.2, ?)
Waarom zoek ik het altijd moeilijker op?quote:Op dinsdag 4 april 2006 01:04 schreef Metalmeis het volgende:
[..]
Nee, want het gaat bij normalcdf altijd om een linker- en rechtergrens (absolute getallen, dus geen percentages), een standaarddeviatie en een gemiddelde. Die standaarddeviatie heb je sowieso niet, dus met normalcdf schiet je niks op.![]()
"Lissajousfiguren ontstaan door een horizontale beweging te combineren met een verticale beweging." Staat in mijn wiskundeboek.quote:Op dinsdag 4 april 2006 01:05 schreef 2Mini het volgende:
Wie is er nog wakker en kan me snel in Jip en Janneke taal uitleggen hoe Lisajous figuren gaan?
100 is vrij groot, dus de fractie koffiedrinkers is bij benadering normaal verdeeld (mu=10; var = 0.2(1-0.2)/100quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:23 schreef casper23 het volgende:
Koffiefabrikant Douwe Egberts beweert dat 20% van nederland zijn koffie drinkt. De concurrent zegt dat het minder is dan 20% en laat het onderzoeken onder 100 personen. Hieruit blijkt dat slechts 15 personen Douwe Egberts drinken.
Onderzoek met een toets of dit een significant resultaat is. Neem a (alpha) = 0,05
Tot nu toe antwoord:
H0 = 20 %
H1 < 20 %
normalcdf(.........) .Het is wel / niet significant...
Ik ben nog wakkerquote:Op dinsdag 4 april 2006 01:05 schreef 2Mini het volgende:
Wie is er nog wakker en kan me snel in Jip en Janneke taal uitleggen hoe Lisajous figuren gaan?
KUT Had je dat niet eerder kunnen uitleggen... deze opdracht heb ik nu overgeslagen op mijn tentamenquote:Op dinsdag 4 april 2006 08:11 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
100 is vrij groot, dus de fractie koffiedrinkers is bij benadering normaal verdeeld (mu=10; var = 0.2(1-0.2)/100
H0: mu>= 20%; H1: mu<20%
TS: Z = (F-0.2)/wortel(0.2(1-0.2)/100)
RR: waarden waarvoor geldt value<-z0.05=-1.645
VAL: (15/100-0.2)/wortel(0.2(1-0.2)/100) = -1.25
Conclusie: H0 wordt niet werworpen, omdat VAL niet in RR ligt.
toen was ik al bijna klaar..quote:Op dinsdag 4 april 2006 09:52 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik ben nog wakker
"Normale grafieken" zijn in de vorm y=y(x), dus je ene coordinaat hangt van de andere af. Lissajous figuren zijn grafieken, waar x en y van een parameter t afhangen. Dit zorgt ervoor dat x en y beide "dubbele antwoorden" kunnen krijgen; dat lukt je bij een grafiek y=y(x) niet. y kan hier dan wel 2 verschillende antwoorden hebben bij een gegeven x, maar x kan niet 2 verschillende y antwoorden geven.
Je kunt ze soms ook inmekaar over schrijven: y=x2 is hetzelfde als (x(t),y(t) ) = ( t,t2 ).
- Goed leren wanneer je wel en niet dingen moet drogen, aftikken, etcquote:Ik heb morgen een Scheikunde titratie practicum.
Kan iemand mij handige dingen en tips vertellen?
Dat zijn die standaard dingen..quote:Op woensdag 5 april 2006 16:44 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
- Goed leren wanneer je wel en niet dingen moet drogen, aftikken, etc
- Kraantje van de buret aandrukken als je eraan draait (dingen op mijn oude school lekten anders)
- De titratie zelf tenminste 2 of 3x herhalen, afhankelijk van hoe goed het de eerste keer lukt
Ik moest een keer zwavelzuur met mijn mond titreren, dat deed ik iets te enthousiastquote:Op woensdag 5 april 2006 16:26 schreef 2Mini het volgende:
Ik heb morgen een Scheikunde titratie practicum.
Kan iemand mij handige dingen en tips vertellen?
Als je met de mond pipeteert, zorg dan dat je pipet/buret diep genoeg in de vloeistof zit. Heb ooit ontstopper (bijtende soda, NaOH) opgezogen uit een klein bekertje. Smalle rechte buret, nogal dikke vloeistof, je kan/moet dus redelijk hard zuigen. Op het moment dat je beker leeg is en je lucht zit op te zuigen komt het heel wat sneller omhoog.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:36 schreef SNArky het volgende:
[..]
Ik moest een keer zwavelzuur met mijn mond titreren, dat deed ik iets te enthousiast...
Ja, het is zuuuuur.
ach ja, 't is lang geleden.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:13 schreef 2Mini het volgende:
buret, is zon lang ding met een kraan.
pipet zijn die kut zuig dingen.. hekel aan.. vooral als je amoniak moet gaan pippeteren!
Natronloog is een oplossing van Na+(aq) en OH-(aq). In de reactie zul je ze dus los moeten vermelden aan de linkerkant. Vervolgens kun je Na+ links en rechts wegstrepen, zodat je die niet hoeft te vermelden. Je krijgt dan inderdaad je tweede reacties (je was alleen vergeten de lading van het hydroxide-ion te vermelden).quote:Op woensdag 5 april 2006 23:53 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Is de reactievergelijking van fosforzuur en natronloog dit:
H3PO4 + 3NaOH ? 3H2O + 3Na+ + PO43-
Of doet de Na en zo niet mee
Dat het zo iets wordt (tribune ionen)
H3PO4 + 3OH --> 3H2O + PO43-
Afhankelijk van de hoeveelheid NaOH krijg je volgende vergelijkingen:quote:Op woensdag 5 april 2006 23:53 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Is de reactievergelijking van fosforzuur en natronloog dit:
H3PO4 + 3NaOH ? 3H2O + 3Na+ + PO43-
Of doet de Na en zo niet mee
Dat het zo iets wordt (tribune ionen)
H3PO4 + 3OH --> 3H2O + PO43-
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |