Lekker boeiendquote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:09 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Bwahahha!!!! Zal jullie allemaal KEIhard leren!!![]()
![]()
quote:
Kom ik aan met m'nquote:
Jij en liefquote:
Als je er zo over nadenkt moet die cabaretcarriëre toch best kunnenquote:
Je moet ballen aanraken.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:29 schreef MissBliss het volgende:
Wat voor spelletje is dat?
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:29 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Als je er zo over nadenkt moet die cabaretcarriëre toch best kunnen.
Ik vind het maar blije kutjes.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:09 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Bwahahha!!!! Zal jullie allemaal KEIhard leren!!![]()
![]()
quote:
Met wát?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:34 schreef rena het volgende:
[..]
Ik heb het al 300 keer gezegd, maar kom maar op dan![]()
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:35 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Met wát?
Liefde geven / lief zijn op commando is echt zóóó not done.!
Je moet mijn liefde eerst maar eens zien te verdienen.quote:
WTFquote:
Ik ben niet zoals al die anderen. Dat weet je toch allangquote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:38 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Je moet mijn liefde eerst maar eens zien te verdienen.Net als al die anderen hier hebben gedaan
.
Ja, dat snapte ik, maar ik zag geen verschil met die andere venstersquote:
Wel één van je mindere grappen.quote:
Nee, misschien ga ik ooit met mijn neefje van 16 die als rebels aan het worden is en wilt stappen. Als ik binnenkom met mijn 24 jaar (om over mijn allochtonenkop maar te zwijgen.quote:
Ach, man!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:39 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Wel één van je mindere grappen.
Je bent eigenlijk gewoon het leukst als je een poging doet to serieus zijn.
Kijk, en dit is dan wél weer grappigquote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:44 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ach, man!Jij hebt er dus duidelijk géén verstand van!
Ik ben er niet goed in.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:30 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Je moet ballen aanraken.
www.balltoucher.com
Ach...er lopen daar wel vaker gasten van rond de 24 rond, hoor.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:39 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Nee, misschien ga ik ooit met mijn neefje van 16 die als rebels aan het worden is en wilt stappen. Als ik binnenkom met mijn 24 jaar (om over mijn allochtonenkop maar te zwijgen.) Hoewel ik maar 1 keer ben geweigerd.
Helemaal niet.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:44 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Kijk, en dit is dan wél weer grappig.
Ha! Dus je bent er wel ooit eens geweest.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:44 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ach...er lopen daar wel vaker gasten van rond de 24 rond, hoor.
Kan het misschien iets sneller, Buupquote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:50 schreef LeBeau het volgende:
Bupatih!
Leg even uitgebreid het verschil tussen cynisme en sarcasme uit, inclusief verschillende voorbeelden die het verschil goed duidelijk maken.
Dank.
Ja. Dat had ik toch al een keer verteld (in je fotoboek volgens mij)?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:52 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ha! Dus je bent er wel ooit eens geweest.
En dan proberen die gasten zeker meisjes van 15 te versieren.
Nee, precies ik heb het zelfs bij een vriend van me meegemaakt. Alleen was zij 16 en hij 21.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:57 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ja. Dat had ik toch al een keer verteld (in je fotoboek volgens mij)?
Whehe, zal me niks verbazen.
Sarcasme is 'bijtende spot'. Zeg maar de vergrotende trap van ironie, maar bij ironie is er geen sprake van mensen kwetsen en bij sarcasme vaak wel.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:50 schreef LeBeau het volgende:
Bupatih!
Leg even uitgebreid het verschil tussen cynisme en sarcasme uit, inclusief verschillende voorbeelden die het verschil goed duidelijk maken.
Dank.
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:12 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Cynisme is 'bijtende spot'. Zeg maar de vergrotende trap van ironie, maar bij ironie is er geen sprake van mensen kwetsen en bij cynisme vaak wel.
- "Ben je naar de kapper geweest? Of heeft je nichtje van 4 zich met een schaar uitgeleefd?"
- "Jij hebt echt een perfecte kop voor de radio!"
Sarcasme is nóg wat erger, zeg maar type 'zwarte humor'. Meestal is het de bedoeling om iets of iemand te kwetsen.
"Toch leuk, dat kanker! Want kaal staat je érg goed!"
"Je hebt kanker en dan? Je hebt tenminste nog elke dag eten op je bord, dat kunnen ze in Afrika niet zeggen."
Eigen voorbeeld (over de beruchte stoeprand-scène in American History X):
"Ach, die neger met zijn kop op de stoep heeft het zo slecht nog niet. Het is altijd nog beter dan ín de goot eindigen."
Zie ook:
http://users.pandora.be/dirk.viaene/taal_5.htm
http://www.collegenet.nl/(...)jlfiguren/index.html
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/430/
Euh, cynisme is 'erger' dan sarcasme, hoor.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:12 schreef Bupatih het volgende:
Sarcasme is nóg wat erger (dan cynisme.)
Ja klopt. Maar ook een tikkie anders.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:30 schreef Paltos het volgende:
Euh, cynisme is 'erger' dan sarcasme, hoor.
Dit is vast wel een goed voorbeeld van 'ironie'...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:09 schreef MissBliss het volgende:
Jezus, DIT is erg
Toen het uitging met HW lagen er daar nog spullen van me, waaronder een boek dat ik nodig had voor mn tentamens, maar toen ik het op wou halen kon dat niet ofzoDus dat was onhandig...
Nu moet ik het tentamen herkansen en................. ik kan dat kutboek niet vinden dus het ligt vast bij mn kersverse ex....
Die voorbeelden die je nu geeft zijn erger dan sarcasme hoor.quote:Sarcasme is nóg wat erger, zeg maar type 'zwarte humor'. Meestal is het de bedoeling om iets of iemand te kwetsen.
"Toch leuk, dat kanker! Want kaal staat je érg goed!"
"Je hebt kanker en dan? Je hebt tenminste nog elke dag eten op je bord, dat kunnen ze in Afrika niet zeggen. "
Nee, maar heeft het ook een beetje mis.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:34 schreef Paltos het volgende:
Bupatih volgt zijn bronnen geeneens.
Bwa.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:37 schreef Airelle het volgende:
[..]
Nee, maar heeft het ook een beetje mis.
Hoe dan ook, zowel sarcasme als cynisme zijn leuke humor.
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:37 schreef Airelle het volgende:
Hoe dan ook, zowel sarcasme als cynisme zijn leuke humor.
Aah.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:40 schreef Paltos het volgende:
[..]
Ik ook.
Maar dan wordt iedereen steeds boos op me.![]()
Gilmore Girls?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:44 schreef Svensational het volgende:
Ik heb er de ballen verstand van, hoe heet die humor in GG, Airelle?
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:45 schreef Airelle het volgende:
[..]
Gilmore Girls?
Snelpraathumor?.
Mwah, af en toe wel een beetje cynisch... niet heel erg.
In het Frans nog wel.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:50 schreef Airelle het volgende:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Cynisme
Speciaal voor Bupa.
Niet.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:51 schreef Airelle het volgende:
[..]
Hebben we het weer.
Dat ook wel eens ja. Maar ook cynisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |