quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:10 schreef Evil_Jur het volgende:
Het is wel waar wat SCH betreft; hij reageert vaak emotioneel, onderbouwt zijn stellingen niet en negeert inhoudelijke kritiek. En het is mij ook niet onopgemerkt gebleven dat in gevallen van generalisatie, of zelfs bashen door SCH niet wordt ingegrepen.
Ok, ik geloof je wel, maar je bent ook vaak met policy schendingen weggekomen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Bij Duyvis zijn ze jaloers op mijn notes hoor![]()
Hoezo? Ik heb niet eens aan moslimbash gedaan? Waarop baseer je dit dan?quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:12 schreef gelly het volgende:
The_Dijkstra is wel een mooi voorbeeld van de rechtse user met een sociale handicap. Hoewel zijn rechts zijn vooral lijkt te blijken uit nietszeggende moslimbash en Marokkanenhaat. Niet echt rechts dus.
Linkse mensen geven zichzelf vaak de schuld van problemen, zoeken daar ook naar de oplossing ....en worden zelfhaters.quote:Op donderdag 23 maart 2006 08:38 schreef gebruikersnaam het volgende:
het antwoord is heel simpel.
Linkse mensen knuffelen problemen, en problemen bojven bestaan.
Rechtse mensen pakken problemen aan, en waar gehakt wordt, vallen nu eenmaal spaanders
Zeg Yoko Ono, maak je lagere school af voordat je hier komt posten.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:23 schreef LokoOno het volgende:
Democratie is links.
Dictatuur is rechts.
Dat is dan dus puur en alleen echt jouw mening. De grootste dictaturen waren volgens de gebruikelijke definities links.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:23 schreef LokoOno het volgende:
[..]
Globaal gezien, speelt de "echte strijd" zich af tussen tussen democratie en dictatuur.
Democratie is links.
Dictatuur is rechts.
quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:23 schreef LokoOno het volgende:
[..]
Linkse mensen geven zichzelf vaak de schuld van problemen, zoeken daar ook naar de oplossing ....en worden zelfhaters
quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:23 schreef LokoOno het volgende:
Rechtse mensen geven een ander vaak de schuld van problemen
En terecht.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:29 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
En linkse mensen geven rechtse mensen vaak de schuld van problemen!
Niet aan de WO 2 referen hoor, dat mag niet van politiek correct rechtsquote:Op donderdag 23 maart 2006 23:32 schreef Zyggie het volgende:
Laten we zeggen dat de geschiedenis ons een hoop te leren heeft. Vooral over het discrimineren en uitsluiten van hele bevolkingsgroepen.![]()
Dat waren dictaturen ...dus rechts!quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:26 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat is dan dus puur en alleen echt jouw mening. De grootste dictaturen waren volgens de gebruikelijke definities links.
Ja, omdat het hier weinig te doen heeft. Het is zelffs een zwaktebod. Moeten we ook nog Sodom en Gomorra gaan bijhalen toen er daar niemand toezicht deed?quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Niet aan de WO 2 referen hoor, dat mag niet van politiek correct rechts![]()
Je hebt duidelijk geen idee waar je over praat, ga maar met meki in de zandbak spelen, SCH past wel op.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:34 schreef LokoOno het volgende:
[..]
Dat waren dictaturen ...dus rechts!
Het ware arbeidersparadijs was hier in Nederland ...dus links!
Hoezo?quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:34 schreef LokoOno het volgende:
[..]
Dat waren dictaturen ...dus rechts!
Het ware arbeidersparadijs was hier in Nederland ...dus links!
Appeasement van een tiran heeft ons ook iets geleerd.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:32 schreef Zyggie het volgende:
Laten we zeggen dat de geschiedenis ons een hoop te leren heeft. Vooral over het discrimineren en uitsluiten van hele bevolkingsgroepen.![]()
Je kunt denk ik wel stellen dat een dictatuur links noch rechts isquote:Op donderdag 23 maart 2006 23:35 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
Hoezo?
Che Guervera, Pol pot, Stalin, Mao, Kim-Jong-Il, et cetera. De meeste didacturen van de laatste 100 jaar waren toch wel links.
Het wordt vaak als zwaktebod gebruikt. In dit geval niet. Discriminatie en minachting van groepen kan tot ongefundeerde haat leiden. In Amerika was dit met de negers ook. Nazi Duitsland is een ander, vrij extreem voorbeeld.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:34 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
Ja, omdat het hier weinig te doen heeft. Het is zelffs een zwaktebod. Moeten we ook nog Sodom en Gomorra gaan bijhalen toen er daar niemand toezicht deed?
Toch?
quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:35 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
Hoezo?
Che Guervera, Pol pot, Stalin, Mao, Kim-Jong-Il, et cetera. De meeste didacturen van de laatste 100 jaar waren toch wel links.
Volgens mij ben je gewoon rechts als je niet links bent. Met een knipoog naar de ontologie van Thomas van Aquino zou je eigenlijk kunnen stellen dat rechts vooral het uitblijven van links is.quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:49 schreef Ratelslangetje het volgende:
Wil niet zeggen dat ik rechts ben,maar links ben ik absoluut niet.
Ik hang er tussen in.
Links staat voor mensen met een hippievisie en rechts staat voor een verkapte Hitler-denkwijze.
Rechts als in rechts = vrij heeft per definitie niets te maken met dictaturen. Vandaar ook dat Amerikanen ons gedurende de hele 20e eeuw uit de penarie hebben gered. WOI, WOII en de koude oorlog.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:35 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
Hoezo?
Inderdaad ja! Eigenlijk moet je dus ook altijd enigzins op je hoede zijn. Rechts signaleert wel degelijk signalen en is een goede waakhond. Er komen ook zeker goede ideeën vandaan. Samen met links vormt dit dan ook de ultieme pragmatische overheid.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:35 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Appeasement van een tiran heeft ons ook iets geleerd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |