abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 mei 2006 @ 15:35:32 #126
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_38125179
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 15:29 schreef RM-rf het volgende:
Stereotomy wil jij nederlander zijn? heb je daartoe ooit een aanvraag ingediend, en heb jij wel eens bewezen hoeveel loyaliteit je voor dit land hebt...?

waarom doe je dan nu wel of je beter bent dan kalou?
Persoonlijk zie ik liever Kalou, dan jij, bij het nederlands elftal (en ik denk ook niet dat je bv meer belasting dan iemand als kalou betaald)
Ik ben hier geboren, ik vind het leuk om dingen te doen voor mijn land, ik spreek de taal - want dat vind ik belangrijk, en ook al verhuis ik naar een ander land als expat voor een paar jaar omdat mijn werk me daarnaartoe brengt, ik zal er altijd trots op zijn om Nederlander te blijven.

Zie je dit al bij Kalou gebeuren?
quote:
waarom doe je dan nu wel of je beter bent dan kalou?
Jij verdraait woorden. Ik ben niet beter dan Kalou, ik ben als mens gelijk aan Kalou, maar ik ben toevallig wel in Nederland geboren.

En zo is het ook: Kalou is niet beter dan iemand anders die Nederlander wil worden. Hij is gelijk. Andere mensen worden ook niet zomaar 'Nederlander'.

Als ik geen Nederlander zou zijn, en ik zou Nederlander willen worden, zou ik even slechte redenen hebben als Kalou: kansloos dus.

En face it: zijn wens om Nederlander te worden werd gevoed met de kans om in het Nederlands elftal te spelen, en niet andersom. Dat merk je nu wel aan zijn vervolg plannen. ZIJN carriere is belangrijk, ZIJN ontwikkeling is belangrijk. En whatever nationaliteit hij daarvoor moet aannemen, dat doet hij toch wel. Als hij in Duitsland die kans krijgt, wordt hij Duitser. In Frankrijk Fransman. In Spanje Spanjaard.

Ja dahaag, flikker dan maar een eind op.
Confidence through competence
pi_38125287
Hij heeft groot gelijk. Zou als ik hem was proberen dit WK al mee te doen
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 23 mei 2006 @ 15:52:43 #128
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_38125761
Meneer heeft zich definitief belachelijk gemaakt.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 23 mei 2006 @ 15:55:34 #129
55709 Stereotomy
pi_38125880
"Hitherto shalt thou go and no further"

pi_38128245
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 09:44 schreef -Vaduz- het volgende:
gelukkig speelt hij niet voor Oranje.
Dát wel natuurlijk. ;P

dinsdag 23 mei 2006 @ 16:57:18 #131
67174 Dos37
Come on Twente
pi_38128358
Laat hem maar snel oprotten. Verdonk
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 23 mei 2006 @ 16:59:32 #132
55709 Stereotomy
pi_38128459
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 16:57 schreef Dos37 het volgende:
Laat hem maar snel oprotten. Verdonk

Nu.nl:
quote:
"Hij wil nog steeds het liefst voor het Nederlands elftal spelen', aldus Kroes. "Maar dat gaat niet. Nu heeft Ivoorkust zijn voorkeur. Niet omdat hij zo snel van sympathie wisselt, maar uit sportieve ambitie.
Ja, daar draait het al die tijd al om, sportieve ambities, jezelf in de kijker spelen, aandacht van topclubs trekken....

Het gaat helemaal niet of hij zich Nederlander voelt of wil worden.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 18:04:10 #133
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_38130676
Heeft hij nou die inburgeringstoets al gedaan? Er is ondertussen al zoveel tijd mee gemoeid dat hij die nu wel moet kunnen halen denk ik.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 18:43:53 #134
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_38131925
Laat em maar lekker voor Ivoorkust gaan spelen. Dit WK doet ie toch niet mee
pi_38132940
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[14.gif]
pi_38133313
wat een matennaaier die Salomon Kalou.....
  dinsdag 23 mei 2006 @ 19:47:18 #137
55709 Stereotomy
pi_38134369
Vi.nl:
quote:
Van Basten baalt van voornemen Kalou
quote:
Van Basten betreurt het als Kalou daadwerkelijk het oranjeshirt van Ivoorkust aantrekt. 'Ik zou hem er namelijk in de aanloop van het volgende EK nog steeds heel erg graag bij willen hebben. Daarbij hebben we met z'n allen de afgelopen maanden heel veel moeite gedaan om hem het Nederlanderschap te bezorgen.'
Of hij is geniaal, die Van Basten, of hij doet alsof
pi_38134758
Als Feyenoord gewoon altijd netjes z'n belasting had betaald, dan had Verdonk wel een prevalerend economisch motief gezien voor het verlenen van het Nederlanderschap aan Kalou. Immers zolang Nederland er aan verdient, of er een goede status in de wereld door krijgt, buigt de wet wel.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 24 mei 2006 @ 02:19:27 #139
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_38148960
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 19:47 schreef Stereotomy het volgende:
Vi.nl:
[..]

[..]

Of hij is geniaal, die Van Basten, of hij doet alsof
hij voelt zich volgens mij kei hard genaaid!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_38151459
Ik hoop dat de Ivorianan hem helemaal uitkotsen zodat meneer zielloos zonder vaderland achterblijft...
  woensdag 24 mei 2006 @ 09:06:42 #141
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_38151479
Salomon Kalou wilde zijn Nederlanderschap alleen maar gebruiken om sneller getransfereerd te worden, uit Nederland. Nu blijkt dat een Nederlands paspoort hem verder helemaal niets waard is, versneld wilde hij hem hebben en anders helemaal niet. Ben blij dat Rita Verdonk zo standvastig bleef!
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_38151637
Ach hij kan nog altijd voor belgie gaan spelen. ook geen misselijk elftal over een aantal jaren denk ik
You ask me the time
But I sense something more
And I would like to give
What I think you're asking for
pi_38151752
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 09:06 schreef M0NTANA het volgende:
Salomon Kalou wilde zijn Nederlanderschap alleen maar gebruiken om sneller getransfereerd te worden, uit Nederland. Nu blijkt dat een Nederlands paspoort hem verder helemaal niets waard is, versneld wilde hij hem hebben en anders helemaal niet. Ben blij dat Rita Verdonk zo standvastig bleef!
Dat was toch al duidelijk... als men dat niet kon zien..! Wel jammer dat de meeste mensen NU plots wel Rita kunnen waarderen hierover. Zeg niet dat jij er één van bent hoor, maar er zijn er wel veel denk ik
  woensdag 24 mei 2006 @ 09:21:22 #144
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_38151830
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 09:18 schreef Smeich het volgende:

[..]

Dat was toch al duidelijk... als men dat niet kon zien..! Wel jammer dat de meeste mensen NU plots wel Rita kunnen waarderen hierover. Zeg niet dat jij er één van bent hoor, maar er zijn er wel veel denk ik
De meeste topics zijn geopend door mij en ik heb altijd duidelijk mijn mening naar voren laten komen.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_38151893
Idd ja, zie het nu! Sowieso al met merendeel van je clubs!
  woensdag 24 mei 2006 @ 09:49:46 #146
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_38152470
quote:
Rita had gelijk, kalou overloper

Vandaag is bekend geworden dat kakkerlak kalou alleen maar Nederlander wilde worden om op het WK te kunnen acteren en om zo schijnbaar een mooie transfer te verdienen. Nu dit niet gelukt is, is het Nederlanderschap blijkbaar niet meer aantrekkelijk en zal hij met hangende pootjes terugkeren bij de Ivoriaanse bondscoach met het verzoek of hij daar nog welkom is. Of de bondscoach kalou wel terug wil hebben in zijn selectie is nog onduidelijk want ook het Ivoriaanse volk zit niet op overlopers te wachten.

Bondscoach San Marco laat in een reactie weten het nog altijd jammer te vinden dat kalou niet voor Oranje uit kan komen omdat hij ook in aanloop naar een volgende EK kalou er graag bij had willen hebben. Dat hij nu via de media moet vernemen dat kalou voor Ivoorkust wil spelen verbaast hem omdat 'we met z'n allen de afgelopen maanden heel veel moeite hebben gedaan om hem het Nederlanderschap te bezorgen.' Naar verluidt is kalou momenteel op zoek naar een andere club, maar niet in zijn geliefde Nederland.
  woensdag 24 mei 2006 @ 10:03:36 #147
33189 RM-rf
1/998001
pi_38152874
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 09:06 schreef M0NTANA het volgende:
Om eerlijk te zijn ... ik denk helemaal niet dat Kalou met dit idee kwam, beroep te doen op de versnelde naturalisatie-procedure voor topsporters.. Hij kende die regeling waarschijnlijk niet eens ...

Het waren waarschijnlijk zijn zaakwaarnemer, mensen van Feyenoord en/of de KNVB die hem daarop wezen en hem beloofden dat hij daarmee probleemloos nederlander kon worden en voor het WK nog voor het nederlands team kon spelen en daarna voor veel geld naar engeland kon gaan ....
Het minsterie van VWS, de Bondscoach van de KNVB, het Nederlands Olympisch Commitee gaven direkt een positief advies uit over zijn recht op versnelde naturalisatie, en dat zou volgens de regeling betekene dat dit in korte termijn te regelen zou zijn.

Voorheen is ook geen enkel verzoek op die regeling afgewezen, bv door squashers, russische semiprof-boksers, badminton-speelsters, zeilers en een Ethiopische hardloper (die als asielzoeker NL was binnengekomen) ... dat vond Rita geen probleem, die mochten wel versneld nederlands sporter worden en voor Nederland uitkomen.

Ik denk dat Kalou zich nu flink verneukt voelt ... zijn kans op het WK te spelen is compleet verpest... en de mensen die hem juist aanraden beroep te doen op die regeling, hebben daar dan mogelijk voordeel bij, als ze tegen Ivoorkust moeten spelen.
Enkel zijn club zal hem nu voor minder geld moeten doorverkopen, die hadden liever gezien dat hij voor meer geld naar engeland kon gaan.

Bovendien is Kalou ongewenst tot het middelpunt van een publicitaire politieke rel buiten voetbal om geworden, ook niet iets waarop veel voetballers zitten te wachten ... van een hoogstaande goede voetballer, wordt hij opeens door iedereen 'profiteur' genoemd, terwijl hij waarschijnlijk enkel de raad van anderen volgde en beroep deed op een duidelijke regeling welke hem recht gaf op die mogelijkheid ... helaas werden daarna opeens de 'speelregels' veranderd: zijn tegenstander bleek daar zelf tegelijkertijd scheidsrechter te spelen, die de regels naar goeddunken kan toepassen of veranderen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 24 mei 2006 @ 10:49:00 #148
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_38154173
Kalou wil zo snel mogelijk naar een Europese topclub. Het gemakkelijkst zou dat via het WK en Oranje kunnen met een Nederlands paspoort. Kan dat niet, dan maar met Ivoorkust.

Eng ventje, maar dat wist een groot aantal FOK!-ers die niet meedeed in de oehoe-Kalou-wil-echt-graag-Nederlander-worden-oehoe-hype al lang.

Verder is het onzinnig om deze kwestie op Verdonk te laten afstralen, haar ministerie heeft consequent volgehouden dat een teamsporter niet uniek genoeg is, en daarmee was de kous al maanden geleden af. Heeft dus niets te maken dat zij (net als miljoenen andere Nederlanders) heel scherp de ware beweegredenen van Kalou heeft doorzien.
Niet iedereen laat zich zo makkelijk beetnemen als San Marco.
  woensdag 24 mei 2006 @ 10:57:53 #149
33189 RM-rf
1/998001
pi_38154471
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 10:49 schreef Stpan het volgende:

Verder is het onzinnig om deze kwestie op Verdonk te laten afstralen, haar ministerie heeft consequent volgehouden dat een teamsporter niet uniek genoeg is, en daarmee was de kous al maanden geleden af?
Hoe bedoel je dat?

De regeling voor versnelde naturalisatie voor topsporters geldt wel degelijk expliciet ook voor teamsporters, er zijn ook teamsporters toegelaten (duozeiler Mitch Booth, die overigens nog steeds deels in Australie woont, enkel kon hij wel op die manier met de Olympische spelen meedoen, samen met zijn nederlandse collegazeiler) ...

Verdonk heeft juist géén duidelijke geldige verklaring gegeven, behalve dan dat de Minister een andere beslissing mag nemen dan de adviezen die verstrekt zijn door de nationale sportbonden, het ministerie van VWS en het NOC, die allemaal voor waren ..
Enkel heeft de rechter bevestigd dat de regeling dat an sich toestaat, dat de MInster de adviezen niet opvolgt en om wat voor reden dan ook, anders besluit, ze is niet verplicht die adviezen op te volgen.

dat is nu net de willekeur ... die de indruk wekt dat hele domme regeling gewoon onzinnig is .... als Verdonk zo graag consequent is, schaft ze die regeling af, of hangt er duidelijke consequente voorwaarden aan, zoals bv het behalen van een inburgeringsexamen (wat nu dus niet verplicht is).

Ik denk overigens dat het onzin is te doen alsof iemand ooit gedacht heeft dat Kalou zo graag nederlander wilde worden... vanaf het begin was het duidelijk dat het hem ging om het uitkomen voor het nederlands elftal en het halen van het WK (anders was dat hele beroep op een versnelde procedure niet nodig, voor het EK zou hij eventueel over anderhalf jaar een 'normaal' verzoek kunnen indienen, maar dat is voor een topsporter idd veels te lang).
Nooit is anders beweert ... enkel nu wordt er andersom 'boehoe' gedaan omdat die jongen gewoon de voor hem meest praktische keuze maakt ; Nederland wil hem kennelijk niet laten uitkomen voor het Nationale Elftal... dan is het toch ook niet zo vreemd dat hij dan ook geen moeite ervoor gaat doen?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 24 mei 2006 @ 11:13:07 #150
55709 Stereotomy
pi_38154956
RM-rf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')