Deze situatie is nog steeds actueel. Christenvervolging komt meer voor in islamitische landen dan de meeste mensen weten. Vandaag las ik in de Telegraaf (zit niet te wachten op voor de hand liggende opmerkingen over deze krant) nog een interessant stuk van de hand van Hans Kuitert met als titel 'Bekering in Islam eenrichtingsverkeer'. De schrijver komt tot de volgende conclusie 'De kwestie Rahman maakt andermaal duidelijk waar het over gaat. Namelijk het conflict tussen twee tegengestelde samenlevingsvormen. De westerse, die geloof en staat van elkaar scheidt, en de islamitische die religie en samenleving vaak als een Siamese tweeling ziet. En voor mensen die daar anders over denken de dood in petto heeft.'quote:Tot christendom bekeerde Afghaan hangt doodstraf boven het hoofd
Een tot het christendom bekeerde Afghaan wordt voor een rechtbank in Kabul vervolgd en kan op grond van de in Afghanistan geldende islamitische shariah-wetgeving ter dood worden veroordeeld, aldus de rechter.
De 41-jarige Abdul Rahman werd vorige maand gearresteerd nadat zijn familie hem had aangegeven. Tijdens het vorige week gehouden proces gaf Rahman toe dat hij zestien jaar geleden van de islam tot het christendom was overgegaan, toen hij als medische hulpverlener voor een christelijke organisatie werkte onder Afghaanse vluchtelingen in Pakistan.
,,Wij zijn niet tegen een bepaalde religie. Maar in Afghanistan is dit tegen de wet. Het is een aanval op de islam", zei rechter Mawlavezada. Aanklager Abdul Wasi zei dat hij Rahman heeft aangeboden om de aanklacht in te trekken als Rahman weer moslim wordt. ,,Maar hij zei dat hij christen was en altijd zal blijven."
Betrapt met bijbel
Ondanks herhaalde verzoeken lukte het niet om Rahman te spreken te krijgen. Zijn vader, Abdul Manan, zei dat zijn zoon na vier jaar in Pakistan te hebben gewerkt naar Duitsland was vertrokken. Toen hij negen jaar later in 2002 naar Afghanistan terugkeerde, probeerde hij de voogdij te krijgen over zijn nu 13 en 14 jaar oude dochters, die hun leven lang bij hun grootouders hadden gewoond.
Er kwam ruzie van en de politie werd ingeschakeld. Tijdens het onderzoek kwam aan het licht dat Rahman christen was en een bijbel bij zich had, waarna hij onmiddellijk werd gearresteerd, aldus de vader.
Volgens bovenstaand bericht is deze christen vrijgelaten en dat is een goed bericht. Helaas zijn er nog altijd radicale moslims die deze onschuldige man willen vermoorden, zodat deze man waarschijnlijk moet onderduiken of vluchten uit zijn vaderland en nog altijd voor zijn leven moet vrezen. Het zou een goede zaak zijn als leiders van moslimlanden radicale moslims keihard gaan bestrijden die oproepen tot geweld en het doden van onschuldige mensen.quote:Bekeerde christen Abdul Rahman is vrij
Gepost door Bart (Mainport) - Bron: Times Online
Gepubliceerd: dinsdag 28 maart 2006 @ 13:40
Abdul Rahman, de 41-jarige tot het Christendom bekeerde Afghaan, is volgens het ministerie van justitie in Afghanistan vrijgelaten. Rahman wachtte aanvankelijk de strop, omdat hij het islamitische geloof volgens de Sharia wetgeving had beledigd.
"Ik kan bevestigen dat hij is vrijgelaten", aldus de Afghaanse minister van justitie. "Hij is niet in gevangenschap. Ik weet niet of hij bij zijn familie of ergens anders is, maar hij is vrij."
Vandaag zijn er enkele demonstraties verwacht van islamitische aanhangers die vinden dat hij geëxecuteerd moet worden. De Taliban heeft plannen voor een mogelijke fatwa, wat wil zeggen dat Rahman gedood moet worden voor zijn verraad.
Liever niet.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 07:10 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
Kunnen we de doodstraf voor het omgekeerde ook niet invoeren in Europa en de VS?
Nee.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 07:10 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
Kunnen we de doodstraf voor het omgekeerde ook niet invoeren in Europa en de VS?
Ik ben het volledig met je eens. En het ergste is misschien nog wel dat het hier gaat om een brede maatschappelijke opvatting: die Christen had niet mogen ontsnappen en had ter dood veroordeeld moeten worden. Dát vindt men massaal in Afghanistan. En dat geeft te denken. Zelf flippen ze al bij een striptekeningetje, maar tolerant zijn naar anderen is er niet bij. Het wordt dan ook dringend tijd dat we ophouden om steeds naar de pijpen te dansen van moslims.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 06:59 schreef Balthar het volgende:
Bij de cartoonrellen, riepen de moslims heel hard dat we allemaal respect moesten hebben voor andere religies. Blijkbaar bedoelen ze alleen die van hun.
Deze man werd christen in een moslimland en is zijn leven niet meer zeker.
Gelukkig kan hij nu in een ander land schuilen, maar het geeft wel even de mate van tolerantie aan die moslims hebben t.o.v. andere religies. Tolerantie die wel van ons wordt geëist t.o.v. hun.
Ik blijf er bij dat iedereen mag geloven wat die wil, maar dan wel zonder dwang of dreiging naar anderen uit te voeren, anders wordt het een gevaar voor de vrijheid van mensen.
Het wordt me ( helaas) steeds duidelijker dat de volgers van de Islam op dit moment niet in staat zijn om enige vorm van zelfreflectie uit te oefenen. Mijn respect voor de volgers van dit geloof daalt met ieder bericht over dergelijke excessen.
Je zou de enorme rellen in die landen eens moeten zien als wij als Westen zo iets zouden flikken.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:14 schreef dVTB het volgende:
[..]
Ik ben het volledig met je eens. En het ergste is misschien nog wel dat het hier gaat om een brede maatschappelijke opvatting: die Christen had niet mogen ontsnappen en had ter dood veroordeeld moeten worden. Dát vindt men massaal in Afghanistan. En dat geeft te denken. Zelf flippen ze al bij een striptekeningetje, maar tolerant zijn naar anderen is er niet bij. Het wordt dan ook dringend tijd dat we ophouden om steeds naar de pijpen te dansen van moslims.
Dat is toch bekendquote:Op vrijdag 31 maart 2006 06:59 schreef Balthar het volgende:
Bij de cartoonrellen, riepen de moslims heel hard dat we allemaal respect moesten hebben voor andere religies.
Blijkbaar bedoelen ze alleen die van hun.
Bronnerdebronquote:Bekeerde christen Abdul Rahman is vrij
Abdul Rahman, de 41-jarige tot het christendom bekeerde Afghaan, is volgens het ministerie van justitie in Afghanistan vrijgelaten. Rahman wachtte aanvankelijk de strop, omdat hij het islamitische geloof volgens de shariawetgeving had beledigd.
"Ik kan bevestigen dat hij is vrijgelaten", aldus de Afghaanse minister van justitie. "Hij is niet in gevangenschap. Ik weet niet of hij bij zijn familie of ergens anders is, maar hij is vrij."
Vandaag zijn er enkele demonstraties verwacht van islamitische aanhangers die vinden dat hij geëxecuteerd moet worden. De Taliban heeft plannen voor een mogelijke fatwa, wat wil zeggen dat Rahman gedood moet worden voor zijn verraad.
Jij zou aangevallen moeten worden om de Fokvrede te bewaren..quote:Op vrijdag 31 maart 2006 18:43 schreef 1ofthefew het volgende:
de islam blijft een achtergestelde geweldadig geloof. landen zoals iran moeten gewoon aangevallen worden om de wereldvrede te bewaren
Bij Duitsland en Japan ook prima gelukt.quote:
Al-qaida oke, ben ik het helemaal met je eens..quote:Op vrijdag 31 maart 2006 18:51 schreef 1ofthefew het volgende:
omdat iran een groter gevaar vormt aangezien die presiden nog gekker is dan de taliban of houssein.
Niet naar vrede, maar naar verwoesting en zelfmoord plegende piloten na het aanzien van wat ze hadden veroorzaaktquote:Op vrijdag 31 maart 2006 18:52 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Bij Duitsland en Japan ook prima gelukt.
Fijne haatreligie hang jij aan zeg:quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:45 schreef Triggershot het volgende:
lekker up 2 date hier
[..]
Bronnerdebron
shalooom
En jij gaat ervanuit dat ik het stukje die ik zelf heb geplaatst niet heb gelezen ofzo?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 18:55 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Fijne haatreligie hang jij aan zeg:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |