Volgens mij komt dat doordat er niet veel andere verschillen zijn. Maar als men 1 punt maar vaak genoeg benadrukt voel je, je vanzelf wel 180% anders als de heteroseksuele medemens.quote:Op maandag 27 maart 2006 00:20 schreef Seborik het volgende:
Word je er soms niet een beetje moe van, dat bij homofilie de focus door buitenstaanders zo vaak gelegd wordt op de seksuele aspecten, in plaats van op het gevoelsmatig houden van mannen?
Als ik even mag spuien *liefkijk*... ik denk dat juist het aspect zo ligt op het seksuele omdat mensen ergens wel snappen dat homo's ook mensen zijn en dus net zo verliefd kunnen worden als zij. Ze weten echter niet hoe het gaat in bed, omdat ze DAAR geen ervaring mee hebben. Houden van een karakter is makkelijker te begrijpen dan het houden van een bepaald type lichaam, daar komt toch meteen de seks bij kijken.quote:Op maandag 27 maart 2006 00:20 schreef Seborik het volgende:
Word je er soms niet een beetje moe van, dat bij homofilie de focus door buitenstaanders zo vaak gelegd wordt op de seksuele aspecten, in plaats van op het gevoelsmatig houden van mannen?
Heb jij geen beste vriend waarvoor je door het vuur zou gaan?quote:Op maandag 27 maart 2006 00:56 schreef Seborik het volgende:
Ik vraag me juist af of dat wel zo is, en niet juist het omgekeerde. Dus dat het seksuele aspect het gemakkelijkst te begrijpen is, en niet het houden van. Zeker in de tijd van nu waarin alles maar tastbaar en concreet moet zijn.
Het merendeel van de mensen wil niet eens inzien, dat voor veel mensen andere situaties dan voor hen gelden, en dat niet alleen persoonlijke factoren een rol spelen, maar ook situationele- of omgevingsfactoren. Concepten als liefde, houden van, etc. zijn voor buitenstaanders nog moeilijker te vatten of wellicht zelfs wel te onderkennen dan een situatie die mensen belemmert in hun doen.quote:Op maandag 27 maart 2006 01:04 schreef wonderer het volgende:
[..]
Heb jij geen beste vriend waarvoor je door het vuur zou gaan?
en de rest: http://www.sgp.nl/Page/sp(...)so_id=137/Index.htmlquote:Wat is ons standpunt?
De SGP wil duidelijk een scheiding maken tussen homofilie en homosexualiteit. Homofilie zegt iets over de geaardheid, homosexualiteit betreft homosexuele uitingen. Homosexualiteit keurt de SGP af.
is dat niet een beetje een dolfijn zeggen dattie niet mag zwemmen? een voetballer dat hij niet mag voetballen? een vlieg dat hij niet mag vliegen? een eczeempatient dat hij niet mag krabben?quote:2. Is het niet hard om homofilie wel te accepteren maar homosexualiteit niet?
Nee. Dat homofilie bestaat, moeten wij erkennen, maar we mogen homosexualiteit niet goedkeuren.
Beste Tobz,quote:Op maandag 27 maart 2006 04:02 schreef Tobz het volgende:
Ok, wat vraagjes voor zowel SCH als NanKing:
Ik vind Will en Grace erg grappig en vond De Vlaamse Pot erg grappig maar ik vind het ook erg leuk als homseksualiteit in een 'gewone' serie ineens naar voren komt. Dat een van de Friends homo zou zijn en dan dezelfde dingen zou tegenkomen als zijn heterofriends.quote:Wat vinden jullie van populaire series als Will&Grace, Ellen en The L-word en dan met name de karaktervorming/stigmatisering van de homofiele en lesbische karakters hierdoor?
De meeste homo's hebben veel heterovrienden. Het is ook een fabeltje dat homo's automatisch iets met elkaar zouden hebben of goed met elkaar zouden kunnen opschieten. Je hebt echt hele stomme homo'squote:Zoeken homosexuele mannen en vrouwen buiten de gelegenheden en feesten ook in het sociale leven gemiddeld elkaar meer op of is dit niet duidelijk meer dan voor hun heterosexuele contacten? (Ik bedoel dus of bijvoorbeeld homo's lesbiennes prefereren boven hetero's).
Het stereotype is een vooroordeel maar daarin zit meestal wel een bodem van waarheid. Ook in dit geval. Maar er is juist een enorme machotendens bij homo's. Ze bezoeken massaal sportscholen en zien er soms bijna overdreven mannelijk uit.quote:Homosexuele mannen zijn meestal 'vrouwelijker' dan heterosexuele mannen. Dit kan zich voorbeeld uiten simpel gezegd in minder interesse in typische 'testosteron-sporten' en meer in mode, cultuur en kunst.
- In welke mate geld dit voor de gemiddelde homo? Is dit een overtrokken stereotyp of niet?
- Is dit een gevolg van een verschil van karakter met hetero's of meer een verschil in cultuur?
- Is het omgekeerde waar voor lesbiennes? Dus dat je daar een voorkeur ontstaat voor meer mannelijkere dingen?
Lieve petre86,quote:Op maandag 27 maart 2006 04:35 schreef petre86 het volgende:
beste SCH, nan king en andere homoseksuelen/meelezers,
wat vinden jullie van een partij als de SGP, als je het volgende leest?
[..]
en de rest: http://www.sgp.nl/Page/sp(...)so_id=137/Index.html
nog een opmerkelijke zin:
[..]
is dat niet een beetje een dolfijn zeggen dattie niet mag zwemmen? een voetballer dat hij niet mag voetballen? een vlieg dat hij niet mag vliegen? een eczeempatient dat hij niet mag krabben?
een -van de dorst stervende- sahara bewoner zeggen dat hij niet mag drinken van een koel glas water?
dat je niet mag liefhebben?
LIeve Seborikje,quote:Op maandag 27 maart 2006 00:20 schreef Seborik het volgende:
Ik ben nog helemaal niet naar de bieb geweest. Als het een beetje mee zit ga ik er morgen heenquote:Op maandag 27 maart 2006 01:25 schreef Black_Tulip het volgende:
Nan, heb je dat boek nog gelezen of vraag ik je er te snel naar?
verkapte tvp
Ellen en The L word heb ik alles van gezien. Ik vond het hele leuke series om naar te kijken, en natuurlijk worden er veel dingen gestigmatiseerd maar dat maakt niet uit. Er zijn ook bijna geen hetero series waar alles precies het zelfde is, tv is nou eenmaal over the top.quote:Op maandag 27 maart 2006 04:02 schreef Tobz het volgende:
Ok, wat vraagjes voor zowel SCH als NanKing:
Wat vinden jullie van populaire series als Will&Grace, Ellen en The L-word en dan met name de karaktervorming/stigmatisering van de homofiele en lesbische karakters hierdoor?
quote:Zoeken homosexuele mannen en vrouwen buiten de gelegenheden en feesten ook in het sociale leven gemiddeld elkaar meer op of is dit niet duidelijk meer dan voor hun heterosexuele contacten? (Ik bedoel dus of bijvoorbeeld homo's lesbiennes prefereren boven hetero's).
quote:Homosexuele mannen zijn meestal 'vrouwelijker' dan heterosexuele mannen. Dit kan zich voorbeeld uiten simpel gezegd in minder interesse in typische 'testosteron-sporten' en meer in mode, cultuur en kunst.
- In welke mate geld dit voor de gemiddelde homo? Is dit een overtrokken stereotyp of niet?
- Is dit een gevolg van een verschil van karakter met hetero's of meer een verschil in cultuur?
- Is het omgekeerde waar voor lesbiennes? Dus dat je daar een voorkeur ontstaat voor meer mannelijkere dingen?
quote:Ik ken eigenlijk maar een iemand die echt uit de kast gekomen is. Hij was altijd al wel populair, vlotte babbel, goed gekleed, zelfverzekerd bij de dames...en iedereen maar denken dat het kwam omdat hij twee oudere zussen had.![]()
Ik vind er tegenwordig nog maar vrij weinig meer van. Ik word er niet koud of warm meer van eigenlijk. Ik ben me er van bewust dat er mensen zijn die mij niet accepteren om mijn geaardheid, ik heb eigenlijk alleen maar medelijde met hen kortzichtige gedrag. Als die mensen zichzelf tekort willen doen in hen leven, en alleen willen kokerkijken moeten ze het zelf weten. Zolang ze mij met rust laten doe ik het zelfde.quote:Op maandag 27 maart 2006 04:35 schreef petre86 het volgende:
beste SCH, nan king en andere homoseksuelen/meelezers,
wat vinden jullie van een partij als de SGP, als je het volgende leest?
[..]
en de rest: http://www.sgp.nl/Page/sp(...)so_id=137/Index.html
nog een opmerkelijke zin:
[..]
is dat niet een beetje een dolfijn zeggen dattie niet mag zwemmen? een voetballer dat hij niet mag voetballen? een vlieg dat hij niet mag vliegen? een eczeempatient dat hij niet mag krabben?
een -van de dorst stervende- sahara bewoner zeggen dat hij niet mag drinken van een koel glas water?
dat je niet mag liefhebben?
Okquote:Op maandag 27 maart 2006 19:35 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik ben nog helemaal niet naar de bieb geweest. Als het een beetje mee zit ga ik er morgen heen.
Ik doe er verslag van zodra ik 'm uit heb (of als ik er niet door heen kom).
Het is hier geen dating service, Kimmiequote:Op dinsdag 28 maart 2006 01:08 schreef daeri het volgende:
nog leuke bi jongens hier van rond de 18?
Niet?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 01:11 schreef NanKing het volgende:
[..]
Het is hier geen dating service, Kimmie![]()
.
![]()
Als jij dat wilt, dan is het datquote:Op dinsdag 28 maart 2006 01:12 schreef daeri het volgende:
[..]
Niet?![]()
Hoi, ik ben Kim, ik ben 19 jaar, ik woon nog bij mn moeder, en ik ben bi..
Of is het ook geen praatgroep?![]()
doeiiiiquote:Op dinsdag 28 maart 2006 01:13 schreef NanKing het volgende:
[..]
Als jij dat wilt, dan is het dat![]()
.
* NanKing gaat nu echt naar bed![]()
.
Ikzelf prefereer het laatstgenoemde, en ik neem aan da'k niet de enige ben wat dat betreft. Maarja, ik ben dan ook nogal onervaren op dat gebied dus wat 't algemeen betreft kan ik niet veel zinnigs zeggenquote:Op maandag 27 maart 2006 23:34 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
Lieve SCH.
Is het nou echt zo dat homo's heel erg pikgericht zijn of dat ze het sterrenkijken tot hun hoofdbezigheid hebben gemaakt?
Of kunnen homo's zich ook heel zachtjes naast elkander het bed in schuiven en heel teder andere dan bovengnoemde plekjes beroeren?
Tot wederzijds genoegen.
Ben vandaag naar de bieb geweestquote:
Vrouwen poepen niet, dus dat gebeurt niet, jeweettoch.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:55 schreef Tha_Erik het volgende:
Opvallend is wel dat deze vraag in een topic over homoseksualiteit naar voren komt, maar in een topic over heteroseksuele anale seks verschijnen deze vragen nooit.
Ik hoorde laatst van 1 van haar lakeien dat Beatrix aardig de pot volscheetquote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:04 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Vrouwen poepen niet, dus dat gebeurt niet, jeweettoch.![]()
![]()
Misschien zit er dan aardbeienjam aan je lul?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:55 schreef Tha_Erik het volgende:
Opvallend is wel dat deze vraag in een topic over homoseksualiteit naar voren komt, maar in een topic over heteroseksuele anale seks verschijnen deze vragen nooit.
Lieve NanSidekickKing,quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:54 schreef NanKing het volgende:
BeSCHte SCH, kun je de OP niet even aanpassen en er een mini-faqje inzetten? Met name de vragen als "zit er nooit poep aan je lul, na de seks", zijn al ongeveer 50 keer langs geweest.
Lieve SANCTAsimplicissimus,quote:Op maandag 27 maart 2006 23:34 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
Lieve SCH.
Is het nou echt zo dat homo's heel erg pikgericht zijn of dat ze het sterrenkijken tot hun hoofdbezigheid hebben gemaakt?
Of kunnen homo's zich ook heel zachtjes naast elkander het bed in schuiven en heel teder andere dan bovengnoemde plekjes beroeren?
Tot wederzijds genoegen.
Beste Tha_Erik,quote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:14 schreef Tha_Erik het volgende:
Beste SCH én NanKing,
Zit er eigenlijk verschil tussen de reacties van mensen tussen het homo-zijn van een man of het lesbi-zijn van een vrouw als het ter sprake kom?
Dus, reageren mensen (over het algemeen) anders tegen vrouwen waarbij ter sprake komt dat ze op vrouwen vallen, dan tegen mannen waar ter sprake komt dat ze op mannen vallen?
Groet,
Erik
Is dat een homovraag?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:23 schreef Seborik het volgende:
Ga je mee naar Ray Davies in Breda met dwerg en mij?
Lola zingt'ie nichterig.quote:
Regelmatig, dat is een vrij standaard opmerking van onzekere heterojongens. Het gekke is dat het vaak gezegd wordt door lelijkerds die ik in mijn meest wanhopige momenten nog niet aan zou willen rakenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:25 schreef Seborik het volgende:
Maar vooruit: Hoe vaak heb je al niet gehoord: "Ik heb niets tegen homo's, zolang ze maar niet aan me zitten." ?
Zeg je dat ook wel eens, zodat ze zich nog vervelender voelen?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Regelmatig, dat is een vrij standaard opmerking van onzekere heterojongens. Het gekke is dat het vaak gezegd wordt door lelijkerds die ik in mijn meest wanhopige momenten nog niet aan zou willen raken
Meer in de zin van: "Goh wat jammer want ik vind je echt onweerstaanbaar en zat net te fantaseren hoe ik mijn vinger in jouw bilnaad etc...."quote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:35 schreef Seborik het volgende:
[..]
Zeg je dat ook wel eens, zodat ze zich nog vervelender voelen?
Beste Tha_Erik,quote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:30 schreef Tha_Erik het volgende:
Beste SCH,
Er wordt vaak gescholden met namen die betrekking hebben op homoseksuelen.
Scheldnamen als flikker, nicht, pisnicht, (vuile) homo, gaylord zullen niet totaal vreemd in je oren klinken, maar neem je er nou ook aanstoot aan als mensen dit gebruiken om elkaar uit te schelden (hoeft niet per see in gevallen waarin het tegen homo's gebruikt wordt, maar ook hetero's onderling).
Groet,
Erik
Lieve SCHopperhomoquote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Lieve NanSidekickKing,
Mijn collega's lezen deze reeks regelmatig en smullen er van en zij vinden die reacties juist zo koddig en ik moet de hele dag met ze dus....
Iedereen mag vragen wat ie wil toch? Alleen geven wij niet overal antwoord op?
kus SCHomo
p.s. is het nou echt waar van die vislucht![]()
Mannen vinden het bijna allemaal tof als ze het horen. Soms willen ze nog weleens vragen of ze mee mogen doenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:14 schreef Tha_Erik het volgende:
Beste SCH én NanKing,
Zit er eigenlijk verschil tussen de reacties van mensen tussen het homo-zijn van een man of het lesbi-zijn van een vrouw als het ter sprake kom?
Dus, reageren mensen (over het algemeen) anders tegen vrouwen waarbij ter sprake komt dat ze op vrouwen vallen, dan tegen mannen waar ter sprake komt dat ze op mannen vallen?
Groet,
Erik
Dit soort dingen hebben vaak te maken met het feit dat dit soort mensen een soort van zelfbevestiging moeten hebben. Ik denk dat ze zichzelf niet hebben geaccepteert. Als je, jezelf hebt geaccepteert (je geaardheid) dan kom je er wel achter dat het niet zo speciaal is.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:52 schreef Falco het volgende:
Heee SCH
Schaam je je soms ook zo voor het gedrag van 'homo-fundamentalisten'? Een jongen, die homo is en die ik ook wel goed ken, zei zich echt te schamen voor dit 'type homo's.' Met homo-fundi's bedoel ik dus personen, waarvoor het homo-zijn en/of -gebeuren een enorm issue is geworden. Zo erg dat ze daar helemaal in doorslaan. Een voorbeeld is bijvoorbeeld Gboy27 (), die helemaal geobsedeerd werd (door o.a. veel in NWS topics over homo-dit en homo-dat te posten). Alles wat maar met homo's te maken had verdedigde hij, tot het ridicule toe. Best lastig onderwerp, maar ik denk dat het bij hem zo ver is doorgeslagen, dat hij er ook aan onder is gegaan
.
Groeten Falco
I met her in a club down in old Sohoquote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:25 schreef Seborik het volgende:
Lola zingt'ie nichterig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |