abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36412094

Op vrijdag 14, zaterdag 15 en zondag 16 juli 2006 zal het North Sea Jazz Festival weer plaats vinden.
Op zo'n 13 podia zullen 200 optredens worden gehouden.
Op 9 mei zal de definieve lijst met artiesten worden gepubliceerd. Een paar namen worden op het forum van northseajazz.nl genoemd:

Metropole Orchestra o.l.v. Vince Mendoza
John Zorn Acoustic Masada
Jack DeJohnette/John Scofield/Larry Goldings
Bill Frisell Group
Buster Williams & Benny Golson (met vraagteken)
Trygve Seim Ensemble
Kenny Garrett
McCoy Tyner

De officiële site kan je hier vinden.

Ik ga er zeker heen. Al wordt het waarschijnlijk 1 dagje (die prijzen... )
Ik ben ook heel benieuwd hoe het in Rotterdam is, ik ga er vanuit dat het wel gaaf wordt.
Ben ook benieuwd wat de pop/jazz ratio deze keer is maar zolang er weer aantal mooie jazzartiesten komt ben ik weer gelukkig.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  maandag 27 maart 2006 @ 18:49:19 #2
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36412236
Zorn, DeJohnette/Scofield/Goldings, McCoy Tyner... ik heb nu al zin .

Verder het programma maar even afwachten, maar het zal zoals altijd wel weer goed zitten. Ik vrees ook een beetje voor de prijzen van alles en de sfeer + akoestiek in de Ahoy, maar goed... we gaan maar van het positieve uit.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_36412541
quote:
Op maandag 27 maart 2006 18:49 schreef Zanderrr het volgende:
Zorn, DeJohnette/Scofield/Goldings, McCoy Tyner... ik heb nu al zin .

Verder het programma maar even afwachten, maar het zal zoals altijd wel weer goed zitten. Ik vrees ook een beetje voor de prijzen van alles en de sfeer + akoestiek in de Ahoy, maar goed... we gaan maar van het positieve uit.
En als het goed is speelt Dave Douglas (tr) in het quintet van Zorn, dus dat moet inderdaad wel gaaf worden.
Ik hoop ook op nog wat oude hard-boppers, het zal 'm wel weer niet worden, maar Sonny Rollins zou natuurlijk wel erg leuk zijn. Of Chris Potter, die moet ik ook nog steeds een keer live zien. (of Grachan Moncur of Andrew Hill, zolang het nog kan). Mijn wenslijstje is vrij lang .
Verder denk ik dat de Jazzorchestra of the Concertgebouw vast ook wel weer ergens staat en dat Michael Brecker wellicht ook wel weer terug komt. Ik ben benieuwd.
  maandag 27 maart 2006 @ 19:04:24 #4
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36412648
Zorn speelde vorig jaar ook met Dave Douglas, ik vond dat toen erg goed. Van mij mogen ze Douglas trouwens ook wel met een van z'n eigen projecten boeken, die "Infinite" band met Uri Caine die twee jaar geleden speelde was toen echt een van mijn hoogtepunten van dat jaar.

Andrew Hill heb ik vorig jaar ook gezien met z'n big band, maar dat sprak me toen niet enorm aan. Z'n nieuwe cd "Time Lines" is trouwens wel weer erg fraai, dus misschien dit jaar een revanche...
  maandag 27 maart 2006 @ 22:12:05 #5
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_36418871
Ik ben ook erg benieuwd hoe het dit jaar in Rotterdam zal zijn. Hoe dan ook, ik ben er weer drie dagen bij!
1,000,000 demons can't be wrong...
  maandag 27 maart 2006 @ 22:43:39 #6
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_36420035
Ik ga waarschijnlijk ook weer... even afhankelijk van het programma welke dag/dagen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_36427458
quote:
Op maandag 27 maart 2006 19:04 schreef Zanderrr het volgende:
Zorn speelde vorig jaar ook met Dave Douglas, ik vond dat toen erg goed. Van mij mogen ze Douglas trouwens ook wel met een van z'n eigen projecten boeken, die "Infinite" band met Uri Caine die twee jaar geleden speelde was toen echt een van mijn hoogtepunten van dat jaar.
Heb ook nog zo'n album van Douglas met Caine, wel vet album (ook met Chris Potter en Bill Frisell - welke ook met Zorn meespeelt als ik me niet vergis - dus dat zit wel goed). Trouwens nog een leuke link van jou Zander (uit het vorige NSJF topic). Meteen maar een quote dan :
quote:
Om eens te kijken hoe het 'vroegah' was: Polygoon-journaalbeelden van het vierde NSJ (1979): klik
Overigens, als iemand nog aanvullingen heeft op artiesten die komen, dan pas ik het wel even aan in de openingspost
  Moderator dinsdag 28 maart 2006 @ 11:03:02 #8
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36427947
Jee ik heb er weer zin in Zal waarschijnlijk ook weer drie dagen gaan, hangt een beetje af van de financieën (ga ook al naar Rock Werchter en Lowlands, dat wordt een vakantiebaantje ) Ben erg benieuwd hoe het in Ahoy zal zijn, kan het nog steeds niet verkroppen dat het weg gaat uit Den Haag Maar ik moet het maar afwachten...
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_36428517
JZ, BF, wat een line-up!
pi_36467033
En Michael Brecker is inderdaad weer terug te vinden op het NSJF dit jaar (volgens zijn site in de Statenhal in Den Haag, misschien kan hij het ook nog niet helemaal verkroppen dat het straks in Rotterdam zal plaatsvinden). Hij treedt op met Steps Ahead, ik heb de formatie nog nooit samen horen spelen, maar heb gehoord/gelezen dat het een beetje gladjes is. Maar goed, zullen zien

Toch niet....

[ Bericht 5% gewijzigd door Doff op 29-03-2006 18:44:20 ]
  woensdag 29 maart 2006 @ 17:16:37 #11
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36467540
Ik dacht dat Michael Brecker ernstig ziek was, of is dat inmiddels (gelukkig) weer over?
pi_36467682
Oh, dan heb ik wat gemist. Wat heeft hij dan?
  woensdag 29 maart 2006 @ 17:36:25 #13
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36468141
Die tourdata zijn van vorig jaar, volgens de website heeft hij onlangs een behandeling tegen een of andere vorm van botkanker ondergaan. Zoals het er nu uitziet, denk ik niet dat de kans groot is dat hij op NSJ speelt.
pi_36469855
Oh, dat heb ik over het hoofd gezien. Maar ik ben benieuwd dan....
pi_36687552
*kick
Kenny Garrett komt ook. Die man kan zeker een fijn potje sax spelen
  vrijdag 14 april 2006 @ 14:39:34 #16
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36954011
Het Wayne Shorter kwartet (met Brian Blade, John Pattituci en Danilo Perez) is nu ook bevestigd voor NSJ 2006.
pi_37029209
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 14:39 schreef Zanderrr het volgende:
Het Wayne Shorter kwartet (met Brian Blade, John Pattituci en Danilo Perez) is nu ook bevestigd voor NSJ 2006.
Ik ontdek deze post nu pas
Vet. Vorige keer was het even wennen, maar best gaaf. Denk dat het wel weer zo'n plusconcert gaat worden.
  vrijdag 28 april 2006 @ 13:39:15 #18
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_37375039
Ik vond Wayne Shorter's concert in het Concertgebouw vorig jaar erg goed, dus die wil ik nog wel een keer zien.

De website is nu ook geupdate met nieuwe namen:

- Jamiroquai
- Fourplay
- Madeleine Peyroux
- Van Morrison
- Buddy Guy
- Brad Mehldau
- Gnarls Barkley schijnt ook te komen, nog niet bevestigd op de site volgens mij.

Behalve bij Mehldau kun je wel weer kanttekeningen zetten bij het 'jazzgehalte', maar goed.. Jamiroquai vind ik zelf wel te pruimen en het concert van Buddy Guy was ook leuk, een paar jaar terug.

Van Morrison heb ik ook al een keer eerder gezien, maar dat was echt om te janken zo slecht. Die man kunnen ze beter met pensioen sturen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Zanderrr op 28-04-2006 13:44:37 ]
  Moderator vrijdag 28 april 2006 @ 14:28:54 #19
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_37376652
Las laatst in de tram dat Randy Crawford het NSJ zal openen
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 28 april 2006 @ 21:05:26 #20
104962 SilverRocket
longtime sunshine upon me
pi_37388558
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 14:39 schreef Zanderrr het volgende:
Dat en McCoy Tyner !
And it's so sad to see the world agree
That they'd rather see their faces fill with flies
All when I'd want to keep white roses in their eyes
pi_37388775
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 21:05 schreef SilverRocket het volgende:

[..]

Dat en McCoy Tyner !
Ben ook wel een liefhebber van McCoy Tyner, maar dan eigenlijk vooral zijn oudere werk, met als absolute hoogtepunt natuurlijk in het kwartet met Coltrane.
Maar heb een hele tijd terug een nieuwe cd van hem gekocht (Illuminations) en dat is redelijk saai album. Ben dus wel benieuwd hoe de man nu speelt. Al heb ik er natuurlijk wel wat voor over om hem sowieso bezig te zien
  vrijdag 28 april 2006 @ 21:16:25 #22
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_37388833
Ik heb hem al een aantal keer gezien, en het is toch altijd wel genieten, hoor. Tyner is echt zo'n pianist die je uit duizenden herkent, en het is alleen al goud waard om die pianoaanslag een keer in het echt te horen. Mooiste concert was een paar jaar terug met Bobby Hutcherson op de vibes.
pi_37389242
Ah Bobby Hutcherson! Daar ben ik de laatste tijd wat meer naar aan het luisteren. Bijna zonder uitzondering gave muziek. En een concert van zo'n duo zal inderdaad wel heel mooi zijn.
Die nieuwe cd was ook een studioalbum. Ben ik ook niet altijd zo'n fan van.
  vrijdag 28 april 2006 @ 21:32:11 #24
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_37389247
Jamiroquai !

Buddy Guy krijgt een fromaat statenhal makkelijk plat inderdaad.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_37397704
Las op de site van Pete Philly & Perquisite dat zij dit jaar ook zullen optreden op NSJF...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')