abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36382799
Hoi allemaal

Sinds 3 weken ben ik helaas werkloos en dat is niet fijn natuurlijk. Ik doe er alles aan om snel weer aan de bak te kunnen, maar voorlopig zonder resultaat.

Mijn vragen aan jullie:

Hoe lang zijn jullie werkloos of werkloos geweest?
En hoe gingen jullie daar mee om? Zagen jullie het als een plezierige tijd vol vrijheid of als een doemperiode die je in je eentje thuis doorbrengt?

Ikzelf neig helaas naar het laatste, ik heb niet voor niets zo hard gestudeerd en heb genoeg te bieden, dus thuis zitten is nou niet echt het beste wat mij kan overkomen.

Ben dus geinteresseerd in meningen, ervaringen en gedachten van anderen die een werkloze periode meemaken of mee hebben gemaakt.
pi_36382870
ik ben sinds mijn 12e nooit werkloos geweest dus kan er niet over meepraten
pi_36383223
quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:02 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ik ben sinds mijn 12e nooit werkloos geweest dus kan er niet over meepraten
waarom post je dan? om ff te laten zien dat je vanaf je 12e werkt, hahah sukkel
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
  zondag 26 maart 2006 @ 18:17:39 #4
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_36383283
van 2004 tot 2005 10 maanden thuis gezeten.

Dat is nou niet echt de leukste periode uit mijn leven geweest.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_36383456
quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:17 schreef hollander172 het volgende:
van 2004 tot 2005 10 maanden thuis gezeten.

Dat is nou niet echt de leukste periode uit mijn leven geweest.
Nou, vertel.

Hoe oud was je, kwam je net van school of iets anders en waarom was dat niet de leukste periode uit je leven?
pi_36383505
Ik heb nog nooit een dag in mijn leven werkloos thuis gezeten. Er is werk genoeg. Je moet alleen bereid zijn de arrogantie van je nek te schudden en aan te pakken.
Stap een uitzendbureau binnen en gegarandeerd dat je de volgende dag ergens aan hetw erk bent. nee, het is vast niet dat wat je zoekt, dat waarvoor je geleerd hebt of iets anders dat je niet aanstaat. Maar je werkt, verdient je eigen boterham.
Daarnaast stop je je tijd in het zoeken naar een leuke baan. Eentje die wel aan je wensen voldoet.
  zondag 26 maart 2006 @ 18:27:52 #7
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_36383560
quote:
Op zondag 26 maart 2006 17:59 schreef Sanvean het volgende:
Zagen jullie het als een plezierige tijd vol vrijheid of als een doemperiode die je in je eentje thuis doorbrengt?
Ik ben ook eens 2 maanden werkloos geweest (na mn 1e baan). Maar met een goede opleiding en vaardigheden had ik het volste vertrouwen dat iksnel weer een baan zou vinden. Twee maanden lol, veel sporten, uitgaan en fokken. Goeie tijd
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_36383673
quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:25 schreef beerten het volgende:
Er is werk genoeg.
Is dat wel zo? Valt toch vies tegen, moet ik zeggen.
quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:25 schreef beerten het volgende:Je moet alleen bereid zijn de arrogantie van je nek te schudden en aan te pakken.
Dit soort reacties zijn altijd te verwachten natuurlijk. Helaas zit de werkelijkheid niet zo simpel in elkaar als jij nu denkt.
Ik zou werk moeten aanpakken wat (ver) onder mijn niveau ligt, soit, geen enkel probleem mee. Maar waarom zou ik aangenomen worden als inpakker of winkelmedewerker, of als vuilnisman of als productiemedewerker? Ik heb nauwelijks tot geen ervaring in die "branches" en met die functies, uitzendbureaus staan nou niet echt te wachten op hoogopgeleide mensen die ze als productiemedewerker absoluut niet kunnen plaatsen (de klant, het bedrijf waarvoor het uitzendbureau werft, zoekt immers mensen mét ervaring en liefst in het profiel passend, en niet iemand die zo snel mogelijk weer weg wil of zal zijn).
pi_36383739
quote:
Ik heb nog nooit een dag in mijn leven werkloos thuis gezeten. Er is werk genoeg. Je moet alleen bereid zijn de arrogantie van je nek te schudden en aan te pakken.
Stap een uitzendbureau binnen en gegarandeerd dat je de volgende dag ergens aan hetw erk bent. nee, het is vast niet dat wat je zoekt, dat waarvoor je geleerd hebt of iets anders dat je niet aanstaat. Maar je werkt, verdient je eigen boterham.
Daarnaast stop je je tijd in het zoeken naar een leuke baan. Eentje die wel aan je wensen voldoet.
100% mee eens.

Alleen het vervelende is, ik heb niets aan dagjes werk Ik wil 40 uur werken of niets. Tevens ben ik het ook eens met de reactie hierboven.
Ondanks dat ik 2,5 jaar magazijnervaring heb (allround magazijnmedewerker). Valt bij het kijken naar mijn C.V. mijn automatiserings verleden er boven uit. En op een of andere manier (ondanks dat er voldoende magazijnvacatures waren) kreeg ik nooit een aanbod via het uitzendburo.

Heb nu in totaal 2 maanden werkeloos thuisgezeten. Heeft zijn voor en nadelen.
Per 1 maart een contract voor bepaalde tijd aangenomen (magazijnmedewerker). Echter kreeg 1 week daarna een beter contract aangeboden meer in de richting die ik wilde. (Automatisering)
Dus per 1 april (nee geen grap) zit ik weer bij een andere werkgever.

Het leukste is nog altijd dat ik 2 maanden actief gesolliciteerd heb. En geen response kreeg. Toen ik 1 maart begon als magazijnmedewerker. Kreeg ik 1 aanbod en 2 uitnodigingen voor een gesprek.
Zo heb je niets (2 maanden lang), zo heb je keus.
pi_36383779
Werkloos zijn is het beste, vooral als je genoeg geld hebt gespaard.
"Power is the ultimate aphrodisiac."
  zondag 26 maart 2006 @ 18:44:36 #11
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_36384017
quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:32 schreef Sanvean het volgende:

Dit soort reacties zijn altijd te verwachten natuurlijk. Helaas zit de werkelijkheid niet zo simpel in elkaar als jij nu denkt.
Maar waarom zou ik aangenomen worden als inpakker of winkelmedewerker, of als vuilnisman of als productiemedewerker?
Ga jij morgen eens alle restaurants in je omgeving af en vertel ze dat je elk werk wil doen en kom gemotvieerd over. Je hebt echt zo een baan als je maar wilt, nederlands spreekt en gezond bent.

Solliciteren via brieven en uitzendbureaus is vragen om WW. De meeste en beste bannen gaan nog altijd viavia.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_36384115
Werkloos zijn en blijven is een manier van leven.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_36384137
quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:36 schreef Economist het volgende:
Werkloos zijn is het beste, vooral als je genoeg geld hebt gespaard.
Dag broeder.
pi_36384181
Een maat van me is beroeps-werkeloze. Hij is ook kunstenaar en verkoopt naast zijn W.W. uitkering af en toe wat schilderijen en verder vind 'ie het allemaal wel best.
pi_36384216
quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:49 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Werkloos zijn en blijven is een manier van leven.
Nou, leg maar uit.
pi_36384286
quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:53 schreef Sanvean het volgende:

[..]

Nou, leg maar uit.
Dat is makkelijk, mijn hobby is niet werken en het ontwijken zo u wilt van enige vermoeiende lichamelijke en of geestelijke bezigheden teneinde in een eindeloze en volkomen staat van rust te verkeren.
  zondag 26 maart 2006 @ 18:57:22 #17
73888 DIA
die ja .....
pi_36384301
veel studenten zijn werkeloos
  zondag 26 maart 2006 @ 18:58:04 #18
73888 DIA
die ja .....
pi_36384321
quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:56 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

Dat is makkelijk, mijn hobby is niet werken en het ontwijken zo u wilt van enige vermoeiende lichamelijke en of geestelijke bezigheden teneinde in een eindeloze en volkomen staat van rust te verkeren.
mooie verwoording
dat dat allemaal maar zo kan in nederland heh
pi_36384324
quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:56 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

Nou ehmm...okee, veel plezier ermee dan maar.
pi_36384435
quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:58 schreef Sanvean het volgende:

[..]

Nou ehmm...okee, veel plezier ermee dan maar.
Dankuwel, mijn beste. Om het te vieren schenk ik voor mijzelf een fijn glas Famous Grouse in. Misschien wel meerdere om vervolgens af te sluiten met een paar goudgele rakkers, immers ik hoef morgen niet te werken en zo kan in mijn totale non-produktiviteit en nutteloosheid voor de maarschappij voorzetten.

Uw makker,

YH.
  zondag 26 maart 2006 @ 19:26:49 #21
101240 Casperrrr
Slavinken.... Vogels slaan?
pi_36385015
ik zit sinds dec 2004 thuis. Ben van alles geweest: schoonmaker, medewerker autodemontage, verwarmingsmonteur, electromonteur, medewerker facilitaire dienst enz enz.

Thuis zitten is kut. Het verwoest je leven en je verveelt je de pleuris. Ik ga toch maar weer werken denk ik. (zit nu in de wao voor diegene die denken dat ik een profiteur ben)
------> www.stilemedia.com<--------
Famos oneliners from former presidents and governores of the USA:
read my lips: NO MORE TAXES! We will hunt them down and smoke them out. I'm against racism!
  zondag 26 maart 2006 @ 19:34:35 #22
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_36385231
Tuurlijk is er werk. Of je 't kan/mag doen is een tweede. Zelfs voor simpel kassa-werk bij de buurtsuper moet je tegenwoordig zo ongeveer HBO-er zijn en jarenlange ervaring hebben. En dat terwijl je bezigheden voornamelijk bestaan uit het over de scanner halen van producten. Dan ga je toch afvragen waar al die ervaring voor nodig is.

Ik zit nu twee weken thuis en ben er al vanaf de eerste dag zat van. Ogen open, goed rondkijken en bij iets waarvan je denkt: dit klinkt al iets goeds ==> reageren. Ik laat me niet meer tegenhouden door het aantal uren wat mogelijk teveel/te weinig is. In de praktijk valt daar prima over te onderhandelen.

Moet overigens wel zeggen dat je beter in 't westen kunt wonen als je werkloos bent, want hier in 't noorden valt het qua werkgelegenheid nog best tegen.
(Un)masking for the greater good.
  zondag 26 maart 2006 @ 19:38:08 #23
73888 DIA
die ja .....
pi_36385342
quote:
Op zondag 26 maart 2006 19:34 schreef Natalie het volgende:
Tuurlijk is er werk. Of je 't kan/mag doen is een tweede. Zelfs voor simpel kassa-werk bij de buurtsuper moet je tegenwoordig zo ongeveer HBO-er zijn en jarenlange ervaring hebben. En dat terwijl je bezigheden voornamelijk bestaan uit het over de scanner halen van producten. Dan ga je toch afvragen waar al die ervaring voor nodig is.
door het vele aanbod zijn de werkgevers in de positie te selectief te zijn
  zondag 26 maart 2006 @ 19:43:56 #24
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_36385522
quote:
Op zondag 26 maart 2006 19:38 schreef DIA het volgende:

[..]

door het vele aanbod zijn de werkgevers in de positie te selectief te zijn
Die zin loopt niet helemaal lekker.
(Un)masking for the greater good.
  zondag 26 maart 2006 @ 19:51:24 #25
73888 DIA
die ja .....
pi_36385729
quote:
Op zondag 26 maart 2006 19:43 schreef Natalie het volgende:

[..]

Die zin loopt niet helemaal lekker.
mierennueckster
pi_36386478
quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:32 schreef Sanvean het volgende:

[..]

Is dat wel zo? Valt toch vies tegen, moet ik zeggen.
[..]

Ik zou werk moeten aanpakken wat (ver) onder mijn niveau ligt, soit, geen enkel probleem mee. Maar waarom zou ik aangenomen worden als inpakker of winkelmedewerker, of als vuilnisman of als productiemedewerker? Ik heb nauwelijks tot geen ervaring in die "branches" en met die functies, uitzendbureaus staan nou niet echt te wachten op hoogopgeleide mensen die ze als productiemedewerker absoluut niet kunnen plaatsen (de klant, het bedrijf waarvoor het uitzendbureau werft, zoekt immers mensen mét ervaring en liefst in het profiel passend, en niet iemand die zo snel mogelijk weer weg wil of zal zijn).
heb ik toch gelijk. Sorry dat ik zeg, zal je wel niet leuk vinden, maar als je echt wil werken is er werk. Bedrijven zitten inderdaad niet te wachten op té hoog opgeleide mensen die op zoek zijn naar leuker werk. maar ze willen wel mensen die ook echt willen.
  zondag 26 maart 2006 @ 20:27:25 #27
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_36386675
quote:
Op zondag 26 maart 2006 20:20 schreef beerten het volgende:

[..]

heb ik toch gelijk. Sorry dat ik zeg, zal je wel niet leuk vinden, maar als je echt wil werken is er werk. Bedrijven zitten inderdaad niet te wachten op té hoog opgeleide mensen die op zoek zijn naar leuker werk. maar ze willen wel mensen die ook echt willen.
Ik heb een HBO opleiding gedaan. Toen het einde van mijn afstudeerstage naderde, ben ik fanatiek aan het solliciteren geslagen. Ik wilde me vol goede moed inschrijven bij uitzendbureaus, zodat ik in ieder geval een baan had, terwijl ik zou solliciteren naar werk dat in mijn studierichten en opleidingsniveau lag. Wat denk je: van de 4 uitzendbureaus waar ik langs ging, wilde er geen een me inschrijven . Ze hadden geen werk voor me en dachten ook niet dat ze dat binnenkort zouden krijgen. Toen ben ik maar niet verder langs uitzendbureaus gegaan.
Gelukkig heb ik vlak daarna werk gevonden in mijn studierichting en mijn opleidingsniveau, zodat ik na mijn afstuderen slechts 3 weken thuis heb gezeten .

Maar om dus te zeggen "als je maar wilt werken, is er wel werk" gaat lang niet altijd op.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zondag 26 maart 2006 @ 20:34:46 #28
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_36386889
2 Maanden, toen ben ik verhuist naar amsterdam, waar wel werk is.
pi_36386938
quote:
Op zondag 26 maart 2006 20:27 schreef MaLo het volgende:

Ik heb een HBO opleiding gedaan. Toen het einde van mijn afstudeerstage naderde, ben ik fanatiek aan het solliciteren geslagen. Ik wilde me vol goede moed inschrijven bij uitzendbureaus, zodat ik in ieder geval een baan had, terwijl ik zou solliciteren naar werk dat in mijn studierichten en opleidingsniveau lag. Wat denk je: van de 4 uitzendbureaus waar ik langs ging, wilde er geen een me inschrijven . Ze hadden geen werk voor me en dachten ook niet dat ze dat binnenkort zouden krijgen.
Lachen he, dat het CWI eist dat je jezelf bij vijf uitzendbureau's inschrijft. Terwijl je weet dat dat geen banen oplevert waar je iets aan hebt.
pi_36387078
quote:
Op zondag 26 maart 2006 20:20 schreef beerten het volgende:

[..]

heb ik toch gelijk. Sorry dat ik zeg, zal je wel niet leuk vinden, maar als je echt wil werken is er werk.
Volgens mij snap jij het toch niet helemaal.

Natuurlijk is er volop werk (zie ook: Natalie), maar er zijn minstens zoveel werkzoekenden. En wat belangrijker is, dat er werk zat is betekend niet dat iedereen aan de bak kan komen (binnen zo snel mogelijke tijd). Er moet gewoon een zo goed mogelijke 'fit' zijn tussen baan en werkzoekende. Genoeg werk in de productie bijvoorbeeld, maar niemand die daar een HBO-er voor aanneemt. Zo is het gewoon.
pi_36387201
quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:15 schreef Vampz het volgende:

[..]

waarom post je dan? om ff te laten zien dat je vanaf je 12e werkt, hahah sukkel
hahaha pauper, wat ik wil zeggen is dat er altijd werk is, als je maar zoekt......
pi_36387445
quote:
Op zondag 26 maart 2006 20:43 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

hahaha pauper, wat ik wil zeggen is dat er altijd werk is, als je maar zoekt......
boeiend, hij wilt ervaringen horen van mensen die werkloos zijn geweest, dude
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
  zondag 26 maart 2006 @ 20:58:55 #33
140141 ivosnivo
pi_36387660
quote:
Op zondag 26 maart 2006 20:36 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Lachen he, dat het CWI eist dat je jezelf bij vijf uitzendbureau's inschrijft. Terwijl je weet dat dat geen banen oplevert waar je iets aan hebt.
Kut werk is beter dan geen werk. Scheelt mij weer belasting betalen voor jou 14.gif rukker......
  zondag 26 maart 2006 @ 21:00:56 #34
140141 ivosnivo
pi_36387721
quote:
Op zondag 26 maart 2006 20:27 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik heb een HBO opleiding gedaan. Toen het einde van mijn afstudeerstage naderde, ben ik fanatiek aan het solliciteren geslagen. Ik wilde me vol goede moed inschrijven bij uitzendbureaus, zodat ik in ieder geval een baan had, terwijl ik zou solliciteren naar werk dat in mijn studierichten en opleidingsniveau lag. Wat denk je: van de 4 uitzendbureaus waar ik langs ging, wilde er geen een me inschrijven . Ze hadden geen werk voor me en dachten ook niet dat ze dat binnenkort zouden krijgen. Toen ben ik maar niet verder langs uitzendbureaus gegaan.
Gelukkig heb ik vlak daarna werk gevonden in mijn studierichting en mijn opleidingsniveau, zodat ik na mijn afstuderen slechts 3 weken thuis heb gezeten .

Maar om dus te zeggen "als je maar wilt werken, is er wel werk" gaat lang niet altijd op.
Jawel hoor, eerst kutwerk aannemen en daarna verder solliciteren en zeggen dat je heel gemotiveerd bent omdat je zelfs kutwerk gedaan hebt.
pi_36388436
quote:
Op zondag 26 maart 2006 20:58 schreef ivosnivo het volgende:

Kut werk is beter dan geen werk. Scheelt mij weer belasting betalen voor jou 14.gif rukker......
Joh, ik heb een goede baan, en ik zou graag belasting willen betalen om jouw soort te laten euthanazeren op kosten van de staat.
pi_36388756
Ontopic: ik heb laatst een rapportje gelezen van SZW wat aangaf dat een groot gedeelte van de beroepsbevolking nooit een beroep doet op de WW, een iets minder groot gedeelte maar een of twee keer, voor een wat langere periode, en dat een klein gedeelte (~10%) continu switcht tussen WW en werk. Die laatste groep heeft vaak ook laagbetaald werk/ weinig opleiding.

De eerste twee groepen zijn de cash-cows voor de sociale zekerheid. 't lijkt mij dat je de 'harde aanpak' prima kunt gebruiken bij de laatste groep, maar dat je de tweede groep toch iets anders moet aanpakken. Je wilt tenslotte niet dat mensen van de tweede groep overstappen naar de laatste groep, want dat gaat je veel meer WW-premies kosten.

Dat rapport staat hier

[ Bericht 7% gewijzigd door joshus_cat op 26-03-2006 21:39:06 ]
  zondag 26 maart 2006 @ 21:38:19 #37
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_36388930
Wat heb je voor opleiding gedaan TS? En heb je enige werkervaring in jouw vakgebied?
pi_36389124
quote:
Op zondag 26 maart 2006 21:38 schreef Martijn_fijn het volgende:
Wat heb je voor opleiding gedaan TS? En heb je enige werkervaring in jouw vakgebied?
Opleidingen op gebied van kunst/cultuur, sport, toerisme en vrijetijd (HBO & WO), waar ik buiten stages, vrijwilligerswerk etc. nooit aan de bak ben gekomen. Ben toevallig in de P&O-sector terechtgekomen en dat beshcouw ik nu eigenlijk als "mijn vakgebied", zonder dat ik daar een opleiding in heb. Ben wel bezig met een cursus Personeelsmanagement om dat gat weer op te vullen (en om totaal niets te doen te hebben te vermijden).

Heb genoeg capaciteiten en ambitie, ook werkervaring (niet zoveel als ik zou willen maar toch), maar heb een lastig CV met mijn opleidingen (weinig werk in te vinden in de culturele/sportsector en heel veel concurrentie in de P&O-sector).

Toch moet het ooit eens lukken.

[ Bericht 11% gewijzigd door Sanvean op 26-03-2006 21:49:54 ]
  zondag 26 maart 2006 @ 21:49:14 #39
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_36389284
quote:
Op zondag 26 maart 2006 21:44 schreef Sanvean het volgende:

-knip-
Opnieuw gaan studeren is dat een optie?

Je had van tevoren kunnen weten, dat de sector toerisme/ vrije tijd nogal seizoensgebonden is. Ik zou compleet wat anders gaan zoeken.. P&O is een goeie stap in de richting.
pi_36389372
quote:
Op zondag 26 maart 2006 21:49 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Opnieuw gaan studeren is dat een optie?
...P&O is een goeie stap in de richting.
Ja dus, opnieuw studeren, zo'n thuiscursus, duurt niet te lang als het goed is. P&O is zeker een goeie stap, alleen heel veel concurrentie en nochtans nemen ze mensen vooral aan als ze een afgeronde HBO-opleiding P&A hebben gedaan. Niet onlogisch natuurlijk, maar voor mij wel irritant en jammer.
pi_36389485
Ik zou of solliciteren bij de overheid, of me aanmelden voor een traineeship bij een groot bedrijf.
  zondag 26 maart 2006 @ 21:58:52 #42
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_36389546
quote:
Op zondag 26 maart 2006 21:53 schreef Sanvean het volgende:

[..]

Ja dus, opnieuw studeren, zo'n thuiscursus, duurt niet te lang als het goed is. P&O is zeker een goeie stap, alleen heel veel concurrentie en nochtans nemen ze mensen vooral aan als ze een afgeronde HBO-opleiding P&A hebben gedaan. Niet onlogisch natuurlijk, maar voor mij wel irritant en jammer.
Met opnieuw studeren zat ik eigenlijk te denken aan de nieuwe 2-jarige HBO-opleidingen. Je krijgt dan echter geen bachelor degree, maar een associate degree.

De waarde van een thuis-cursus ken ik niet goed, maar wat die cat hierboven zegt is ook een goede opmerking.
pi_36389612
quote:
Op zondag 26 maart 2006 21:49 schreef Martijn_fijn het volgende:
.. P&O is een goeie stap in de richting.
Bij ons is een P&O-functie een functie voor mensen die niet geschikt bleken te zijn voor 'normaal' werk. Onder het motto 'een beetje met papieren schuiven kan iedereen wel'.

Kzou d'r mee uitkijken om te beginnen op het eindstation..
  zondag 26 maart 2006 @ 22:10:43 #44
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_36389889
quote:
Op zondag 26 maart 2006 22:01 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Bij ons is een P&O-functie een functie voor mensen die niet geschikt bleken te zijn voor 'normaal' werk. Onder het motto 'een beetje met papieren schuiven kan iedereen wel'.

Kzou d'r mee uitkijken om te beginnen op het eindstation..
Dan onderschat je hun werk volgens mij, aangezien ze daar toch ook minimaal HBO-denkniveau voor vragen.
pi_36390007
quote:
Op zondag 26 maart 2006 22:10 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Dan onderschat je hun werk volgens mij, aangezien ze daar toch ook minimaal HBO-denkniveau voor vragen.
Oh, 't zijn ook wel hogeropgeleiden (drs en hoger), alleen bij reorganisaties her en der zijn ze een beetje tussen wal en schip geraakt.

Voor TS: denk niet dat je niet geschikt bent voor zo'n traineeship: het 'enige' wat je moet doen is bij je sollicitatiegesprek laten zien dat je net zo capabel bent als iedere andere hogeropgeleide.
pi_36390161
quote:
Op zondag 26 maart 2006 21:58 schreef Martijn_fijn het volgende:
Met opnieuw studeren zat ik eigenlijk te denken aan de nieuwe 2-jarige HBO-opleidingen.
Dat kost me te veel tijd / geld. Dat kan nu niet meer, gezien mijn leeftijd en studieschuld. De waarde van cursussen schijnt wel okee te zijn, veel bedrijven en organisaties accepteren en waarderen ze wel.

Wat betreft die traineeship, ik weet eigenlijk niet wat ik bij een grote organisatie zou moeten, ik ben veel meer geschikt voor de non-profitsector. Overheid is zeker wel een optie, in die richting solliciteer ik wel.
  zondag 26 maart 2006 @ 22:20:52 #47
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_36390209
quote:
Op zondag 26 maart 2006 20:40 schreef Sanvean het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij het toch niet helemaal.

Natuurlijk is er volop werk (zie ook: Natalie), maar er zijn minstens zoveel werkzoekenden. En wat belangrijker is, dat er werk zat is betekend niet dat iedereen aan de bak kan komen (binnen zo snel mogelijke tijd). Er moet gewoon een zo goed mogelijke 'fit' zijn tussen baan en werkzoekende. Genoeg werk in de productie bijvoorbeeld, maar niemand die daar een HBO-er voor aanneemt. Zo is het gewoon.
Ben het niet helemaal met je eens.

Ik ben ook heel even werkeloos geweest maar had vrij snel een ander "tijdelijk baantje"
Ben ook hbo opgeleid en werkte in de IT. Toen ik m'n baantje kwijtraakte heb ik heel kort gemeente werk gedaan. Lekker plantsoentjes en bosjes onderhouden.

Als je echt graag wil werken is er altijd wel een baantje te vinden. Dan maar effe onder je niveau. En natuurlijk nemen bedrijven wel HBO'rs aan voor productiewerk. Werk is werk en iemand moet dat uitvoeren. Zolang je maar genoegen neemt met een laag loontje. Je hebt iig iets om handen.
En als je nergens wordt aangenomen omdat je "te hoog" bent opgeleidt dan zeg je maar dat je LBO oid heb gedaan. Beetje liegen om je eigen lijf te redden mag. Tenzij je zo
'n moraalridder bent.

Genoeg baantjes die voor het oprapen liggen. Stap gewoon naar de 1ste de beste fabriek of whatever en vraag of ze werk voor je hebben. Nee heb je, ja kan je krijgen.
  maandag 27 maart 2006 @ 10:19:26 #48
140141 ivosnivo
pi_36397619
quote:
Op zondag 26 maart 2006 21:23 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Joh, ik heb een goede baan, en ik zou graag belasting willen betalen om jouw soort te laten euthanazeren op kosten van de staat.
Ja maar in zo een mooie wereld leven we helaas niet. Wat voor goeie baan heb je wel niet, dat je het niet eens in je profiel durft te zetten
  maandag 27 maart 2006 @ 11:57:18 #49
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_36400087
quote:
In grote lijnen ben ik het met je eens.

Ik werk sinds mijn 14de (vakantiebaantjes en later fulltime banen) en heb nooit tegen mijn wil thuis gezeten. Wel eens dat er een periode van 2 weken tussen de banen in zat maar in die tijd heb ik nooit een WW uitkering aangevraagd, ik beschouwde het gewoon als vakantie.

Totdat ik in december 2003 thuis kwam na werken in het buitenland. Dacht na de feestdagen wel weer een baan te vinden. Wilde alles aanpakken en 40 uur werken omdat ik bij thuiskomst een onverwachte rekening van IBG op de mat vond. In die tijd heb ik veel potentiele banen afgeslagen omdat het 20 - 30 uur (onregelmatig rooster) was en ik toch echt 40 uur aan de slag moest om die schuld af te betalen.

Achteraf gezien had ik het aan moeten pakken want uiteindelijk duurde het tot eind april 2004 voor ik een fulltime baan had gevonden, wat niet al te grappig is als je geen spaargeld en geen uitkering hebt. De baan was niet helemaal mijn ding, geen droomsalaris maar met beide handen aangepakt.

Het moeilijkste vond ik om toch positief te blijven en geen drama queen te worden ("Ik vind nooooooooit een baan, niiiieeeeeemand wil me, ik ga noooooooooit een baan vinden")!
pi_36401279
quote:
En jij denkt dat uzb's je aannemen als je gestudeerd hebt? Nou, mooi niet dus. Ze hebben liever iemand waarbij ze niet het risico lopen dat ie na de dure inwerkperiode een betere baan vindt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')