15 mei 2006 moet de definitieve selectie worden opgegeven aan de FIFA. Salomon Kalou had de test inmiddels alweer gedaan kunnen hebben, maar is een beetje lui. Volgend seizoen eigendom van CFC en meteen doorverhuurd worden aan Benfica. Ideale scenario, want een Ivoriaan in Oranje is kut.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:58 schreef Zjakkie het volgende:
Maar Kalou kon toch in mei weer een toets afleggen. Als hij die nu eens haalt zou hij dan niet (in theorie) nog meekunnen?
En nu dan toch voor Ivoorkust. Eind goed al goed, gelukkig speelt hij niet voor Oranje.quote:Kalou gaat voor Ivoorkust spelen
Salomon Kalou gaat definitief niet spelen voor Nederland. De Feyenoorder had gehoopt op een paspoort via een versnelde procedure, maar dit zonder succes. Om die reden gaat hij na het WK spelen voor zijn vaderland Ivoorkust.
Voor Kalou is de kwestie voorbij. "Het boek is dicht. Na het WK ga ik doen wat ik mijn broer Bonaventure heb beloofd: voor Ivoorkust spelen", aldus de aanvaller in de Sportweek. "Iedereen weet dat ik graag voor het Nederlands elftal was uitgekomen op het WK in Duitsland. Daar heb ik alles aan gedaan, daar hebben bondscoach Marco van Basten en meneer Cruijff alles aan gedaan."
Kalou kwam bij de procedure echter minister Rita Verdonk tegen. "Mevrouw Verdonk wilde dat niet. Er zit voor mij niets anders op, daar ik niet verwacht nog lang in Nederland te voetballen. Ik moet verder met mijn carrière, wil niet stilstaan in mijn ontwikkeling." Op korte termijn wil Kalou met zijn zaakwaarnemer en zijn broer Bonaventure Kalou om de tafel om de toekomst door te nemen.
Valencia en Chelsea zijn het meest concreet. De voorkeur van de Feyenoord-speler gaat uit naar de Spanjaarden. "Valencia speelt in mijn favoriete systeem, met een diepe spits en een soort schaduwspits daarachter én met mensen op de flanken. Ze spelen Champions League en Valencia lijkt me bovendien een heerlijke stad."
Feyenoord ziet in Ugur Yildirim en Danijel Pranjic (beiden Heerenveen) opvolgers van Kalou en mogelijk ook Romeo Castelen. Dat is echter afhankelijk van de onderhandelingen over beide spelers.
Voetbalprimeur
Had Rita daarover toch gelijk.quote:Kalou kwam bij de procedure echter minister Rita Verdonk tegen. "Mevrouw Verdonk wilde dat niet. Er zit voor mij niets anders op, daar ik niet verwacht nog lang in Nederland te voetballen. Ik moet verder met mijn carrière, wil niet stilstaan in mijn ontwikkeling." Op korte termijn wil Kalou met zijn zaakwaarnemer en zijn broer Bonaventure Kalou om de tafel om de toekomst door te nemen.
En terecht, zo'n stuk profiteur verdient geen paspoort. Had 't 'm gegeven als 'ie nog 3 jaar in Nederland was gebleven, maar nu is Rita toch een beetje een heldin.quote:
Zelfs hij? Waarom? Is hij God of zo? Hij heeft dit jaar trouwens helemaal niks laten zien. Bovendien heeft 'ie niet de intentie om langer in Nederland te blijven, in tegenstelling tot bijvoorbeeld die hardlopers of Mia Audina en die andere badmintonsters. Ben er ook niet voor hoor, dat Nederland in 't badmintonnen met Xhi Hsiao en 'r vriendjes uit komt hoor, maar voor iemand als Mia Audina kun je alleen maar respect hebben. In tegenstelling tot dit stuk vuil van een Kalou.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:53 schreef DrDentz het volgende:
Dan kunnen ze die regel nu wel schrappen uit het wetboek, als zelfs hij er niet versneld door Nederlander kan worden, dan ook helemaal niemand
Echt?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:00 schreef Roedah het volgende:
en zojuist op t nieuws (radio)
kalou wil na het wk voor zijn geboorteland ivoorkust uitkomen...
Wat een primeur.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:00 schreef Roedah het volgende:
Voornamelijk omdat hij verwacht niet lang meer in Nederland te spelen,quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:00 schreef Roedah het volgende:
Is het al op Arrow classick rock geweest?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |