Je vergeet onder meer dat in Amerika er geen betere competitie is dan de NBA. Als NEC naar de Champions League zou mogen in een topjaar, dan is dat een verlies voor het Nederlandse voetbal. Dat kent men in Amerika niet. Verder gaat er dermate meer geld om in de NBA dat de teams meer competitief zijn. De Nederlandse topclubs zijn na een vol seizoen moe.quote:Op donderdag 6 april 2006 11:18 schreef Gi1337 het volgende:
[..]
Hmm Ik hoor iedereen klagen over de play-offs, en dat het oneerlijk is dat bijvoorbeeld AZ of Feyenoord na 32 wedstrijden netjes 2e staan maar dan toch Champions-leage mislopen.
Wat ik alleen niet snap dat dit juist cool is. Neem bijvoorbeeld de NBA (basketball):
Daar spelen alle teams ruim 80(!) wedstrijden in een seizoen. En dan beginnen ook nog eens de play-offs. Degene die 10e is heeft gewoon kans om kampioen te worden! Dit is toch juist een spectakel. Als je het hele seizoen goed speelt en wedstrijden wint. Kom je in de play-offs tegen de zwakkere teams. De play-offs zijn elk jaar het hoogtepunt van het seizoen.![]()
Waarom zou dit met voetbal niet kunnen?? Iedereen loopt de play-offs af te bokken. Ik vind het juist Cool.
Komt dit omdat ik niet voor een topclub ben maar voor een ploeg uit de middenmoot (NEC)
Dit seizoen wel ja, maar bekijk het positief. AZ maakt nu wel vrijwel ieder jaar kans om de CL te halen....quote:Op donderdag 6 april 2006 12:43 schreef the_legend_killer het volgende:
Az is dalijk in ieder geval de zak. ( Als ze 2de worden )
Daarbij mag de club die het slechts presteerde als eerste een talent naar de club halen.quote:Op donderdag 6 april 2006 13:10 schreef Jajong het volgende:
En daar komt bij dat een speler in de NBA nooit 90 minuten achter elkaar speelt. En je mag doorwisselen etc etc etc.
Als je bijvoorbeeld naar Kobe Bryant in het seizoen 02-03 kijkt ( daar heeft ie de meeste minuten gemaakt ) heeft hij in totaal 3,401 minuten gespeeld. Een voetballer zou na ongeveer 37 wedstrijden van 90 minuten aan dat aantal zitten. Kromme vergelijking dus.
Iets wat ze niet zal lukken tegen Ajax of Feyenoord.quote:Op donderdag 6 april 2006 13:21 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dit seizoen wel ja, maar bekijk het positief. AZ maakt nu wel vrijwel ieder jaar kans om de CL te halen....
dat vind ik dan weer minder erg, spelers weekje vanakntie geven, traningskampje en een een oefenwedstrijd. Volgens mij zijn er wel een paar spelers toe aan rust bij PSV.quote:Op donderdag 6 april 2006 13:33 schreef the_legend_killer het volgende:
Feit dat de kampioen nu al klaar is is gewoon kut.
En dan pas over 1 maand de bekerfinale
volgens de ENV wel, het staat voor 3 jaar vastquote:Op donderdag 6 april 2006 13:40 schreef Trancelocator het volgende:
Vroeger had je dan wel eens een salonremise op de laatste speeldag, dat kan je nou eenmaal krijgen in een normale competitie. Nu heb je de problemen van mogelijke competitievervalsing in het kwadraat. Is het al zeker dat in het volgend seizoen de play-offs in deze vorm doorgaan?
Nou lekker dan...quote:Op donderdag 6 april 2006 13:45 schreef rubbereend het volgende:
[..]
volgens de ENV wel, het staat voor 3 jaar vast
Dude. Bij basketbal wordt de tijd bij elk fluitsignaal stilgezet. Dus een minuut dat een voetballer in de verdediging staat te niksen als de aanvallers over de middenlijn zijn, tellen dus minder zwaar als de volle minuut speeltijd die een basketballer speelt (verdedigend én aanvallend).quote:Op donderdag 6 april 2006 13:10 schreef Jajong het volgende:
En daar komt bij dat een speler in de NBA nooit 90 minuten achter elkaar speelt. En je mag doorwisselen etc etc etc.
Als je bijvoorbeeld naar Kobe Bryant in het seizoen 02-03 kijkt ( daar heeft ie de meeste minuten gemaakt ) heeft hij in totaal 3,401 minuten gespeeld. Een voetballer zou na ongeveer 37 wedstrijden van 90 minuten aan dat aantal zitten. Kromme vergelijking dus.
lijkt me ook het eerlijkst, wij waren tegen dus dan hebben wij 3 jaar recht op de titelquote:Op donderdag 6 april 2006 13:52 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Nou lekker dan...
Maar goed, wil je helemaal buiten de play-offs blijven, dan moet je gewoon kampioen worden. En dat doet PSV (als club die niet akkoord ging met deze shit) gewoon netjes.
Tuurlijk.quote:Op donderdag 6 april 2006 13:56 schreef rubbereend het volgende:
[..]
lijkt me ook het eerlijkst, wij waren tegen dus dan hebben wij 3 jaar recht op de titel
quote:
PSV heeft andere vormen van play offs voorgesteld, achter deze vorm staan ze niet.quote:Op donderdag 6 april 2006 15:57 schreef zatoichi het volgende:
Tja dat is makkelijk, een club die financieel sterk is zal minder baat hebben bij een dergelijk systeem. Een club uit de middemoot des te meer. PSV kan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid (heerlijk woordcombinatie toch) zeggen dat ze of eerste of tweede worden. Dus is het stemmen tegen play-offs eigenlijk gewoon een laffe keuze van PSV.
Overigens ben ik er zelf ook niet voor, maar we zullen zien hoe dit uitpakt; een kansje voor Utrecht op de CL.... (waar we direct worden weggespeeld weliswaar...)
Ohquote:Op donderdag 6 april 2006 16:09 schreef Fathom het volgende:
Het idee is compleet belachelijk maar het is nog wel heel erg spannend.
Lekker in Azië lucratieve potjes spelen om de Hi Dung Gu cup!quote:Op donderdag 6 april 2006 13:33 schreef the_legend_killer het volgende:
Feit dat de kampioen nu al klaar is is gewoon kut.
En dan pas over 1 maand de bekerfinale
Let's make things betterquote:Op donderdag 6 april 2006 19:33 schreef methodmich het volgende:
[..]
Lekker in Azië lucratieve potjes spelen om de Hi Dung Gu cup!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |