quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:31 schreef Baklap het volgende:
Nouja de hele werkmaatschappij is nutteloos, leven om te werken en niet meer werken om te leven.
Dus die linkse rakkers hebben het helemaal niet zo verkeerd voor elkaar.
Dat heb ik helemaal niet beweerd.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:29 schreef Ponskaart het volgende:
Interessant topic. Is dit de tegenhanger van dat andere topic waar rechts voor eenzaam wordt versleten?
Volgens mij zijn veel mensen in de bijstand ook rechts. Kijk naar het LPF-electoraat: veel mensen hadden een uitkering.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:23 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
Ik heb veel in de uitkeringsuitdelingsbranche gewerkt, en ik kwam dus vaak bij uitkeringstrekkers over de vloer. Sommige mensen verkozen het uitkering trekken boven werken, maar de meesten waren gedwongen hun jaren in uitkeringsstaat te slijten omdat ze niet in staat waren ook maar iets productiefs te kunnen.
Deze mensen waren altijd bijzonder intolerant tegenover andersdenkenden en tegenover mensen die het beter hadden gedaan in het leven. Ze waren bang voor de globalisering, boos op mensen die succes hadden, ze vonden dat de doodstraf moest worden heringevoerd en dat de hele wereld dommer was dan zij.
Mijn vraag nu: zijn zwakkelingen altijd links? Leidt zwakheid tot links stemmen vanuit eigenbelang?
Jammer alleen dat hun idee van sociaal zijn dus teren op andermans kosten is. En die zeiken ze dan ook nog eens af ipv dankbaar te zijn.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:31 schreef Baklap het volgende:
Nouja de hele werkmaatschappij is nutteloos, leven om te werken en niet meer werken om te leven.
Jij met je directieven ook altijd.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:36 schreef The_Dijkstra het volgende:
Vind je dat nou vreemd? Mensen die zwak doen, hebben vaak hulp van naasten nodig om nog hun hoofd boven water te kunnen houden. Bij zulke directieven zit je dan het beste bij een linkse groepering.
Ik wil nog wel eens zien hoe je hier over denkt als de staat niet meer bijspringt als je iets nodig hebt om in leven te blijven. Ik denk dat je die kartonnen doos (als je geluk hebt) niet erg prettig gaat vinden.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:31 schreef Baklap het volgende:
Euuh, leg eens uit waarom je gefrusteerd reageert.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:37 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij met je directieven ook altijd.
Natuurlijk waarover anders dan mijn topic gaat het?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:37 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
Hij noemt jouw naam ook niet. Kennelijk voel je hierdoor wel aangesproken.
Ho-ho. Er zijn meerdere topics die over rechts gaan, hoorquote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
Natuurlijk waarover anders dan mijn topic gaat het?
Boerenverstand. Zij stemden op de LPF vanwege hun buitenlanderstandpunten. Je kunt wel lekker op GL stemmen, want die zijn zo sociaal voelend, maar als jouw wijk overstroomd wordt met buitenlanders (die ook met jou concurreren om de uitkeringen), wat jij niet op prijst stelt, ben je natuurlijk wel een dief van je eigen portemonnee en eigen belang als je GL stemt.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
Volgens mij zijn veel mensen in de bijstand ook rechts. Kijk naar het LPF-electoraat: veel mensen hadden een uitkering.
Veel mensen bij wie ik over de vloer kwam leefden van de bijstand, maar stemden hartstikke rechts.
Of wil je gewoon stellen dat je zielig en zwak bent als je links stemt?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:23 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
Ik heb....vanuit eigenbelang?
Waarom gaat iedereen dan in slechte tijden weer links stemmen?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:44 schreef longinus het volgende:
Ik vind zwakke mensen altijd rechts stemmen, de meeste mensen die links stemmen doen dit omdat ze ook om de medemens denken en dus geen egoïst zijn.
Nu heb je natuurlijk vele soorten links en rechts dus de bovenstaande uitspraak is net zo generaliserend als de topictitel.
Ik hoor toch verdacht veel praatjes uit die hoek, dat ze vinden dat meneer de directeur in belastingschijf 95 % moet vallen, want ze komen zelf amper rond. Dat is toch wel een beetje egoistisch m.i..quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:44 schreef longinus het volgende:
Ik vind zwakke mensen altijd rechts stemmen, de meeste mensen die links stemmen doen dit omdat ze ook om de medemens denken en dus geen egoïst zijn.
Nu heb je natuurlijk vele soorten links en rechts dus de bovenstaande uitspraak is net zo generaliserend als de topictitel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |