bronquote:Scholier verleidt medewerkster school Bussum
Een onfris schandaal heeft het keurige St. Vitus College in Bussum op zijn kop gezet. Op internet circulerende compromitterende foto's van een oudere medewerkster met een 20-jarige jongen zijn het gesprek van de dag. De onderwijsinspectie spreekt van digitaal treiteren.
Op de foto's is te zien hoe een jongen in een steegje tussen de vuilcontainers een administratief medewerkster van de school liefkoost. In een café in Bussum sloot de 20-jarige Olivier, de jongen in kwestie, een weddenschap met vrienden dat hij haar zou kunnen verleiden. De vrouw werd daarop naar buiten gelokt en tegen haar wil in een compromitterende positie gefotografeerd. Na de flits kijkt de vrouw verschrikt achterom, de jongen blikt uitdagend in de camera.
Ziek thuis
Door publicatie van de foto's is haar het leven onmogelijk gemaakt en staat haar baan op het spel. De medewerkster zit ziek thuis. Leerlingen spreken schande van de lasterpraktijken.
"Ik vind het vooral erg voor haar dochter", aldus de 14-jarige Puk. De 17-jarige Linde staat pal achter het slachtoffer. "Dit is een privé-kwestie. Er zijn zonder toestemming foto's gemaakt en op internet geplaatst. Schandalig!"
Rector Jan Heinen betreurt dat mensen op deze manier onnodig beschadigd worden. De rector ontkent ieder verband met de school.Desondanks kon Heinen geen garantie afgeven dat het incident de loopbaan van slachtoffer niet negatief beďnvloedt. Olivier zelf betreurt pas na lang nadenken de publicatie van de foto's: "Ik kan het toch ook niet helpen. Het komt door mijn vrienden. Ik ben net zo goed slachtoffer." Hij heeft gesproken met het slachtoffer maar geen excuses aangeboden.
Ik ben net zo goed slachtoffer, right, hij heeft nog steeds geen idee wat hij heeft aangericht.quote:Olivier zelf betreurt pas na lang nadenken de publicatie van de foto's: "Ik kan het toch ook niet helpen. Het komt door mijn vrienden. Ik ben net zo goed slachtoffer." Hij heeft gesproken met het slachtoffer maar geen excuses aangeboden.
Dat artikel zegt het helemaal. Als dit een setup is, is het al helemaal ziekelijk. Zouden die idioten nou echt nergens enig gevoel hebben?quote:
.. sprak de opperrechter...?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 07:22 schreef OFfSprngr het volgende:
Je moet ook niet zo dom zijn om A) met een kakker te neuken of andersom met een semi-bejaarde en B) OP HET FUCKING SCHOOLPLEIN VINDT JE HET FUCKING LOGISCH?!
Dat was 'm, als je ZO dom bent verdien je het om je fotos op internet te krijgen.
Goeiemorgen, ik weet dat lezen moeilijk is,quote:Op vrijdag 24 maart 2006 07:22 schreef OFfSprngr het volgende:
Je moet ook niet zo dom zijn om A) met een kakker te neuken of andersom met een semi-bejaarde en B) OP HET FUCKING SCHOOLPLEIN VINDT JE HET FUCKING LOGISCH?!
Dat was 'm, als je ZO dom bent verdien je het om je fotos op internet te krijgen.
Deze redenatie is net als het volgende vergelijk het even met vandalisme. Dus bedrijven en de overheid moeten geen spullen meer maken en op straat plaatsen die gelsloopt kunnen worden. Jammer is dat veel mensen net zo denken als jij. A-sociaal dus. Die jongen met zijn vrienden zijn tuig van het ergste soort. Door de foto's op internet te zetten.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 07:22 schreef OFfSprngr het volgende:
Flikker toch op,quote:Op vrijdag 24 maart 2006 07:30 schreef Pony-Lover het volgende:
wat een gezeik dat dit niet kan, eigenschuld, dan neuk je maar thuis.
Nee, dat kan ook ik niet.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 07:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
Flikker toch op,
en hier kan iedereen met een stalen gezicht beweren nooit een vluggertje gemaakt te hebben in, fietsenhok, berging, plee, achter de kerk, bos, parkeerplek, vul maar in?
Toen had je alleen te maken met sociale controle, nu heb je te maken met een digitaal tribunaal.
foto's ??quote:Op vrijdag 24 maart 2006 07:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
fietsenhok, berging, plee, achter de kerk, bos, parkeerplek, vul maar in?
Ik heb het iig nooit buiten gedaan en dan wordt je betrapt,.. nou dat is dan totaal niet te verwachten eh..quote:Op vrijdag 24 maart 2006 07:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
Flikker toch op,
en hier kan iedereen met een stalen gezicht beweren nooit een vluggertje gemaakt te hebben in, fietsenhok, berging, plee, achter de kerk, bos, parkeerplek, vul maar in?
Toen had je alleen te maken met sociale controle, nu heb je te maken met een digitaal tribunaal.
Ja het is altijd 'eigen schuld' natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 07:30 schreef Pony-Lover het volgende:
wat een gezeik dat dit niet kan, eigenschuld, dan neuk je maar thuis.
Totaal unrelated, vandalisme is dom op een heel andere manier, maar neuken op je eigen schoolplein is toch onwijs stupid?, zeker als het pedofilie betreft.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 07:27 schreef Megumi het volgende:
[..]
Deze redenatie is net als het volgende vergelijk het even met vandalisme. Dus bedrijven en de overheid moeten geen spullen meer maken en op straat plaatsen die gelsloopt kunnen worden. Jammer is dat veel mensen net zo denken als jij. A-sociaal dus. Die jongen met zijn vrienden zijn tuig van het ergste soort. Door de foto's op internet te zetten.
Waar slaat dat nou weer opquote:Op vrijdag 24 maart 2006 07:42 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Totaal unrelated, vandalisme is dom op een heel andere manier, maar neuken op je eigen schoolplein is toch onwijs stupid?, zeker als het pedofilie betreft.
Hoe oud is die dude dan?, hij ziet er iig niet uit als +18.quote:
Hoezo minderjarig, die gast is 20 jaar (ik heb zelfs ergens 22 gelezen)? En hij zit niet op die school.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 07:21 schreef iteejer het volgende:
[..]
Dat artikel zegt het helemaal. Als dit een setup is, is het al helemaal ziekelijk. Zouden die idioten nou echt nergens enig gevoel hebben?
Hierover lachen in privé-kring is ieders eigen keuze, maar publiekelijk iemand totaal uitlachen vind ik evenmin kunnen. Een digitale vorm van stenigen - zie de wilde conclusies die getrokken worden: lerares die haar leerling naait, leerling die door lerares misbruikt is, etc.
Wat ik elders ook al las - wat als dit nou es een vrouwelijke scholiere zou betreffen, die een mannelijke medewerker in een setup zou meesleuren? Ik denk dat die man in de cel zou belanden wegens sex met minderjarigen...
Sorry hoor, maar waar zien jullie dat sprake is van neuken op het schoolplein?quote:De foto’s tonen haar in een compromitterende situatie, die zich in haar vrije tijd heeft voorgedaan en die geen
enkele relatie met de school of met leerlingen van de school heeft.
Een pedofiel is iemand die op kinderen zonder secundaire geslachtskenmerken valt, dat gaat hier niet op. Verder kan sex met minderjarigen natuurlijk wel verboden zijn maar als die jongen ouder dan 16 is, is er wettelijk gezien iig niks aan de hand.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 07:46 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Hoe oud is die dude dan?, hij ziet er iig niet uit als +18.
En meisjes vanaf 16 dan?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 07:49 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Een pedofiel is iemand die op kinderen zonder secundaire geslachtskenmerken valt, dat gaat hier niet op. Verder kan sex met minderjarigen natuurlijk wel verboden zijn maar als die jongen ouder dan 16 is, is er wettelijk gezien iig niks aan de hand.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |