Gegroet,
Ook ik ben weer terug. Alpe d'Huez is op zich goed bevallen, maar het weer was kut. Zoiezo aan de warme kant, elke dag was ver boven nul (+5 en hoger) en alle lage gelegen piste's waren na 13:00 slushie. Zaterdag aangekomen met zon/bewolking, zondag heel de dag zon dus ik heb weer een lekkere bruine kop
![]()
di,wo & do regen onder de 2500m en daarboven (natte) sneeuw. Dus deze 3 dagen eindigden rond een uur of 13:00 in terug bij het chalet voor een lekkere bak soep. Vrijdag, de laatste dag, hadden we de moed al een beetje opgegeven en had ik de koffer al ingepakt om niet zaterdagochtend, maar vrijdagmiddag weg te gaan. Gelukkig ben ik niet gegaan, want om 9:30 stopte het met regenen en om 10:30 begon de zon weer te schijnen. Dus alle spullen weer aangetroken en lekker heel de dag eropuitgetroken.
Een echt klotedag was echt woensdag. Veel regen beneden en veel sneeuw/wind/mist boven waardoor je niet veel zag. Hierbij kwam nog eens dat mijn aso-dure goggle wel deed wat hij juist niet moest doen en dat is beslaan. Constant als ik even stil zat besloeg hij weer. Ook kreeg ik die dag een huge-ass koortslip op mijn boven EN onderlip
![]()
en presteerde mijn vriendin om op de zwarte piste onderuit te gaan en der hoofd tegen der board te koppen (of andersom)
![]()
Volgende jaar toch maar een helmpje aanschaffen. Ze heeft de laatste dagen flnke hoofdpijn tussendoor gehad.
Deze vakantie was tevens de 1e keer om goed mijn set te testen, de F2 Gothic, de Cartels en de Hail schoenen. Over het board en de bindingen niets meer dan lof, alleen voor de schoenen moet ik nog een zooltje laten maken. Ze zaten heerlijk, maar af en toe bij het stilstaan deed mijn linkervoet aan de onderkant veel pijn. Het boardje kan heerlijk hard en ook de bindingen gaan hier lekker in mee. Korte kantenwissel door alleen je benen te bewegen en niet je bovenlichaam gaan ook perfect.
We hadden een 18pers. chaletje in Oz en Oisans. Dit park met 15/16 chalets heeft een eigen kleine piste incl sleeplift, waar we aan het begin en eind van de dag gretig gebruik van maakte. Je trok je schoenen aan, spring van het balkon af, board om en naar beneden boarden. Bij de lift zat een mooie meid die je bonjour en een prettige dag wenste. Bovenaan de lift krijg je een klein pad en dan kom je bij de gondel uit welke je naar 2300m midden in het skigebied van Alpe d'Huez brengt. Aan het eind van de dag pakte je de piste naar het plaatjes en op het eind had je weer een bospaadje welke je naar de kleine piste voor de deur bracht. En hiermee kon je zo je huis weer in boarden (als de voordeur openstaat uiteraard
![]()
)
Voor de deur was een mooie gelegenheid om een schansje te maken, dus daar hebben we dan ook maar gebruik van gemaakt aan het begin van de week. De andere dagen was het te nat om een beetje leuke vaart te krijgen om te springen.
Het linker chalet met mensen op het balkon, daar zaten wij. Je kon vanaf de piste naar rechts, langs het huisje weer naar links en met een home-made schansje de piste weer opspringen.
![]()
![]()
Op 3000m was het redelijk fris ...
![]()
... en op 3300 meter was ook het uizicht subliem
![]()
Hier kom ik naar benee ...
![]()
... en hier mijn vriendin.
![]()
Nu ga ik echt naar me nest, want ik had er allang in moeten liggen. Ach, morgen lekker uitslapen en 3.3Gb aan foto's uitzoeken van 6 man
![]()
Ik hoop vandeweek nog wat filmpjes te kunnen bemachtigen. Ik heb hier ergens ook nog een gps-log in mijn gps zitten van een ochtendje. Een top van 66km/u op een slushiepiste, maar ik moet hem nog inladen. Dat doe ik morgen wel.