Volgens een berekening in een boek dat ik hier heb (Painful Questions van Eric Hufschmidt) zou alleen het overhangende deel al 20 miljoen kilo moeten wegen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 22:17 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dat ding weegt. Gebouwgewicht 2,5 x 1.663.653 = 4.159.132 kN
415.913 ton Dat is de hele building. Dus er moet nog wat af..
Volgens jouw uitleg zou de stofwolk aan de kant van het overhellende vlak sneller moeten vallen dan het stof aan de andere kanten van de toren. Omdat het wordt voortgeduwd door miljoenen kilo's gebouw en inhoud (bureaus, computers, mensen) die ook door de helling van 22 graden extra die kant op zijn gegleden en zo dus verdere helling aannemelijker maken. Die miljoenen kilo's die dus niet zijn aangetroffen op het ondergelegen gebouw 4 (wel het nodige, maar niet in de buurt van wat er zou moeten liggen). Die stofwolk die niet sneller gaat dan de andere.quote:Het valt niet onder een stofwolk door. Die stofwolk zal namelijk ervoor blijven. Net als bij een lawine ontstaat er een drikgolf. Die zorgt ervoor dat de stof ook vooruit wordt geduwd. Boven knakken bij een lawine ook door de luchtdruk en niet zozeer door de sneeuw.
Hoe komen zij tot die berekening? Kun je die berekening ook posten?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:55 schreef Verbal het volgende:
Volgens een berekening in een boek dat ik hier heb (Painful Questions van Eric Hufschmidt) zou alleen het overhangende deel al 20 miljoen kilo moeten wegen.
Maar dat is het rare, hoe komt het dat het bovenste gedeelte naar beneden stort zonder weerstand? wat is er gebeurt met alle tussenliggende verdiepingen die nog wel draagkracht hadden? ik bedoel, ookal was de kelder verpulvert door het feit dat er een vliegtuig een 80 tal verdiepingen hoger in was geslagen dan nog heb je de tussenliggende verdiepingen die elkaar bijeen houdt. Maar de inslag was dus zodanig hard dat niet alleen de kelder uit zijn voegen was geknalt maar 80 verdiepingen waren zodanig beschadigt dat het geen weerstand kon bieden aan de zwaartekracht.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:35 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Zoals hoe ik het begrijp zijn dragende delen van vloerdelen door de brand hevig verzwakt waardoor vloerdelen op elkaar klapten. Dit is dus het inzakken van het gedeelte onder het bovenste stuk. De hoek waar het vliegtuig in is gevlogen was het meest verzwakt waardoor vloerdelen daar het eerst inzakten om onmiddelijk de hele vloerdelen in te laten zakken. Vandaar dat het bovenste stuk overhelt. De toren onder het bovenste stuk stort dus in, het bovenste stuk heeft geen dragende delen meer onder zich en zakt naar onderen om in de val volledig tot gort te storten.
De WTC was geen kartonnen koker [/captain obvious]. Het zat een stuk ingewikkelder in elkaar en had ook niet dezelfde eigenschappen als dik papierquote:Als je een kartonnenkoker neemt waarop je een glas met water zet, je drukt 1 kant van de kartonnen koker in dan tilt de bovenkant naar die kant. Meteen met indrukken van die koker aan 1 kant verzwakt de gehele koker dus de hele koker houdt het gewicht van het glas niet meer met als gevolg dat het glas recht naar beneden 'glijdt'.
Bij de wtc toren, door de naar beneden klappende vloerdelen wordt de toren opengepeld waardoor het bovenste stuk naar beneden schuift/stort.
Ik heb het niet over een kelder die verpulvert is. Daar weet ik verder niks van. Wel weet ik dat volgens onderzoeken de vloerdelen van de verdiepingen onder het bovenste stuk naar beneden zijn geklapt wat een domine effect heeft gehad op alle vloerdelen daaronder. Vloerdelen stapelen zich op, de toren stort in. Het bovenste stuk stort daardoor naar beneden. Onder het bovenste stuk is de toren immers aan het instorten.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:00 schreef jogy het volgende:
[..]
Maar dat is het rare, hoe komt het dat het bovenste gedeelte naar beneden stort zonder weerstand? wat is er gebeurt met alle tussenliggende verdiepingen die nog wel draagkracht hadden? ik bedoel, ookal was de kelder verpulvert door het feit dat er een vliegtuig een 80 tal verdiepingen hoger in was geslagen dan nog heb je de tussenliggende verdiepingen die elkaar bijeen houdt. Maar de inslag was dus zodanig hard dat niet alleen de kelder uit zijn voegen was geknalt maar 80 verdiepingen waren zodanig beschadigt dat het geen weerstand kon bieden aan de zwaartekracht.
Nee, maar het effect is hetzelfde. De kartonnen koker draagt het glas, zodra die koker z'n sterkte verliest zal het glas naar beneden zakken.quote:De WTC was geen kartonnen koker [/captain obvious]. Het zat een stuk ingewikkelder in elkaar en had ook niet dezelfde eigenschappen als dik papier.
En als er aangetoond zou worden dat er geen explosieven zijn gebruikt bijven er nog oneindig veel andere zaken over om vraagtekens bij te zetten. Is er eigenlijk wel een vraag denkaar die make-or-break is voor de grote samenzwering ? Voorwaarde is dan natuurlijk wel dat iemand de moeite neemt om een complete A-tot-Z alternatieve verklaring voor alle gebeutenissen opstelt in plaats van alleen maar losse stukjes van het officiele verhaal in twijfel te trekken.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:49 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wel of geen controlled demolition is natuurlijk wel een 'make or break' vraag. Als de gebouwen met explosieven naar beneden zijn gehaald (imo duidelijk wel) is de discussie over, dan ìs het een inside-job.
Ah, ok, van die kelder heb ik er dan zelf bij verzonnen om het ineenstorten van een heel gebouw wat plausibeler te maken. Mijn punt blijft gewoon de onderlinge weerstand van de verdiepingen en hoe die vanaf het eerste moment van instorten plotseling totaal verdwenen is.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:02 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Ik heb het niet over een kelder die verpulvert is. Daar weet ik verder niks van. Wel weet ik dat volgens onderzoeken de vloerdelen van de verdiepingen onder het bovenste stuk naar beneden zijn geklapt wat een domine effect heeft gehad op alle vloerdelen daaronder. Vloerdelen stapelen zich op, de toren stort in. Het bovenste stuk stort daardoor naar beneden. Onder het bovenste stuk is de toren immers aan het instorten.
Ja ok.quote:
Nee, maar het effect is hetzelfde. De kartonnen koker draagt het glas, zodra die koker z'n sterkte verliest zal het glas naar beneden zakken.
Het plotseling is niet zo heel plotseling. Daar is heel wat aan vooraf gegaan. Een enorm passagiersvliegtuig is met een noodvaart het gebouw ingevlogen. Daarbij onstaat een brand. Die brand zorgt volgens bepaalde onderzoeken voor het zwakker worden van de dragende delen van de vloerdelen. Zie bijvoorbeeld deze pdf: http://www.me.wpi.edu/MTE/People/Images/IMSBiedermanA2.pdfquote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:15 schreef jogy het volgende:
Ah, ok, van die kelder heb ik er dan zelf bij verzonnen om het ineenstorten van een heel gebouw wat plausibeler te maken. Mijn punt blijft gewoon de onderlinge weerstand van de verdiepingen en hoe die vanaf het eerste moment van instorten plotseling totaal verdwenen is.
Dus het losraken van het bovenste stuk heeft niet zozeer ermee te maken dat een heel gebouw in elkaar valt? Er zijn genoeg gebouwen geweest die uren en uren in de fik staat en waar de constructie nog steeds is blijven staan maar drie WTC gebouwen zakken gewoon in en eentje daarvan is nog niet eens geraakt door een vliegtuig. en dan nog, een heel gebouw stort met zo'n snelheid in elkaar dat het bovenste deel mee getrokken wordt.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:21 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Het plotseling is niet zo heel plotseling. Daar is heel wat aan vooraf gegaan. Een enorm passagiersvliegtuig is met een noodvaart het gebouw ingevlogen. Daarbij onstaat een brand. Die brand zorgt volgens bepaalde onderzoeken voor het zwakker worden van de dragende delen van de vloerdelen. Zie bijvoorbeeld deze pdf: http://www.me.wpi.edu/MTE/People/Images/IMSBiedermanA2.pdf
De dragende delen worden zwakker met als gevolg dat ze de vloerdelen niet meer kunnen dragen. Gevolg daarvan is het neerstorten van een verdieping op de verdieping daaronder, die dat gewicht niet kan dragen en ook neerstort, en zo door. Situatie is dus een aantal verdiepingen waarvan de vloeren instorten en een intact stuk daarboven wat daardoor naar beneden begint te vallen. Onder het vallende bovenste stuk is de toren bezig in te storten. De weg wordt dus voor het bovenste stuk vrijgemaakt. Dus niet zozeer het bovenste stuk is oorzaak van de instorting maar de vloerdelen die op elkaar klappen.
2 van de 3 gebouwen kun je als constructie als hetzelfde gebouw beschouwen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:57 schreef jogy het volgende:
[..]
Dus het losraken van het bovenste stuk heeft niet zozeer ermee te maken dat een heel gebouw in elkaar valt? Er zijn genoeg gebouwen geweest die uren en uren in de fik staat en waar de constructie nog steeds is blijven staan maar drie WTC gebouwen zakken gewoon in en eentje daarvan is nog niet eens geraakt door een vliegtuig. en dan nog, een heel gebouw stort met zo'n snelheid in elkaar dat het bovenste deel mee getrokken wordt.
Nee, ik vind het in mijn mening nog steeds erg plausibel dat de gebouwen door de brand zijn verzwakt en deze verzwakking oorzaak is geweest van het ineenstorten.quote:Zie je nou niet dat er niets van klopt?
Bijvoorbeeld dit gebouw is voor een groot gedeelte ingestort na een brand:quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:57 schreef jogy het volgende:
Er zijn genoeg gebouwen geweest die uren en uren in de fik staat en waar de constructie nog steeds is blijven staan
En dit is een feit. Verklaar dat maar eens met jullie pancake theorie.quote:"De concierges riepen het al vanaf het begin; eerst hoorden we bommen van onderen uit de kelders komen. Één van de concierges kwam notabene zelfs bebloed uit de kelders al voordat de torens boven begonnen in te storten. Diverse getuigen meldden ook dat ze bommen in de kelders van de WTC gebouwen hoorden afgaan. Het zou veel verklaren, nl dat de stabiliteit van het hele fundament weggeblazen werd en het inzakken niets meer in de weg stond.
Dat zegt helemaal niets. Dat zegt hooguit dat iedereen inziet dat het een niets toevoegend stukje is. Ik was daar tijdens de aanslagen. Ik zag roze olifanten door de hal vliegen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:37 schreef ABCXYZ het volgende:
Voor de zoveelste keer is het volgende compleet genegeerd, dat zegt heel veel!
[..]
En dit is een feit. Verklaar dat maar eens met jullie pancake theorie.
Inmiddels al de 3e of 4e keer dat ik dit overnieuw quote, in de hoop op een reply.
Precies zoals ik al dacht, je kan er niks zinnigs op verzinnen. Jammer joh.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat zegt helemaal niets. Dat zegt hooguit dat iedereen inziet dat het een niets toevoegend stukje is. Ik was daar tijdens de aanslagen. Ik zag roze olifanten door de hal vliegen.
Is het nu waar denk je?
Zodra ik thuis ben zal ik dat meteen even doen, maar dan ook kijken op welke manier de gebouwen zijn ingestort, zijn ze ineengestort of uit elkaar gevallen in grote brandende brokstukken.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:20 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld dit gebouw is voor een groot gedeelte ingestort na een brand:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/4261315.stm
http://www.mace.mancheste(...)ingFires/default.htm
Heb je wel eens gezocht naar ingestorte gebouwen als gevolg van brand? Ik niet, maar nu ik net ging zoeken kwam ik al op dat gebouw in madrid.
Ik ga verder zoeken naar gebouwen die door brand alleen zijn ingestort.
Het wordt wat mij betreft niet genegeerd. Ik heb gisteren al aangegeven dat ik op zoek ben naar zelfde soort films als op die pagina die je toen postte om te kijken of de knallen ook op die films te horen zijn.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:37 schreef ABCXYZ het volgende:
Voor de zoveelste keer is het volgende compleet genegeerd, dat zegt heel veel!
In hoeverre is het een feit? In hoeverre weet jij zeker dat het niet verzonnen is? Ik bedoel, de complottheorie geeft aan dat de overheid veel heeft verzonnen. Dus de mogelijkheid dat iets verzonnen is bestaat ook minimaal in jullie optiek.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:37 schreef ABCXYZ het volgende:
En dit is een feit. Verklaar dat maar eens met jullie pancake theorie.
In jouw termen doorredenerend: je gaf eerder aan dat het empire state building ouder was dan het wtc gebouw, en dat dit gebouw ondanks de bommenwerper die erin is gecrashed niet is ingestort. Je gaf dus aan dat het feit dat een ouder gebouw dan het wtc door een vliegtuig impact niet instort bijna wel moet aangeven dat een nieuwer gebouw al helemaal niet zou moeten instorten in zo'n geval.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:57 schreef jogy het volgende:
[..]
Zodra ik thuis ben zal ik dat meteen even doen, maar dan ook kijken op welke manier de gebouwen zijn ingestort, zijn ze ineengestort of uit elkaar gevallen in grote brandende brokstukken..
Nu negeer je het nog een keer, het gaat over het VETgedrukte gedeelte.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:07 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Het wordt wat mij betreft niet genegeerd. Ik heb gisteren al aangegeven dat ik op zoek ben naar zelfde soort films als op die pagina die je toen postte om te kijken of de knallen ook op die films te horen zijn.
Dus het wordt niet genegeerd, en dus zegt het ook niet heel veel.
Windsor Building Core:quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:12 schreef natte-flamoes het volgende:
Instorting windsor gebouw door brand:
[afbeelding]
Als ik films tegenkom waar de knallen niet op te horen zijn, en ik dus (wellicht met meer aanwijzingen) kan laten zien dat de knallen niet voorkomen, dan zijn er dus ook geen explosieven geweest die de knallen zouden hebben veroorzaakt en kun je op die manier aannemelijk maken dat het verhaal over die congierge mogelijk verzonnen is.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:14 schreef ABCXYZ het volgende:
[..]
Nu negeer je het nog een keer, het gaat over het VETgedrukte gedeelte.
Zie mijn daarna geplaatste foto, dus hoezeo "instorting" windsor gebouw?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:12 schreef natte-flamoes het volgende:
Instorting windsor gebouw door brand:
[afbeelding]
Jep. Is een constructie van het wtc anders dan die van het windsor (vloerdelen die rusten op draagdelen), wat bij een brand mogelijk tot gevolg heeft dat de draagdelen verzwakken met als gevolg het naar beneden storten van het hele vloerdeel, dan zal eenzelfde soort instorting als bij het windsor gebouw in die situatie een ander resultaat hebben.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:17 schreef ABCXYZ het volgende:
[..]
Windsor Building Core:
[afbeelding]
WTC Core:
Geeft ook helemaal niet, als ik ergens een antwoord op wil dan blijf ik er toch wel over doorzeiken.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:21 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Als ik films tegenkom waar de knallen niet op te horen zijn, en ik dus (wellicht met meer aanwijzingen) kan laten zien dat de knallen niet voorkomen, dan zijn er dus ook geen explosieven geweest die de knallen zouden hebben veroorzaakt en kun je op die manier aannemelijk maken dat het verhaal over die congierge mogelijk verzonnen is.
Dus nee, ik negeer het niet.
Dus rustig maar, het feit dat je niet meteen of een dag later antwoord krijgt op een post van je betekent a) niet dat wat er in die post gezegd wordt waarheid is b) dat het genegeerd wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |