abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 maart 2006 @ 09:58:36 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36348614
Waarom verzieken vrouwen op een bepaalde leeftijd hun haar ?

Het mooiste haar is natuurlijk puur natuur, waar weinig aan gekloot is.
Maar het valt me op dat vrouwen op een bepaalde leeftijd plotseling er aan gaan kloten zodat het helemaal niet meer mooi is. Daaronder valt natuurlijk kort knippen, maar ook dingen als permanent en andere verklotingen.

Wat is de dieperliggende psychologische oorzaak om jezelf onaantrekkelijk te maken? Of vinden ze dat zelf mooi? (de meeste mannen iig niet)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 25 maart 2006 @ 10:03:02 #2
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36348656
Ik zie dit verschijnsel trouwens in alle culturen gebeuren, dus het zal wel in de genen/ hormonen zitten ofzo
Mijn reisverslagen
pi_36348676
Wat is die bepaalde leeftijd?
En ik ben overigens de uitzondering die de regel bevestigd.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 10:24:26 #4
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36348840
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 10:05 schreef Liejannuh het volgende:
Wat is die bepaalde leeftijd?
Dat ligt eraan, maar meestal rond de leeftijd waarop het verval definitief inzet (~25jr)
Maar dat verval wordt bespoedigd door het gekloot aan het haar. Vaak zie je dat vrouwen die er nog redelijk uitzien zichzelf van de ene dag op de andere onaantrekkelijk maken dmv een ander kapsel
Echt zonde
quote:
En ik ben overigens de uitzondering die de regel bevestigd.
Dat pleit voor je
Mijn reisverslagen
pi_36348879
Owja, shit, ik was al heftig in verval.
Nouja, ik heb mn eigen haarkleur nog.

Wat is trouwens beter in jouw optiek? Grijs haar of verven?
  zaterdag 25 maart 2006 @ 10:34:44 #6
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36348961
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 10:28 schreef Liejannuh het volgende:
Wat is trouwens beter in jouw optiek? Grijs haar of verven?
Ligt eraan, maar verven is best okee. Met verkloten bedoel ik meer rare kapsels met permanent enzo.
Mijn reisverslagen
pi_36348997
Waarom kleuren bejaarden hun haar blauw met zo'n kort bol kapsel
Waarom scheren vrouwen hun wenkbrauwen weg en trekken ze een foute potloodstreep
pi_36349053
omdat sommige vrouwen een bepaalde leeftijd hebben bereikt waarop lang haar niet meer kan of acceptabel wordt gevonden. bijvoorbeeld: je denkt een leuk meisje te zien blijkt het een oude vrouw te zijn met loshangend haar.

omdat sommige vrouwen niet sterk genoeg in hun schoenen staan om nee te zeggen tegen hun kapper waardoor ze zich allerlei geldverslindende kapsels aanpraten

omdat sommige vrouwen gewoon geen stijl en klasse hebben.

omdat sommige vrouwen door hun echte haarkleur ouder lijken terwijl een kleurmiddel een gemakkelijk oplossing biedt ter verjonging. Niet iedereen wil tenslotte aan de botox

een van deze dus.
Chessplayers don't gamble with the future unless the situation dictates it -- for example, they're hopelessly lost, so they have nothing to lose.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 10:43:26 #9
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36349072
Volgens mij zit het ongeveer zo:
Jonge vrouwen hebben een natuurlijke schoonheid en hebben daarom geen modificaties nodig. Als ze ouder worden verdwijnt een deel van die natuurlijke schoonheid. Het haar een beetje bijkleuren is wel okee, want dat herstelt enigzins het verval terug naar de oorspronkelijke toestand.

Maar het gaat mis als er radicale dingen gedaan worden zoals haar afknippen, permanten, etc, kortom dingen die niet herstellen in de oorspronkelijke natuurlijke toestand maar door de verandering juist het verval accentueren.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 25 maart 2006 @ 10:44:23 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_36349087
idd Mijn zus van 39 doet dat ook. Prachtige bos krullen had ze. Nu moet ze het steeds verven en kortwieken Zodra m'n zus van 35 dat ook gaat doen... Er zijn ook genoeg jonge vrouwen die hun haar vern**ken. Ik vind het af en toe best eens geinig om een kleurtje in m'n haar te gooien, maar dat is er na een paar maanden weer uit en dan ben ik verder weer gewoon puur natuur. Maar je hebt ook meiden van mijn leeftijd die hun haar dan steeds weer bijkleuren. Dat snap ik niet
Je hebt een bepaalde haarstijl + haarkleur gekregen. Dat hoort bij jou en maakt jou tot wie je bent. Dan ga je daar toch niet mee lopen rotzooien? Als je grijs bent, ok, maar anders niet .
Niet meer actief op Fok!
pi_36349088
Op een bepaalde leeftijd kan je gewoon echt niet meer met lang haar rondlopen. Dat is alleen niet rond de 25 maar eerder rond de 40/50.
pi_36349091
van die moeders met kortgeknipt haar bah bah bah wat een ranzige wijven zijn dat toch vaak.
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
  zaterdag 25 maart 2006 @ 10:46:01 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_36349103
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 10:44 schreef _Boo_ het volgende:
Op een bepaalde leeftijd kan je gewoon echt niet meer met lang haar rondlopen. Dat is alleen niet rond de 25 maar eerder rond de 40/50.
Wat een búllshit!! Dus lang haar mag alleen bij jonge meisjes en kort haar alleen bij oudere vrouwen? Van welke planeet kom jij
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 25 maart 2006 @ 10:47:34 #14
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_36349129
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 10:46 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wat een búllshit!! Dus lang haar mag alleen bij jonge meisjes en kort haar alleen bij oudere vrouwen? Van welke planeet kom jij
Je ziet het vaak wel gebeuren; zeker wanneer die vrouwen kinderen krijgen: Haar eraf, want is makkelijker te onderhouden en in model te brengen etc. zegt maar.. Dat het vaak afschuwelijk eruit ziet schijnt ze niet zo veel uit te maken..
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  zaterdag 25 maart 2006 @ 10:47:38 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_36349133
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 10:44 schreef electricity het volgende:
van die moeders met kortgeknipt haar bah bah bah wat een ranzige wijven zijn dat toch vaak.
geen milfs Met kort haar maken ze zichzelf direct onaantrekkelijk voor de liefdesmarkt.
Net alsof ze willen zeggen: nu ben ik moeder en dus vrouw-af, dus moet ik m'n haar kortknippen, afzichtelijke kleren aantrekken, want mijn andere rol, die van vrouw, doet er niet meer toe nu ik eenmaal moeder ben
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 25 maart 2006 @ 10:47:42 #16
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36349134
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 10:44 schreef electricity het volgende:
Dat is het overschakelen naar kloek-mode.
Ze worden dan a-sexueel. Dat is nog eens een graatje erger
Mijn reisverslagen
pi_36349149
quote:

[..]

omdat het geen gezicht is om een oud besje te zien met loshangend lang haar.
je haar wordt nou eenmaal van mindere kwaliteit als je ouder bent. minder dik, de kleur verdwijnt, het hangt in pieken enzovoort. het staat gewoon niet verzorgd

edit: let wel: ik heb het over vrouwen van een jaar of 50 met haar tot onder de schouders. geen halflang kapsel
Chessplayers don't gamble with the future unless the situation dictates it -- for example, they're hopelessly lost, so they have nothing to lose.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 10:48:41 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_36349155
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 10:47 schreef descendent1 het volgende:

[..]

Je ziet het vaak wel gebeuren; zeker wanneer die vrouwen kinderen krijgen: Haar eraf, want is makkelijker te onderhouden en in model te brengen etc. zegt maar.. Dat het vaak afschuwelijk eruit ziet schijnt ze niet zo veel uit te maken..
Ik heb altijd diep respect voor vrouwen die tot op oudere leeftijd lang haar hebben Lang haar werkt betoverend op mij Zo kan ik zelfs iemand van in de 60 aantrekkelijk vinden, als ze maar mooi vrouwelijk lang haar heeft
Niet meer actief op Fok!
pi_36349169
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 10:47 schreef Viking84 het volgende:

[..]

geen milfs Met kort haar maken ze zichzelf direct onaantrekkelijk voor de liefdesmarkt.
Net alsof ze willen zeggen: nu ben ik moeder en dus vrouw-af, dus moet ik m'n haar kortknippen, afzichtelijke kleren aantrekken, want mijn andere rol, die van vrouw, doet er niet meer toe nu ik eenmaal moeder ben
die vrouwen verdienen het om gedumpt te worden, al was het maar om de verhoudingen weer op scherp te zetten. precies hetzelfde als zowel mannen en vrouwen die ieder jaar 3kg aankomen, en dus op die leeftijd ronduit afzichtelijk zijn
pi_36349172
Ik vind het ook zonde als vrouwen echt kort haar hebben.

Ik ben het met _Boo_ eens dat op een gegeven moment echt lang haar niet meer kan, maar zoiets als dit toch wel:

pi_36349174
quote:

[..]

Het mag best en andersom helemaal natuurlijk. Maar oude vrouwen met lang haar zien in er 9 van de 10 keer gewoon echt niet uit. Waar het aan ligt geen idee, misschien gaan ze gewoon niet vaak genoeg naar de kapper. Meestal is in het ieder geval gewoon een bos dood stro, dan kun je het beter kort knippen.
pi_36349178
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 10:49 schreef p-etr-a het volgende:

Ik ben het met _Boo_ eens dat op een gegeven moment echt lang haar niet meer kan, maar zoiets als dit toch wel:

[afbeelding]
een varkentje
  zaterdag 25 maart 2006 @ 10:50:30 #23
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_36349188
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 10:48 schreef schaakkipje het volgende:

[..]

omdat het geen gezicht is om een oud besje te zien met loshangend lang haar.
je haar wordt nou eenmaal van mindere kwaliteit als je ouder bent. minder dik, de kleur verdwijnt, het hangt in pieken enzovoort. het staat gewoon niet verzorgd
Ok, daar kan ik inkomen Maar dat is niet direct voor iedereen zo. Ken nog genoeg vrouwen op leeftijd (dan spreken we over een jaar of 50) die mooi lang haar hebben en het ook niet zouden moeten afknippen.
Wat wel opvalt is dat al deze vrouwen die ik ken academici zijn. Zou dat er iets mee te maken hebben? Ook heb ik het idee dat kunstenaars, schilders en schrijfsters, ook op oudere leeftijd nog langer haar hebben. Dus creativiteit en intellect zijn wellicht van invloed op de beslissing om het haar al dan niet af te knippen
Niet meer actief op Fok!
pi_36349195
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 10:49 schreef electricity het volgende:

[..]

een varkentje
Het gaat niet om de vrouw, maar om het kapsel. Die lengte en stijl bedoel ik dus.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 10:51:38 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_36349205
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 10:49 schreef electricity het volgende:

[..]

een varkentje
het gaat om het haar...;)
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 25 maart 2006 @ 10:54:02 #26
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_36349236
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 10:48 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik heb altijd diep respect voor vrouwen die tot op oudere leeftijd lang haar hebben Lang haar werkt betoverend op mij Zo kan ik zelfs iemand van in de 60 aantrekkelijk vinden, als ze maar mooi vrouwelijk lang haar heeft
Ook bij mannen?
Lang haar staat vaker mooi bij vrouwen dan kort haar; hoewel sommige vrouwen echt een 'kort haar hoofd'hebben; en dat staat bij hen.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  zaterdag 25 maart 2006 @ 10:54:12 #27
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36349237
Als je 80 bent en je wilt het niet meer los laten hangen dan kun je het altijd nog op een stijlvolle manier opsteken (nee, geen oubollig oma-knotje). Dan ziet het er nog steeds mooi, stijlvol en vrouwelijk uit.

Maar dit topic ging niet over bejaarden maar over vrouwen die net over hun piek heen zijn en zelf hun haar verpesten terwijl het nog steeds mooi was.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 25 maart 2006 @ 11:05:33 #28
48996 ed_reeb
vroem vroem vrrrooeeeeeeem
pi_36349418
quote:

[afbeelding]
AAAARRRRGGGHHH IK BEN OPEENS BLIND
beer
pi_36349479
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 10:54 schreef SeLang het volgende:
Als je 80 bent en je wilt het niet meer los laten hangen dan kun je het altijd nog op een stijlvolle manier opsteken (nee, geen oubollig oma-knotje). Dan ziet het er nog steeds mooi, stijlvol en vrouwelijk uit.

Ik vind het net als Viking84 prachtig als een oudere vrouw mooi lang haar heeft.
Wel balen als je dunner haar hebt want dan wordt het inderdaad piekerig. Ik zou het dan gewoon vast doen maar wel lang laten.

Ik vroeg me ook altijd af waarom vrouwen op een bepaalde leeftijd hun haar afknippen want het is inderdaad een heel wijdverbreid verschijnsel. Vaak na het huwelijk enzo. Mij is verteld dat het vaak komt omdat vrouwen bij de zwangerschap door hormoonveranderingen opeens onhandelbaar of heel dun haar krijgen en het dan maar kortknippen, of omdat ze geen zin hebben in grijpgrage babyhandjes in hun haar.
Als ik ooit aan de kinderen ga dan heb ik daar dus echt schijt aan - doe ik wel een staartje in ofzo.
Ik roep al jaren dat ik niet mee ga doen aan die plotselinge haarafknipgekte, en dat denk ik nog steeds.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 11:09:28 #30
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_36349484
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 10:54 schreef descendent1 het volgende:

[..]

Ook bij mannen?
Lang haar staat vaker mooi bij vrouwen dan kort haar; hoewel sommige vrouwen echt een 'kort haar hoofd'hebben; en dat staat bij hen.
nee bij mannen vind ik het vies. En grijs lang haar vind ik sowieso vies Maar ik probeer een historisch verantwoord antwoord te geven, want vroeger droegen veel mannen hun haar lang, dus kan ik niet zeggen dat het barbaars of smerig is oid. Gelukkig maar, want ik vind lang haar bij mannen vaak toch wel heel mooi
Niet meer actief op Fok!
pi_36349489
omdat als je getrouwd bent en kinderen hebt, en je een fulltime job moet combineren met het huishouden, je écht geen tijd meer hebt om je te gaan bezig te houden met een lang kapsel.

bovendien vind ik korte kapsels veel mooier voor iets oudere dames. Het oogt veel jonger en het ziet er verzorgder uit.

Een vrouw van rond de veertig met lang haar ... *ril*, krijgt iets heksachtigs.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_36349504
DAt probleem heb ik voorlopig nog niet Ben net 18
En heb zelf lang zwart haar

maar kan me wel voorstellen dat ik als ouder bent en grijs word ik mijn haar gaat verven
En dat ik me haar op een bepaalde leeftijd ook niet meer zo lang kan dragen hoor( nu 5cm boven me billen)
Salsa Española
pi_36349508
Ik wou dat ik een foto kon plaatsen van mijn "schoonmoeder". Die is dik in de vijftig en heeft prachtig lang, dik, golvend haar. Wel geverfd. Maar het staat haar fantastisch en echt niet heksachtig ofzo. Het geeft juist iets jongs.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 11:11:03 #34
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_36349510
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 10:54 schreef SeLang het volgende:

Maar dit topic ging niet over bejaarden maar over vrouwen die net over hun piek heen zijn en zelf hun haar verpesten terwijl het nog steeds mooi was.
maar topicontwikkeling heb je niet altijd in de hand helaas
Niet meer actief op Fok!
pi_36349523
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 10:50 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ok, daar kan ik inkomen Maar dat is niet direct voor iedereen zo. Ken nog genoeg vrouwen op leeftijd (dan spreken we over een jaar of 50) die mooi lang haar hebben en het ook niet zouden moeten afknippen.
Wat wel opvalt is dat al deze vrouwen die ik ken academici zijn. Zou dat er iets mee te maken hebben? Ook heb ik het idee dat kunstenaars, schilders en schrijfsters, ook op oudere leeftijd nog langer haar hebben. Dus creativiteit en intellect zijn wellicht van invloed op de beslissing om het haar al dan niet af te knippen
van de übermenschtheorie ben ik geen aanhanger
dan zou ik eerder zeggen dat een academica meer geld over heeft en dat aan haar kapsel uit kan geven
pi_36349542
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 11:09 schreef petitlapin2 het volgende:
omdat als je getrouwd bent en kinderen hebt, en je een fulltime job moet combineren met het huishouden, je écht geen tijd meer hebt om je te gaan bezig te houden met een lang kapsel.
Zouden het dan echt alleen getrouwde moeders zijn die hun haar afknippen?
Zou best kunnen... hebben single carrierevrouwen vaker lang haar dan hun kinderen hebbende leeftijdsgenoten?
  zaterdag 25 maart 2006 @ 11:13:33 #37
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36349559
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 11:09 schreef petitlapin2 het volgende:
Je moet je prioriteitenlijstje omdraaien !
Mijn reisverslagen
pi_36349588
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 11:12 schreef Melusine het volgende:
Zouden het dan echt alleen getrouwde moeders zijn die hun haar afknippen?
Zou best kunnen... hebben single carrierevrouwen vaker lang haar dan hun kinderen hebbende leeftijdsgenoten?
haha, ik weet het niet ... maar toen ik zwanger was, heb ik echt mijn haar geknipt. bizar toch ...ik was het echt beu om me met mijn lange haren bezig te houden.

ik vind me er met mijn korte haren trouwens veel beter uitzien.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  zaterdag 25 maart 2006 @ 11:21:26 #39
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_36349701
Toen mijn moeder kinderen kreeg, knipte ze haar haren kort. Zo zonde, want ze had donkerbruin lang haar, echt prachtig. Ik heb altijd gezegd dat als ik kinderen krijg, mijn haar gewoon lang houd. Overigens zal ik het wel korter knippen als ik echt ouder wordt (dat wil zeggen, boven de vijftig), want dan staat lang haar gewoon niet zo mooi meer, iig in de meeste gevallen. Ik heb dan liever wat korter haar dan piekerig, dun lang haar. Echt heel kort laten knippen zal ik het nooit doen, want met kort haar voel ik me heel onvrouwelijk, dat weet ik zeker. Ik heb vorig jaar mijn haar laten knippen tot iets boven mijn schouders. Verschrikkelijk vond ik het. Ik voelde me net een jongen. Nooit maar dan ook nooit meer, ik houd van mijn lange lokken.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 11:30:58 #40
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_36349903
quote:

[afbeelding]
AAAAHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!
Griebeltjes, en dit mag zomaar geplaatst worden? Ze moesten je een ban geven! Foei!
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_36350455
Echt om op te die vrouwen die, als ze eenmaal een man en kinderen hebben hun haar eraf gooien, en van zie aardappelzakken aantrekken
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 maart 2006 @ 18:35:21 #42
862 Arcee
Look closer
pi_36360344

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_36360381
Geen idee maar vandaag zag ik er lopen met van die kapsels van die je wel eens in gel reclames zit. Ik schat ze niet ouder dan 18-19-20 dus sommigen verneuken hun haar toch al vrij vroeg.

Eentje zelfs helemaal roze en stekels (meer dan ikzelf heb!).

Dat is pas ziek, en dat kapsel hierboven (dat 'varkentje') is ook zo'n typisch middenstands-dozenbuurt-kapsel
JOHNNY HEITINGA
  zaterdag 25 maart 2006 @ 19:39:57 #44
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_36362122
Ik zie ook een verband in het moeder worden versus kort haar nemen.....
pi_36365643
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 19:39 schreef Richie_Rich het volgende:
Ik zie ook een verband in het moeder worden versus kort haar nemen.....
Mja denk toch echt niet als ik (ooit) eens kinderen krijgt ik meteen me haar gaat laten afknippen
Ben er stiekum toch wel beetje trots op en men kan het ook opsteken of in een staart/vlecht doen

Plus ik me kan indenken dat een bepaalde persoon behoorlijk flipt als ik het woordje afknippen zegt
Salsa Española
pi_36365740
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:46 schreef Salsagirl het volgende:

[..]

Plus ik me kan indenken dat een bepaalde persoon behoorlijk flipt als ik het woordje afknippen zegt
That's me
JOHNNY HEITINGA
pi_36365950
Ik zie hier af en toe 2 oude vrouwen lopen met lang haar. Bij hun is het zo dun, dat er geen volume of wat in zit. Het ziet er dan ook heel onverzorgd uit en doet mij een beetje aan heksen denken.

Het is maar hoe je het onderhoud en hoe het kapsel bij je gezicht past.
pi_36368307
Soms ben je dat lange haar gewoon zat en dan moet het eraf, spijt is een tweede natuurlijk want dan ben je al te laat
ik heb het dus ooit af laten knippen helaas, en het valt niet mee om het dan weer te laten groeien omdat het dan best wel een tijd " armoedig" staat, en dan ga je tóch maar weer naar de kapper om er een modelletje in te laten knippen
(jaja, ik heb geen geduld )
De boot is aan = de poppen zijn aan het dansen.
pi_36368373
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 18:35 schreef Arcee het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

ZIj is één van de weinigen waar kort haar beter bij staat.
  zondag 26 maart 2006 @ 00:03:53 #50
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_36368414
Als ik het lang heb, wil ik het weer kort en als ik het kort heb, wil ik het weer lang.
Tja... ik ben nu eenmaal een vrouw.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_36368433
Ik hou van lang haar!
Ik haat dames met korte koppies
zeker als ze 40+ worden echt zonde en ugly
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_36379300
quote:
[b]
Een vrouw van rond de veertig met lang haar ... *ril*, krijgt iets heksachtigs.
Wat een BS hahaha
Vriendin van me vader is 45 en heeft gewoon nog lang haar en staat prima.
Hangt helemaal af hoe de vrouw en qua uiterlijk eruit ziet.
Wat een stigmatisering zeg...
De policy is ook van toepassing op de sig.
  zondag 26 maart 2006 @ 15:49:59 #53
143790 Boda
No guts, no glory
pi_36379410
Vaak gooien ze er na het kort knippen ook nog een "pittig" rood kleurtje in, om er toch nog trendy bij te lopen (denken ze)
pi_36379874
quote:
Op zondag 26 maart 2006 15:44 schreef Cage333 het volgende:

[..]

Wat een BS hahaha
Vriendin van me vader is 45 en heeft gewoon nog lang haar en staat prima.
Hangt helemaal af hoe de vrouw en qua uiterlijk eruit ziet.
Wat een stigmatisering zeg...
Inderdaad

Maar wel te verwachten op Fok

Ik ben 39 en heb lang haar. En ben nog moeder ook

Je kan lang haar ook nog heel leuk opsteken trouwens.
Variety is the spice of life
pi_36380382
Ja, dat vraag ik me ook altijd af! 't Zijn ook meestal van die kortgewiekte, sprieterige peenharen met 'n goedkope rode spoeling erdoorheen .
Écht lang haar (tot ver over de schouders) bij oudere vrouwen vind ik dan ook weer niet mooi, vooral niet als 't grijs, dun en sluik is.

Ik vind dit wel mooi (ook voor als je wat ouder bent):

Met die lengte kan je 't ook nog altijd opsteken .

Maargoed, ik loop dit nu allemaal wel mooi te verkondigen terwijl ik over 20 jaar misschien wel 'n moeke met rood peenhaar ben geworden neee!.
La mode se démode, le style jamais.
pi_36393467
Goed dat ik het niet meer rood heb dan :/. Ben niet gekortwiekt en ben ik echt niet van plan. Je ziet inderdaad wel vaak dat als vrouwen kids krijgen de haren er vanaf gaan. Bij sommige vrouwen is dat ZO zonde (en lelijk ._.). Ik vind een kort kapsel vaak jongensachtig staan :/. Kapsel tot net boven de schouders kan nog wel vind ik. 10 cm onder de oren ofzo. Is niet te kort .
Moet het ook weer bijknippen en verven, het zit nu niet zo tof. . Reden dat ik het verf is omdat ik asblond ben en dat een verschrikkelijk lelijke kleur vind bij mezelf.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_36393770
IK heb het vandaag even gevraagd aan 3 van die theemutsen die wel eens bij ons over de vloer komen. "Is veel makkelijker" zeggen ze. En toen ik zei dat ik mijn haar ook wel makkelijk vond, ook al is het lang, kwamen ze van "wacht maar tot je kinderen hebt! Wacht maar!"
Dusss... Ik snap er nog steeds geen hol van.

Edit. Ze hebben trouwens allemaal dezelfde wijnrode slaapzakjas, dezelfde makkelijke nepleren enkelhoge instaphakjes en ze gaan allemaal naar dezelfde kapper.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
  maandag 27 maart 2006 @ 11:34:37 #58
37248 BertV
Klei indiaan
pi_36399456
Mijn schoonmoeder wil niks liever dan het lange blonde haar van mijn vriendin kort knippen.
Ik wil niets liever dan mijn schoonmoeder aan een arm een hoek in slingeren.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_36399486
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 10:36 schreef R0ADKILL het volgende:
Waarom kleuren bejaarden hun haar blauw met zo'n kort bol kapsel
Waarom scheren vrouwen hun wenkbrauwen weg en trekken ze een foute potloodstreep
Mag jouw avatar wel van de policy?
pi_36400233
Ik heb ook weleens het idee geopperd aan mijn man om mijn Aziatisch haar kort te wieken. Dat viel op z’n zachts gezegd niet in goede aarde .
pi_36400299
quote:
Op maandag 27 maart 2006 12:02 schreef schatje het volgende:
Ik heb ook weleens het idee geopperd aan mijn man om mijn Aziatisch haar kort te wieken. Dat viel op z’n zachts gezegd niet in goede aarde .
ik mag niet korter dan schouderlengte

maar zou ik zelf ook niet willen hoor (kort haar), lang haar is veel vrouwlijker
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 27 maart 2006 @ 12:05:12 #62
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_36400306
quote:
Op maandag 27 maart 2006 00:27 schreef gekkehoedenmaker het volgende:

... Ze hebben trouwens allemaal dezelfde wijnrode slaapzakjas, dezelfde makkelijke nepleren enkelhoge instaphakjes en ze gaan allemaal naar dezelfde kapper.
En dan vaak ook nog een blouse met Mickey Mouse er op. En een dito sjaaltje.
  maandag 27 maart 2006 @ 15:23:39 #63
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36406016
is inderdaad een vreselijk verschijnsel... Vraag me ook af waar dat vandaan komt.

Een ex van mij had ooit een keer terwijl ik op vakantie was d'r haar kort(er) geknipt. Dat was echt het begin van het einde. Vond het ook best bijdehand eigenlijk, zomaar zonder enige aankondiging.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 27 maart 2006 @ 15:31:57 #64
122218 Crudus
Professioneel Krullevaar
pi_36406296
Nadat ze een kind hebben uitgescheten of na het 40ste levensjaar gaat dat haar er vaak af. Ik snap daar echt niks van: het ziet er niet uit. Ik ken geen één vrouw die er met kort haar beter uitziet dan met lang haar.

En uiteindelijk zien alle vrouwen er hetzelfde uit. Zo dus:
Prrrrrrrr.....talieloe....
pi_36413345
Het ziet er ook niet uit als je 57 bent en je hebt van dat Pamela Anderson haar ofzo.
Loop je toch ook voor gek.
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
pi_36413461
nee maar er is wel een middenweg tussen dat en pamela
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_36413873
True.
+ik heb het eens met Seauphie
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
pi_36416502
Na zoveel jaar ben je op je haar uitgekeken. Overigens ben ik in de derde klas al begonnen met die dingen
I had a signature once. It was awful.
  maandag 27 maart 2006 @ 21:28:19 #69
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_36417401
Vrouwen met een rattenkop .
Echt dan hebben ze van dat korte haar met een kek rood kleurtje en een of andere stijlloze v&d jas erbij en staan ze maar wat op het schoolplein te posten om hun koters op te halen.
Waarom laten ze hun uiterlijk toch altijd zo versloffen? Zitten ze bij de kapper: "Nou doe maar lekker makkelijk!" "Ja leuk, lekker korst, dat staat zo vlot" (ook zoiets trouwens, 'vlot' ).
pi_36417630
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 18:36 schreef Camplo het volgende:

Dat is pas ziek, en dat kapsel hierboven (dat 'varkentje') is ook zo'n typisch middenstands-dozenbuurt-kapsel
Je weet niet wie dat is he?
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_36429022
De kapper praat mensen dat vrij snel aan (want kort moet je beter bijhouden, dus vaker naar de kapper) en zie dan nog maar eens het terug lang te groeien...
Nu ben ik er erg blij mee dat ik besloten heb veel minder vaak naar de kapper te gaan, nu kan het weer in een staartje en is het veel mooier
Het mooi kotsende meisje.
pi_36429256
quote:
Op maandag 27 maart 2006 21:28 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Echt dan hebben ze van dat korte haar met een kek rood kleurtje en een of andere stijlloze v&d jas erbij en staan ze maar wat op het schoolplein te posten om hun koters op te halen.
Waarom laten ze hun uiterlijk toch altijd zo versloffen? Zitten ze bij de kapper: "Nou doe maar lekker makkelijk!" "Ja leuk, lekker korst, dat staat zo vlot" (ook zoiets trouwens, 'vlot' ).
De concurrentie tussen vrouwen onderling, dat zal het hem zijn. Steek je kop maar vooral niet boven het maaiveld uit, want dan wordt 'ie eraf gehakt.

Ik heb op het Viva-forum vaak zat gelezen dat de weinige moeders met mooi, lang haar+modieuze kleding met venijnige blikken worden aangekeken als ze zich op het schoolplein vertonen. Het schijnt niet te 'mogen'.
pi_36429299
Ik vind het echt onzin dat langer haar meer werk zou moeten zijn dan kort

Ik heb al tijden kort haar, omdat mijn haar een keer helemaal verneukt was door de kapper na een permanent (tja dom dom dom) en het laten groeien lukt me steeds ook niet, want dan ben ik het op een gegeven moment zo zat dat ik het toch weer afknip...

Ik moet elke dag mijn haar weer in model brengen en daar ben ik langer mee bezig dan toen ik nog lang haar had en ik het 's ochtends enkel ff hoefde te kammen...

oja en voor het geval iemand wat zegt over zonde van die bos krullen (zie fotoboek) dat is nep, dat waren vlecht-extensions
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  dinsdag 28 maart 2006 @ 11:50:01 #74
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_36429303
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 10:47 schreef descendent1 het volgende:

[..]

Inderdaad, mijn moeder was er ook zo een, maar die maakte het nog bonter. Toen ik werd geboren gingen haar tanden eruit en een kunstgebit erin.
A spoonful of sugar...
  dinsdag 28 maart 2006 @ 13:22:34 #75
122218 Crudus
Professioneel Krullevaar
pi_36431638
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 11:50 schreef Sasandra het volgende:

[..]

Inderdaad, mijn moeder was er ook zo een, maar die maakte het nog bonter. Toen ik werd geboren gingen haar tanden eruit en een kunstgebit erin.
Mijne ook ja.

Iets met kalk en het krijgen van een baby...
  dinsdag 28 maart 2006 @ 13:22:51 #76
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36431648
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 11:50 schreef Sasandra het volgende:

[..]

Om je vader toch nog een enigszins strakke doch zachte sensatie te gunnen wellicht?
  dinsdag 28 maart 2006 @ 13:25:08 #77
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_36431718
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 13:22 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Om je vader toch nog een enigszins strakke doch zachte sensatie te gunnen wellicht?
Mijn ouders echt niet, hoor.
A spoonful of sugar...
pi_36431725
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 13:22 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

LOL

on topic lang haar is verder echt veel gemakkelijker dan kort haar.
ik ga zelden naar de kapper en even borstelen en klaar
  dinsdag 28 maart 2006 @ 13:27:17 #79
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36431783
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 13:25 schreef Sasandra het volgende:

[..]

Mijn ouders echt niet, hoor.

die lusten d'r wel pap van
  dinsdag 28 maart 2006 @ 13:33:09 #80
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_36431952
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 13:27 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

die lusten d'r wel pap van
Wedden van niet
OT
Wij hadden vroeger een thuiskapster die gespecialiseerd was in de zgn. "Brabantse huisvrouwencoupe", met als gevolg dat ik als 11-jarige met hetzelfde kapsel als mijn moeder (toen 40) rondliep.
A spoonful of sugar...
  dinsdag 28 maart 2006 @ 13:35:58 #81
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36432043
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 13:33 schreef Sasandra het volgende:

[..]

Wedden van niet
Dan zal het een gevalletje projectie zijn...

Bestaat er voor mannen ook een dergelijk verschijnsel? Het korte broek, witte benen, hippe sandalen syndroom of iets dergelijks?
  dinsdag 28 maart 2006 @ 13:36:45 #82
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_36432071
Nederlandse vrouwen hebben nu eenmaal, over het algemeen, geen stijl.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 13:37:48 #83
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_36432098
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 13:35 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Dan zal het een gevalletje projectie zijn...

Bestaat er voor mannen ook een dergelijk verschijnsel? Het korte broek, witte benen, hippe sandalen syndroom of iets dergelijks?
Misschien dat het kaalscheren rond je dertigste in dezelfde catagorie valt?
(Al levert dat doorgaans alleen maar verbetering op)
A spoonful of sugar...
  dinsdag 28 maart 2006 @ 13:42:41 #84
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36432262
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 13:37 schreef Sasandra het volgende:

[..]

Misschien dat het kaalscheren rond je dertigste in dezelfde catagorie valt?
(Al levert dat doorgaans alleen maar verbetering op)
Ik laat het haar op m'n reet niet voor niks groeien...
pi_36433456
Ik ben 55 jaar en ik ben half italiaans/hongaars/joegoslavisch en ik vind zelf (krijg dat ook van anderen vaak te horen) dat ik nog steeds heel mooi haar heb. Verder heb ik nog nooit iemand tegen mij horen zeggen dat ik het kort moet doen, want dat vind ik geen allure hebben.
Ga maar eens in Italie kijken, dan zie je die rare algemene koppies niet, meeste hollandse vrouwen van boven de 50 gaan inderdaad allemaal op elkaar lijken, één grote familie.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 14:25:08 #86
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36433543
TROS vs RaiUno.... beetje oneerlijke strijd idd.
pi_36433606
quote:
Op maandag 27 maart 2006 21:28 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Iemand Koefnoen gezien dit weekend, dan zijn ze een heerlijk gezellig stel + vriendin op weg naar de Huishoudbeurs (is online te bekijken). Ik heb me helemaal suf gelachen, gewoon precies dit.

In ieder geval, kort haar staat sowieso niet bij de vorm van mijn gezicht en ik vind het lange dus ook supermakkelijk, ff doorkammen en je bent klaar.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_36433843
ja koefnoen gezien, precies!! Dat is dus wat we bedoelen, maar vraag mezelf af, zouden die mensen dat zelf nou nooit zien? Zouden ze echt s'morgens in de spiegel kijken en denken, wow...dat ziet er goed uit!!!
  dinsdag 28 maart 2006 @ 14:41:28 #89
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_36434089
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 14:34 schreef hiske het volgende:
ja koefnoen gezien, precies!! Dat is dus wat we bedoelen, maar vraag mezelf af, zouden die mensen dat zelf nou nooit zien? Zouden ze echt s'morgens in de spiegel kijken en denken, wow...dat ziet er goed uit!!!
Hoi
pi_36434460
Ik denk dat kort knippen van het haar lang niet altijd verziekend is.
bij veel dames staat dat gewoon beter.

Wil niet zeggen dat ik de strekking van het topic niet begrijp.
Die zie ik wel en daar ben ik het deels ook mee eens.

Maar zowieso hou ik al niet van te veel poespas, net als met make-up.. dat gebruik ik ook nagenoeg niet.

Ikzelf denk dat het voornamelijk te maken heeft met de periode die er aan vooraf gaat.
Ze gaan op een gegeven moment een look zoeken die bij ze past, het zijn nou eenmaal vrouwen... en veel er van zijn wispelturig.
Ze gaan uitproberen, een testje met kleur... een test met permanent.. de kleur bevalt toch niet zo dus dan maar een keer helemaal bleken (schádelijk !) ... en op een gegeven moment weten ze aardig wat ze willen (of niet) maar "werkt hun haar niet meer mee omdat het moe is van al het geklooi er aan.
En dan... knip !

Het is trouwens een generalisatie dat íedere vrouw dat rond haar 25e zou doen of dat íedereen die moeder wordt kiest voor "lekker makkelijk" en algemeen.
Ikzelf ben moeder van inmiddels 3 jongens en heb nog steeds lang haar.
Ook ik klooi af en toe met kleuren, ook ik heb 1x permanent gehad.. ook ik denk af en toe aan afknippen om dan heerlijk met gel aan de slag te gaan. (kort is niet standaard levenloos.. je kan juist veel doen met kort haar..maar dat is niet het model waar je het hier over hebt denk ik)
Maar op de één of andere manier voelt lang haar meer als "mij" dus ik hou het bij het mijzelf voorstellen met kort haar om uiteindelijk weer tot de conclusie te komen dat ik lang haar toch fijner vind.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_36435793
Ik heb al sinds mijn zestiende kort haar. Niet omdat het gemakkelijker bij te houden is. Integendeel. Maar gewoon, omdat het me stukken beter staat!

pi_36435857
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:35 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb al sinds mijn zestiende kort haar. Niet omdat het gemakkelijker bij te houden is. Integendeel. Maar gewoon, omdat het me stukken beter staat!

Precies, de één heeft een zus hoofd, de ander zo.. en dan maar lang haar hebben "omdat er mensen zijn die vinden dat dat zo hoort" ??

Laten we dan gelijk ook de spijkerbroeken maar uit doen... een vrouw hoort een rok te dragen !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_36436910
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:37 schreef Mirage het volgende:

[..]

Precies, de één heeft een zus hoofd, de ander zo.. en dan maar lang haar hebben "omdat er mensen zijn die vinden dat dat zo hoort" ??

Laten we dan gelijk ook de spijkerbroeken maar uit doen... een vrouw hoort een rok te dragen !
Rokken . Een geile accentuerende spijkerbroek of kort rokje .
  dinsdag 28 maart 2006 @ 20:00:54 #94
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_36444031
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 14:53 schreef Mirage het volgende:
Bron 14.gif?
  dinsdag 28 maart 2006 @ 20:52:44 #95
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36445615
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 14:53 schreef Mirage het volgende:
LEUGENS!!!

Er zijn er bij wie het beter staat. Maar dat waren meestal toch al niet de knapperds.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 21:44:11 #96
122218 Crudus
Professioneel Krullevaar
pi_36447183
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 20:52 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

LEUGENS!!!

Er zijn er bij wie het beter staat. Maar dat waren meestal toch al niet de knapperds.
Precies! Opzouten met die rattekopjes!
pi_36447756
Vrouwen in Nederland kiezen inderdaad vaak voor een "lekker praktisch" kapsel, helaas. Vooral niet te veel werk eraan hebben 's ochtends, vooral geen tijd besteden aan styling etc. Erg jammer want die hollandse coupe ziet er vaak niet echt onderhouden uit. Even met de kam erdoor, hooguit wat gel of lak erin, 1 keer per seizoen verven en klaar is Klara.
Zoals hierboven al ergens werd genoemd, in Italie zie je dat dus echt niet he. Daar lopen echt alle vrouwen, of ze nou 16 of 76 zijn met een mooi verzorgd kapsel, iedereen heeft glanzend haar, gaat regelmatig naar de kapper. Dat mis ik hier wel.
pi_36447928
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 14:27 schreef Étoile het volgende:

[..]

Iemand Koefnoen gezien dit weekend, [..]

Paul Groot in een degelijke felgekleurde jas, minirugzakje, wijde jeans en degelijke stappers en een pittig kort rood kapsel!
De linker is Bianca Krijgsman, uitgedost met zo'n vlot halsdoekje...
pi_36448024
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 10:34 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ligt eraan, maar verven is best okee. Met verkloten bedoel ik meer rare kapsels met permanent enzo.
Dat deed ik juist als tiener, afschuwelijke kuiven, meer dan naar permanent in het haar, ach de foto's uit het verleden roepen heel wat schaamte op

Nu is het gewoon een kleurtje erin die goed bij me past en verder gewoon lang en blijft zo
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 22:15:27 #100
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_36448117
nie enkel dat ,als je ze ontmoet heb je een dikke knip en een dun wijf.
Twintig jaar later is dat precies andersom en de enige zuchten die ze dan nog laten zijn ,vetzucht,bemoeizucht en hebzucht
Klaar?
Ik niet!
  dinsdag 28 maart 2006 @ 22:17:40 #101
8885 moralia
Grip op je zak
pi_36448184
Ik heb toen ik zwanger was en ook na de bevalling geen moment overwogen om mijn haar af te knippen. Totale onzin dat het makkelijker is als je kinderen krijgt. Inmiddels is mijn dochter bijna 4 en mijn haar nog steeds lang. Dat van haar ook trouwens
Ja ze heeft er als baby wel eens aan getrokken, maar nooit aan gedacht om het daarom af te knippen, ik ben toch geen watje? En trouwens daar hebben we elastiekjes voor.
Oja, ik wordt volgend jaar 40.... mijn haar gaat er echt niet af. Hoeft ook niet, zit gewoon een goede coupe in geknipt.
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_36448447
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 11:48 schreef apestaartje het volgende:

[..]

De concurrentie tussen vrouwen onderling, dat zal het hem zijn. Steek je kop maar vooral niet boven het maaiveld uit, want dan wordt 'ie eraf gehakt.

Ik heb op het Viva-forum vaak zat gelezen dat de weinige moeders met mooi, lang haar+modieuze kleding met venijnige blikken worden aangekeken als ze zich op het schoolplein vertonen. Het schijnt niet te 'mogen'.
Dat was 20 jaar geleden al, als mijn moeder me kwam ophalen. Boze blikken omdat zij me goed gekleed kwam ophalen. Al die andere moeders kwamen in trainingspak en op slippers/klompen...
pi_36449068
Er zit meer achter het afknippen van het haar zodra een vrouw moeder wordt dan: 'het is lekker praktisch'.

Na de geboorte van het eerste kind zet de a-seksualisering in.
De Doel is immers bereikt (voortplanting), de weg ernaartoe was er een van verleiding.
Daarvoor is het handig om zo aantrekkelijk mogelijk te zijn (o.a. lang haar), om zo een mannetje met zo goed mogelijke genen aan te trekken (hoe knapper, hoe beter de genen).
Na de verleidingsfase komt de relatie, in het begin blijft de vrouw nog een poosje aantrekkelijk om de Donateur aan zich te binden.

Zodra de buit binnen is, en de bevruchting tot stand gekomen, dan is het proces van a-seksualisering een feit en tevens onomkeerbaar.

Dan maakt het allemaal niet meer uit: het grootbrengen van de spruit is het levensdoel en hiervoor cijfert moeders zich helemaal weg. Tijd besteden aan het uiterlijk is tijdverspilling, en bovendien nu overbodig.
pi_36449179
...en kan de Donateur weer verder naar de volgende sexbom. .
  dinsdag 28 maart 2006 @ 22:47:23 #105
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36449202
nu weet ik het zeker, geen kinderen in huize Culo
pi_36449204
Maar wel hemel en aarde bij elkaar schreeuwen/vloeken/huilen als manlief besluit om vreemd te gaan... Bij een meid die wel aandacht aan d'r haar/uiterlijk/kleding besteed.
pi_36449242
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 22:46 schreef Modus het volgende:
...en kan de Donateur weer verder naar de volgende sexbom. .
Precies! En dan zit de in de bijstand met een kid, en misschien kan ze dan wel weer terugseksualiseren, om weer een nieuw slachtoffer te strikken
  dinsdag 28 maart 2006 @ 23:02:17 #108
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36449731
reseksualisatietraject 3 x woordwaarde.... whooojjjoooooooooooowwwwww! je weet toch
  dinsdag 28 maart 2006 @ 23:10:17 #109
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36449863
Ik ben al 5 jaar niet bij een kpper geweest...die homo's knippen altijd teveel af, willen het kleuren of er andere idiote dingen mee doen

Ik punt zelf wel bij

Van mijn lokken blijf je af
  dinsdag 28 maart 2006 @ 23:12:51 #110
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36449938
heb je mooie lokjes?
  dinsdag 28 maart 2006 @ 23:14:07 #111
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36449970
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 23:12 schreef Pappie_Culo het volgende:
heb je mooie lokjes?
Wat denk je zelf?
  dinsdag 28 maart 2006 @ 23:17:01 #112
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36450052
Moeilijk... ik denk het wel.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 23:25:14 #113
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36450318
Doe niet zo flauw , je hebt ze live mogen bewonderen
  dinsdag 28 maart 2006 @ 23:28:07 #114
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36450415
das waar

SHE heeft hemelse lokken
pi_36454856
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 22:10 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

[afbeelding]

Paul Groot in een degelijke felgekleurde jas, minirugzakje, wijde jeans en degelijke stappers en een pittig kort rood kapsel!
De linker is Bianca Krijgsman, uitgedost met zo'n vlot halsdoekje...
Ik heb de uitzending zojuist bekeken. Erg treffend gebracht, allemaal, alle details klopten. Een mooi detail vond ik ook de veel te korte broekspijpen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2006 08:59:11 ]
  woensdag 29 maart 2006 @ 09:18:43 #116
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36455183
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 08:57 schreef apestaartje het volgende:

[..]

Ik heb de uitzending zojuist bekeken. Erg treffend gebracht, allemaal, alle details klopten. Een mooi detail vond ik ook de veel te korte broekspijpen.
van die lelijke scheikunde-leraren broeken... godsamme wat ik veracht ik dat soort mensen. Eigenlijk ook niet bepaald gezond als je het goed bekijkt.

Maar het is natuurlijk iets psychologisch. Je positionering bepaal je grotendeels zelf. En als je jezelf dusdanig neerzet... tsja, dan vraag je er een beetje om.
pi_36455900
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 23:28 schreef Pappie_Culo het volgende:
das waar

SHE heeft hemelse lokken
Agrees!
God is gewoon een denkbeeldig vriendje voor volwassenen!
Vakantie
pi_36456937
Mijn schoonmoeder is een schatje, maar dan wel een van 50 met lang geblondeerd haar. Het ziet er af en toe een beetje cheapo uit, maar het is beter dan mijn moeder met haar kort pittig rood haar. Maar wel lastig, bij mijn moeder staat het namelijk wel classy als het gefohnd is. En mijn schoonmoeder ziet er weer veel jonger uit maar zeker niet classy.
  woensdag 29 maart 2006 @ 10:57:16 #119
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_36457030
quote:
Op zondag 26 maart 2006 00:01 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

verder gaat het wel goed met je ?

met lang haar zag ze er vele malen beter uit
Neerkomen wel!
pi_36465687
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 22:17 schreef moralia het volgende:
Ik heb toen ik zwanger was en ook na de bevalling geen moment overwogen om mijn haar af te knippen. Totale onzin dat het makkelijker is als je kinderen krijgt. Inmiddels is mijn dochter bijna 4 en mijn haar nog steeds lang. Dat van haar ook trouwens
Ja ze heeft er als baby wel eens aan getrokken, maar nooit aan gedacht om het daarom af te knippen, ik ben toch geen watje? En trouwens daar hebben we elastiekjes voor.
Oja, ik wordt volgend jaar 40.... mijn haar gaat er echt niet af. Hoeft ook niet, zit gewoon een goede coupe in geknipt.
Zeiden ze mij ook, oh nu je een kind krijgt zal je wel snel je haar kort willen, ok ok hij heeft weleens aan mijn haren getrokken als baby zijnde, maar niets zo erg dat ik het af wilde knippen hoor....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_36465829
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 22:44 schreef cinnamongirl het volgende:
Er zit meer achter het afknippen van het haar zodra een vrouw moeder wordt dan: 'het is lekker praktisch'.

Na de geboorte van het eerste kind zet de a-seksualisering in.
De Doel is immers bereikt (voortplanting), de weg ernaartoe was er een van verleiding.
Daarvoor is het handig om zo aantrekkelijk mogelijk te zijn (o.a. lang haar), om zo een mannetje met zo goed mogelijke genen aan te trekken (hoe knapper, hoe beter de genen).
Na de verleidingsfase komt de relatie, in het begin blijft de vrouw nog een poosje aantrekkelijk om de Donateur aan zich te binden.

Zodra de buit binnen is, en de bevruchting tot stand gekomen, dan is het proces van a-seksualisering een feit en tevens onomkeerbaar.

Dan maakt het allemaal niet meer uit: het grootbrengen van de spruit is het levensdoel en hiervoor cijfert moeders zich helemaal weg. Tijd besteden aan het uiterlijk is tijdverspilling, en bovendien nu overbodig.
Wat een analyse zeg, denk namelijk niet dat de vrouwen die hun haar kort laten knippen eerst zich zitten te bedenken dat ze nu niet meer hoeven te verleiden, sterker nog, ze denken er meestal juist uiterlijk op vooruit te gaan....

Ken maar weinig vrouwen die zeggen, ja snel, zo lelijk mogelijk kort haar, de tuinbroeken snel uit de kast en vermijden die vent...

Misschien dat dat onbewust wat meespeeld, net als de man die eerst zo leuk is, zo zijn best doet om te versieren en te doen en die daarna met een dikke bierbuik op de bank om een volgend biertje roept, let maar op, de vrouwen die er op ten duur niet meer uitzien(niets meer aan uiterlijk doen) hebben maar al tevaak zo'n man naast zich...
Want waarom zou je moeite doen voor iemand die eruit ziet als een zwerver en zich ook zo gedraagd?
pi_36465915
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 22:47 schreef fratsman het volgende:
Maar wel hemel en aarde bij elkaar schreeuwen/vloeken/huilen als manlief besluit om vreemd te gaan... Bij een meid die wel aandacht aan d'r haar/uiterlijk/kleding besteed.
Je bedoeld manlief met zijn gore kwabbelende pens waardoor hij zijn slurfje niet eens meer kan zien die niets anders kan als op de bank hangen in zijn ouwe kloffie die alleen nog interressant kan doen voor een andere griet, maar thuis igg nooit zo doet...

It takes two to tango, ken maar weinig vrouwen die er met de pet naar gooien met een man naast zich die nog wel zijn best doet er leuk uit te zien en te zijn, maar ken ook maar weinig mannen die die moeite nog willen doen als hun vrouw ook niets doet op dat gebied.
pi_36466027
Och het was een beetje een tongue-in-cheek post

Maar het is gewoon wel vaak zo dat een vrouw na het baren helemaal op de spruit is gefixeerd en gewoon niet meer om haar uiterlijk maalt.
pi_36494857
laten we een wedstrijd houden van vrouwen boven de 55 met mooi haar, dus dan bedoel ik niet de hanenkammen van vrouwen die idd met geitenwollensokken lopen (al moeten ze dat zelf weten) maar de echte....vrouwelijke vrouwen zoals Catherine Deneuve bijvoorbeeld...
  donderdag 30 maart 2006 @ 15:52:19 #125
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36495088
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 16:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Je bedoeld manlief met zijn gore kwabbelende pens waardoor hij zijn slurfje niet eens meer kan zien die niets anders kan als op de bank hangen in zijn ouwe kloffie die alleen nog interressant kan doen voor een andere griet, maar thuis igg nooit zo doet...

It takes two to tango, ken maar weinig vrouwen die er met de pet naar gooien met een man naast zich die nog wel zijn best doet er leuk uit te zien en te zijn, maar ken ook maar weinig mannen die die moeite nog willen doen als hun vrouw ook niets doet op dat gebied.
Mjah, maar dat begrijp ik ook niet. Moet er niet aan denken op mn 30e zo'n bierpens te hebben.

Hoe je het ook wendt of keert, het oog wil ook wat. En als er niks te zien valt is de interesse ook snel weg. Aan de andere kant, ik ben nog nooit getrouwd geweest en heb nog nooit kinderen gehad.

Zie het er ook niet snel van komen. Lijkt me echt een ramp.
pi_36495484
ik vind kort haar bij vrouwen ookniet mooi.. mja ieder zo zn smaak he
pi_36495555
Beginsituatie:Ik heb kinderen en ben 25+, nog net geen 30 maar ik heb lang haar. Het is ook mooi vind ik zelf en dat vinden er meerderen. Ik maak me elke dag op, trek leuke kleding aan en zie er "stylish verantwoord" uit zoals Diane dat zo leuk zegt.

Zonder al te lullig te willen doen vind ik dat vrouwen over het algemeen nog altijd meer moeite voor hun uiterlijk doen dan de mannen. Mannen willen niet eens winkelen want dat moet vrouwlief maar doen. De meeste krijgen enorme plofkoppen en dikke buiken.
Die niet verzorgde vrouwen gaan iig nog naar de kapper om het kort te knippen en laten er soms een rood kleurtje inzetten alwaar de mannen met moeite hun gezicht wassen. Heel veel mannen vind ik onverzorgd en viezig naarmate ze ouder worden. Slechte huid etc. Zulke mannen verdienen ook een vrouw met een kort kittig kapsel in een rode tint met een winterjas met Donald Duck er op.
Go hard or go home
pi_36495839
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:52 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Mjah, maar dat begrijp ik ook niet. Moet er niet aan denken op mn 30e zo'n bierpens te hebben.

Hoe je het ook wendt of keert, het oog wil ook wat. En als er niks te zien valt is de interesse ook snel weg. Aan de andere kant, ik ben nog nooit getrouwd geweest en heb nog nooit kinderen gehad.

Zie het er ook niet snel van komen. Lijkt me echt een ramp.
Trouwen en kinderen krijgen zijn de schuld niet van het indutten van sommigen hoor, integeneel, als je kinderen krijgt en je doet een beetje met ze mee blijf je juist heerlijk jong en levendig, maar dan moet je niet steeds bij het "ouder" clubje staan te beppen, dan moet je gewoon meedoen met de kids

Is helemaal geen ramp, is hartstikke leuk zelfs!
pi_36724782
Lekker kort knippen is voor veel van die bossen stro vaak de beste oplossing:

donderdag 6 april 2006 @ 23:02:21 #130
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36724852
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 16:17 schreef erodome het volgende:

[..]

Trouwen en kinderen krijgen zijn de schuld niet van het indutten van sommigen hoor, integeneel, als je kinderen krijgt en je doet een beetje met ze mee blijf je juist heerlijk jong en levendig, maar dan moet je niet steeds bij het "ouder" clubje staan te beppen, dan moet je gewoon meedoen met de kids

Is helemaal geen ramp, is hartstikke leuk zelfs!
ehm... jij bent ECHT oud
  donderdag 6 april 2006 @ 23:12:09 #131
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36725150
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 16:05 schreef noekje het volgende:
Beginsituatie:Ik heb kinderen en ben 25+, nog net geen 30 maar ik heb lang haar. Het is ook mooi vind ik zelf en dat vinden er meerderen. Ik maak me elke dag op, trek leuke kleding aan en zie er "stylish verantwoord" uit zoals Diane dat zo leuk zegt.

Zonder al te lullig te willen doen vind ik dat vrouwen over het algemeen nog altijd meer moeite voor hun uiterlijk doen dan de mannen. Mannen willen niet eens winkelen want dat moet vrouwlief maar doen. De meeste krijgen enorme plofkoppen en dikke buiken.
Die niet verzorgde vrouwen gaan iig nog naar de kapper om het kort te knippen en laten er soms een rood kleurtje inzetten alwaar de mannen met moeite hun gezicht wassen. Heel veel mannen vind ik onverzorgd en viezig naarmate ze ouder worden. Slechte huid etc. Zulke mannen verdienen ook een vrouw met een kort kittig kapsel in een rode tint met een winterjas met Donald Duck er op.

You go girl
  donderdag 6 april 2006 @ 23:12:38 #132
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36725169
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 23:28 schreef Pappie_Culo het volgende:
das waar

SHE heeft hemelse lokken
For evvah
  donderdag 6 april 2006 @ 23:13:25 #133
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36725193
quote:
Op donderdag 6 april 2006 23:12 schreef SHE het volgende:

[..]

For evvah
Ik help het je hopen...
  donderdag 6 april 2006 @ 23:15:57 #134
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_36725271
quote:
Op zondag 26 maart 2006 00:01 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Eensch
Toen ik haar pas zag met dat korte koppie, vond ik haar opeens beeldschoon
Overigens heb ik zelf ook kort haar Al jaaaaaaaaaaaren en niet omdat ik van een bepaalde leeftijd ben Staat mij gewoon pittig, al zeg ik 't zelf. Lang haar is vaak zo retesloom.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
  donderdag 6 april 2006 @ 23:19:45 #135
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36725378
quote:
Op donderdag 6 april 2006 23:15 schreef Wickedangel het volgende:

[..]

Eensch
Toen ik haar pas zag met dat korte koppie, vond ik haar opeens beeldschoon
Overigens heb ik zelf ook kort haar Al jaaaaaaaaaaaren en niet omdat ik van een bepaalde leeftijd ben Staat mij gewoon pittig, al zeg ik 't zelf. Lang haar is vaak zo retesloom.
foto?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')