abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36382799
Hoi allemaal

Sinds 3 weken ben ik helaas werkloos en dat is niet fijn natuurlijk. Ik doe er alles aan om snel weer aan de bak te kunnen, maar voorlopig zonder resultaat.

Mijn vragen aan jullie:

Hoe lang zijn jullie werkloos of werkloos geweest?
En hoe gingen jullie daar mee om? Zagen jullie het als een plezierige tijd vol vrijheid of als een doemperiode die je in je eentje thuis doorbrengt?

Ikzelf neig helaas naar het laatste, ik heb niet voor niets zo hard gestudeerd en heb genoeg te bieden, dus thuis zitten is nou niet echt het beste wat mij kan overkomen.

Ben dus geinteresseerd in meningen, ervaringen en gedachten van anderen die een werkloze periode meemaken of mee hebben gemaakt.
pi_36382870
ik ben sinds mijn 12e nooit werkloos geweest dus kan er niet over meepraten
pi_36383223
quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:02 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ik ben sinds mijn 12e nooit werkloos geweest dus kan er niet over meepraten
waarom post je dan? om ff te laten zien dat je vanaf je 12e werkt, hahah sukkel
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
  zondag 26 maart 2006 @ 18:17:39 #4
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_36383283
van 2004 tot 2005 10 maanden thuis gezeten.

Dat is nou niet echt de leukste periode uit mijn leven geweest.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_36383456
quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:17 schreef hollander172 het volgende:
van 2004 tot 2005 10 maanden thuis gezeten.

Dat is nou niet echt de leukste periode uit mijn leven geweest.
Nou, vertel.

Hoe oud was je, kwam je net van school of iets anders en waarom was dat niet de leukste periode uit je leven?
pi_36383505
Ik heb nog nooit een dag in mijn leven werkloos thuis gezeten. Er is werk genoeg. Je moet alleen bereid zijn de arrogantie van je nek te schudden en aan te pakken.
Stap een uitzendbureau binnen en gegarandeerd dat je de volgende dag ergens aan hetw erk bent. nee, het is vast niet dat wat je zoekt, dat waarvoor je geleerd hebt of iets anders dat je niet aanstaat. Maar je werkt, verdient je eigen boterham.
Daarnaast stop je je tijd in het zoeken naar een leuke baan. Eentje die wel aan je wensen voldoet.
  zondag 26 maart 2006 @ 18:27:52 #7
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_36383560
quote:
Op zondag 26 maart 2006 17:59 schreef Sanvean het volgende:
Zagen jullie het als een plezierige tijd vol vrijheid of als een doemperiode die je in je eentje thuis doorbrengt?
Ik ben ook eens 2 maanden werkloos geweest (na mn 1e baan). Maar met een goede opleiding en vaardigheden had ik het volste vertrouwen dat iksnel weer een baan zou vinden. Twee maanden lol, veel sporten, uitgaan en fokken. Goeie tijd
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_36383673
quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:25 schreef beerten het volgende:
Er is werk genoeg.
Is dat wel zo? Valt toch vies tegen, moet ik zeggen.
quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:25 schreef beerten het volgende:Je moet alleen bereid zijn de arrogantie van je nek te schudden en aan te pakken.
Dit soort reacties zijn altijd te verwachten natuurlijk. Helaas zit de werkelijkheid niet zo simpel in elkaar als jij nu denkt.
Ik zou werk moeten aanpakken wat (ver) onder mijn niveau ligt, soit, geen enkel probleem mee. Maar waarom zou ik aangenomen worden als inpakker of winkelmedewerker, of als vuilnisman of als productiemedewerker? Ik heb nauwelijks tot geen ervaring in die "branches" en met die functies, uitzendbureaus staan nou niet echt te wachten op hoogopgeleide mensen die ze als productiemedewerker absoluut niet kunnen plaatsen (de klant, het bedrijf waarvoor het uitzendbureau werft, zoekt immers mensen mét ervaring en liefst in het profiel passend, en niet iemand die zo snel mogelijk weer weg wil of zal zijn).
pi_36383739
quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:25 schreef beerten het volgende:
Ik heb nog nooit een dag in mijn leven werkloos thuis gezeten. Er is werk genoeg. Je moet alleen bereid zijn de arrogantie van je nek te schudden en aan te pakken.
Stap een uitzendbureau binnen en gegarandeerd dat je de volgende dag ergens aan hetw erk bent. nee, het is vast niet dat wat je zoekt, dat waarvoor je geleerd hebt of iets anders dat je niet aanstaat. Maar je werkt, verdient je eigen boterham.
Daarnaast stop je je tijd in het zoeken naar een leuke baan. Eentje die wel aan je wensen voldoet.
100% mee eens.

Alleen het vervelende is, ik heb niets aan dagjes werk Ik wil 40 uur werken of niets. Tevens ben ik het ook eens met de reactie hierboven.
Ondanks dat ik 2,5 jaar magazijnervaring heb (allround magazijnmedewerker). Valt bij het kijken naar mijn C.V. mijn automatiserings verleden er boven uit. En op een of andere manier (ondanks dat er voldoende magazijnvacatures waren) kreeg ik nooit een aanbod via het uitzendburo.

Heb nu in totaal 2 maanden werkeloos thuisgezeten. Heeft zijn voor en nadelen.
Per 1 maart een contract voor bepaalde tijd aangenomen (magazijnmedewerker). Echter kreeg 1 week daarna een beter contract aangeboden meer in de richting die ik wilde. (Automatisering)
Dus per 1 april (nee geen grap) zit ik weer bij een andere werkgever.

Het leukste is nog altijd dat ik 2 maanden actief gesolliciteerd heb. En geen response kreeg. Toen ik 1 maart begon als magazijnmedewerker. Kreeg ik 1 aanbod en 2 uitnodigingen voor een gesprek.
Zo heb je niets (2 maanden lang), zo heb je keus.
pi_36383779
Werkloos zijn is het beste, vooral als je genoeg geld hebt gespaard.
"Power is the ultimate aphrodisiac."
  zondag 26 maart 2006 @ 18:44:36 #11
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_36384017
quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:32 schreef Sanvean het volgende:

Dit soort reacties zijn altijd te verwachten natuurlijk. Helaas zit de werkelijkheid niet zo simpel in elkaar als jij nu denkt.
Maar waarom zou ik aangenomen worden als inpakker of winkelmedewerker, of als vuilnisman of als productiemedewerker?
Ga jij morgen eens alle restaurants in je omgeving af en vertel ze dat je elk werk wil doen en kom gemotvieerd over. Je hebt echt zo een baan als je maar wilt, nederlands spreekt en gezond bent.

Solliciteren via brieven en uitzendbureaus is vragen om WW. De meeste en beste bannen gaan nog altijd viavia.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_36384115
Werkloos zijn en blijven is een manier van leven.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_36384137
quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:36 schreef Economist het volgende:
Werkloos zijn is het beste, vooral als je genoeg geld hebt gespaard.
Dag broeder.
pi_36384181
Een maat van me is beroeps-werkeloze. Hij is ook kunstenaar en verkoopt naast zijn W.W. uitkering af en toe wat schilderijen en verder vind 'ie het allemaal wel best.
pi_36384216
quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:49 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Werkloos zijn en blijven is een manier van leven.
Nou, leg maar uit.
pi_36384286
quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:53 schreef Sanvean het volgende:

[..]

Nou, leg maar uit.
Dat is makkelijk, mijn hobby is niet werken en het ontwijken zo u wilt van enige vermoeiende lichamelijke en of geestelijke bezigheden teneinde in een eindeloze en volkomen staat van rust te verkeren.
  zondag 26 maart 2006 @ 18:57:22 #17
73888 DIA
die ja .....
pi_36384301
veel studenten zijn werkeloos
  zondag 26 maart 2006 @ 18:58:04 #18
73888 DIA
die ja .....
pi_36384321
quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:56 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

Dat is makkelijk, mijn hobby is niet werken en het ontwijken zo u wilt van enige vermoeiende lichamelijke en of geestelijke bezigheden teneinde in een eindeloze en volkomen staat van rust te verkeren.
mooie verwoording
dat dat allemaal maar zo kan in nederland heh
pi_36384324
quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:56 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

Nou ehmm...okee, veel plezier ermee dan maar.
pi_36384435
quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:58 schreef Sanvean het volgende:

[..]

Nou ehmm...okee, veel plezier ermee dan maar.
Dankuwel, mijn beste. Om het te vieren schenk ik voor mijzelf een fijn glas Famous Grouse in. Misschien wel meerdere om vervolgens af te sluiten met een paar goudgele rakkers, immers ik hoef morgen niet te werken en zo kan in mijn totale non-produktiviteit en nutteloosheid voor de maarschappij voorzetten.

Uw makker,

YH.
  zondag 26 maart 2006 @ 19:26:49 #21
101240 Casperrrr
Slavinken.... Vogels slaan?
pi_36385015
ik zit sinds dec 2004 thuis. Ben van alles geweest: schoonmaker, medewerker autodemontage, verwarmingsmonteur, electromonteur, medewerker facilitaire dienst enz enz.

Thuis zitten is kut. Het verwoest je leven en je verveelt je de pleuris. Ik ga toch maar weer werken denk ik. (zit nu in de wao voor diegene die denken dat ik een profiteur ben)
------> www.stilemedia.com<--------
Famos oneliners from former presidents and governores of the USA:
read my lips: NO MORE TAXES! We will hunt them down and smoke them out. I'm against racism!
  zondag 26 maart 2006 @ 19:34:35 #22
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_36385231
Tuurlijk is er werk. Of je 't kan/mag doen is een tweede. Zelfs voor simpel kassa-werk bij de buurtsuper moet je tegenwoordig zo ongeveer HBO-er zijn en jarenlange ervaring hebben. En dat terwijl je bezigheden voornamelijk bestaan uit het over de scanner halen van producten. Dan ga je toch afvragen waar al die ervaring voor nodig is.

Ik zit nu twee weken thuis en ben er al vanaf de eerste dag zat van. Ogen open, goed rondkijken en bij iets waarvan je denkt: dit klinkt al iets goeds ==> reageren. Ik laat me niet meer tegenhouden door het aantal uren wat mogelijk teveel/te weinig is. In de praktijk valt daar prima over te onderhandelen.

Moet overigens wel zeggen dat je beter in 't westen kunt wonen als je werkloos bent, want hier in 't noorden valt het qua werkgelegenheid nog best tegen.
(Un)masking for the greater good.
  zondag 26 maart 2006 @ 19:38:08 #23
73888 DIA
die ja .....
pi_36385342
quote:
Op zondag 26 maart 2006 19:34 schreef Natalie het volgende:
Tuurlijk is er werk. Of je 't kan/mag doen is een tweede. Zelfs voor simpel kassa-werk bij de buurtsuper moet je tegenwoordig zo ongeveer HBO-er zijn en jarenlange ervaring hebben. En dat terwijl je bezigheden voornamelijk bestaan uit het over de scanner halen van producten. Dan ga je toch afvragen waar al die ervaring voor nodig is.
door het vele aanbod zijn de werkgevers in de positie te selectief te zijn
  zondag 26 maart 2006 @ 19:43:56 #24
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_36385522
quote:
Op zondag 26 maart 2006 19:38 schreef DIA het volgende:

[..]

door het vele aanbod zijn de werkgevers in de positie te selectief te zijn
Die zin loopt niet helemaal lekker.
(Un)masking for the greater good.
  zondag 26 maart 2006 @ 19:51:24 #25