RJ 11 is voor telefoon dacht ik, RJ 12 is voor ISDN. 4 of 6 aderig dus.quote:Op zondag 26 maart 2006 04:35 schreef en_door_slecht het volgende:
RJ-12? Bedoel je niet RJ-11? Nah, ik zeg: schaar d'r in, draadjes op de goede plek in de nieuwe connector proppen, krimpen und fertig!
Dat moet toch gaan ruiken zou je zeggen.quote:Op zondag 26 maart 2006 04:41 schreef en_door_slecht het volgende:
She is in slaap gevallen boven d'r soldeerbout.
Gewoon er af knippen met een zijkniptang en dan even strippen (alleen de mantel rondom de losse aders) en die RJ12/11 unit er op zetten.quote:Op zondag 26 maart 2006 05:47 schreef SHE het volgende:
Euh, er staat toch duidelijk RJ 12 ??
ene kant 45, andere kant 12
ik wil de 45 eraf hebben en daar ook 12 of 11 maakt niet zoveel uit lijkt me
HOE?
quote:Op zondag 26 maart 2006 06:01 schreef rudedeltadude het volgende:
Ja, jezus, gewoon knippen. Is toch niet zo moeilijk?
* ]SHE pakt schaar, bedenkt dat het de RJ-45 kant is die ze beet heeft, en...[/me]
KNIP!
[me= Dan stript SHE een stuk plastic, zodat er ruimte is om de juiste aderen in de juiste plug te proppen en gaan met die banaan. Wat snap je hier niet aan?
Rustig maar asswipe, ik heb het nog nooit gedaan, dus ergens wel logisch dat ik het vraag toch?quote:Op zondag 26 maart 2006 06:01 schreef rudedeltadude het volgende:
* ]SHE pakt schaar, bedenkt dat het de RJ-45 kant is die ze beet heeft, en...[/me]
KNIP!
[me= Dan stript SHE een stuk plastic, zodat er ruimte is om de juiste aderen in de juiste plug te proppen en gaan met die banaan. Wat snap je hier niet aan?
Als je niet normaal kunt reageren, dan hoer je lekker op naar GOT, om daar met de rest van de lelijke nerds, wel op niveau te kletsen.quote:Op zondag 26 maart 2006 05:54 schreef en_door_slecht het volgende:
SHE pakt schaar, bedenkt dat het de RJ-45 kant is die ze beet heeft, en... KNIP!
Dan strip je een stuk plastic, zodat er ruimte is om de juiste aderen in de juiste plug te proppen en gaan met die banaan. Wat snap je hier niet aan?
Doe eens liefquote:Op zondag 26 maart 2006 06:20 schreef SHE het volgende:
[..]
Als je niet normaal kunt reageren, dan hoer je lekker op naar GOT, om daar met de rest van de lelijke nerds, wel op niveau te kletsen.
Ik ben:
1. Vrouw
2. Lekker
3. Heb nog nooit zelf een connector vervangen
Ik heb dus alle schijn tegen en wil dus in teletubbie taal horen hoe ik het moet doen.
Is dat nou zo moeilijk?
Thnxquote:Op zondag 26 maart 2006 06:19 schreef Bartje71 het volgende:
Je kunt die plugjes niet hergebruiken... als je ze monteert knijp je ze feitelijk "stuk". Je moet dus wel een nieuw plugje hebben.
Mag je nog wel je boerenverstand gebruiken.quote:
quote:2. Lekker
Ik wil het wel voor doen, maar dan moet je even langs komen.quote:3. Heb nog nooit zelf een connector vervangen.
Ik heb dus alle schijn tegen en wil dus in teletubbie taal horen hoe ik het moet doen.
Meteen de redenen waarom je ooit Salesmanager IT was, of was het je enorme technische inzicht?quote:
Jij hebt duidelijk geen kaas gegeten van Sales. Een goede verkoper verkoopt alles, ook zaken waar hij geen in depth verstand van heeft.quote:Op zondag 26 maart 2006 06:25 schreef JeRa het volgende:
[..]
Meteen de redenen waarom je ooit Salesmanager IT was, of was het je enorme technische inzicht?
Godsamme, ik kan toch niet ruiken dat jij WEL een krimptang hebt, wel weet wat RJ-12 aansluitingen zijn, maar niet weet dat je die pluggen maar 1 keer kan gebruiken?quote:Op zondag 26 maart 2006 06:20 schreef SHE het volgende:
[..]
Als je niet normaal kunt reageren, dan hoer je lekker op naar GOT, om daar met de rest van de lelijke nerds, wel op niveau te kletsen.
Ik ben:
1. Vrouw
2. Lekker
3. Heb nog nooit zelf een connector vervangen
Is dat nou zo moeilijk?
Zelfs al zou je voldoen aan dat argument, dan kun je nog wel je fatsoen houdenquote:Op zondag 26 maart 2006 06:26 schreef SHE het volgende:
Lekker = een heel goed argument zelfs..lekkere wijven zijn niet technisch onderlegd.
Top, wel handig om te wetenquote:Op zondag 26 maart 2006 06:27 schreef Bartje71 het volgende:
Als je nieuwe plugjes haalt... ik denk niet dat ze in de winkel weten wat RJ12 is. Meest gangbaar is RJ11 voor gewone telefoon, RJ10 wordt weleens gebruikt voor tussen de telefoon en de hoorn (als je dus niet draadloos belt), en netwerk en ISDN is beide RJ45 (als sluit je bij ISDN weleens minder adertjes aan, de plug is hetzelfde).
Hint: als je users in DIG wilt aansturen dan doe je er goed aan ze een beetje normaal aan te sprekenquote:Op zondag 26 maart 2006 06:28 schreef SHE het volgende:
[..]
Bovendien is een management functie doorgaans beperkt tot het aansturen van mensen
Bedankt voor je bijdrage.quote:Op zondag 26 maart 2006 06:29 schreef JeRa het volgende:
[..]
Zelfs al zou je voldoen aan dat argument, dan kun je nog wel je fatsoen houden
Dan vanuit het midden symetrisch. Dus zorgen dat de lege gaatjes aan de zijkanten zitten.quote:Op zondag 26 maart 2006 06:30 schreef SHE het volgende:
[..]
En als er minder adertjes zijn en de plug toch hetzelfde, hoe weet ik dan waar ik ze moet stoppen ?
( wrs een domme vraag, maar ik stel 'm toch )
Misschien kan je de reactie waar ik op reageer er nog even op naslaanquote:Op zondag 26 maart 2006 06:31 schreef JeRa het volgende:
[..]
Hint: als je users in DIG wilt aansturen dan doe je er goed aan ze een beetje normaal aan te sprekenen anders reageer ik wel met 'Hey slet!' op al je posts, goed?
Dat is helder..weet je ook toevallig wel adertje wat doet? Ik bedoel..hoe zit die kabel in elkaar?quote:Op zondag 26 maart 2006 06:33 schreef Bartje71 het volgende:
[..]
Dan vanuit het midden symetrisch. Dus zorgen dat de lege gaatjes aan de zijkanten zitten.
Als je m'n link had gevolgd, dan wist je dat RJ-11 en RJ-12 verschillen.quote:Op zondag 26 maart 2006 06:30 schreef SHE het volgende:
[..]
Top, wel handig om te weten
Ik begrijp hieruit dat r12 en r11 dus exact hetzelfde is?
En als er minder adertjes zijn en de plug toch hetzelfde, hoe weet ik dan waar ik ze moet stoppen ?
( wrs een domme vraag, maar ik stel 'm toch )
Ik heb in dit topic gepost, dat ik een tang hebquote:Op zondag 26 maart 2006 06:29 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Godsamme, ik kan toch niet ruiken dat jij WEL een krimptang hebt, wel weet wat RJ-12 aansluitingen zijn, maar niet weet dat je die pluggen maar 1 keer kan gebruiken?![]()
Nou, om je te helpen: Je hebt neem ik aan dus gebruikte RJ-12 pluggen. Met stukjes kabel d'r in. Ik hoop dat die nog een beetje lang zijn. Nu ga je bedenken welke aderen je vanuit de 'hoofd'kabel op welke plek zou willen hebben in de nieuwe plug. Omdat dat niet pas, moet je de oude kabels gebruiken om de nieuwe kabels aan te draaien. Als je een plek in je RJ-12 jack nodig hebt die niet eerder gebruikt is, kun je de hele teringzooi beter meteen wegflikkeren, want die krijg je er nooit meer in.
Is gewoon telefonie.quote:Op zondag 26 maart 2006 06:36 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Als je m'n link had gevolgd, dan wist je dat RJ-11 en RJ-12 verschillen.
Als jij zegt waarvoor die kabel nodig is, kunnen we je misschien helpen om die hoerenkabel werkend te krijgen.
Ja, wel dat je tang. En ook dat je de term RJ-12, RJ-11 en RJ-45 kent. Dat is niet gangbaar hoor. Ik nam daarom aan dat je ook wel wist dat die tang die metalen pinnetjes in de adertjes/plastic drukt.quote:Op zondag 26 maart 2006 06:37 schreef SHE het volgende:
Ik heb in dit topic gepost, dat ik een tang heb![]()
Resumerend zeg jij dus ook, dat een gebruikte plug, de moeite van het prutsen niet waard is?
Nou moet die even mooi worden, ik opgefokt?quote:verder, dank je wel . Zie je, je kan het wel...ff je testosteron opzij en klaar is grote beer![]()
Je kan tegen mij gewoon in technische termen praten...ik weet precies wat het is...alleen dat wil niet zeggen dat ik weet hoe ik dingen maak of aansluit.quote:Op zondag 26 maart 2006 06:43 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Ja, wel dat je tang. En ook dat je de term RJ-12, RJ-11 en RJ-45 kent. Dat is niet gangbaar hoor. Ik nam daarom aan dat je ook wel wist dat die tang die metalen pinnetjes in de adertjes/plastic drukt.
Maar ik zeg niet dat die kabel waardeloos is. Je kan hem w.s. gewoon hergebruiken. De vraag is alleen waar heb je 't voor nodig en wat is de staat van de pluggen: zit er nog voldoende kabel aan en op de juiste plaatsten?
[..]
Dat heb ik al gedaan...alleen nu zit ik met een klein stukje nog in de plug...en dat wil ik er dus uit hebben, zodat ik de nieuwe kabel er weer in kan doenquote:Op zondag 26 maart 2006 06:46 schreef Bartje71 het volgende:
De kabel kun je gewoon doorknippen. Meestal zit er op een RJxx tang ook wel iets waarmee je makkelijk kunt strippen (een soort schaar die niet "sluit").
Nee, niet echt...tenminste, zo op het eerste gezicht niet?quote:Op zondag 26 maart 2006 06:49 schreef Bartje71 het volgende:
Ik heb geen idee... ben bij telefonie nog nooit iets anders dan RJ11 tegen gekomen. RJ12 pluggen zijn volgens mij ook niet zo makkelijk te krijgen als RJ11.
Ziet de plug er heel anders uit dan een RJ11 dan?
AHA!quote:Op zondag 26 maart 2006 06:50 schreef en_door_slecht het volgende:
RJ-11 past wel in 12, 12 niet in 11.
Hoeveel aderen pinnetjes telt die RJ-12 plug van je?
Yep!!quote:Op zondag 26 maart 2006 06:51 schreef en_door_slecht het volgende:
Hm, heb je nog een R-12 + RJ 45 kabel?
Ik hem 'm van basisstation naar splitterquote:Op zondag 26 maart 2006 06:57 schreef en_door_slecht het volgende:
6 voor RJ-12 is correct. Als er RJ-12, wat ik voor telefonie alleen tussen toetsenhoorn en toestel ken, gebruikt is, kun je ook weer RJ-12 gebruiken. Het werkt dan hetzelfde als hoe ik het bovenstaande uitgelegd heb.
Dat begrijp ik dus nniet...hoe knoop ik dat vast dan?quote:Op zondag 26 maart 2006 07:04 schreef en_door_slecht het volgende:
Nee, je hoeft dat laatste stuk er juist niet uit te krijgen. Die stukken knoop je aan de nieuwe, lange kabel.
Klopt, maar als SHE nu wil bellen en geen nieuwe stekkertjes heeft, kan ze het op deze manier oplossen. Volgens mij moet je er trouwens wel om denken dat je die kleuren consistent in die pluggen frut, omdat je anders o.a. problemen kan krijgen met telefoons die overgaan eregsn anders in 't huis als jij de telefoon oppakt.quote:Op zondag 26 maart 2006 07:20 schreef Bartje71 het volgende:
Maar als je beide pluggen afknipt en er twee nieuwe opzet, dan maakt het toch niet uit hoe het zat? Dan pak je gewoon twee kleuren die je mooi vindt, en doet die aan beide einden in het midden in de nieuwe plugjes.
Dat snap ik welquote:Op zondag 26 maart 2006 07:18 schreef en_door_slecht het volgende:
Het is wat kut uitleggen. Maar ik neem aan dat je een RJ-12 plug aan een lange kabel hebt zitten. Verder heb je nog een RJ-12 plug nodig, waarbij tenminste de middelste twee kabels nog vast zitten in de plug.
Nu kijk je wat de kleur is van de ader links van het midden in de plug met de lange kabel. Nu kijk je welke kleur er links van het midden in de plug+ korte kabel zit. Die twee kleuren moet je aan elkaar zetten, ductape (of hoe die rommel heet) of een kroonsteentje werken altijd. Dan doe je datzelfde voor de adertjes rechts van het midden en je kabel moet het weer doen.
Die lege plug hoeft dus ook niet. Sterker nog, een gebruikte lege plug kan ik ook niks meer mee.quote:Op zondag 26 maart 2006 07:27 schreef SHE het volgende:
Dat snap ik wel
maar ik heb geen lege 12 plug..wel 1 waar al een kabel aan heeft gezetebn..en dat laatste stukje , krijg ik er dus niet uit
* aspirant meldtquote:Op zondag 26 maart 2006 07:26 schreef SHE het volgende:
Ik denk dat ik maar gewoon een vriendje ga nemen![]()
je hoeft je pik ook niet achterna te lopen, alleen ff een vrouw in nood te helpen met haar kapotte telefoon draadje!quote:Op zondag 26 maart 2006 11:06 schreef en_door_slecht het volgende:
Tokyo - Rotterdam doe ik even in een uurtje.En daar komt bij: niet iedereen loopt de hele dag z'n pik achterna.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |