Oh Help! Iemand zei Godverdomme, nu moet ik direkt naar huis om te bidden en zeggen tegen god dat het me speet dat ik niets deedquote:Definitie
De Bond definieert vloeken als het misbruiken van de naam van God of van Jezus Christus. De meest gebruikte vloeken zijn krachttermen om emoties te ontladen, of lege stopwoorden.
Scheldwoorden, verwensingen, schuttingtaal en andere vormen van grof taalgebruik vallen dus niet onder deze definitie. Aangezien de Bond deze vormen van verbaal geweld natuurlijk ook afkeurt, stellen we ze wel aan de orde in bijvoorbeeld het scholenwerk.
quote:Op zondag 26 maart 2006 18:33 schreef DeRCT14 het volgende:
Wier verantwoordelijkheid is dat nu? die van de bond of van de uitgever, die het manuscript beoordeelt?
of "Windows 95"quote:Op zondag 26 maart 2006 19:33 schreef Apelazerus het volgende:
Ze hebben ook echt geweldige reclame borden. Een bord met de lucht als achtergrond, en dan als tekst: "vloeken lucht niet op"![]()
Naja, ik vind het redelijk overbodig als ze zulke loze dingen doen. Volgens mij zijn het allemaal van die 65+, grijze, strenggelovigen.quote:Op zondag 26 maart 2006 19:35 schreef Murray het volgende:
Heb je last van ze ofzo?
Waarom? Ze mogen toch wel laten weten wat ze vinden. We noemen jou toch ook niet een zielige wanker omdat je hier post.quote:Op zondag 26 maart 2006 20:04 schreef DeRCT14 het volgende:
[..]
Naja, ik vind het redelijk overbodig als ze zulke loze dingen doen. Volgens mij zijn het allemaal van die 65+, grijze, strenggelovigen.
quote:Op zondag 26 maart 2006 20:12 schreef MrBean het volgende:
[..]
We noemen jou toch ook niet een zielige wanker omdat je hier post.
Ik weet een goeie: De bond tegen James Bond!quote:Op zondag 26 maart 2006 18:38 schreef B-Fifty-Two het volgende:
ik ga een bond beginnen , De Bond Tegen de Bond Tegen Het Vloeken !
Nee hoor. Laatst was toch een onderzoek over hoeveel er niet gevloekt werd op de tv.quote:Op zondag 26 maart 2006 20:04 schreef DeRCT14 het volgende:
[..]
Naja, ik vind het redelijk overbodig als ze zulke loze dingen doen. Volgens mij zijn het allemaal van die 65+, grijze, strenggelovigen.
Peuter jij niet in het openbaar in je neusquote:Op zondag 26 maart 2006 19:35 schreef MrBean het volgende:
Je peutert toch ook niet uit je neus in het openbaar. Dus vloeken ook niet. Sim-pel.
Het erge is nog dat het niet waar is, vloeken lucht wel degelijk op!quote:Op zondag 26 maart 2006 19:33 schreef Apelazerus het volgende:
Ze hebben ook echt geweldige reclame borden. Een bord met de lucht als achtergrond, en dan als tekst: "vloeken lucht niet op"![]()
Arme Here. Ik denk dat hij heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel sip is van ons gevloek!quote:"ik vind het echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg wand vloeken is gemeen want je kan er
mensen of kinderen pijn er mee doen want aan sommige kan je overlijden en het is gemeen voor de Here want hij heeft ons gemaakt
"
- clausel post
quote:"Vloeken is vet gruwlijk man
kan je je goevelens lekker uiten (A) moet toch ook gebeuren maja lekker boeiend"
- GiOvAnNi
godsklere, alleen in die gereformeerde kutdorpjesquote:Werkgroepen in de provincie Overijssel
Genemuiden
Werkzaam in de regio: Genemuiden.
Kampen/IJsselmuiden
Werkzaam in de regio: Kampen/IJsselmuiden.
Noord-Oost Twente
Werkzaam in de regio: Vriezenveen en omstreken.
Rijssen
Werkzaam in de regio: Rijssen.
Staphorst
Werkzaam in de regio: Regio Staphorst/Rouveen.
quote:"ik vind vloeken slecht
je doet er de HEERE verdriet mee"
- Janet
Gastenboekquote:"wah een site man, hoe verzin je hetnoobs"
- merijn smits
Ik vond dat met die posters "Vloeken is aangeleerd" wel sterk. Daar hadden mensen "Bidden ook" onder gezet.quote:Op maandag 27 maart 2006 12:24 schreef Knip het volgende:
De uitdrukking "Leven als God in Frankrijk" wordt ook als kwetsend ervaren door de Bond tegen het Vloeken. Het is maar dat je het weet.
Het is ook NIET grappig om met een stift de leuze "God hoort u, vloek niet" op de bushalte te veranderen in "God hoort uw vloek niet".
O RLY?quote:"Mensen, bekeer je tot God. Hij is de redder. Hij is de enige die je 100% kan helpen. Als je ergens mee zit, roep hem aan. Bid. En hij zal je horen. Hij zal naar je luisteren en je helpen. Geloof niet in de oerknal of in de duivel. Ja, de duivel bestaat. God bestaat. Jezus bestaat. De Heilige Geest bestaat. Jezus is de redder!!! De duivel wordt binnenkort in de put gestopt, want mensen, dit is de eindtijd. Binnenkort zal de duivel met de niet-volgelingen van Jezus, de afgrond ingaan. En dit duurt niet lang meer. Lees dit bericht en volg het na. Dan komt het goed. Echt waar. Anders heb je hier later tot in eeuwigheid spijt van. Joehoe?!? Heb je ‘m al door? Jezus is de weg, de waarheid en het leven! Leef in Hem! Vertrouw op Hem! Dan komt alles goed!
God’s mobiel staat nooit uit. God’s beltegoed is nooit op. God’s batterij gaat nooit leeg. God’s mobiel gaat nooit kapot. Praat eens wat vaker met God!
Dit bericht moet iedereen even lezen. Het gaat om JOUW leven of om JOUW dood:
Wil je gelukkig zijn? Tuurlijk. Dat wil toch iedereen? Je kunt gelukkig zijn door nieuwe cd-roms te kopen, videospelletjes, boeken, dvd’s, mp3-spelers, speelgoed, een nieuw bankstel, een nieuwe keuken, een badkamermetamorfose, een nieuwe auto etc. Maar dan ben je alleen gelukkig op aarde. Oké, dit bericht lijkt saai, maar ga toch maar even door. Het is een levensboodschap. Een levensboodschap voor jou en mij. Veel mensen geloven niet in God. Ze geloven wel dat hij ergens bestaat, maar meer dan dat ook niet. Ik zal jullie nog eens iets vertellen. De duivel bestaat ook! En dat is niet leuk. Maar JIJ hoort bij de duivel, als je geen keuze maakt voor God! Als jij niet bij God hoort, ga je naar de hel. En dat duurt niet lang meer, want de eindtijd is aangebroken. Mensen, we leven in de eindtijd. God is niet alleen voor mensen met problemen, nee, God is er voor iedereen! Je bent DOOD als je niet voor God kiest. Er komt geen volgende leven aan. Maar als je voor God kiest, (zo meteen meer over hoe je voor God kunt kiezen) ben je voor eeuwig en altijd in zijn Koninkrijk. Ook al leef je niet meer op de aarde. Dan leef je wel in de hemel. Er komt geen einde aan de hemel, er komt geen einde aan de hel. Wij zijn een van de laatste generaties. Jezus komt ongeveer binnen nu en 30 jaar terug, schat ik, een volgeling van Jezus. Maak een keuze!!!! Hoe? Ga bidden. Bid dat je een christen wilt worden! God zal mensen op je pad sturen die jou er bij helpen, als je het ook echt wilt. Of hij zal je een engel laten zien die je een boodschap stuurt of weet ik veel wat. Er zal iets gebeuren om jou te laten zien dat je echt een keuze voor God moet maken! Bij de een duurt dit langer dan bij de ander. Het maakt niet uit of je moslim bent, boeddhist, niet-gelovig etc. (Wordt christelijk!!!) Maar mensen, pak deze boodschap op en bid tot God. Roep hem aan! Want als je er nu niet in gelooft en je bid toch tot God, wat kan er dan gebeuren als je er toch niet in gelooft? Als je denkt dat het toch niet kan. Niks! Maar er gebeurt wel wat…Alleen als je het zelf wil. God’s Zegen, en ga er mee aan de slag!
"
Godverdomme was er niet geweest zonder Bijbel.quote:Op maandag 27 maart 2006 12:37 schreef freddygonzales het volgende:
Ik vind lekker schelden op zijn tijd helemaal niet erg. Het lucht op en je bent het meteen kwijt. Godverdomme vind ik echt een scheldwoord wat gewoon alles heeft. Het ligt goed qua uitspraak, door je stem erbij te verheffen zet je het meer kracht bij en het klinkt gewoon mooi. Ook kan je er eindeloos mee variëren: godverdegodverdegodgloeiendegodverdomme........
Peter Faber is de Meester van de Godverdommequote:Op maandag 27 maart 2006 12:53 schreef Rahl het volgende:
Godverdomme is t ultieme scheldwoord, klinkt lekker aggressief
Nou, dat is echt wel iets om trots op te zijn hoor...quote:Op maandag 27 maart 2006 13:12 schreef Knip het volgende:
[..]
Peter Faber is de Meester van de Godverdomme
Op de voet gevolgd door
Wim T. Schippers (al dan niet via de mond van Sjef van Oekel)
Klopt inderdaad, ik gebruik het ook zeeer regelmatigquote:Op maandag 27 maart 2006 12:53 schreef Rahl het volgende:
Godverdomme is t ultieme scheldwoord, klinkt lekker aggressief
Of zo'n bord met een papegaai er op. "vloeken is aangeleerd"quote:Op zondag 26 maart 2006 19:33 schreef Apelazerus het volgende:
ik ookquote:Op maandag 27 maart 2006 14:28 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Of zo'n bord met een papegaai er op. "vloeken is aangeleerd"![]()
![]()
![]()
Praten niet dan?![]()
Godverdomme, krijg altijd zin om hartgrondig te vloeken als ik die borden zie![]()
Nu ga ik dus nooit meer red bull drinken,quote:Red Bull
Vier mensen deden bij de Bond hun beklag over een reclame-uiting van Red Bull. Het gaat om een radiocommercial die de slogan ‘Red Bull geeft je vleugels’ op ironische wijze onder de aandacht wil brengen. Petrus, een bekende Bijbelfiguur, speelt daarin de hoofdrol. Hij zou zich na 2000 jaar trouwe dienst aan de kant gezet voelen. Al die tijd mocht alleen hij de 'hemelpoort opendoen' en 'vleugeltjes uitdelen'.
De Bond schreef een brief, waarin ze aangeeft dat het gelovigen pijn doet wanneer in commerciële uitingen op een luchtige, ironische wijze wordt gezinspeeld op heilige zaken, zoals het hemelse leven. We vroegen Red Bull de commercial stop te zetten.
Red Bull geeft in een reactie te kennen met de commercials niet de bedoeling te hebben om mensen te kwetsen. ‘Wij trachten met onze commercials, die over de meest uiteenlopende onderwerpen gaan, op ludieke en humoristische wijze het concept 'Red Bull geeft je vleugels' vorm te geven.’ Red Bull wijst in haar reactie ook op het feit dat de Reclame Code Commissie, die door iemand was ingeschakeld, de klacht niet in behandeling neemt, omdat zij de commercials ziet als onschuldige reclame-uitingen.
10 februari 2006 / 17 februari 2006
Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die zo'n reclame als kwetsend ervaren en ik vind de humor in zo'n reclame van zo'n laag niveau, dat het mij niet zal stimuleren om hun producten te kopen (maar ik zal 't er ook niet voor laten staan, dat heeft meer met de prijs te makenquote:Op maandag 27 maart 2006 15:42 schreef frenkiejjj het volgende:
[..]
Nu ga ik dus nooit meer red bull drinken,![]()
waarom respect? wij krijgen toch ook constant dat geneuzel over god te horen van hun, terwijl ik er niet om gevraagd heb?quote:Op zondag 26 maart 2006 22:32 schreef jip. het volgende:
Respect hebben door niet te vloeken is okay
Mm, ik eigenlijk niet hoor. Misschien tijd om uit Urk te verhuizen?quote:Op maandag 27 maart 2006 16:05 schreef Incolumis het volgende:
[..]
waarom respect? wij krijgen toch ook constant dat geneuzel over god te horen van hun, terwijl ik er niet om gevraagd heb?
Je kunt natuurlijk ook op elke slak zout leggen, straks is de uitdrukking "o mijn hemeltje" ook al kwetsend. Of storen mensen zich aan dezequote:Op maandag 27 maart 2006 15:54 schreef jip. het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die zo'n reclame als kwetsend ervaren
Ze hebben mij nog nooit vervloekt / iets verwensd / iets aangedaan, wanneer ik iets 'fout' deed in hun ogen hoor, dus respect hebben ze wel.quote:Op maandag 27 maart 2006 16:10 schreef r_one het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook op elke slak zout leggen, straks is de uitdrukking "o mijn hemeltje" ook al kwetsend. Of storen mensen zich aan dezesmiley oomdat ie "schijnheilig" uitbeelt.
Over (in)tolerantie en wederzijds respect gesproken.![]()
Ken jij 1 reclame waar geen van ons 16 miljoen Nederlanders wat op aan te merken heeft?quote:Op maandag 27 maart 2006 16:16 schreef jip. het volgende:
maar rekening proberen te houden met is toch niet onredelijk.
Ik voeg toe:quote:Alternatieve krachttermen
Oei dat zeer zeg, zo'n klap op je duim. Heel wat mensen vloeken in zo'n geval. Maar is het nodig om te vloeken? Je kunt net zo goed iets anders roepen.
Verzin een pittig, maar wel onschuldig woord dat je op kritieke momenten kunt gebruiken.
* aaauuuuww zak chips (Shanna)
* ajuhmannus (Niocole)
* alle dolfijnen in de bomen. (Jaap)
* alle ijsberen in de tropen (Wouter)
* Alle kappotte lampekappen op het dak bij elkaar (Wouter)
* alle koetjes op de noordpool (Thijs)
* alle onderbroeken en hemden (Anniek)
* Alle piano's in een boekenkast (Eline)
* alle piano,s in de bomen nog aan toe (Job)
* alle verloren sokken in een klerenkast (Sarah)
* alle voetballers in de doellat (Thijs)
* au (Benjamin)
* au mijn duim snel naar de dokter (Annegreet)
* Au!!!!!!!!! Best pijnlijk!! (Martijn)
* auwke volgende keer wel raak slaan (Jopie)
* AUWWW!!!!!! (Bart)
* auwwwwwwwwww (Clausel)
* barre boterkoek!
* barstende papaversbollen (Speedy)
* bliksem (Arjan)
* blub (Trijnnnn)
* boerenkool met worst (Daphne)
* Boerenkool met worst! (Leonique)
* braadworst (Judith)
* brute brinta (Marieke)
* chips (Daan)
* chips (Joanne)
* chips (Saskia)
* chips en kaas (Jort)
* chooocolademelk (Mirthe)
* curry (Denise)
* dat moe nie (Dieneke)
* draadloos verlengsnoer!
* draaiomjeorenkenjekrijge (Jan)
* driehonderd olifanten op een piepschuimen stokje (Wouter)
* drop! (cleo_tess)
* duizend postzegels op een briefkaart (Henri)
* flut (Marcha)
* gerestaureerde hooivork! (Wouter)
* gerestaureerde hooivork! (Wouter)
* Hé bah, wat vervelend!!! (Marliz)
* heerlijk!!
* hokus pokus (Romana & Ilse)
* hoofden (Roeltje)
* hou je mond (Clausel)
* ik lijk net guus geluk (Gerjanne)
* irritant ding auw. (Berthilda)
* jnfhbgjnfhxhjdhg (ikke)
* kan het nog erger? (Thijs)
* Klapperend kunstgebit! (Aad)
* koekentrommel (Caroline)
* krijg de piep (Remco)
* Kwalitatief Uitermate Teleurstellend (Jaap)
* kwalitatief uiterst teleurstellend (Blubje)
* minder prettig! (Sabine)
* nou (Henri)
* o,no,he (Joska)
* pieieieieieieieiep (cleo_tess)
* PiereleLiepedDiedoo!!! (Ruud)
* pijnlijk (Christa)
* pindakaas met speculaas (Daphne)
* Poeh Poeh (Mariska)
* potja! (Marijn)
* salemander (Lydia)
* sapperdeflapperdeflap (Pipo)
* snert (cleo_tess)
* verdraaid (Henri)
* Verkeerd Lui Onnodig Ergerlijk Kinderachtig (Yurie)
* wauw (Gerlinde)
* winie de poeh met drie biggetjes (Christian)
* worst (Clausel)
Waar zitten die mensen dan?quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:26 schreef Parttime_pacifist het volgende:
Er staat ook dat 70% procent van de Nederlandes vloeken erg vindt![]()
Omdat niemand iets geeft om die betekenis. Het staat bekend als een krachtterm, klaar uit.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:22 schreef Longer het volgende:
her rare is, niemand gelooft in god? waarom roep je dan wel god wil je me verdoemen? .. (meelopers, stoerdoenerij, kijk mij, etc.)
Omdat GVD zó ontzettend lekker bekt als je kwaad bent.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:22 schreef Longer het volgende:
niveau vmbo hier zeg.
vreselijk, had sommige mensen toch echt nèt wat volwassener ingeschat. Je kunt niet vertrouwen op mensen
her rare is, niemand gelooft in god? waarom roep je dan wel god wil je me verdoemen? .. (meelopers, stoerdoenerij, kijk mij, etc.)
Geldige redenen hiervoor?
Je zegt het zelf al: Hoe kan ik nou iemand aanroepen waar ik dus NIET in geloof? Jouw vraag "waarom" slaat in dat geval dus ook nergens op maar is dus meer JOUW eigen perceptie en niet de mijne.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:22 schreef Longer het volgende:
her rare is, niemand gelooft in god? waarom roep je dan wel god wil je me verdoemen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |