hEB JE OOK EEN mINOLTA??quote:Op zaterdag 1 april 2006 14:39 schreef Ghostbuster het volgende:
Ik heb vage kleurige strepen op mn lcd en foto's
Maar krijg dat kreng niet open
En zich dan nog afvragen waar dat andere vuil vandaan komtquote:Op zaterdag 1 april 2006 23:04 schreef ChatChewbacca het volgende:
misschien had je maar beter een compact kunnen kopen...want een stofzuiger/drukgeval gebruiken om te reinigen? SLRs zijn redelijk delicate dingen...
omdat het geen Dslr is?quote:Op zaterdag 1 april 2006 23:21 schreef ChatChewbacca het volgende:
Ik ga ook met mjn SLR om alsof 't een analoge is, maar nooit last van stof, hoe zou dat nou komen
Kan ook zijn van stof op je spiegel zit die dan omhoog klapt en zo het stof op je sensor gaat.quote:Op zaterdag 1 april 2006 23:17 schreef longinus het volgende:
[..]
En zich dan nog afvragen waar dat andere vuil vandaan komt
Ik kan de TS alleen aanraden eens een kursus omgaan met je digitale kamera te volgen, stof op je sensor kan alleen maar als je je lenzen niet goed wisselt. Je gaat er mee om alsof het een analoge SLR is.
Ik doe dit ook .quote:Op zaterdag 1 april 2006 23:36 schreef ChatChewbacca het volgende:
ik bezit 2 dSLRs en 2 SLRs... maar goed, ik ga met beide soorten gewoon netjes om...
Ja en het stof is duidelijk te zien .quote:Op zondag 2 april 2006 11:54 schreef ChatChewbacca het volgende:
heb je aan de kant waar je oog zit gekeken? Daar kan ook rotzooi zitten. Pak er eens een zaklamp bij en licht je hele spiegelhuis door, met zaklampje zie je wat meer. Maar neem serieus een cursus waarin dit behandeld wordt, 't is allemaal redelijk basic SLR verhaal dit.
Zit 't op de spiegel? Als je heel zuivere alcohol hebt kun je met een wattenstaafje de spiegel schoonmaken. Het matglas kun je er bij sommige camera's uithalen (wees voorzichtig) en schoonmaken. Die dingen kunnen krassen. Meestal zit er een uitstekend 'palletje' aan een kant van het matglas, dat heeft een speciale plek. Maar matglas kun je ook schoonmaken met wattenstaafje, let wel, alcohol erbij die goed zuiver is (van die eclipse zooi)quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |