Dat met die kabel was bij mij ook, ik heb de standaard kabel van Apple maar ik heb ook een dock van een andermerk, als ik mijn iPod aan die kabel deed en dan weer in het muziekdock en dan weer aan de kabel moest ik hem altijd opnieuw formateren! dus ik zou het gewoon bij apple producten houden en niet bij een goedkoop ander merk.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:27 schreef MonoSynth het volgende:
IkMijn iPod G3 15GB
Meteen maar ff een vraagje: Ik heb een laptop zonder FireWire, dus ik heb een merkloos USB-kabeltje gekocht, maar die werkt niet (heeel soms wel, maar verbreekt spontaan de verbinding en dan is mijn iPod ineens leeg of het bestandssysteem corrupt enzo). Alle oplossingen op apple.com werken ook niet. Het is zogezegd een beetje irritant om naar mijn ouders te moeten om mijn iPod bij te werken....
Weet iemand of het met een 'echte' kabel wel gaat werken? Zo'n ding kost namelijk 30 euro en das een beetje veel vind ik......
[edit]19 euro zie ik... Valt weer mee[/edit]
En nog iets (onbelangrijk): In het info-scherm geeft hij altijd weer dat er nog 311MB vrij is, zelfs na een firmware-update en een format.... Bekend probleem?
Ohw, ik wilde morgen net zo'n goedkopere adapter halen bij de Mediamarkt, zo eentje van ¤15quote:Op maandag 27 maart 2006 20:33 schreef tonks het volgende:
[..]
Dat met die kabel was bij mij ook, ik heb de standaard kabel van Apple maar ik heb ook een dock van een andermerk, als ik mijn iPod aan die kabel deed en dan weer in het muziekdock en dan weer aan de kabel moest ik hem altijd opnieuw formateren! dus ik zou het gewoon bij apple producten houden en niet bij een goedkoop ander merk.
Een adapter voor het opladen zal geen probleem zijn, maar een usb kabel zou ik niet doen.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ohw, ik wilde morgen ent zo'n goedkopere adapter halen bij de Mediamarkt, zo eentje van ¤15
Ok, die heb ik nogquote:Op maandag 27 maart 2006 20:36 schreef tonks het volgende:
[..]
Een adapter voor het opladen zal geen probleem zijn, maar een usb kabel zou ik niet doen.
Ik houd ook van de mijne. Daarom zet ik er maar weer eens wat leuke herrie op.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:20 schreef Skazminko het volgende:
Ik hou van mijn iPod mini.
Slayer! Toch?quote:Op maandag 27 maart 2006 20:36 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik houd ook van de mijne. Daarom zet ik er maar weer eens wat leuke herrie op.
Maar als je die vaak luistert dan komen er daar nooit nieuwe nummers in en blijft die lijst ook altijd hetzelfdequote:Op maandag 27 maart 2006 21:38 schreef Mip1988 het volgende:
25 meest afgespeelde playlist is echt geweldig![]()
al je favoriete nummers bij elkaar
Nee, gaat ook niet werken.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:27 schreef MonoSynth het volgende:
IkMijn iPod G3 15GB
Meteen maar ff een vraagje: Ik heb een laptop zonder FireWire, dus ik heb een merkloos USB-kabeltje gekocht, maar die werkt niet (heeel soms wel, maar verbreekt spontaan de verbinding en dan is mijn iPod ineens leeg of het bestandssysteem corrupt enzo). Alle oplossingen op apple.com werken ook niet. Het is zogezegd een beetje irritant om naar mijn ouders te moeten om mijn iPod bij te werken....
Weet iemand of het met een 'echte' kabel wel gaat werken? Zo'n ding kost namelijk 30 euro en das een beetje veel vind ik......
Dit komt rechtstreeks van repod.nl..quote:Een tip: om de levensduur te verlengen houd de iPod batterij er juist van om niet volledig ontladen te worden. U denkt vast aan het geheugen effect van Ni-Cad oplaadbare batterijen die beter werken als ze juist wel ontladen worden. De Li-Ion/Li-Poly batterijen dus niet, gewoon aansluiten en laten opladen als u weer in huis bent. De op Lithium gebaseerde batterijen's kunnen 500 keer hun lading afgeven. Bij dagelijks gebruik zal een batterij 1,5 a 2 jaar mee gaan. Het regelmatig volledig ontladen, verkort de levensduur aanzienlijk.
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:28 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ja, dat is er. Staat op de site van Apple een adapter voor.
Op die van mij ook niet, echt de beste iPod seriequote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Op mijn mini is nog geen krasje te zien.
Ik zou idd nog ff wachten tot na 1 april(ahoewel het er nu wel op lijkt dat de keynote niet komt), dan word Apple 30 jaar en kunnen er nieuwe producten komen. Zo is er voor winkels een bericht gekomen voorzichtig te doen met het inkopen van 60 gig iPod'squote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:43 schreef Rens_Wilders het volgende:
Ik wil wel een nieuwe iPod kopen (heb nu een mini) maar ik ben zo bang dat er een week later een nóg betere komt.![]()
Heh 1 april.. ik zou de geruchten over een eventuele nieuwe Ipod maar niet geloven dan.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:44 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ik zou idd nog ff wachten tot na 1 april(ahoewel het er nu wel op lijkt dat de keynote niet komt), dan word Apple 30 jaar en kunnen er nieuwe producten komen. Zo is er voor winkels een bericht gekomen voorzichtig te doen met het inkopen van 60 gig iPod's
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:47 schreef Spaceman89 het volgende:
[..]
Heh 1 april.. ik zou de geruchten over een eventuele nieuwe Ipod maar niet geloven dan.
Ja dat zeggen er wel meerquote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:47 schreef Spaceman89 het volgende:
[..]
Heh 1 april.. ik zou de geruchten over een eventuele nieuwe Ipod maar niet geloven dan.
De mijne is na 2 weken ook nog krasvrij, alleen er zitten wel wat veegjes op 't clickwheelquote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Op mijn mini is nog geen krasje te zien.
Maar die van mij is al een maand of 9 oud, gok ik.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
De mijne is na 2 weken ook nog krasvrij, alleen er zitten wel wat veegjes op 't clickwheel
Ik heb inmiddels een USB-kabel gekocht en ben zelf achter het probleem van het opladen gekomen, maar dat maakt op zich niet zo veel uit. Ik heb de dock + Firewire kabel + voeding bij mijn stereo staan en gebruik de USB-kabel alleen om mijn iPod bij te werken. Een volle batterij is genoeg om mijn iPod van nieuwe muziekjes te voorzien. Zelfs met een bijna lege batterij (tenminste dat geeft hij aan, de batterij is niet origineel) lukt het prima om alles er af te gooien en er nieuwe muziek op te zetten.quote:Op maandag 27 maart 2006 21:56 schreef nietzman het volgende:
[..]
Nee, gaat ook niet werken.
3rd gen iPods laden niet op via USB, dus als je hem gewoon aan je PC hangt is 'ie binnen een paar minuten leeg. Wat je nodig hebt is een duokabel met een USB en een FireWire-aansluiting, waarmee je de USBkant in je laptop propt en de FireWirekant in je iPod adapter.
Die kabels zijn alleen vrij lastig om aan te komen, ben ik bang, aangezien alleen de 3rd gen er echt nut aan heeft gehad.
Bronquote:True video iPod to sport 3.5-inch display, touch-screen click wheel
By Ryan Katz, Senior Editor
February 9, 2006 - Think Secret can confirm recent rumblings that Apple is nearing completion of a completely revamped video iPod that will shed the ubiquitous mechanical click wheel for a touch screen and will sport a 3.5-inch diagonal display.
advertisement
This video iPod, which has been in development and on the table since before Apple released the 5G iPod last year with video playback, will feature a display that will occupy the entire front face of the device. Sources who have seen the device report that it features a digital click wheel, one that overlays the touch-sensitive display and appears when a finger touches it and disappears when the finger is removed.
Apple has been working with at least two other companies to perfect the digital click wheel display technology. While not all the engineering was completed in-house by Apple, sources have said Apple could hold an exclusive license on the technologies it borrowed from other developers for a period of time, limiting the ability of competitors to copy Apple's design.
Additional details concerning the new iPod have yet to be confirmed, including capacity and a release date, although all indications point to the Spring, possibly as early as late March or early April. During the Macworld Expo in San Francisco, Apple CEO Steve Jobs alluded to a major announcement on or around April 1, Apple's 30th anniversary as a company.
Like previous iPods, sources insist that this video iPod will lack any sort of wireless connectivity, and will continue to connect to televisions using the conventional cabling solution of current models.
While Apple no longer publicly releases the numbers for how many specific iPod models it sells, Think Secret has learned exclusively that during Apple's most recent December quarter, the company moved 3.9 million 5G iPods, exceeding internal estimates and confirming that strong demand remains for higher capacity, higher priced iPod models, especially with additional functionality. By comparison, 8 million iPod nanos were sold during the same period.
Readers will recall that during the brouhaha leading up to the October release of the 5G iPod last year, Think Secret maintained that the video iPod would not be released at the time and, following the roll-out of the 5G iPod, that that iPod was "not the video iPod" but rather a souped up 4G iPod with video capabilities. This forthcoming iPod revision is what sources have said for some time will be the incarnation of a complete video iPod solution.
Oh, luister je 50 uur muziek per dag dan?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:16 schreef Bob. het volgende:
iPod![]()
Ik hou van mn nano![]()
Alleen heb ik nooit genoeg ruimteEn hij krast zo
![]()
Misschien moet ik maar eens voor zn grote broer gaan sparen
Bij mij zijn er twee redenen waarom ik niet een mp3 speler heb waar maar voor 1 dag muziek op past:quote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:24 schreef tonks het volgende:
[..]
Oh, luister je 50 uur muziek per dag dan?
Ja. Dat heb ik gezien ja.quote:
Onder welke steen lag je dan die laatste paar maanden?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:39 schreef Svyatagor het volgende:
Maar deze suggestie was nog niet voorbij gekomen in de discussie over mogelijke nieuwe iPod-shit. Smart-ass.![]()
dat nog net nietquote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:24 schreef tonks het volgende:
[..]
Oh, luister je 50 uur muziek per dag dan?
Daar hebben we het gewoon niet meer over, omdat het al zo oud is!quote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:39 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja. Dat heb ik gezien ja.Maar deze suggestie was nog niet voorbij gekomen in de discussie over mogelijke nieuwe iPod-shit. Smart-ass.
![]()
Voor zover ik zo snel na kan gaan was alleen de eerste generatie iPod mini (4GB) in goud leverbaar, maar zijn de nieuwere generaties alleen nog maar in de overige vier kleuren te krijgen.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:40 schreef boem-dikkie het volgende:
K weet niet of t al ergens in geschreven ofzo, maar nouja dan antwoorden jullie mss wel opnieuw, hoe zit het met die Gouden iPod mini? is dat een andere versie ofzo? want de gewone laat ik maar zeggen " nieuwste" versie van iPod mini is toch, groen, silver, blauw, roze ??
Onder een steen die kennelijk groot genoeg was om deze ene opmerking in het Apple-SC-topic te missen ja.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:43 schreef nietzman het volgende:
[..]
Onder welke steen lag je dan die laatste paar maanden?
Dus... Je ligt sowieso al onder een steen genaamd 'Fok!', en binnen die steen lig je nog onder het kiezeltje dat je deze post heeft doen missen. Dit nieuws is echt op elke technologie-gerelateerde site verschenen.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:48 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Onder een steen die kennelijk groot genoeg was om deze ene opmerking in het Apple-SC-topic te missen ja.![]()
Ik zeg ook nergens dat ik het 'nieuws' gemist had, maar ik was het hier nog nergens tegengekomen. Goed, onderschatting van het jaar.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:51 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Dus... Je ligt sowieso al onder een steen genaamd 'Fok!', en binnen die steen lig je nog onder het kiezeltje dat je deze post heeft doen missen. Dit nieuws is echt op elke technologie-gerelateerde site verschenen.
Er kan een andere batterij in, maar dat is bij de iPod mini een behoorlijke klus. Voor je het weet zet je ergens te veel kracht op en is een essentieel onderdeel (scherm) van je iPod stuk. Voor andere iPods kun je het met gemak zelf doen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 01:06 schreef Badabingea het volgende:
Mijn batterij van mn i-pod mini 4 gb gaat snel leeg, wat kan ik doen?
Alvast bedankt.
Link doet het niet.quote:
quote:De sessie is beëindigd na een periode van inactiviteit. Ga terug naar het Winkel-menu om verder te winkelen.
Hebben ze geen nieuwe software dingen?quote:Op woensdag 29 maart 2006 01:15 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Er kan een andere batterij in, maar dat is bij de iPod mini een behoorlijke klus. Voor je het weet zet je ergens te veel kracht op en is een essentieel onderdeel (scherm) van je iPod stuk. Voor andere iPods kun je het met gemak zelf doen.
Voor zover ik na kan gaan kost een nieuwe accu (ander merk, 50% hogere capaciteit dan de originele accu) ¤18,95, en het inbouwen kost ¤15,00 bij http://www.ipodrepair.nl . Er zullen vast andere bedrijven zijn die dit ook doen, maar zelf heb ik mijn batterij bij deze mensen besteld (en zelf ingebouwd) en ben er erg over te spreken. Goede levertijd, nette afhandeling, en werkt prima.
Ga naar iPod accessoires, lichtnetaansluiting (tweede van rechts, onderin) en dan de eerste. Een ding van 29 euro. Die moet je volgens mij hebben.quote:
Hoe bedoel je? Als je batterij snel leeg is dan is hij versleten, en moet er een nieuwe in. Zo simpel is dat.quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:06 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Hebben ze geen nieuwe software dingen?
Heb je de nieuwste ipod updater?quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:10 schreef Erik26 het volgende:
Ik heb een probleempje met mijn nano..
Vanmiddag heb ik een software update gedaan maar die ging niet helemaal goed. Hij reageerde niet meer en toen heb ik mijn pc opnieuw gestart. Toen ik mijn iPod loskoppelde doet hij het wel gewoon. Alleen alle muziek is eraf. Maar bij info staat wel dat de nieuwe versie erop staat.
Als ik dan de iPod weer op de computer aansluit wordt hij niet herkend..iTunes start niet op en als ik het zelf doe staat mijn iPod er niet tussen. Ook een reset aan de computer heeft niet geholpen. Toen wilde ik mijn software herstellen..maar dat programmatje doet niks..hij blijft maar 'initialiseren' en reageert dan niet meer..
Iemand enig idee wat ik kan doen??
Firmware Restore, anders terugbrengen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:10 schreef Erik26 het volgende:
Ik heb een probleempje met mijn nano..
Vanmiddag heb ik een software update gedaan maar die ging niet helemaal goed. Hij reageerde niet meer en toen heb ik mijn pc opnieuw gestart. Toen ik mijn iPod loskoppelde doet hij het wel gewoon. Alleen alle muziek is eraf. Maar bij info staat wel dat de nieuwe versie erop staat.
Als ik dan de iPod weer op de computer aansluit wordt hij niet herkend..iTunes start niet op en als ik het zelf doe staat mijn iPod er niet tussen. Ook een reset aan de computer heeft niet geholpen. Toen wilde ik mijn software herstellen..maar dat programmatje doet niks..hij blijft maar 'initialiseren' en reageert dan niet meer..
Iemand enig idee wat ik kan doen??
www.rapidshare.dequote:Op woensdag 29 maart 2006 22:11 schreef Zweefvliegje het volgende:
Als iemand voor mij even een plekje heeft om dat bestand te hosten, kan ik hem bij de post toevoegen!
Ik heb hem net 4 maanden.quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:53 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Als je batterij snel leeg is dan is hij versleten, en moet er een nieuwe in. Zo simpel is dat.
"deleted by uploader"quote:Op woensdag 29 maart 2006 23:19 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
http://rapidshare.de/files/16743099/Apple_actie.pdf.html
Ja, ik ook.. maar Erik26 zei dat z'n PC de Ipod niet meer detecteert.. dus dan denk ik dat ie toch zijn files zal moeten verliezen... Als dat niet zo is, dan hoor ik nog wel van je.quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:22 schreef Tique3 het volgende:
Spaceman ik ken nog een manier om te zorgen dat je je firmware kan resetten zonder dat je je bestanden verliest..
Het werkt wel.quote:Op woensdag 29 maart 2006 23:22 schreef Zweefvliegje het volgende:
Link veranderd.. maar het werkte dus niet
(en nu nog steeds niet)
je hebt gelijkt, vast een of ander kutscript dat ervoor zorgt dat ik het niet in een andere tab kan openenquote:
Ik heb nu mijn iPod aan de computer hangen, hij is gereset en staat nu in het menu waar je verschilende tests enz. kan doen. Als dan de updater opstart staat er dit:quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:21 schreef Spaceman89 het volgende:
[..]
Firmware Restore, anders terugbrengen.
^ Apple Updater --> Restore knopje.
Wilt je Updater hem niet herkennen, dan moet je hem in Disk-Mode koppelen aan de PC, (Resetten, terwijl je nano reset, *rewind + center knopje* indrukken, formatten in fat32) nu moetie em wel herkennen als het goed is en dus alsnog Restoren.
^ Snap je dit niet, heb je niet zoveel verstand van Win of Ipod oid, gewoon terugbrengen.
Ik doe geen zaken met mensen die 'onmogelijke' dingen aanbieden en daarbij alleen een mailadres, msn-adres en telefoonnummer geven.quote:Op woensdag 29 maart 2006 23:25 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Jep ik zie het nu![]()
Maar wat denk je ervan?
En dat betekend?quote:Op woensdag 29 maart 2006 23:32 schreef NiteSpeed het volgende:
In de nieuwe iPod updater zit een functie toegevoegd waardoor je de Volume Limitatie van je iPod aan en uit kan zetten.
Kreeg hem gratis via een actie van mijn moeder's werk.quote:Op donderdag 30 maart 2006 09:45 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Misschien ben je op de hoogte van het feit dat er iets bestaat zoals 'garantie'?
Feli.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:23 schreef Erik26 het volgende:
probeer ik hem vandaag op nieuw aan te sluiten...herkent iTunes mijn iPod wel weer..
noujaa..geen idee wat er nu gebeurt is maar hij werkt weer![]()
In de G4-iPods zitten accu's van 630-900 mAh. Op www.ipodrepair kun je hiervoor batterijen kopen tot 1100 mAh. Meer dan een uurtje of 12 tot 14 kun je er dus niet uit halen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 08:43 schreef Viking84 het volgende:
Nou ik heb gisteren een iPod gekocht. 20 GB, dus een vorige generatie. Alleen hij speelt maar 8 uur af en dat vind ik wel erg weinigKun je de accu die erin zit ook vervangen door eentje met een groter vermogen? Zeg: 20 uur?
Ja, ik vind het dus te weinig en ga hem terugbrengen. Ik wil minimaal 20 uur. Dan maar wat zwaarder. Wel jammer, want zo'n iPod ziet er wel erg gelikt uit. Ik kan natuurlijk ook wel één van 60 gig kopen, maar daar doe ik toch niets mee. 20 gig is zat voor mij, dus nu maar naar wat anders uit kijkenquote:Op vrijdag 31 maart 2006 09:03 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
In de G4-iPods zitten accu's van 630-900 mAh. Op www.ipodrepair kun je hiervoor batterijen kopen tot 1100 mAh. Meer dan een uurtje of 12 tot 14 kun je er dus niet uit halen.
Verder zijn er batterypacks te krijgen waardoor je je iPod gewone penlites kunt laten eten:
http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Merchant_Id=1&Product_Id=148969
En als je echt ruimte over hebt:
http://www.batterytech.com/ipod_info/iPod_info.htm
Maar een batterijduur van 8 uur is op zich best normaal, het is het compromis tussen gebruiksduur en formaat/gewicht die Apple al sinds de eerste generatie iPods aanhoudt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |