Bron: Nieuwsblad.bequote:Meer rokjes op school
Vandaag Dag van de rok in Bretoense scholen
Meisjes dragen te weinig rokjes op school. Dat vindt Thomas Guiheneuc van de vereniging Liberté Couleur. ,,Ze durven geen rok aantrekken uit angst voor commentaar'', aldus de rokjesliefhebber. Met de Dag van de rok wil de vereniging daar nu iets aan doen. Bretoense scholen doen al volop mee. Nu de Belgische nog...
Te koud voor een rokje? Geen excuus voor de twee juffen uit het college Onze Lieve-Vrouw-ten-Doorn in Eeklo. Zij geven aan hun leerlingen het goeie voorbeeld en zijn zwierig gerokt. Maar worden de leerlingen daar niet door afgeleid?
Renate van Rie (35), juf Frans lacht: ,,Als ik soms in het licht sta en mijn rokje wat doorzichtig wordt, zie ik de leerlingen wel kijken. Ik ga dan snel in het donker staan." Katleen Lybaert (39), juf Wetenschappen, voegt er nog aan toe dat het rokje van de juf ook niet te kort mag zijn: ,,Die hou je best voor thuis."
Minirokje meten
,,Als een mooie juf een rokje aanheeft, gluur ik wel eens," lacht Benjamin Braet (16) ,,En bij meisjes zeker", voegt zijn vriend Toon Bogaert (17) eraan toe. Ze vinden dan ook dat de Dag van de rok zo snel mogelijk in België moet worden ingevoerd. Benjamin: ,,Veel meisjes zijn bang om hun benen te laten zien. Ze vinden hun benen te wit of er staat een blauwe plek op. Maar rokjes zijn gewoon mooi, als het maar niet te kort en sletterig wordt."
Dat is het hem net. Veel meisjes durven volgens de Dag van de rok -organisatie geen rok dragen uit angst voor het commentaar van de mede-leerlingen. Maar Ester Vanhaute (16) trekt er zich niks van aan en huppelt vrolijk in minirokje rond. ,,Een lerares heeft me ooit naar voren geroepen om mijn rok te meten. Hij mocht 20 cm boven de knie hangen en het was 30 cm. Ik vond dat nogal dwaas. De reactie van de directrice was leuker: zij zei dat mijn rokje wel mooi was, maar iets te kort."
Opwaaiend rokje
,,Moest mijn lief een minirokje aanhebben, dan zou ik wel jaloers zijn", zegt Jordy Haverbeke (17). In zijn klas zitten twee meisjes met een rokje aan. Een langer wel te verstaan. ,,Met deze rok kan ik lekker zwieren", grijnst Hanne Delafaille. Haar fleurige oranje rok reikt tot aan de knie. Klasgenote Charlotte Haenebalcke (18) draagt een lange, zwarte rok. ,,Ik voel me er vrij en luchtig in, maar als het waait, dan floept hij wel eens omhoog." Jordy heeft daar helemaal geen problemen mee:,,Als ik dan in de buurt ben, is dat niet erg."
Conclusie: lang leve de Dag van de rok .
Dan kijk je verkeerd. Rokken staan me prachtig.quote:Op donderdag 23 maart 2006 18:10 schreef XiChico het volgende:
Rokjes. Dames lijken ook klein met rokjes. Bibliotheek-look.
quote:Op donderdag 23 maart 2006 18:10 schreef XiChico het volgende:
Dames lijken ook klein met rokjes. Bibliotheek-look.
Je ondertitel zegt het al.quote:Op donderdag 23 maart 2006 18:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik draag bijna alleen maar rokken
Lange, mooie rokken (niet van die refo-dingen)
Driekwart rokjes en ook heb ik wel korte rokjes!
Rokken zijn super!
quote:
Jurkjes mogen ook.quote:Op donderdag 23 maart 2006 18:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
Draag eigenlijk nooit rokken of rokjes. In de winter is het me te koud en te veel gedoe met een panty eronder, en in de zomer draag ik liever een leuk jurkje.
Moet je wel oppassen dat het niet of te sletterig wordt of dat ze te krap zitten.quote:
En dan naar het bord geroepen worden.quote:Op donderdag 23 maart 2006 18:33 schreef Oosthoek het volgende:
Maar ik ben wel erg blij dat mijn lerares dit vroeger niet aantrok.
Je staat daar toch om ze dingen te leren? Nou dan.quote:Op donderdag 23 maart 2006 18:36 schreef shmoopy het volgende:
Ik heb geloof ik 1 broek, en verder heul veul rokjes en een paar jurkjes.
Rokjes zijn okee, zelfs in de winter.![]()
En ik sta ook voor de klas, maar mijn doelgroep is wat jong.
Hoezo oppassen?quote:Op donderdag 23 maart 2006 18:32 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Moet je wel oppassen dat het niet of te sletterig wordt of dat ze te krap zitten.
Ik ben niet zo dik hoor .quote:Op donderdag 23 maart 2006 18:32 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Moet je wel oppassen dat het niet of te sletterig wordt of dat ze te krap zitten.
Te sletterig is ook niet goed en om nou de rolletjes te kunnen tellen...quote:
Die ene dag dat de broek nog wel mag bedoel je?quote:Op donderdag 23 maart 2006 18:37 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ben gek op jurken en rokken, voer die dag ook maar in Nederland in![]()
Ben ik de enige die Belgische pubers schattig vindt?quote:,,Als een mooie juf een rokje aanheeft, gluur ik wel eens," lacht Benjamin Braet (16) ,,En bij meisjes zeker", voegt zijn vriend Toon Bogaert (17) eraan toe.
De vrouw wordt hier als "lust" gezien, in andere landen als "object".quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Aaah, de heerlijke verdorvenheid van de westerse cultuur waarbij de vrouw enkel als lustobject wordt gezien.
dat is puur natuur hoorquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Aaah, de heerlijke verdorvenheid van de westerse cultuur waarbij de vrouw enkel als lustobject wordt gezien.
wat een lulkoek, er zijn best vrouwen die ook andere kwaliteiten hebben.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dat klinkt toch lief man. Zo'n vlaams accent.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:12 schreef RM-rf het volgende:
Rokjes zijn okay
enkel, belgische dames vind ikzelf dan weer een stukje minder over het algemeen.... die mogen wat mij betreft net zo lief een hoofddoekje over hun kop trekken
Niet zozeer door de inheemse bevolking alswel door import-barbaren...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Lees dit topic anders even door of ga eens langs bij SEXquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:29 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Niet zozeer door de inheemse bevolking alswel door import-barbaren...
Neequote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Lees dit topic anders even door of ga eens langs bij SEX![]()
In SEX zie ik juist dat jouw stelling ontkracht wordt.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Lees dit topic anders even door of ga eens langs bij SEX![]()
Whehequote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:29 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Niet zozeer door de inheemse bevolking alswel door import-barbaren...
Ja, en dan elke dag!!quote:Op donderdag 23 maart 2006 18:37 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ben gek op jurken en rokken, voer die dag ook maar in Nederland in![]()
Alleen jammer voor jou dat Islamieten de vrouw veel meer als lustobject zien, waarom zou ze anders een sluier moeten dragen? Met normale omgangvormen kan een vrouw haar lichaam deels laten zien, in streng Islamitische landen zou ik dat als vrouw niet proberen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Hoezo is delen van je lichaam laten zien een omgangsvorm? Is gewoon praten soms ouderwets?quote:Op zondag 26 maart 2006 01:35 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
...Met normale omgangvormen kan een vrouw haar lichaam deels laten zien...
Veel vrouwen zien er in 'n rok ook juist een stuk walgelijker uit. Helaas zijn dat vaak de vrouwen die menen een rok aan te moeten doen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 18:08 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Bron: Nieuwsblad.be
Groot gelijk, je ziet veel te weinig rokken en rokjes, niet alleen op school maar ook op straat en op het werk, vrouwen dragen veel te veel broeken tegenwoordig terwijl ze in een rok er vaak opeens een stuk leuker uitzien. Het geeft ook meteen een veel zomerser gevoel, vrolijker.
Er is nooit een aanleiding voor een verkrachting.quote:Op maandag 27 maart 2006 11:45 schreef 1ofthefew het volgende:
rokjes leuk, maar wel weer een aanleiding voor Noord-afrikaanse medelanders om die "kuthoeren" te verkrachten
Idd!quote:Op maandag 27 maart 2006 18:20 schreef Extend het volgende:
[..]
Er is nooit een aanleiding voor een verkrachting.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |