abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 maart 2006 @ 22:47:16 #1
145006 -DizzeL-
een schiets-o-freen is nooit a
pi_36312434
Wie doet dat wel eens

Ik soms maar dan hoor ik alleen maar kerkklokken luiden
loodgieters zijn vieze mensen ze denken alleen maar aan pijpen
pi_36312572
Ik heb het wel eens geprobeerd,maar ik kan het niet..
Ik heb heel erg moeite met het ontspannen van mijn benen.. en daarnaast gaan mijn armen heel erg pijn doen en worden ze ijskoud als ik ze teveel ontspan, maar ik heb nog nooit geluiden erdoor gehoord..
[=[_]=]
[+[_]::]
  donderdag 23 maart 2006 @ 22:51:12 #3
145006 -DizzeL-
pi_36312580
VERKLARING? want daar zit ik op te wachten :'
  donderdag 23 maart 2006 @ 22:52:07 #4
145006 -DizzeL-
pi_36312617
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 22:50 schreef Schubbekut het volgende:
Ik heb heel erg moeite met het ontspannen van mijn benen.. en daarnaast gaan mijn armen heel erg pijn doen en worden ze ijskoud als ik ze teveel ontspan, maar ik heb nog nooit geluiden erdoor gehoord..
het lukt mij wel degelijk
maar als ik dat doe hoor ik altijd kerklokken luiden
Maar het is niet zo dat ik dan beelden zie ofzo

[ Bericht 0% gewijzigd door -DizzeL- op 23-03-2006 22:52:30 (typfouten) ]
  vrijdag 24 maart 2006 @ 09:38:22 #5
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_36319833
elke avond
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_36320383
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 22:50 schreef Schubbekut het volgende:
Je moet het jezelf ook niet moeilijk maken he...

Pak een kussen, zoek een muur op, kussen voor muur, op kussen gaan zitten, rug tegen muur(kan ook op stoel met rechte rug) zodat deze mooi recht blijft en dan zo mediteren, armen gewoon laten rusten in een comfi houding.

Je kan het ook liggend proberen, alhoewel dat voor beginners niet de ideale pose is...

Zorg er igg voor dat de ruimte waar je bent lekker warm is, comfertabel is, dat je rust hebt, niet gestoort wordt en begin eens met een kwartiertje...

Het is niet goed voor je als je niet kan ontspannen, misschien is het handig eens wat ontspanningsoefeningen te doen.
Die gaan als volgt, je gaat liggen op je rug, je benen iets wijd, je armen ook iets wijd(niet helemaal, maar gewoon lekker).
Dan ga je langzaam aan van beneden naar boven alles aanspannen en loslaten, je begint bij je tenen, trek ze aan terwijl je inademd(door de neus) en laat helemaal los als je rustig je adem uitblaast.(door de mond)
Zo ga je door naar je voet, je kuiten, helemaal naar boven naar je armen, handen, vingers, zelfs je gezicht frommel je samen om met de uitademing te laten gaan, helemaal.

Zorg voor een diepe buikademhaling, dit is de enige gezonde manier van ademhalen, je buik zet mee uit, je adem het liefste tot in je onderbuik voelen(niet dat dat letterlijk kan, maar je begrijpt me vast wel), als je dit al moeilijk vindt eerst ademhalingsoefeningen doen, hand op onderbuik leggen en daar naartoe ademen.

Komt spanning weer terug in bepaalde delen van het lichaam tijdens de ontspanningsoefening, dan weer even aanspannen(echt goed je best op doen, strak aanspannen) en loslaten.

Deze oefening helpt je het verschil tussen gespannen en ontspannen goed te laten voelen en helpt je dat onder controle te krijgen zodat je wel kan ontspannen.
Is beter voor je lichaam, echt...

Oefening duurt zo'n 10 minuten.

Mediteren doe ik zelf zo'n 3 keer per week, kan het inmiddels overal zo'n beetje, het is een meer dan heerlijke manier om rust in je hoofd te krijgen, stress af te vloeien, te ontspannen, inzichten te verkrijgen enz enz enz...

Geluiden hoor ik niet, want ik maak alles stil, dat is wat mediteren is, de stilte in jezelf zoeken, de gedachtegang stil krijgen.

Als je nu gaat mediteren dan kom je erachter dat dat snerterig moeilijk is, ga niet vechten om gedachten, dingen die opkomen weg te stoppen, kijk ernaar en laat gaan, probeer je te focussen op 1 punt, bv hoe de ademhaling je neus in gaat(kan je ogen lekker gesloten houden), of een ander vast punt naar keuze, welk punt maakt niet uit, het is een hulp waar je steeds naar terug kunt keren als je hoofd je meeneemt naar andere zaken, dus er komt een gedachte, je kijkt ernaar zonder er wat mee te doen en je keert terug naar het punt waarop je wil focussen.

Als je dit zo een tijdje doet, dan merk je dat die gedachtestroom stil wordt, er geen geluiden, beelden, gedachten meer zijn en dan is je meditatie geslaagd, nog even lekker blijven hangen in die stilte en je bent weer helemaal fris en nieuw.

Er zijn ook wel andere manieren van mediteren waar je juist wel om gedachten e.d. vraagt, of entiteiten, dat soort spul, maar de basis van meditatie is het stilleggen van de gedachtestroom, al die andere dingen zijn dingen die je daar ook mee kan doen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 10:34:13 #7
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36321112
Jaaaaaaaaaaa..ik doe het sinds een week weer.

Vroeger op de dansacademie echt een paar keer per dag, maar heb ik laten verslonzen...nu weer opgepakt.
Mediteren hoeft niet ingewikkeld te zijn...in feite is jezelf terugtrekken en gewoon even stil zijn en de ogen sluiten voldoende.

Voor het slapen gaan ( ik heb ernstige slaapprobs ) gebruik ik nu mantra's...en ptoversnikkie wat werkt dat goed. Ik slaap al dagen als geen ander.
Ik ben gewoon een drukkert...op het adhd-achtige af. Gedachten stilzetten lukt me dan ook nauwelijks...maar het mediteren helpt enorm.

Ik ga nu een paar keer per dag mijn rug rechten ( om de ademhaling te bevorderen ), zittend ( ik zit sowieso altijd in kleermakerszit ) en probeer me OF af te sluiten, OF mijn ogen rust te geven OF ik vraag juist om energie.
Heb ik een belangrijke afspraak of presentatie, dan mediteer ik even een paar minuutjes...en het helpt zo goed.

Ik ben weer hooked....zo fijn om een paar keer per dag heel bewust te zijn van je lichaam en geest
  vrijdag 24 maart 2006 @ 10:36:30 #8
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36321168
De oefening dfie Ero beschrijft ( aanspannen en ontspannen van elke spiergroep afzonderlijk ) , ook wel bekend als methodiek voor zelfhypnose, wordt veelal toegepast door slaaptherapeuten.
Slechte slaper? Overspannen? probeer die oefening eens als je in bed ligt. Lukt misschien de eerste keer niet...maar je zult zien dat je echt beter en sneller gaat inslapen!
  vrijdag 24 maart 2006 @ 10:38:46 #9
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_36321225
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 10:36 schreef SHE het volgende:
De oefening dfie Ero beschrijft ( aanspannen en ontspannen van elke spiergroep afzonderlijk ) , ook wel bekend als methodiek voor zelfhypnose, wordt veelal toegepast door slaaptherapeuten.
Slechte slaper? Overspannen? probeer die oefening eens als je in bed ligt. Lukt misschien de eerste keer niet...maar je zult zien dat je echt beter en sneller gaat inslapen!
ik doe het altijd voor ik ga mediteren het aanspannen vna elke spiergroep.
werkt echt heerlijk

af en toe als ik een nachtje door moet halen rust ik meer uit met een uurtje mediteren dan met een uurtje slapen
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  vrijdag 24 maart 2006 @ 10:54:19 #10
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_36321645
Ik doe m'n best maar m'n concentratie werkt niet echt mee, daarom is het een beetje in het slop geraakt. Ik ging er trouwens ook altijd heel erg van gapen wat ook niet zo bevorderlijk voor de ontspanning is.

Binnenkort toch weer eens proberen.
Vampire Romance O+
pi_36321841
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 10:54 schreef MouseOver het volgende:
Ik doe m'n best maar m'n concentratie werkt niet echt mee, daarom is het een beetje in het slop geraakt. Ik ging er trouwens ook altijd heel erg van gapen wat ook niet zo bevorderlijk voor de ontspanning is.

Binnenkort toch weer eens proberen.
Daar moet je je dus niet druk om maken, dat is de kunst, het geeft niet als je even de weg kwijt raakt en in gedachten verzonken raakt, het geeft niet als je moet gapen, of even je ledematen moet bewegen, aan je neus moet kriebelen, of wat dan ook...

Het enige wat belangerijk is is dat je weer terugkeert naar dat focus punt, later als je de gedachtestroom goed stil kan zetten kan je het ook zonder focuspunt als je dat wil, maar het hoeft niet.

Je hoeft niet onmiddelijk helemaal te slagen, dat lukt niemand, echt waar niet, maar oefen en doe gewoon en geniet van de rust en ontspanning die dat ook al geeft.

Hou je niet bezig met ik moet ontspannen, ik moet me concentreren, go with the flow, laat het los allemaal, het geeft echt niet...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 11:09:30 #12
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_36322089
Ik ga niet echt ervoor zitten, het enige dat ik doe is steeds gedachtes terug schakelen naar het nulpunt, en dat terug schakelen gebeurt vanzelf vaak, als ik een of andere mankement opmerk dan doe ik daar wat aan. Door steeds iedere gedachte aan te pakken, gaan de gedachtes vanzelf weg. Ik pak de gedachtes dus aan via concentratie en via het schrijven en praten en denken. Maar ook het aanpakken van mankementen en storingen hoef ik geen moeite voor te doen. Mijn persoonlijke systeempje is zichzelf aan het verbeteren en herstellen en optimaliseren. Ik heb het wel in gang gebracht maar nu hoef ik niet veel meer te werken eraan. Dus dan is mediteren natuurlijk en een soort aangeboren iets. Niet aangeboren maar ik heb er een 2e natuur van gemaakt zoals ik dat dan noem. Ik heb het erin gezet.

Mijn doel is permanent Nirvana te bereiken in het hele gebeuren. En vaak voelt het aan alsof ik echt helemaal van deze planeet ben. Helemaal niet moe trouwens tijdens die ervaring. En ik laat ook niets kapot vallen door gebrek aan concentratie.

Het is een heel ander leven om de hoogste staat van meditatie te bereiken. En dan ga ik de uitdaging aan om permanent in meditatie te verkeren ooit. Dat ik nooit uit de meditatie stap.

Toevoeging nog. Het is zalig lezen tijdens meditatie. In ultieme rust een boek lezen is echt geweldig. Dan maak je het boek ook intenser mee en stromen de gelezen woorden makkelijker naar binnen. Lezen met stress aan de kop is meer inspanning dan ontspanning. Lezen in ontspanning is geweldig. Maar alles in ontspanning is mooier. De wereld is mooier tijdens ontspanning.

Soms denk ik wel eens dat ik de hoogste staat van meditatie bereikt heb. Ik denk dus ook dat er een top is en dat het op een gegeven moment niet verder kan dan de top. En dat noemt men dus Nirvana in het Boeddisme.

Of ben ik fout ingelicht? Ik denk nu 100 procent zeker te weten dat nirvana de top is. Maar dan kun je vanzelf de vraag stellen of nirvana niet meer kanten heeft. En wie weet hebben ze fout ingeschat dat Nirvana het hoogste is. Ik ga niet uit dat wat dan ook de kennis in bezit heeft. Ik twijfel vanzelf vaker aan beweringen.

Zelf ga ik liever van geen limiet uit. Zoals een nummer van Enigma... " Push the limits". Denk je dus dat je de top bereikt heb in mediteren. Dan kun je er altijd een schepje bovenop doen door de grenzen of limiet nog een stap hoger te zetten, of de lat hoger te leggen. En door de lat hoger te leggen krijg je weer meer ruimte in je hoofd.

Bewustzijn, ik gebruik dat woord liever niet al te vaak. Ik gebruik dat woord erg vaak. Populair woord ook. Het gaat dan wel om het bewustzijn, dat het bewustzijn niet te hoog is en niet te laag. Een te hoog bewustzijn leidt denk ik ook tot stress. En dan heb je nog onderbewustzijn maar daar spelen dromen in mee.

Om het niet te lang te maken. Ik begin me de laatste tijd alles te herinneren van vroeger. Al het onderdrukte komt terug. Alle verloren herinneringen komen terug naar boven. En dat is dan ook nodig om nirvana te bereiken. Het onderbewuste moet ook schoon zijn. Het verleden moet ook helemaal verwerkt zijn.

En dan kan ik overdreven klinken als ik zeg. Het hele verleden moet verwerkt zijn zodat het losgelaten kan worden. Iedere klein misverstand uit het verleden doet terzake.

Zo genoeg geschreven weer.

[ Bericht 22% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 24-03-2006 11:19:54 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 11:24:49 #13
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36322525
lieve dromenvanger..

ik snap echt geen kont van je verhaal
pi_36322566
Mijn ervaring is dat mensen die het hoogste als doel hebben en nastreven het eigenlijk nooit bereiken, nirvana moet je doel niet zijn, goed in je vel zitten, goed in het leven staan en je leven goed doorbrengen, dat moet je doel zijn, dan kom je namelijk vanzelf bij het nirvana...

Maar als je meditatie niet gebruikt om de stilte in jezelf te zoeken(van daaruit kan je wel weer andere dingen doen) dan is het geen meditatie, meditatie gaat om die stiltelijn in jezelf waar de waarheid leeft...
  vrijdag 24 maart 2006 @ 11:32:32 #15
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_36322792
Klopt, maar ik heb veel ambities lopen nog, dus ik zit sowieso nooit echt stil. Maar het gaat mij om de rust in het hoofd. En dan moet ik vanzelf gedachtes terugbrengen naar nul.

Koffie is hier wel taboe. Ik stop nog helemaal met koffie en zelfs thee wil ik zonder theïne drinken. Helemaal op de gezonde tour dus. Ook nicotine is taboe.

Om gezond te leven moet je sowieso wat werk verrichten. Je levensstijl is bepalend voor de mate van gezondheid. Je hele levensstijl en de manier waarop je in het leven staat. En dat komt denk ik echt niet zomaar aanwaaien.

Dan zou niemand ziek zijn. En feit is dat er overal ziektes zijn.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 11:33:29 #16
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_36322821
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 11:24 schreef SHE het volgende:
lieve dromenvanger..

ik snap echt geen kont van je verhaal
Maakt niet uit. Zolang ik het maar zelf begrijp.

En ik begrijp het dus, omdat ik er dagelijks mee te maken heb. Ik begrijp soms mensen ook niet helemaal en het is ook niet nodig dat alle mensen elkaar direct begrijpen.

Om ff meer uit te leggen. Het gaat erom dat je niet te snel leeft en niet te langzaam. Dat je precies in het juiste ritme zit. En het ritme waar je inzit dat is tot stand gekomen door allerlei factoren. Dat ritme is al ontstaan in het prille begin van je leven en ook het karakter heeft ermee te maken en de overgang van winter naar lente en het langer en korter worden van de dagen. Allemaal zaken die de flow weghalen. Ook ervaringen en onderlinge contacten met mensen heeft met het ritme te maken. Alles heeft te maken met het huidige ritme. Het hele verleden en ook de handelingen in het heden. En dat bepaald vanzelf de richting die je opgaat in de toekomst. Heet dat niet karma?

Mocht je daar vatbaar voor zijn als mens zijnde. Ik ben dus vatbaar voor het verschil tussen winter en lente. Als alles tot leven komt, kom ik tot leven en ga ik vanzelf een level hoger. Maar dan moet ik maar zorgen dat ik niet te snel ga. En in de winter moet ik zorgen dat ik niet te langzaam ga dus ook.

En zo in alle 4 de seizoenen constant en stabiel zijn, en tevens in ultieme rust.

En kan zijn dat het bij sommigen vanzelf gaat, zoals erodome beweert. In mijn geval moet ik sleutelen eraan om het te bereiken. En ook bij alles wat ik doe verstandig denken of het wel verstandig is wat ik doe. Met verstand leven ook.

[ Bericht 15% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 24-03-2006 11:40:51 ]
  vrijdag 24 maart 2006 @ 11:38:12 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_36322976
Ja, ik zou het nog wel eens willen proberen. Maar dan moet ik echt alleen thuis zijn en niet afgeleid kunnen worden en dat gebeurt niet zo vaak
Niet meer actief op Fok!
pi_36323070
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 11:33 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Zo lang je blijft volhouden dat er zo iets is als een 'ik' ben je nog een aardig eindje verwijderd van Nirvana.....niet zoveel lezen jongen en gewoon -zonder ambitie- zitten en loslaten dat is mediteren....
Come get some!
-
  vrijdag 24 maart 2006 @ 11:42:16 #19
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36323087
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 11:41 schreef Maleficium het volgende:

[..]

Zo lang je blijft volhouden dat er zo iets is als een 'ik' ben je nog een aardig eindje verwijderd van Nirvana.....niet zoveel lezen jongen en gewoon -zonder ambitie- zitten en loslaten dat is mediteren....

vrijdag 24 maart 2006 @ 11:45:24 #20
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36323189
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 11:33 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

En ik begrijp het dus, omdat ik er dagelijks mee te maken heb. Ik begrijp soms mensen ook niet helemaal en het is ook niet nodig dat alle mensen elkaar direct begrijpen.

Om ff meer uit te leggen. Het gaat erom dat je niet te snel leeft en niet te langzaam. Dat je precies in het juiste ritme zit. En het ritme waar je inzit dat is tot stand gekomen door allerlei factoren. Dat ritme is al ontstaan in het prille begin van je leven en ook het karakter heeft ermee te maken en de overgang van winter naar lente en het langer en korter worden van de dagen. Allemaal zaken die de flow weghalen. Ook ervaringen en onderlinge contacten met mensen heeft met het ritme te maken. Alles heeft te maken met het huidige ritme. Het hele verleden en ook de handelingen in het heden. En dat bepaald vanzelf de richting die je opgaat in de toekomst. Heet dat niet karma?

Mocht je daar vatbaar voor zijn als mens zijnde. Ik ben dus vatbaar voor het verschil tussen winter en lente. Als alles tot leven komt, kom ik tot leven en ga ik vanzelf een level hoger. Maar dan moet ik maar zorgen dat ik niet te snel ga. En in de winter moet ik zorgen dat ik niet te langzaam ga dus ook.

En zo in alle 4 de seizoenen constant en stabiel zijn, en tevens in ultieme rust.

En kan zijn dat het bij sommigen vanzelf gaat, zoals erodome beweert. In mijn geval moet ik sleutelen eraan om het te bereiken. En ook bij alles wat ik doe verstandig denken of het wel verstandig is wat ik doe. Met verstand leven ook.
Tja...ik begrijp dat je er over na hebt gedacht...en de strekking van je verhaal komt me wel ergens bekend voor ..maar toen gebruikte ik nogal eens geestverruimende middelen

Ik probeer mezelf alleen maar te omringen met positieve gedachten en handelingen...en mezelf te ontdoen van belemmerende bagage, met behoud van juiste bagage, een stukje filteren her en der en vooral wat spaarzamer met mijn energie omgaan.
Ik ben veel te aards om een zweefteef te worden en daar geloof ik ook niet in..ik leef immers in het hier en nu. Wat niet wil zeggen dat je maar beter van elke dag een klein feestje kunt maken.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 11:54:21 #21
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_36323441
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 11:41 schreef Maleficium het volgende:

[..]

Nou ik..en dan gebruik ik weer ik Ik schrijf niet graag ik. In de Nederlandse taal is het ook geen mooie stijl om alles met ik te beginnen. Hebben ze me toen duidelijk bijgebracht dat een opstel of boekwerk nooit veel ik mag bevatten. In ieder geval de zin beginnen met ik is niet okey volgens de regels.

Maar goed, over ambities. Ik heb ( alweer ik ) dus dromen, en dromen is leuk en aardig en is misschien ook genoeg. Maar ook is het zo dat dromen werkelijkheid kunnen worden. En soms moet je dan wat inzet tonen om dromen te verwezenlijken maar het beste is dan nog dat het vanzelf gaat inderdaad.

Ik wilde net ff op erodome verder gaan dat nirvana helemaal niets is. Ik bedoel dus, dat je nirvana hebt door gewoon gezond te zijn. Maar wat dan als je je hele leven gebukt hebt gelopen door zware vervuilde gedachtes en angst voor het onbekende. Angsten zonder reden.

Dan lijkt het me logisch dat je eerst op onderzoek uitgaat waar alles vandaan komt dat niet gewenst is. Voor mij was het in die tijd onmogelijk om te ontspannen. Ik was een tijdbom en gejaagd ook. Onmogelijk om lekker te ontspannen was het dus. Nu pas kan ik vaak ontspannen. En dat komt doordat ik jaren heb liggen schrijven en gedachtes op orde heb liggen zetten. Structuur aanbrengen ook in het denken.

Het hele menselijke denken is niet makkelijk. Misschien zijn er geluksvogels die van nature een denken hebben dat tot in de puntjes verzorgd is, maar bij mij moest er dus echt gewerkt worden eraan.

En dan moet je wel wilskracht hebben en een ambitie om je goed te willen voelen. En het draait dus ook om het goed voelen in het leven. Geld komt nog altijd op een 2e plek of 3e plek. Vriendschap en liefde staan hoger dan geld. Geld komt pas later. Maar ook geld is nog nodig hier op aarde.

En zo voer ik in. Ik ben een geval apart. Ben ver gekomen in mijn zoektocht naar rust. Maar ik moest er wel wat aan doen. Ik kon tijdens tijden van extreme onrust niet zomaar gaan zitten en zeggen van, nu ga ik ontspannen. Teveel rotzooi in mijn denken dus. En er was ook met geen mogelijkheid wat te doen aan dat gevoel. Pas door echt met beide handen het werk aan te pakken en te beginnen met opschonen ben ik nu rustiger geworden.

Na vele jaren intensief werken aan mezelf ook.

Toevoeging over jou opmerking over niet veel lezen jongen. Ik lees graag en wil de hele bibliotheek lezen nog. Informatie opvangen. Kennis binnen krijgen. Ben geen lui varken die de hele dag loopt te mediteren. En zeker niet de hele dag uit de neus loopt te wreten.

Om een betere wereld te krijgen moet sowieso gewerkt worden, en mediteren is een hulpmiddel om je functie beter te vervullen. Maar door mediteren ga je echt geen betere maatschappij op stelten zetten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 24-03-2006 12:01:58 ]
  vrijdag 24 maart 2006 @ 11:57:03 #22
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_36323510
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 11:45 schreef SHE het volgende:

[..]

Tja...ik begrijp dat je er over na hebt gedacht...en de strekking van je verhaal komt me wel ergens bekend voor ..maar toen gebruikte ik nogal eens geestverruimende middelen

Ik probeer mezelf alleen maar te omringen met positieve gedachten en handelingen...en mezelf te ontdoen van belemmerende bagage, met behoud van juiste bagage, een stukje filteren her en der en vooral wat spaarzamer met mijn energie omgaan.
Ik ben veel te aards om een zweefteef te worden en daar geloof ik ook niet in..ik leef immers in het hier en nu. Wat niet wil zeggen dat je maar beter van elke dag een klein feestje kunt maken.
Ik ben ook geen zwever. Nog sterker ik sta met beide benen op de grond. Ik ben sterker geworden ook. En heb nog plannen liggen. Ik kan ook niet leven op een lager pitje dan nu. Ik werk iedere dag door en door en door en door.

Ik probeer ook iedere dag positief te zijn. Genieten iedere dag. En ook ben ik van mening dat ik in het nu leef, logisch ook. In het verleden leven is zinloos.

Maar als je dromen dingen vertellen, als het onderbewuste zich in dromen tot uitdrukking doet brengen dan komt het hele verleden vanzelf naar voren. En dan is het tevens logisch dat het verleden erbij betrokken wordt. Maar dat gaat hier dan vanzelf. Als het verleden naar boven komt, dan verwerk ik het verleden wederom alsof het 1 + 1 =2 is.

Het verleden heeft je nog altijd gemaakt tot de persoon die je nu bent.

En een feestje bouwen sla ik ook niet af. Hoewel ik nog steeds van mening ben dat werken leuk is. Leuk werk. Werken. Het leven is niet alleen maar feesten. Er zijn ook serieuze zaken aan het leven.

En over het aardse dan maar. Ik ben zowel aards als zwever. Ik leef dus met het hoofd in de wolken, kan probleem-oplossend denken, sta met beide benen stevig op de grond en beschik over een fantasie waar je U tegen zegt.

Ik hou me niet zo bezig met eenzijdigheid. Dus ik kies vanzelf niet voor 1 manier van leven. Ik kan dus ook niet kiezen voor alleen maar het aardse. Zeker omdat het aardse teveel zwaartekracht bevat en saai kan zijn als je te lang aanwezig bent op aarde

[ Bericht 3% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 24-03-2006 12:04:51 ]
pi_36323772
Dromenvanger:
Ik (ja ik) ben oprecht blij voor je dat je - na lang aan jezelf werken- wat rust in je leven hebt kunnen bouwen.
Het is alleen wel heel moeilijk de essentie te filteren uit de veelheid aan informatie die je geeft..
Come get some!
-
  vrijdag 24 maart 2006 @ 12:11:51 #24
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_36323879
Daarom heb ik ook een web-log. Omdat het op fok draait om oppervlakkigheid vaak. Diepe gesprekken worden hier zelden tot nooit gevoerd. Ik ga dus ook op google nieuwsgroepen rondzwerven, heb me dat vannacht voorgenomen.

Ik mis op fok! vaak de diepgang. En juist diepgang is belangrijk om tot de wortel te komen.

Ik krijg hier continu opmerkingen over lange berichten. Maar goed, hier gaat het om de one-liners op dit forum en vooral smiley's gebruiken ook.

Over het aardse gevoel nog ff. Waarom zou je op aarde blijven als er een hemel bestaat? Ik kies voor de hemel inplaats voor de aarde. In ieder geval met het hoofd in de hemel.
pi_36323933
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 11:54 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Nou ik..en dan gebruik ik weer ik Ik schrijf niet graag ik. In de Nederlandse taal is het ook geen mooie stijl om alles met ik te beginnen. Hebben ze me toen duidelijk bijgebracht dat een opstel of boekwerk nooit veel ik mag bevatten. In ieder geval de zin beginnen met ik is niet okey volgens de regels.

Maar goed, over ambities. Ik heb ( alweer ik ) dus dromen, en dromen is leuk en aardig en is misschien ook genoeg. Maar ook is het zo dat dromen werkelijkheid kunnen worden. En soms moet je dan wat inzet tonen om dromen te verwezenlijken maar het beste is dan nog dat het vanzelf gaat inderdaad.

Ik wilde net ff op erodome verder gaan dat nirvana helemaal niets is. Ik bedoel dus, dat je nirvana hebt door gewoon gezond te zijn. Maar wat dan als je je hele leven gebukt hebt gelopen door zware vervuilde gedachtes en angst voor het onbekende. Angsten zonder reden.

Dan lijkt het me logisch dat je eerst op onderzoek uitgaat waar alles vandaan komt dat niet gewenst is. Voor mij was het in die tijd onmogelijk om te ontspannen. Ik was een tijdbom en gejaagd ook. Onmogelijk om lekker te ontspannen was het dus. Nu pas kan ik vaak ontspannen. En dat komt doordat ik jaren heb liggen schrijven en gedachtes op orde heb liggen zetten. Structuur aanbrengen ook in het denken.
Dat is absoluut niet verkeerd, het is goed dingen van je af te schrijven enzo, maar dat is geen meditatie.
MAAR, je kan het ook teveel doen, soms is het beter naar morgen te kijken dan naar gisteren, gisteren verander je niet meer, morgen is alles nog mogelijk.
Je moet vooruit en niet in het verleden blijven hangen.

Soms kan in het verleden duiken mooie inzichten geven, het kan heel nuttig zijn, maar richt je niet alleen daarop, kijk naar morgen en wat je dan wil en doe het.
quote:
Het hele menselijke denken is niet makkelijk. Misschien zijn er geluksvogels die van nature een denken hebben dat tot in de puntjes verzorgd is, maar bij mij moest er dus echt gewerkt worden eraan.
Schat, mijn hoofd is een warboel van zichzelf, ik ben een dagdromer, gedachte's komen en gaan, af en aan, het stopt als ik er niets aan doe nooit, kan heel vermoeiend zijn.

Maar ik heb wel meer van je gelezen en ik denk persoonlijk dat je veelste veel hooi op je vork neemt, je bent zo bezig met dat hoogste, dat zal en moet je bereiken, je probeert 1000 wegen om er te komen, maar geloof me, het is onzin, het gaat om vandaag, het gaat om morgen, het hier en nu, richt je daarop, pak niet teveel aan tegelijkertijd, echt niet, dan draai je alleen maar door.

1 ding tegelijk, dat is meer dan genoeg, echt...

En als het in het hier en nu goed zit, dan komt het ook wel goed met die verlichting, zo simpel werkt het, echt.
quote:
En dan moet je wel wilskracht hebben en een ambitie om je goed te willen voelen. En het draait dus ook om het goed voelen in het leven. Geld komt nog altijd op een 2e plek of 3e plek. Vriendschap en liefde staan hoger dan geld. Geld komt pas later. Maar ook geld is nog nodig hier op aarde.

En zo voer ik in. Ik ben een geval apart. Ben ver gekomen in mijn zoektocht naar rust. Maar ik moest er wel wat aan doen. Ik kon tijdens tijden van extreme onrust niet zomaar gaan zitten en zeggen van, nu ga ik ontspannen. Teveel rotzooi in mijn denken dus. En er was ook met geen mogelijkheid wat te doen aan dat gevoel. Pas door echt met beide handen het werk aan te pakken en te beginnen met opschonen ben ik nu rustiger geworden.

Na vele jaren intensief werken aan mezelf ook.

Toevoeging over jou opmerking over niet veel lezen jongen. Ik lees graag en wil de hele bibliotheek lezen nog. Informatie opvangen. Kennis binnen krijgen. Ben geen lui varken die de hele dag loopt te mediteren. En zeker niet de hele dag uit de neus loopt te wreten.

Om een betere wereld te krijgen moet sowieso gewerkt worden, en mediteren is een hulpmiddel om je functie beter te vervullen. Maar door mediteren ga je echt geen betere maatschappij op stelten zetten.
Met niet teveel lezen wordt denk ik dat alles tegelijk aanpakken bedoeld, je leest teveel over hoe je het zou moeten doen terwijl je het moet voelen, verlichting bereiken is iets waar je vele levens over doet, dat is geen doel....

Laat ik je nog 1 wijsheid meegeven, denk daar eens heel goed over na, het gaat niet om het doel, maar om de reis erheen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')