abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36548880
Soms kun je matglas eruit halen, wees hier godskolere voorzichtig mee. Aan je eerdere posts te zien kun je dat eigenlijk dus maar niet doen
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
pi_36549102
Met alcohol moet dit toch wel weg te krijgen zijn of met zo'n brillenpoetsdoekje
pi_36549517
Of een blaasbalgje en er dan even tegenaan tikken!
pi_36550591
Ik heb het al gezien waar het zit .
Achter m'n zoeker glas .
pi_36550653
Ik heb vage kleurige strepen op mn lcd en foto's
Maar krijg dat kreng niet open
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_36550706
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 14:39 schreef Ghostbuster het volgende:
Ik heb vage kleurige strepen op mn lcd en foto's
Maar krijg dat kreng niet open
hEB JE OOK EEN mINOLTA??
pi_36550720
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 14:42 schreef veldmuis het volgende:

[..]

hEB JE OOK EEN mINOLTA??
NeE een fUJi
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_36557787
Ik heb iemand in Oostende die mijn zoeker wil schoonmaken
pi_36557871
Is het nu weer je zoeker?

Ooit al eens een schoonmaak stift van Hama geprobeerd?
pi_36557966
Nope
Maar ik pruts niet in m'n camera
Vraag me niet hoe die stof in de zoeker is geraakt want ik weet het niet (ik heb nooit m'n lenzen verwisselt)
pi_36563597
misschien had je maar beter een compact kunnen kopen... want een stofzuiger/drukgeval gebruiken om te reinigen? SLRs zijn redelijk delicate dingen...
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
pi_36563855
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 23:04 schreef ChatChewbacca het volgende:
misschien had je maar beter een compact kunnen kopen... want een stofzuiger/drukgeval gebruiken om te reinigen? SLRs zijn redelijk delicate dingen...
En zich dan nog afvragen waar dat andere vuil vandaan komt

Ik kan de TS alleen aanraden eens een kursus omgaan met je digitale kamera te volgen, stof op je sensor kan alleen maar als je je lenzen niet goed wisselt. Je gaat er mee om alsof het een analoge SLR is.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_36563954
Ik ga ook met mjn SLR om alsof 't een analoge is, maar nooit last van stof, hoe zou dat nou komen
  zaterdag 1 april 2006 @ 23:33:28 #64
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_36564224
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 23:21 schreef ChatChewbacca het volgende:
Ik ga ook met mjn SLR om alsof 't een analoge is, maar nooit last van stof, hoe zou dat nou komen
omdat het geen Dslr is?
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_36564287
ik bezit 2 dSLRs en 2 SLRs... maar goed, ik ga met beide soorten gewoon netjes om...
pi_36570894
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 23:17 schreef longinus het volgende:

[..]

En zich dan nog afvragen waar dat andere vuil vandaan komt

Ik kan de TS alleen aanraden eens een kursus omgaan met je digitale kamera te volgen, stof op je sensor kan alleen maar als je je lenzen niet goed wisselt. Je gaat er mee om alsof het een analoge SLR is.
Kan ook zijn van stof op je spiegel zit die dan omhoog klapt en zo het stof op je sensor gaat.
En van het stof in de zoeker ik heb gehoord dat dit wel vaker voorkomt bij DSLR 's.
pi_36570904
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 23:36 schreef ChatChewbacca het volgende:
ik bezit 2 dSLRs en 2 SLRs... maar goed, ik ga met beide soorten gewoon netjes om...
Ik doe dit ook .
Ik wissel nooit van lens en ik haal m'n lens nooit van m'n body .
Dus nu is het voor mij een raadsel hoe er stof in m'n zoker terecht is gekomen
pi_36572324
heb je aan de kant waar je oog zit gekeken? Daar kan ook rotzooi zitten. Pak er eens een zaklamp bij en licht je hele spiegelhuis door, met zaklampje zie je wat meer. Maar neem serieus een cursus waarin dit behandeld wordt, 't is allemaal redelijk basic SLR verhaal dit.
pi_36572391
quote:
Op zondag 2 april 2006 11:54 schreef ChatChewbacca het volgende:
heb je aan de kant waar je oog zit gekeken? Daar kan ook rotzooi zitten. Pak er eens een zaklamp bij en licht je hele spiegelhuis door, met zaklampje zie je wat meer. Maar neem serieus een cursus waarin dit behandeld wordt, 't is allemaal redelijk basic SLR verhaal dit.
Ja en het stof is duidelijk te zien .
pi_36572520
quote:
Op zondag 2 april 2006 11:57 schreef minolta het volgende:

[..]

Ja en het stof is duidelijk te zien .
Zit 't op de spiegel? Als je heel zuivere alcohol hebt kun je met een wattenstaafje de spiegel schoonmaken. Het matglas kun je er bij sommige camera's uithalen (wees voorzichtig) en schoonmaken. Die dingen kunnen krassen. Meestal zit er een uitstekend 'palletje' aan een kant van het matglas, dat heeft een speciale plek. Maar matglas kun je ook schoonmaken met wattenstaafje, let wel, alcohol erbij die goed zuiver is (van die eclipse zooi)
pi_36572807
M'n spiegel is stof vrij .
Ik laat kuisen over aan een ervaren persoon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')