Die noemen we tegenwoordig ook Piet...zonder zwartequote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:21 schreef borisz het volgende:
de zwarte piet kan ook niet meer
Je vergeet:quote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:17 schreef Bjoro het volgende:
Wat een gezeur allemaal zeg.
Het is denk ik ruim een jaar geleden dat ik voor het laatst een negerzoen heb gegeten.
Ik had het woord ook al minimaal een half jaar niet gehoord, totdat eergisteren die hele hetse uitbrak.
Ik heb het gisteren wel een keer of 500 gehoord en ook nog eens 1100 keer gelezen (globale schattingen).
Wat is het volgende ?
Is er nog toekomst voor:
-blanke vla
-jodenkoeken
-zwartwerkers
-wit bier
Wat een gezeik allemaal zeg !
Sinterklaas wel dan?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:21 schreef borisz het volgende:
de zwarte piet kan ook niet meer
alleen in een bruin cafequote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:58 schreef johnplayer het volgende:
En bruin bier dan?
In het bos, in het bosquote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:56 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[afbeelding]
![]()
Mag dit nu ook niet meer?!![]()
Negeren? Volgens mij mag dat woord dan ook niet, hoorquote:
idd spuit 11....quote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:17 schreef Bjoro het volgende:
Wat een gezeur allemaal zeg.
[..]
Wat een gezeik allemaal zeg !
Kunnen die Tara Singh Varma grapjes wegblijvenquote:
Ik zie nergens een denigrerend woord erin voorkomen eigenlijk.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:17 schreef Bjoro het volgende:
Wat is het volgende ?
Is er nog toekomst voor:
-blanke vla
-jodenkoeken
-zwartwerkers
-wit bier
Betwijel of door het niet kopen van het product met de nieuwe naam, die sukkels de link maken met de oude naam, dat dat de oorzaak is, zo'n stupide naamswijziging (althans de aangegeven reden).quote:
Minder gekleurd, meer gekleurd juist.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:24 schreef laurensl het volgende:
Ik voel me wel beledigd
ik ben niet blank, ik ben minder gekleurd!
weg met de blanke vla
misschien is het trouwens wel zo dat zoenen van negers echt heel erg slecht zijn, en andere negers daarom het schuimpje niet meer kopen?
en neger vind jij wel denigrerendquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:12 schreef Sidekick het volgende:
Ik zie nergens een denigrerend woord erin voorkomen eigenlijk.
Persoonlijk vind ik het niet, maar daar gaat het niet om. Vroeger was dat natuurlijk wel denigrerend, racistisch zelfs. Maar het woord wordt steeds meer gewoon, nu ook veel mensen met een donkere huidskleur zichzelf neger noemen en ermee spotten. In dat licht is het opmerkelijk dat er nog wel zo'n comitee erover klaagt, maar die mening mogen ze hebben.quote:
Hmm, wat een rare vrouw dan.. En ik maar denken dat dit Ghadaffi isquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:09 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Kunnen die Tara Singh Varma grapjes wegblijven
quote:Betreft: wensenpakket i.v.m. het Nederlandse slavernij-tijdperk in Suriname 1667-1975
quote:het geven van kwijtschelding van studieschulden aan alle nazaten van inheemse en afrikaanse slaven die in Nederland hebben gestudeerd in de periode 1 juli 1863-1 juli 1998 in het kader van herstelbetalingen
Das discrimidingus.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:29 schreef gaai het volgende:
"Ben jij een neger??Neej hè...? Dus ! Áfblijven..."
Ehm.....nou én.....?quote:
Met deze naamsverandering stellen ze dus ook negers achterquote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:36 schreef gaai het volgende:
[..]
Ehm.....nou én.....?![]()
Die dingen zijn veel te lekker om te delen![]()
sinds wanneer kan het volk bepalen waar ons eigen geld heen gaatquote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:46 schreef Tha_T het volgende:
Daar heeft die stichting dan goed populair gemaakt dan
Wie stemt er nog meer om hun subsidie stop te zetten?
Als het Marokkaantje (zo zwart als roet) wordt welquote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:56 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[afbeelding]
![]()
Mag dit nu ook niet meer?!![]()
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:54 schreef enlightenedwizza het volgende:
[..]
sinds wanneer kan het volk bepalen waar ons eigen geld heen gaat
hoezo ?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:48 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het niet, maar daar gaat het niet om. Vroeger was dat natuurlijk wel denigrerend, racistisch zelfs. Maar het woord wordt steeds meer gewoon, nu ook veel mensen met een donkere huidskleur zichzelf neger noemen en ermee spotten. In dat licht is het opmerkelijk dat er nog wel zo'n comitee erover klaagt, maar die mening mogen ze hebben.
Nee, zeker niet !quote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:32 schreef Bosbeetle het volgende:
niet te vergeten de kleurstof : negerzwart
Ik heb helaas geen stemrecht in Suriname, anders had ik je misschien kunnen helpen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:46 schreef Tha_T het volgende:
Daar heeft die stichting dan goed populair gemaakt dan
Wie stemt er nog meer om hun subsidie stop te zetten?
ook al zoiets ik drink zwartquote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:04 schreef BabeWatcher het volgende:
Straks wordt Turks fruit ook verboden.
Hoe drink jij je koffie?
Zwart met niks erin
ff mailtje gestuurd:quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:57 schreef Almere-Dude het volgende:
Deze belachelijke stichting is hier voor verantwoordelijk.
http://www.stichtingeerenherstel.nl/
Vooral het brievenarchief is een aanrader.![]()
![]()
Hitler is in Duitsland 'afgeschaft'quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:57 schreef Almere-Dude het volgende:
Deze belachelijke stichting is hier voor verantwoordelijk.
http://www.stichtingeerenherstel.nl/
Vooral het brievenarchief is een aanrader.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:54 schreef Natalie het volgende:
Al met al een zielige vertoning. Nog even en álles wordt als racistisch gezien. Wilden ze laatst ook niet het woord 'neger' uit het woordenboek schrappen? Ook alweer zo doelloos. Zullen we 'blanke' er dan ook maar uithalen? En kaaskop, bleekscheet dan ook maar meteen.
Het is aan het doorslaan in Nederland.
Zo erg.. Ahahahaquote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:00 schreef Hi_flyer het volgende:
Rijden twee negers voor de firma Buijs in een vrachtwagen. Laadruim tot de nok vol met negerzoenen natuurlijk.
Op een gegeven moment gaat het mis en krijgen ze een aanrijding. Alle dozen met negerzoenen over straat enzo, 1 grote troep. De negers springen er uit en proberen te redden wat er te redden valt. Alle hele doosjes dus weer terug de wagen in.
Komt er een Nederlander aanrijden, die besluit om aardig te zijn en de negers te helpen met opruimen.
Even later komt er een Belg aan, die springt uit zn auto en begint als een dolle op de onbeschadigde dozen negerzoenen te springen.
Vraagt de Nederlander: "waarom doe je dat nou?"
Zegt de Belg: "Help snel mee met kapotmaken, er zijn er al twee uitgekomen!"
![]()
Goh, die heb je ook helemaal zelf verzonnen. Wie komt er met "zwart is geen kleur"quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:25 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Minder gekleurd, meer gekleurd juist.
Wij zien blauw van de kou
Kleuren rood als we ons schamen
Bleek als we schrikken
Groen en geel als we ons ergeren.
etc.
Wie is hier nou de kleurling, wij toch en niet die negers die alijd zwart zijn.
't Is andersom.........quote:Op zaterdag 25 maart 2006 09:30 schreef freiss het volgende:
Er was zelfs iemand in de Metro die beweerde dat "neger" van "negeren" kwam![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |