Ja dat is waar, maar dat is dan ook een feit. Dat van die verminderde intelligentie is overigens een punt van discussie: ligt dat aan de test of niet (overigens scoren aziaten juist beter!)? Je moet de mogelijkheid natuurlijk niet uitsluiten, dat is politiek correct zijn om het politiek correct zijn.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:44 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Negers zijn beter in ateletieken hebben gemiddeld gezien een lager IQ

Superieur obv niet ter zake doende (biologische) zaken, dát is de kern m.i.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar het je superieur voelen tov een andere individu is dus de kern.

Het gaat er niet om of het waar is, het gaat erom of je zoiets kunt aantonen. Zijn de wetenschappelijke onderzoeken daarnaar (bijv. de Bell-curve) idd wetenschappelijk geweest en de conclusies dus valide.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:47 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ja dat is waar, maar dat is dan ook een feit. Dat van die verminderde intelligentie is overigens een punt van discussie: ligt dat aan de test of niet (overigens scoren aziaten juist beter!)? Je moet de mogelijkheid natuurlijk niet uitsluiten, dat is politiek correct zijn om het politiek correct zijn.

De eerste vorm is in redelijke mate gefalsifieerd idd, de tweede niet en wordt nu dus opgepikt door racisten, volgens mij. Uiteraard zie je dezelfde kern (het je beter voelen dan iemand anders ogv geen verdienste van jezelf) en biologische kenmerken ter onderscheiding worden verlegd naar culturele uiterlijkheden (waarbij zij opgemerkt dat die elkaar niet zelden overlappen).quote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:49 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Superieur obv niet ter zake doende (biologische) zaken, dát is de kern m.i.

http://en.wikipedia.org/w(...)netic_explanation%29quote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of het waar is, het gaat erom of je zoiets kunt aantonen. Zijn de wetenschappelijke onderzoeken daarnaar (bijv. de Bell-curve) idd wetenschappelijk geweest en de conclusies dus valide.

quote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:53 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)netic_explanation%29
(ja, het is wikipedia, maar het is wel een goed onderbouwd artikel met zeer veel bronnen)
Dus verschillen in VS tussen rassen zijn die wb IQ nu helemaal nurture of gedeeltelijk ook nature.quote:However, it is a matter of debate whether IQ differences between races in the U.S. are (3a) entirely environmental or (3b) partly genetic

De eerste vorm vind ik verkeerd, de tweede niet. Het ligt er maar net aan wat jij onder uiterlijkheden van een cultuur beschouwd. Bijvoorbeeld: Als ik klederdracht van een bepaalde cultuur grappig vind, voel ik me natuurlijk niet superieur tov die cultuur. Wanneer kleding binnen een bepaalde cultuur wordt gebruikt om vrouwen te onderdrukken wel.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De eerste vorm is in redelijke mate gefalsifieerd idd, de tweede niet en wordt nu dus opgepikt door racisten, volgens mij. Uiteraard zie je dezelfde kern (het je beter voelen dan iemand anders ogv geen verdienste van jezelf) en biologische kenmerken ter onderscheiding worden verlegd naar culturele uiterlijkheden (waarbij zij opgemerkt dat die elkaar niet zelden overlappen).

Tricky one.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:03 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
De eerste vorm vind ik verkeerd, de tweede niet. Het ligt er maar net aan wat jij onder uitelijkheden van een cultuur beschouwd. Bijvoorbeeld: Als ik klederdracht van een bepaalde cultuur grappig vind, voel ik me natuurlijk niet superieur tov die cultuur. Wanneer kleding binnen een bepaalde cultuur wordt gebruikt om vrouwen te onderdrukken wel.

| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |