abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36389245
Ok, ik heb wel een vraag, zijn homo's minder monogaam of is dat een fabeltje? En heb je er wellicht ook een bewijs/ondersteuning van je antwoord?
pi_36389542
quote:
Op zondag 26 maart 2006 21:48 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ok, ik heb wel een vraag, zijn homo's minder monogaam of is dat een fabeltje? En heb je er wellicht ook een bewijs/ondersteuning van je antwoord?
Beste LodewijkNapoleon,

Gemiddeld genomen gaan homo's denk ik wel wat anders om met begrippen als vreemdgaan, monogamie en promiscuiteit en relaties en seksualiteit in het algemeen. Het hele normenstelsel rond seksualiteit is toch vooral ge-ent op hetero's natuurlijk, daar komt ook het begrip vreemd gaan vandaan. Homo's zijn gemiddeld in de klassieke zin minder monogaam maar tegelijkertijd ook opener in een vaste relatie: het is gemakkelijker om er afspraken over te maken en in die zin minder een probleem. Gemiddeld dan. Want je hebt volstrekt monogame homo's die het 40 jaar alleen met elkaar doen en je hebt homo's die 300 verschillende sekdate's per jaar hebben.

Het is vooral zo dat er in relaties wat anders mee wordt omgegaan omdat mannen wat anders met sex omgaan en twee mannen dus ook.

Wat voor bewijs of ondersteuning had je gedacht? Ik geef gewoon wat commentaartjes van uit mijn eigen beleving en dat is allemaal voor wat het waard is.

groet SCHomo
pi_36389711
quote:
Op zondag 26 maart 2006 21:58 schreef SCH het volgende:
Wat voor bewijs of ondersteuning had je gedacht? Ik geef gewoon wat commentaartjes van uit mijn eigen beleving en dat is allemaal voor wat het waard is.

groet SCHomo
Dank!

Nee, je hoeft er ook geen bewijs voor te leveren, maar ik vroeg me af of jij wellicht op de hoogte was van één of ander onderzoek hierover. Ik ben namelijk best wel geinteresseerd in het onderwerp homosexualiteit & christendom, vandaar, en dit is best wel een terugkerend thema.
pi_36389780
quote:
Op zondag 26 maart 2006 22:05 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Dank!

Nee, je hoeft er ook geen bewijs voor te leveren, maar ik vroeg me af of jij wellicht op de hoogte was van één of ander onderzoek hierover. Ik ben namelijk best wel geinteresseerd in het onderwerp homosexualiteit & christendom, vandaar, en dit is best wel een terugkerend thema.
Misschien kun je een email sturen naar bijv. het COC, of zij cijfers hebben?
Ik heb net even gezocht en kon geen cijfers vinden.
ijs_beer fan!
pi_36389828
quote:
Op zondag 26 maart 2006 22:05 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Dank!

Okay. Ik ben redelijk kundig op dat gebied, al zeg ik het zelf. Was betrokken bij een tijdschrift met de afschuwelijke titel Vroom & Vrolijk over homoseksualiteit en christendom en heb jarenlang voor de Schorer-stichting geschreven die veel onderzoeken op dat terrein. Er is vast wel onderzocht dat homo's een andersoortig sexleven en seksueel patroon hebben dan hetero's. Het lastig is altijd dat het meestal direct over normen en waarden gaat en over oordelen.

Ik zal nog wel eens wat voor je zoeken. Vanwaar je interesse voor homoseksualiteit en christendom?
pi_36390562
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 14:43 schreef Ayaxola het volgende:
Ik ga alleen al geen vraag stellen om die kus die achter elke reactie staat

Soort van tvp
Dat heeft 'ie bij mij nog niet gedaan en ik ben homofiel
alias Capriccio Dieu Donné
pi_36390586
quote:
Op zondag 26 maart 2006 22:33 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:

[..]

Dat heeft 'ie bij mij nog niet gedaan en ik ben homofiel
pi_36390796
Bummer!
pi_36391297
quote:
Op zondag 26 maart 2006 22:06 schreef NanKing het volgende:
Misschien kun je een email sturen naar bijv. het COC, of zij cijfers hebben?
Ik heb net even gezocht en kon geen cijfers vinden.
Dat doe ik wellicht nog wel eens.
quote:
Op zondag 26 maart 2006 22:08 schreef SCH het volgende:
Okay. Ik ben redelijk kundig op dat gebied, al zeg ik het zelf. Was betrokken bij een tijdschrift met de afschuwelijke titel Vroom & Vrolijk over homoseksualiteit en christendom en heb jarenlang voor de Schorer-stichting geschreven die veel onderzoeken op dat terrein. Er is vast wel onderzocht dat homo's een andersoortig sexleven en seksueel patroon hebben dan hetero's. Het lastig is altijd dat het meestal direct over normen en waarden gaat en over oordelen.
Aan dat laatste ontkom je niet in een geloof denk ik, al is het mij wel duidelijk dat er binnen het christendom heel verschillend over wordt gedacht, ook Bijbels gezien is het, in tegenstelling van hoe sommige Christenen het brengen ook geen een-tweetje.
quote:
Ik zal nog wel eens wat voor je zoeken. Vanwaar je interesse voor homoseksualiteit en christendom?
Mijn beste vriendin is lesbisch en Christen, bovendien is dit voor mijzelf ook altijd een moeilijk punt geweest, ik kon en kan nog niet geloven dat het an sich verkeerd is dat homo's die oprecht van elkaar houden en elkaar eeuwige trouw beloven, verkeerd bezig zijn.
pi_36391404
quote:
Op zondag 26 maart 2006 22:58 schreef LodewijkNapoleon het volgende:[quote]

Mijn beste vriendin is lesbisch en Christen, bovendien is dit voor mijzelf ook altijd een moeilijk punt geweest, ik kon en kan nog niet geloven dat het an sich verkeerd is dat homo's die oprecht van elkaar houden en elkaar eeuwige trouw beloven, verkeerd bezig zijn.
Er zijn ontzettend veel mensen die naar de kerk gaan maar er op zich geen problemen mee hebben.
Mijn vriendin komt uit katholieke huize en bij haar in de kerk was het totaal geen probleem. We zijn zelfs gezegend door de pastoor daar .

edit- Je hebt zelfs (voornl in de US) kerken voor homo's en lesbo's. In mijn opinie iets té maar je ziet hieraan dat homoseksualiteit en Christendom hand in hand kunnen gaan.
ijs_beer fan!
pi_36391980
is het leuk om homo te zijn ?
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_36392036
quote:
Op zondag 26 maart 2006 23:21 schreef Meki het volgende:
Best wel. Het is heel gewoon eigenlijk. Wil je een kus?
pi_36392059
quote:
Is het leuk om hetero te zijn?

Vanwaar deze vraag eigenlijk?
ijs_beer fan!
pi_36392093
quote:
Op zondag 26 maart 2006 23:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Best wel. Het is heel gewoon eigenlijk. Wil je een kus?
wat doe je dan allemaal als je homo bent ?
pi_36392094
quote:
Op zondag 26 maart 2006 21:18 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:

[..]

Negatief of positief?
Positief. .
I´m back.
pi_36392138
quote:
Op zondag 26 maart 2006 23:25 schreef Meki het volgende:

[..]

wat doe je dan allemaal als je homo bent ?
In de tuin werken, boodschappen doen, boeken lezen, bij vrienden op bezoek, de katten verzorgen, tv kijken enz enz.
pi_36392181
quote:
Op zondag 26 maart 2006 23:24 schreef NanKing het volgende:

[..]

Is het leuk om hetero te zijn?

Vanwaar deze vraag eigenlijk?
mischien zijn de verschillen anders
pi_36392239
quote:
Op zondag 26 maart 2006 23:28 schreef Meki het volgende:

[..]

mischien zijn de verschillen anders
Verschillen zijn altijd anders .
Wat voor verschillen denk je aan, behalve een partner hebben van hetzelfde geslacht?
ijs_beer fan!
pi_36392344
de levenswijze etc.
pi_36392375
quote:
Op zondag 26 maart 2006 23:01 schreef NanKing het volgende:
Er zijn ontzettend veel mensen die naar de kerk gaan maar er op zich geen problemen mee hebben.
Mijn vriendin komt uit katholieke huize en bij haar in de kerk was het totaal geen probleem. We zijn zelfs gezegend door de pastoor daar .
Mocht je het interessant vinden, dan kan je in dat essay dat ik gelinkt heb, ook lezen dat de Bijbel ook niet anti-homo is.
quote:
edit- Je hebt zelfs (voornl in de US) kerken voor homo's en lesbo's. In mijn opinie iets té maar je ziet hieraan dat homoseksualiteit en Christendom hand in hand kunnen gaan.
In Nederland heb je wel een heel aardige vereniging die voor de belangen van de homosexuele Christen opkomt, de CHJC.
pi_36392382
quote:
Op zondag 26 maart 2006 23:33 schreef Meki het volgende:
de levenswijze etc.
Wees eens specefieker aub. Levenswijze is een ontzettend ruim begrip.
ijs_beer fan!
pi_36392466
quote:
Op zondag 26 maart 2006 23:34 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Mocht je het interessant vinden, dan kan je in dat essay dat ik gelinkt heb, ook lezen dat de Bijbel ook niet anti-homo is.
[..]
Ik ga het even lezen .
quote:
In Nederland heb je wel een heel aardige vereniging die voor de belangen van de homosexuele Christen opkomt, de CHJC.
Ik vind het alleen maar jammer dat er dat soort organisaties in het leven geroepen moeten worden
Net alsof je mate van geloven anders is als je homoseksueel bent.
ijs_beer fan!
pi_36392524
quote:
Nee.
pi_36392642
quote:
Op zondag 26 maart 2006 23:34 schreef NanKing het volgende:

[..]

Wees eens specefieker aub. Levenswijze is een ontzettend ruim begrip.
hoe kijken homo´s jegens vrouwen aan ?
en hoe ben je een homo ?
pi_36392724
quote:
Op zondag 26 maart 2006 23:43 schreef Meki het volgende:

[..]

en hoe ben je een homo ?
(degene die je quotte is een vrouw)
Maar als ik zo vrij mag zijn geef ik antwoord:
Ik heb redelijk veel vriendinnen, en daar kijk ik niet anders tegenaan dan mijn vrienden.
En ik weet niet hoe ik een homo ben, maar daar zijn wel genoeg wetenschappelijke artikelen over hoe het komt, wellicht interessant leesvoer.
pi_36392769
quote:
Op zondag 26 maart 2006 23:47 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:

[..]

(degene die je quotte is een vrouw)
Maar als ik zo vrij mag zijn geef ik antwoord:
Ik heb redelijk veel vriendinnen, en daar kijk ik niet anders tegenaan dan mijn vrienden.
En ik weet niet hoe ik een homo ben, maar daar zijn wel genoeg wetenschappelijke artikelen over, wellicht interessant leesvoer.
oow maar jij bent homo ? toch

oke - ik dacht dat Homo´s geen vrouwen mochten
pi_36392820
quote:
Op zondag 26 maart 2006 23:43 schreef Meki het volgende:

[..]

en hoe ben je een homo ?
Ik ben idd een vrouw zoals *inserthelemoeilijkenaam * al zei.

Maar zal wel even als vrouw reageren dan.

Ik kijk tegen mannen niet anders aan als een hetero vrouw denk ik, alleen ik heb er geen lust gevoelens bij. Maar aangezien ik dat ook niet bij elke vrouw heb, kijk ik niet anders tegen mannen aan (denk ik).

Hoe ik ben als lesbische vrouw vind ik een vreemde vraag, want mijn geaardheid is een stukje van me niet een defenitie van mijn persoonlijkheid.
ijs_beer fan!
pi_36392828
quote:
Op zondag 26 maart 2006 23:48 schreef Meki het volgende:

[..]

Jawel, ik ben homo.
pi_36392867
Zo, Meki heeft antwoord gehad zie ik. Zullen we het daarbij laten?
pi_36392890
quote:
Op zondag 26 maart 2006 23:48 schreef Meki het volgende:

[..]

Waar heb je dit op gebaseerd? Jij mag mannen toch ook, ondanks dat je geen seks met ze wilt? Waarom zou een homo vrouwen dan niet mogen?
ijs_beer fan!
pi_36392934
quote:
Op zondag 26 maart 2006 23:51 schreef SCH het volgende:
Zo, Meki heeft antwoord gehad zie ik. Zullen we het daarbij laten?
pi_36392964
@NanKing: Wat vind je het mooiste aan een vrouwenlichaam?
pi_36392969
quote:
Op zondag 26 maart 2006 23:54 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:

[..]

Hij heeft gelijk. Geloof me maar .

* NanKing laat het erbij
ijs_beer fan!
pi_36393001
quote:
Op zondag 26 maart 2006 23:55 schreef NanKing het volgende:

[..]

Hij heeft gelijk. Geloof me maar .

* NanKing laat het erbij
owkeee
(nu ja, 'k ben wel agressieve discussies gewend, hoor, 'k ben wel 'ns op Amerikaanse fora's)
pi_36393103
quote:
Op zondag 26 maart 2006 23:57 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:

[..]

owkeee
(nu ja, 'k ben wel agressieve discussies gewend, hoor, 'k ben wel 'ns op Amerikaanse fora's)
Gaat niet om de agressiviteit hoor. Meki is zwaar okay maar als hij een concrete vraag heeft, dan horen we het wel. Een algemene vraag als: Hoe is het om homo te zijn is wel erg breed en inmiddels is er wel een antwoord op gegeven.
pi_36393126
quote:
Op zondag 26 maart 2006 23:55 schreef MrBean het volgende:
@NanKing: Wat vind je het mooiste aan een vrouwenlichaam?
Wat een moeilijke vraag .
Vrouwen zijn zo lekker zacht, mijn vriendin dr huid is net zijde. Dat heb ik bij een man nog nooit gevoeld.
De kaaklijn vind ik mooier bij vrouwen, het Silhouet van een vrouw vind ik prachtig om naar te kijken.
And lest but not least, al heb ik ze ook zelf kan ik me nog uren zoet houden met een ander paar borsten .
ijs_beer fan!
pi_36393202
quote:
Op maandag 27 maart 2006 00:03 schreef NanKing het volgende:

[..]

Wat een moeilijke vraag .
Toch goed beantwoord.

Vind je ook nog iets moois aan een mannenlichaam of kan eigenlijk niets van een man je interesseren?
pi_36393254
quote:
Op maandag 27 maart 2006 00:03 schreef NanKing het volgende:
And lest but not least, al heb ik ze ook zelf kan ik me nog uren zoet houden met een ander paar borsten .
Dat kan ik me wel voorstellen. Borsten lijken me wel leuk, veel leuker dan zo'n piemel, dat is toch maar een raar ding eigenlijk.
pi_36393285
quote:
Op maandag 27 maart 2006 00:06 schreef MrBean het volgende:

[..]

Toch goed beantwoord.

Vind je ook nog iets moois aan een mannenlichaam of kan eigenlijk niets van een man je interesseren?
Een nog moeilijkere vraag .
Ik zou dan gaan voor schouders en schouderblad. Zo'n zwemmersrug bedoel ik. Dat vind ik wel mooi bij een man.
ijs_beer fan!
pi_36393325
quote:
Op maandag 27 maart 2006 00:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat kan ik me wel voorstellen. Borsten lijken me wel leuk, veel leuker dan zo'n piemel, dat is toch maar een raar ding eigenlijk.
Gelijk heb je, zo'n rare worm wat moet je er nou mee (mits rubber/latex/syntetisch ) .
ijs_beer fan!
pi_36393359
quote:
Op maandag 27 maart 2006 00:10 schreef NanKing het volgende:

[..]

Gelijk heb je, zo'n rare worm wat moet je er nou mee (mits rubber/latex/syntetisch ) .
Je kan hem toch niet missen.

De mooiste vrouwen vind ik vaak de Rubensiaanse, lekker stevig en mollig
pi_36393391
quote:
Op maandag 27 maart 2006 00:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Kan wel, maar waarom zou ik .
quote:
Wat zijn we het vaak eens .
ijs_beer fan!
pi_36393398
quote:
Op maandag 27 maart 2006 00:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Daar ga ik dan altijd tegenen. Ik vind borsten altijd té, te bol te veel en te trotserend. En 'n piemel is toch altijd een 'kadootje' wat tussen de benen hangt

En nu houd ik er maar mee op anders moet deze thread naar ONZ...
pi_36393451
quote:
Op maandag 27 maart 2006 00:12 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:

[..]

Daar ga ik dan altijd tegenen. Ik vind borsten altijd té, te bol te veel en te trotserend. En 'n piemel is toch altijd een 'kadootje' wat tussen de benen hangt

En nu houd ik er maar mee op anders moet deze thread naar ONZ...
Meer een onaangename verrassing .
ijs_beer fan!
pi_36393465
quote:
Op maandag 27 maart 2006 00:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Hmnee, geef mij maar gewoon broodmagere mannen...
pi_36393494
quote:
Op maandag 27 maart 2006 00:15 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:

[..]

Hmnee, geef mij maar gewoon broodmagere mannen...
Dat is heel vreemd, maar dat heb ik ook. Alle mannen die ik ooit in mijn leven toch nog iets van aantrekkelijk heb gevonden waren altijd twiggy looks .
ijs_beer fan!
pi_36393566
zijn we 't tóch nog ergens over eens
Nu ja, 'k ben zelf wel stevig (niet mollig), misschien is 't daarom wel...
  maandag 27 maart 2006 @ 00:20:53 #98
9613 Seborik
I, Voyager
pi_36393617
Word je er soms niet een beetje moe van, dat bij homofilie de focus door buitenstaanders zo vaak gelegd wordt op de seksuele aspecten, in plaats van op het gevoelsmatig houden van mannen?
pi_36393643
quote:
Op maandag 27 maart 2006 00:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Gaat niet om de agressiviteit hoor. Meki is zwaar okay maar als hij een concrete vraag heeft, dan horen we het wel. Een algemene vraag als: Hoe is het om homo te zijn is wel erg breed en inmiddels is er wel een antwoord op gegeven.
Maar waarom kapte je 't dan zo rigoreus af?
pi_36393686
quote:
Op maandag 27 maart 2006 00:20 schreef Seborik het volgende:
Word je er soms niet een beetje moe van, dat bij homofilie het aspect door buitenstaanders zo vaak gelegd wordt op de seksuele aspecten, in plaats van op het gevoelsmatig houden van mannen?
Jij legt nu inderdaad je vinger op een zere plek. (voor mij danwel).
Maar ongeveer hetzelfde is alreeds eerder in deze reeks behandeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')