Amen!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:13 schreef erodome het volgende:
Laat ik je nog 1 wijsheid meegeven, denk daar eens heel goed over na, het gaat niet om het doel, maar om de reis erheen....

Nou, omdat je doorgaans met het aardse te maken hebt in real life. Anders zou druggebruik ook wel geaccepteerd zijn, als het wenselijk was om continu in een higher state of consciousness rond te wandelen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:11 schreef Dromenvanger het volgende:
Daarom heb ik ook een web-log. Omdat het op fok draait om oppervlakkigheid vaak. Diepe gesprekken worden hier zelden tot nooit gevoerd. Ik ga dus ook op google nieuwsgroepen rondzwerven, heb me dat vannacht voorgenomen.
Ik mis op fok! vaak de diepgang. En juist diepgang is belangrijk om tot de wortel te komen.
Ik krijg hier continu opmerkingen over lange berichten. Maar goed, hier gaat het om de one-liners op dit forum en vooral smiley's gebruiken ook.
Over het aardse gevoel nog ff. Waarom zou je op aarde blijven als er een hemel bestaat? Ik kies voor de hemel inplaats voor de aarde. In ieder geval met het hoofd in de hemel.

Ik heb dus een pad gekozen in 2000 en heb een pad te volgen ook. Ik volg soms niet het rechte pad zoals het hoort maar het is een leerproces. Ik ben nog altijd van plan om richting het mekka te wandelen en inderdaad is het wel eens belangrijk om te rusten. Ik doe dat ook. Ik lees dan graag. En niet eens meteen wetenschappelijke boeken maar ik heb inspiratie op te wekken. Ik kan ook niet stil staan erg. Ik ga wel deze lente buiten zitten vaker om helemaal tot rust te komen maar er komen altijd momenten dat ik de boel weer oppak en verder ga. Ik wil sowieso richting genezing gaan dus.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:13 schreef erodome het volgende:
Dat is absoluut niet verkeerd, het is goed dingen van je af te schrijven enzo, maar dat is geen meditatie.
MAAR, je kan het ook teveel doen, soms is het beter naar morgen te kijken dan naar gisteren, gisteren verander je niet meer, morgen is alles nog mogelijk.
Je moet vooruit en niet in het verleden blijven hangen.
Soms kan in het verleden duiken mooie inzichten geven, het kan heel nuttig zijn, maar richt je niet alleen daarop, kijk naar morgen en wat je dan wil en doe het.
Ik breng daarom structuren aan in het denkenquote:Schat, mijn hoofd is een warboel van zichzelf, ik ben een dagdromer, gedachte's komen en gaan, af en aan, het stopt als ik er niets aan doe nooit, kan heel vermoeiend zijn.
Ik wil gewoon veel. Inderdaad heb je gelijk dat ik wel eens 1001 dingen tegelijk wil. Maar dat zit erin gebakken. Dat was altijd al zo.quote:Maar ik heb wel meer van je gelezen en ik denk persoonlijk dat je veelste veel hooi op je vork neemt, je bent zo bezig met dat hoogste, dat zal en moet je bereiken, je probeert 1000 wegen om er te komen, maar geloof me, het is onzin, het gaat om vandaag, het gaat om morgen, het hier en nu, richt je daarop, pak niet teveel aan tegelijkertijd, echt niet, dan draai je alleen maar door.
1 ding tegelijk, dat is meer dan genoeg, echt...
Ik ben van plan om het bij dit leven te houdenquote:Met niet teveel lezen wordt denk ik dat alles tegelijk aanpakken bedoeld, je leest teveel over hoe je het zou moeten doen terwijl je het moet voelen, verlichting bereiken is iets waar je vele levens over doet, dat is geen doel....
Laat ik je nog 1 wijsheid meegeven, denk daar eens heel goed over na, het gaat niet om het doel, maar om de reis erheen....

quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:18 schreef SHE het volgende:
[..]
Nou, omdat je doorgaans met het aardse te maken hebt in real life. Anders zou druggebruik ook wel geaccepteerd zijn, als het wenselijk was om continu in een higher state of consciousness rond te wandelen.

dat is toch wel de bedoeling: zonder inspannig geen ontspanning, zonder treurnis geen vreugde, zonder aversie (haat is wat te zwaar) geen liefde.....de ene toestand zorgt evoor dat de andere kan bestaanquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:18 schreef SHE het volgende:
[..]
dat betekent inspanning om te ontspannen...en dat lijkt me niet helemaal de bedoeling

Nee, door de ene toestand heb je vergelijkings-materiaal. De een kan zeker zonder de andere bestaan. Als er alleen maar liefde is, dan weet je simpelweg niet wat haat is omdat je haat nooit gekend hebt. Dan is liefde alsof het eeuwig lente is en alsof je nooit winter hebt meegemaakt.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:23 schreef Maleficium het volgende:
[..]
dat is toch wel de bedoeling: zonder inspannig geen ontspanning, zonder treurnis geen vreugde, zonder aversie (haat is wat te zwaar) geen liefde.....de ene toestand zorgt evoor dat de andere kan bestaan

Dan ben je toch al in de hemel?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:25 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Dan is liefde alsof het eeuwig lente is en alsof je nooit winter hebt meegemaakt.
Ik geloof dus ook in eeuwig geluk. En misschien zelfs wel in eeuwige lente.
Maar goed, ik stam ook niet af van deze aarde

ik druk me blijkbaar verkeerd uit..moeite doen is wellicht een beter woordquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:23 schreef Maleficium het volgende:
[..]
dat is toch wel de bedoeling: zonder inspannig geen ontspanning, zonder treurnis geen vreugde, zonder aversie (haat is wat te zwaar) geen liefde.....de ene toestand zorgt evoor dat de andere kan bestaan

Ik voel me soms ook in de hemel inderdaad. Soms lijkt het gevecht over te zijn hierquote:

Ik blijf doorgaan totdat ik dat stadium ook heb bereikt!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Soms lijkt het gevecht over te zijn hier

Begrijp me niet verkeerd...maar als jij zo verlangt naar de hemel, ben je dan gewoon niet genoeg in staat om te genieten van het hier en het nu?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:28 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik voel me soms ook in de hemel inderdaad. Soms lijkt het gevecht over te zijn hier
Dan denk ik van. Ik ben er bijna. Nog ff. Maar waarschijnlijk duurt het nog wel ff. Zoals er altijd enig uitstel is.

Hemel op aarde. Een permanent gevoel van welbevinden. Als het aan mij ligt wordt ik 200 jaar oud of nog ouder. Onder ideale omstandigheden op aarde met mensen van vlees en bloed die niet eens hoeven te spacen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:30 schreef SHE het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd...maar als jij zo verlangt naar de hemel, ben je dan gewoon niet genoeg in staat om te genieten van het hier en het nu?
Of begrijp ik je niet goed?

Is niet moeilijk. Ik denk dat het iedereen kan lukken. Het is ook inleveren en niet alleen nemen. Ik ben soms erg fel in reageren hier. Ook in het echt doe ik dat vaker. Omdat ik gewoon niet goed weet hoe het nu precies moet soms.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:30 schreef Maleficium het volgende:
[..]
Ik blijf doorgaan totdat ik dat stadium ook heb bereikt!

Dat klinkt wel heel erg aardig, maar de praktijk is anders:quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:19 schreef Dromenvanger het volgende:
Het niets moet alles mag princpe en lang leve de lol. Vooral het principe van niets moet en alles mag. En als er werk gedaan moet worden dan gaat het met plezier omdat het een hobby is. Werken als hobby later ook. En niet werken als verplichting en alleen om geld binnen te krijgen.

Maar waarom ben je dan niet tevreden met het werk? Foute baas, fout beleid binnen het bedrijf?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:23 schreef Maleficium het volgende:
[..]
Dat klinkt wel heel erg aardig, maar de praktijk is anders:
mijn werk is absoluut niet mijn hobby, maar juist de grootste storende factor in de beoefening van mijn hobby's. En ja ik verricht arbeid puur voor de centen; die verantwoording heb ik ten opzichte van m'n kids.
Plezier in mijn werk: soms, net zoals het soms regent en soms de zon schijnt,,,,

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |