abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 april 2006 @ 14:16:31 #203
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_36550118
heey jongens.

Ik ben weer terug in nederland.
Mooi seizoen gehad en eigenlijk is het wel een beetje balen dat ik weer terug ben. aan de andere kant heeft het ook wel zijn voordelen
ik zal nog de nodige foto's posten als ik iets meer tijd heb
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_36550692
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 14:16 schreef Komakie het volgende:
heey jongens.

Ik ben weer terug in nederland.
Mooi seizoen gehad en eigenlijk is het wel een beetje balen dat ik weer terug ben. aan de andere kant heeft het ook wel zijn voordelen
ik zal nog de nodige foto's posten als ik iets meer tijd heb
Welkom terug Ik ga volgende week naar Ischgl
pi_36551929
Ik ga waarschijnlijk een niet zo bijster slimme vraag stellen, maargoed

Ik was dus rond aan het kijken wat de mogelijkheden zijn als je snowboard-instructeur wilt worden, en ik kwam uit bij de Snowsports Academy. Hier kan je verschillende cursussen volgen, waar best pittige prijskaartjes aanhangen. Iemand een idee of er nog andere mogelijkheden zijn? En of zo een diploma altijd verplicht is...
  zaterdag 1 april 2006 @ 16:32:41 #206
71115 Rnej
I walk the line
pi_36553486
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 15:36 schreef mad_dog123 het volgende:
Ik ga waarschijnlijk een niet zo bijster slimme vraag stellen, maargoed

Ik was dus rond aan het kijken wat de mogelijkheden zijn als je snowboard-instructeur wilt worden, en ik kwam uit bij de Snowsports Academy. Hier kan je verschillende cursussen volgen, waar best pittige prijskaartjes aanhangen. Iemand een idee of er nog andere mogelijkheden zijn? En of zo een diploma altijd verplicht is...
een diploma is in principe wel verplicht als je aan werk wil komen, maar in de praktijk valt het wel mee heb ik gehoord

en ripstar is goedkoper omdat je daarvoor niet perse je NSL diploma moet hebben, wat bij snowsports wel zo is... (NSL is om op indoorbanen les te geven..... anwarter is op indoorbanen ook geldig, bovendien krijg je dan meer betaald)

www.ripstar.com
pi_36558903
Owke! Thx voor de info! Ik had gemaild naar snowsports over eventuele verkorte trajecten, maar daar werd me verteld dat dit onmogelijk was. Maar goed dat ik zo eigenwijs ben dus
Ik maak helaas geen aanspraak op een verkorte opleinding, omdat ik geen sportopleiding doe. Vrij jammer natuurlijk, maar goed

lang leve de 1 april grappen op fok trouwens
bericht leeg, huh
pi_36560402
Gisternacht even de X games op eurosport gekeken, dames halfpipe.

Maar fuck, wat is die Kelly Clark lelijk.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_36567452
Gegroet,

Ook ik ben weer terug. Alpe d'Huez is op zich goed bevallen, maar het weer was kut. Zoiezo aan de warme kant, elke dag was ver boven nul (+5 en hoger) en alle lage gelegen piste's waren na 13:00 slushie. Zaterdag aangekomen met zon/bewolking, zondag heel de dag zon dus ik heb weer een lekkere bruine kop di,wo & do regen onder de 2500m en daarboven (natte) sneeuw. Dus deze 3 dagen eindigden rond een uur of 13:00 in terug bij het chalet voor een lekkere bak soep. Vrijdag, de laatste dag, hadden we de moed al een beetje opgegeven en had ik de koffer al ingepakt om niet zaterdagochtend, maar vrijdagmiddag weg te gaan. Gelukkig ben ik niet gegaan, want om 9:30 stopte het met regenen en om 10:30 begon de zon weer te schijnen. Dus alle spullen weer aangetroken en lekker heel de dag eropuitgetroken.

Een echt klotedag was echt woensdag. Veel regen beneden en veel sneeuw/wind/mist boven waardoor je niet veel zag. Hierbij kwam nog eens dat mijn aso-dure goggle wel deed wat hij juist niet moest doen en dat is beslaan. Constant als ik even stil zat besloeg hij weer. Ook kreeg ik die dag een huge-ass koortslip op mijn boven EN onderlip en presteerde mijn vriendin om op de zwarte piste onderuit te gaan en der hoofd tegen der board te koppen (of andersom) Volgende jaar toch maar een helmpje aanschaffen. Ze heeft de laatste dagen flnke hoofdpijn tussendoor gehad.

Deze vakantie was tevens de 1e keer om goed mijn set te testen, de F2 Gothic, de Cartels en de Hail schoenen. Over het board en de bindingen niets meer dan lof, alleen voor de schoenen moet ik nog een zooltje laten maken. Ze zaten heerlijk, maar af en toe bij het stilstaan deed mijn linkervoet aan de onderkant veel pijn. Het boardje kan heerlijk hard en ook de bindingen gaan hier lekker in mee. Korte kantenwissel door alleen je benen te bewegen en niet je bovenlichaam gaan ook perfect.

We hadden een 18pers. chaletje in Oz en Oisans. Dit park met 15/16 chalets heeft een eigen kleine piste incl sleeplift, waar we aan het begin en eind van de dag gretig gebruik van maakte. Je trok je schoenen aan, spring van het balkon af, board om en naar beneden boarden. Bij de lift zat een mooie meid die je bonjour en een prettige dag wenste. Bovenaan de lift krijg je een klein pad en dan kom je bij de gondel uit welke je naar 2300m midden in het skigebied van Alpe d'Huez brengt. Aan het eind van de dag pakte je de piste naar het plaatjes en op het eind had je weer een bospaadje welke je naar de kleine piste voor de deur bracht. En hiermee kon je zo je huis weer in boarden (als de voordeur openstaat uiteraard )

Voor de deur was een mooie gelegenheid om een schansje te maken, dus daar hebben we dan ook maar gebruik van gemaakt aan het begin van de week. De andere dagen was het te nat om een beetje leuke vaart te krijgen om te springen.

Het linker chalet met mensen op het balkon, daar zaten wij. Je kon vanaf de piste naar rechts, langs het huisje weer naar links en met een home-made schansje de piste weer opspringen.

Op 3000m was het redelijk fris ...

... en op 3300 meter was ook het uizicht subliem

Hier kom ik naar benee ...

... en hier mijn vriendin.

Nu ga ik echt naar me nest, want ik had er allang in moeten liggen. Ach, morgen lekker uitslapen en 3.3Gb aan foto's uitzoeken van 6 man Ik hoop vandeweek nog wat filmpjes te kunnen bemachtigen. Ik heb hier ergens ook nog een gps-log in mijn gps zitten van een ochtendje. Een top van 66km/u op een slushiepiste, maar ik moet hem nog inladen. Dat doe ik morgen wel.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_36567592
hey ik heb het topic weer gevonden
pi_36567908
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 11:53 schreef XL het volgende:
De ziektekostenverzekering deelt zojuist mee dat ik inderdaad een nieuwe plank mag kopen. Mijn no-claim blijft netjes overeind en voor 1 april krijg ik een vermogen van ze.

Ik heb nog wel wat ideetjes behalve die WWW...
je ziektekostenverzekering??? wat heeft die daar mee te maken.
  zondag 2 april 2006 @ 04:01:55 #212
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36569324
quote:
Op zondag 2 april 2006 01:59 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

je ziektekostenverzekering??? wat heeft die daar mee te maken.
Als je nooit iets declareert keren die mensen een vermogen uit.

TVP
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 2 april 2006 @ 12:14:55 #213
72282 360sjors
King of the Hill
pi_36572821
quote:
Op zondag 2 april 2006 01:37 schreef GenesiZ het volgende:
Mooi verhaal Genisiz. Gruwelijk veel foto's moeten jullie genomen hebben, meer dan 3 gb

In Serre is het eigenlijk maar 1 dag kut geweest en dat was gisteren. Veel regen (soms natte sneeuw) in het dal en baggerzicht bovenop. Na 2 pistes hield ik het voor gezien, na een prachtweek maakte dat niet meer zoveel uit.

Eergisteren een van de mooiste poederruns van de vakantie gemaakt, en dat terwijl het op die hoogte bijna 15 graden was. De run zelf was redelijk gevaarlijk (vrij steile zuidhelling), maar ik kneep hem vooral bij de hike er naartoe. Een stapje teveel naar rechts en er wachtte me een mooie afdaling door de rotsen. Ondanks de hoge temperaturen toch maar even helmpje opgezet Maar het was de moeite waard. De afdaling staat grotendeels op camera, tegen de tijd dat ik de video ontvang post ik wel een linkje.

La Grave heb ik niet meer aangedaan, leek me nog niet zo'n goed idee met mijn vriendin erbij, hoewel ze ondertussen wel redelijk goed diepe sneeuw aankan. Overmorgen begint in la Grave een wedstrijd die ik graag zou willen zien, genaamd "Derby de la Meije". Beschijving:
quote:
Start at ‘Dôme de la Lauze’ at 3 550 metres to reach the finish line as fast as possible on skis, snowboard, monoski, telemarks or any other controllable snow going device (like snowscooter, snowskates, sledges…).
No gates, no groomed slopes, no restrictions except for a few too dangerous lines down the wild terrain of La Grave. With about 2 150 vertical metres of vertical drop in the wilderness of the Meije mountain range, this race is truly unforgettable.
Locals hadden het er over dat bij deze wedstrijd +/- 2000 (!!!!) mensen tegelijk afdalen. Wat een chaos moet dat zijn (en ga er maar vanuit dat er dan geen centimeter onbereden poeder te vinden zal zijn ).
  zondag 2 april 2006 @ 12:21:27 #214
72282 360sjors
King of the Hill
pi_36573005
quote:
Op zondag 2 april 2006 12:14 schreef 360sjors het volgende:

Locals hadden het er over dat bij deze wedstrijd +/- 2000 (!!!!) mensen tegelijk afdalen. Wat een chaos moet dat zijn (en ga er maar vanuit dat er dan geen centimeter onbereden poeder te vinden zal zijn ).
Correctie: Niet 2000 tegelijk, maar 10 per minuut. 2000 deelnemers.
pi_36574821
Die werdt toch vroeger altijd in Alpe d'Huez gehouden? Ik heb er wel eens wat overgezien op Discovery.
quote:
Op zondag 2 april 2006 12:14 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Mooi verhaal Genisiz. Gruwelijk veel foto's moeten jullie genomen hebben, meer dan 3 gb
Ik ben ze nu aan het uitzoeken. Het zijn er 1304
  zondag 2 april 2006 @ 17:20:27 #216
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_36582085
Hier zijn wat mooie poederfotootjes...
Op de 1 of andere manier heb ik dit seizoen eigenlijk helemaal geen foto's van het springen gemaakt maar voornamelijk van het poederrijden. Ach, je moet je prioriteiten stellen he
Ben tenslotte freerider en geen freestyler
Eerste dag van het seizoen gelijk poeder

Het is gewoon vet hier:

Hier komt de poeder:

Vet he

De snowboardcrew bij elkaar. Bedankt voor een geweldig seizoen!

Dit zijn wel de mooiste. Vind ik zelf
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_36582100
Iemand nog interesse in een paar burton Elevators?
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  zondag 2 april 2006 @ 17:25:37 #218
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36582251
Wat is het toch gaaf als dat zonnetje op de onderkant van de Malolo uit de poeder steekt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_36582688
Vette foto's!
  zondag 2 april 2006 @ 18:36:57 #220
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_36584364
jeej heb gister mijn board opgehaalt!!!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  zondag 2 april 2006 @ 20:50:46 #221
72282 360sjors
King of the Hill
pi_36588636
Prachtige foto's Thomas Wie was er zo gek om ze te nemen, onder zulke heerlijke omstandigheden???
pi_36588796
quote:
Op zondag 2 april 2006 20:50 schreef 360sjors het volgende:
Prachtige foto's Thomas Wie was er zo gek om ze te nemen, onder zulke heerlijke omstandigheden???
Jij mag first track rijden, maar dan moet je ook foto's van ons maken.

Misschien is dat een manier? .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zondag 2 april 2006 @ 21:08:36 #223
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_36589275
quote:
Op zondag 2 april 2006 20:54 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Jij mag first track rijden, maar dan moet je ook foto's van ons maken.

Misschien is dat een manier? .
stay frosty
pi_36590334
Daar zou ik het wel voor doen ja. Al maakl ik sowieso altijd wel veel foto's, ben namelijk altijd wel degenen die foto's maakt tijdens het snowboarden. Heb je toch beetje een aandenken aan die geweldige runs he;)
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zondag 2 april 2006 @ 22:18:45 #225
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_36592278
quote:
Op zondag 2 april 2006 21:34 schreef Steven184 het volgende:
Daar zou ik het wel voor doen ja. Al maakl ik sowieso altijd wel veel foto's, ben namelijk altijd wel degenen die foto's maakt tijdens het snowboarden. Heb je toch beetje een aandenken aan die geweldige runs he;)
wat voor een cam heb je dan?

ik heb zelf een Kodak DX6490 alleen zie ik me niet hiermee de piste afgaan
http://images-eu.amazon.com/images/P/B0000E5SPL.03.LZZZZZZZ.jpg
stay frosty
pi_36592549
quote:
Op zondag 2 april 2006 22:18 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

maar daar kun je vast wel een mooi fotootje van je nieuwe board van maken
  zondag 2 april 2006 @ 22:29:52 #227
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_36592700
quote:
Op zondag 2 april 2006 22:26 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

maar daar kun je vast wel een mooi fotootje van je nieuwe board van maken
is een 2de handsje hoor en ik zal morgen ff pics maken
stay frosty
  maandag 3 april 2006 @ 00:10:18 #228
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_36595950
quote:
Op zondag 2 april 2006 17:20 schreef Komakie het volgende:
Hier zijn wat mooie poederfotootjes...
coole pics. In welk gebied zat je?
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_36599750
quote:
Op zondag 2 april 2006 22:18 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

Voor snowboarden heb ik de Canon A510, relatief klein en relatief gezien veel opties. Zitten wel beperkingen op, maar dat heb je gewoonweg als je foto's wilt maken tijdens het boardenb he.
  maandag 3 april 2006 @ 10:11:18 #230
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_36600670
quote:
Op maandag 3 april 2006 09:14 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Voor snowboarden heb ik de Canon A510, relatief klein en relatief gezien veel opties. Zitten wel beperkingen op, maar dat heb je gewoonweg als je foto's wilt maken tijdens het boardenb he.
ja idd... mijn vriendin heeft een kleinere samsung digicam ding. denk dat we volgend jaar die maar meenemen.
stay frosty
  maandag 3 april 2006 @ 12:59:26 #231
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_36604938
quote:
Op maandag 3 april 2006 00:10 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

coole pics. In welk gebied zat je?
Gerlos, Oostenrijk.

Bekend om zijn apres ski enzo maar stiekem een poederparadijsje. Gelukkig weten niet al te veel mensen dat zodat er veel poeder overblijft voor mij
pi_36605564
Zijn er veel mensen die in de zomer richting de sneeuw vertrekken eigenlijk? Zit er sterk aan te denken omdat dit jaar eens te proberen
  maandag 3 april 2006 @ 19:47:32 #233
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_36617934
Gisteren nacht terug gekomen van weekendje Mayrhofen. Super heet maar wel leuk. Jas helemaal open. Gehaakte muts gemaakt door moeders op en geen hete kop.
Oneill renegade broek is ideaal. Goed waterdicht en zit perfect en neit heet.
Ochtends carven en middags het park in. Echt gigantisch groot en wat sommige gasten springen is niet normaal. Zal morgen ff proberen foto's te plaatsen.

Net boardje in de wax gezet voor de zomer. Kwam een partij rotzooi uit de base. Nu weer mooi schoon.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_36618177
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:20 schreef mad_dog123 het volgende:
Zijn er veel mensen die in de zomer richting de sneeuw vertrekken eigenlijk? Zit er sterk aan te denken omdat dit jaar eens te proberen
Ik ga naar L2A
  maandag 3 april 2006 @ 21:35:47 #235
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_36622296
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:47 schreef Basje_B het volgende:
Gisteren nacht terug gekomen van weekendje Mayrhofen. Super heet maar wel leuk. Jas helemaal open. Gehaakte muts gemaakt door moeders op en geen hete kop.
Oneill renegade broek is ideaal. Goed waterdicht en zit perfect en neit heet.
Ochtends carven en middags het park in. Echt gigantisch groot en wat sommige gasten springen is niet normaal. Zal morgen ff proberen foto's te plaatsen.

Net boardje in de wax gezet voor de zomer. Kwam een partij rotzooi uit de base. Nu weer mooi schoon.
hmmm waarschijnlijk heb je dan nog wel wat bekenden van mij gezien
Zitten een paar belgische jongens daar die een aantal weken voor ons hebben les gegeven en die ken ook weer een heleboel gasten in Mayr. Ben een paar keer naar hun toe geweest. Zitten echt maffe gasten tussen.

Ik zat met hun en David Doom op het terras naast het funpark. Maar het was nogal mistig dus we hielden ermee op. Staat die gast ineens op. Zegt ie "Ik ga nog maar ff 720-no-sight oefenen"
pi_36628436
en heeft tie ook gedaan ? ?
pi_36629243
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:54 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ik ga naar L2A
Ja ik zit er dus ook sterk aan te denken... Alleen dan moet je dus wel een park liefhebber zijn, want zoveel afdalingen zijn er niet in de zomer.... Kortom ideaal om mijn parkskills van 0 iets omhoog te krijgen....
Waar kan je eigenlijk poederrijden in de zomer? antartica ofzo
pi_36631208
Australië.
  dinsdag 4 april 2006 @ 08:51:43 #239
71115 Rnej
I walk the line
pi_36631688
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 07:54 schreef GenesiZ het volgende:
Australië.
alaska toch ook?
pi_36631891
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 00:50 schreef mad_dog123 het volgende:

[..]

Ja ik zit er dus ook sterk aan te denken... Alleen dan moet je dus wel een park liefhebber zijn, want zoveel afdalingen zijn er niet in de zomer.... Kortom ideaal om mijn parkskills van 0 iets omhoog te krijgen....
Waar kan je eigenlijk poederrijden in de zomer? antartica ofzo
Vorig jaar eind juli hadden we poeder in L2A. Maar normaal heb je twee pistes en 1 park. die pistes daar hoef je niet voor te gaan maar het park is echt de moeite waard.

Maar heel eerlijk ga ik er tegenwoordig meer heen om te downhilll mountainbiken. Alle lagere liften zijn ook open en dan kun je je mountainbike achterop hangen en naar beneden knallen. Ik ga meestal 's ochtends een paar uurtjes in het park boarden en dan fietsen
  dinsdag 4 april 2006 @ 09:12:29 #241
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36631971
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 08:51 schreef Rnej het volgende:

[..]

alaska toch ook?
Ik denk dat Alaska een redelijk droog klimaat heeft en vanaf juni/juli weinig sneeuwval. Daarbij ligt Valdez niet zo noordelijk als het klinkt. Riksgransen (Zweden) ligt veel noordelijker en daar loopt het seizoen tot juni. Naast Australie natuurlijk ook andere landen op het zuidelijk halfrond, Chili en Argentinie. Nieuw Zeeland.
pi_36633052
In Riksgransen schijn je inderdaad in mei/juni/juli nog enkele heerlijke afdalingentjes te kunnen maken. Alleen er wordt wel geadviseerd om dan te gaan heliboarden omdat je anders toch wel errug weinig hoogtemeters maakt. In juni schijntr er ook altijd een wedstrijd te zijn voor pro's, maar hoe dat zit weet ik niet helemaal.
pi_36633616
groepsvakantie in de zomer dan , een maand naar de beste powder van dat moment, ik ben dr bij!
  dinsdag 4 april 2006 @ 12:40:55 #244
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_36636869
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 00:08 schreef mixed-up het volgende:
en heeft tie ook gedaan ? ?
Geen id. Ik heb em daarna niet meer gezien
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 07:54 schreef GenesiZ het volgende:
Australië.
Australie moet je heel veel mazzel hebben wil je daar poeder hebben. In Oostenrijk had ik een collega die Australier is en die zei dat het er voornamelijk regent en dat er kunstsneeuw ligt. Het schijnt wel dat de funparken in Australie een stuk beter zijn dan het gemiddelde funpark in Europa. Vergelijkbaar met Mayrhofen
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 10:38 schreef mad_dog123 het volgende:
groepsvakantie in de zomer dan , een maand naar de beste powder van dat moment, ik ben dr bij!
Ik ben voor
Als we gaan poederrijden kan ik gelijk me Malolo wat meer gebruiken dan dat ik aan het einde van dit seizoen gedaan heb
  dinsdag 4 april 2006 @ 12:47:09 #245
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36637033
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:40 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik ben voor
Als we gaan poederrijden kan ik gelijk me Malolo wat meer gebruiken dan dat ik aan het einde van dit seizoen gedaan heb
Als mijn scriptie, a.k.a. 'het verhaal zonder einde', tegen juni daadwerkelijk af is en er is daadwerkelijk animo. Dan lijkt het me cool om met goede boarders uit dit topic op zo'n avontuur te gaan.
pi_36639857
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:47 schreef XL het volgende:

[..]

Als mijn scriptie, a.k.a. 'het verhaal zonder einde', tegen juni daadwerkelijk af is en er is daadwerkelijk animo. Dan lijkt het me cool om met goede boarders uit dit topic op zo'n avontuur te gaan.
Ga dan eens doorstuderen en brei dr een einde aan
Zorg dat je dat snel doet zodat je ook nog zo een reis kan organiseren, en iedereen is blij

maar misschien moeten we serieus eens de mogelijkheden onderzoeken...kan in princiepe geen kwaad denk ik. Als het goed is ga ik de komende 3 maanden geld verdienen met stage lopen, alleen geen idee hoeveel. Even board afbetalen en dan de rest sparen voor powderrrrr
pi_36642057
is wel immens om te gaan poederrijden in de zomermaanden, maar ik vrees dat het wel ontiegelijk duur wordt en heb ook nog een paar weekjes griekenland op het programma staan.

Ach en daarnaast heb ik zo'n vermoeden dat ik te 'slecht' ben om met jullie mee te boarden. Maar het is wel een geweldig plan, alleen waar wil je heen?
pi_36642350
inderdaad, er doen zich problemen voor
waar, wanneer, met wie precies en vooral, geld

maargoed, beetje rondkijken waar het leuk zou zijn, en wat dit zou kosten kan helemaal geen kwaad. In het beste geval rolt er een daadwerkelijke powdertrip uit.
Hoe zeg je dat ook alweer, niet geschoten is altijd mis
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:22:23 #249
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_36646010
count me in
Als ik kan, ga ik mee. Geld speelt geen rol als je kunt poederrijden
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:31:29 #250
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36646299
In juni heb je poeder in Riksgransen. Een vliegticket in die tijd van het jaar, met luchthavenbelasting en retour zit rond de 400 euro (vanaf Schiphol). Je stapt dan 1 of 2 keer over en vliegt met Scandinavian Airlines. Een appartement in het enige appartementencomplex van Riksgransen zit rond de 300 euro per week per persoon. Hotel iets duurder. Over skipassen/gids heb ik zo snel nog niets gevonden.
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:51:52 #251
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36646855
Ik hoef vast niet uit te leggen dat de zon daar niet ondergaat in die tijd van het jaar. Voor de extra ervaring. Het ligt 300 km ten noorden van de poolcirkel.
pi_36646876
Goede plannen, maar wel duur... Beter pak je, je andere plank en ga je achter de boot hangen
pi_36647037
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:52 schreef Bramvanlith het volgende:
Goede plannen, maar wel duur... Beter pak je, je andere plank en ga je achter de boot hangen
Of achter een vlieger .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 4 april 2006 @ 18:00:10 #254
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36647092
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:58 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Of achter een vlieger .
Oh ja, het is weer bijna lekker weer om te gaan vliegeren met de skelter van Genesiz
pi_36647097
Een 8persoonskamer kan voor 200euro p.p.

maar dat gebied is volgens mij niet heel groot met liften. Je zult dan moeten gaan heli-skieen, wat de prijs behoorlijk omhoog gooit
  dinsdag 4 april 2006 @ 18:03:10 #256
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36647175
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:00 schreef mad_dog123 het volgende:
Een 8persoonskamer kan voor 200euro p.p.

maar dat gebied is volgens mij niet heel groot met liften. Je zult dan moeten gaan heli-skieen, wat de prijs behoorlijk omhoog gooit
32 afdalingen en offpiste met de lift beschikbaar.
Heliskien is voor een dagje (of 3) wel aardig.
pi_36647829
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:03 schreef XL het volgende:

[..]

32 afdalingen en offpiste met de lift beschikbaar.
Heliskien is voor een dagje (of 3) wel aardig.
hoe erg zou offpiste offpiste blijven op het moment dat er geen sneeuw bij valt en iedereen daar week na week offpiste rijdt....

Mocht dat meevallen ga ik toch wel ernstig overwegen om zoiets op poten te zetten
pi_36648170
Lijkt me vet man zo'n poeder vacantie .
beter dan met 20.000 andere nederlanders opgepropt op een strand liggen bakken in de zon.
  dinsdag 4 april 2006 @ 19:17:58 #259
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36649468
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:29 schreef mad_dog123 het volgende:

[..]

hoe erg zou offpiste offpiste blijven op het moment dat er geen sneeuw bij valt en iedereen daar week na week offpiste rijdt....

Mocht dat meevallen ga ik toch wel ernstig overwegen om zoiets op poten te zetten
mwoah, met poeder moet je altijd geluk hebben. Offpiste kan ook gewoon hard zijn.
Mijn standaard sneeuwconditities site heeft geen recente meldingen van Riksgransen. 30 km verderop ligt 30 tot 60 cm sneeuw (3 weken geleden gevallen). Geen vetpot dus. Mei en Juni zijn ook geen maanden met veel neerslag, misschien daar wel iets meer. Goede info heb ik er nog niet over gevonden. Wel wat reviews van het gebied, niet over de sneeuwkwaliteit. Echt op zoek ben ik ook nog niet geweest. Riksgransen stond met coverstory in 9 grote Amerikaanse boardtijdschrifen dit jaar, dat las ik wel ergens tussen de regels door.
pi_36651201
heeft er niet iemand een rijk pappie die een klein skigebied in de buurt van riksgransen wil kopen Koop er twee snowcats bij en gaan

Wat is dromen toch leuk af en toe
  dinsdag 4 april 2006 @ 20:09:34 #261
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_36651254
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 20:08 schreef Steven184 het volgende:
heeft er niet iemand een rijk pappie die een klein skigebied in de buurt van riksgransen wil kopen Koop er twee snowcats bij en gaan

Wat is dromen toch leuk af en toe
ff geduld en ik win zoals jullie weten de 15 miljoen in de staatsloterij.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  dinsdag 4 april 2006 @ 20:24:12 #262
72282 360sjors
King of the Hill
pi_36651836
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:17 schreef XL het volgende:

[..]

30 tot 60 cm sneeuw (3 weken geleden gevallen). Geen vetpot dus.
Understatement van het jaar

Zeker als je bedenkt dat de gebieden de neiging hebben om met name de hoeveelheid sneeuw in het dal ernstig te overdrijven...
  dinsdag 4 april 2006 @ 20:28:38 #263
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_36652015
Ik denk dat 15milj niet genoeg is voor een piste
pi_36652666
australie
new zeeland
argentinie
chili

http://www.ifyouski.com/resorts/summerski/

hier schijnt het ook te kunnen...maargoed...ik zal alles eens op een rijtje proberen te zetten
pi_36652688
In Zweden en Noorwegen zijn er meerdere verhalen bekend van Nederlanders die een klein skigebied hebben gekocht met redelijke off-piste mogelijkheden. Regelmatig ligt er een mooi park en doen ze veel andere activiteiten omdat de bergen natuurlijk je niet van het zijn. Maar je maakt mij niet wijs dat al die mensen 15mln op zak hadden.

Die gozer van Downtown heeft 2/3 jaar terug volgens mij een gebied in zweden gekocht. Zag er toen wel grappig uit.
  dinsdag 4 april 2006 @ 20:59:34 #266
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_36653234
Moet nog wel wat geld hebben om er heen te gaan en nieuwe gear to kopen natuurlijk.
gaeld maakt geld dus anders moeten we ff jaartje wachten

waar kan ik goed foto's uploaden?
ja weer die vraag
pi_36653497
totdat iemand aangeeft dat hij of zij een gebied gaat kopen, zoek ik even verder

Chili - Portillo
http://www.skiportillo.com/
vliegticket 1000euro, voor de rest een topgebied volgens mij
pi_36655248
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 20:59 schreef Basje_B het volgende:
Moet nog wel wat geld hebben om er heen te gaan en nieuwe gear to kopen natuurlijk.
gaeld maakt geld dus anders moeten we ff jaartje wachten

waar kan ik goed foto's uploaden?
ja weer die vraag
www.photobucket.com again.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_36655650
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:00 schreef XL het volgende:

[..]

Oh ja, het is weer bijna lekker weer om te gaan vliegeren met de skelter van Genesiz
Mhaw, skeltertje van 1300 eur

Volgend weekend met pasen weer knallen en dat weekend erna weer NK rijden. Kebt er zin in, nu nog hopen op een zonnetje en 4-5bft uit zee
  dinsdag 4 april 2006 @ 22:31:54 #270
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36656931
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 22:01 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Mhaw, skeltertje van 1300 eur
Ik heb een nog duurdere skelter
pi_36657509
Maar daarmee kun je niet je en je vlieger vasthouden in de lucht en over het strand/duinen scheuren
  dinsdag 4 april 2006 @ 22:51:21 #272
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36657551
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 22:50 schreef GenesiZ het volgende:
Maar daarmee kun je niet je en je vlieger vasthouden in de lucht en over het strand/duinen scheuren
daar twijfel ik nog even over. Ik heb een dakraam!
  dinsdag 4 april 2006 @ 23:03:09 #273
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_36657991
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:06 schreef mad_dog123 het volgende:
totdat iemand aangeeft dat hij of zij een gebied gaat kopen, zoek ik even verder

Chili - Portillo
http://www.skiportillo.com/
vliegticket 1000euro, voor de rest een topgebied volgens mij
Ziet er vet uit ja. Maar denk ik iets boven het budget van 90% van de bezoekers van dit topic
pi_36659210
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 22:51 schreef XL het volgende:

[..]

daar twijfel ik nog even over. Ik heb een dakraam!
Ik niet, ik heb een dakkapel (maar das weer in mijn huis )
  dinsdag 4 april 2006 @ 23:33:33 #275
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_36659257
Btw, is er iemand die een setje Ride Flight MIG bindingen wil kopen in goede staat?
Er is alleen wat lak van het metaal af op sommige plekken maar verder prima in orde.
2 jaar oud, met 2 buckels van dit seizoen
Maatje L
100 euro

Of een setje P1 Carbon in maatje M
Hetzelfde setje als aan het begin van het seizoen en het hele seizoen niet gebruikt. Dus een binding van vorig seizoen met de hi-backs en buckels van dit seizoen.
125 euro
pi_36661163
Ik ga mee poeder boarden. snowboarden is vet cool, het liefst ga ik buiten de piste!
  woensdag 5 april 2006 @ 00:48:27 #277
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_36661442
quote:
Op woensdag 5 april 2006 00:34 schreef Kentaro het volgende:
Ik ga mee poeder boarden. snowboarden is vet cool, het liefst ga ik buiten de piste!
[afbeelding]
wow, a suicide boarder. Better watch out!
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  woensdag 5 april 2006 @ 09:37:15 #278
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36664900
quote:
[afbeelding]
pi_36665140

( Die bindings vind ik ook altijd zo fantastisch )
  woensdag 5 april 2006 @ 09:52:00 #280
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36665209
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:49 schreef mad_dog123 het volgende:

( Die bindings vind ik ook altijd zo fantastisch )
Ik ga toch met name voor de broek an sich, de broek in de boots. De overhemd tot boven dicht en dat ranzige snorretje. En z'n scheiding, z'n fototas ook natuurlijk.
  woensdag 5 april 2006 @ 10:52:10 #281
71115 Rnej
I walk the line
pi_36666540
quote:
[afbeelding]
heerlijk, die gasten heb ik ook wel ns in een les gehad..... OF ze zijn vet goed of ze hebben echt anti-talent
pi_36671579
Het is niet leuk als ze vet goed zijn, dus doe dan maar anti-talent
  woensdag 5 april 2006 @ 14:00:38 #283
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_36672439
quote:
[afbeelding]
Dude, hij is vet
  woensdag 5 april 2006 @ 14:15:11 #284
83592 djv
for me and me mom
pi_36672998
die kerel moet gewoon naar een vergadering toe en ipv de benz board hij er naar toe, dus hij heeft wel stijl... alleen is het ver te zoeken
  woensdag 5 april 2006 @ 14:34:44 #285
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36673724
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:15 schreef djv het volgende:
die kerel moet gewoon naar een vergadering toe en ipv de benz board hij er naar toe, dus hij heeft wel stijl... alleen is het ver te zoeken
1. een benz heeft geen stijl.
2. met zo'n board/bindingen\schoenen heb je nooit stijl, ook niet op vergaderingen.
  woensdag 5 april 2006 @ 15:05:07 #286
83592 djv
for me and me mom
pi_36675013
nee idd een ford ka is gewoon veel beter
maar die bindingen/schoenen zijn idd not done haha, wat een kerel eigenlijk haha
  woensdag 5 april 2006 @ 17:14:15 #287
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_36680392
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:34 schreef XL het volgende:

[..]

1. een benz heeft geen stijl.
2. met zo'n board/bindingen\schoenen heb je nooit stijl, ook niet op vergaderingen.
1. een benz is wel stijl. Iig meer dan een BMW (wat ik gewoon een pooierbak vind )
2. je hebt helemaal gelijk
  woensdag 5 april 2006 @ 17:44:06 #288
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36681508
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:14 schreef Komakie het volgende:

[..]

1. een benz is wel stijl. Iig meer dan een BMW (wat ik gewoon een pooierbak vind )
2. je hebt helemaal gelijk
BMW heeft inderdaad ook geen stijl.
pi_36682207
Suzuki Swift met 107pk, die heeft stijl
pi_36682878
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:09 schreef Steven184 het volgende:
Suzuki Swift met 107pk, die heeft stijl
Alfa Romeo's zijn pas stijl
En dan met name de Brera.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_36683053
mijn lieve trouwe panda heeft nog meer stijl dan die vent !
pi_36683057
Ik voel een post van Thermo aankomen
  woensdag 5 april 2006 @ 18:44:48 #293
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36683128
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:35 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Alfa Romeo's zijn pas stijl
En dan met name de Brera.
Feitelijk is het inderdaad dat een auto pas stijl heeft als hij elke 10.000 km een keer kapot gaat. Met uitzondering van Volvo, die hebben ondanks dat ze nooit stuk gaan stijl.
  woensdag 5 april 2006 @ 19:42:54 #294
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36685051
Volgens mij had ik de link al eens eerder gepost, maar dit topic is toch vrij aardig:

De Gletsjer!
pi_36685834
quote:
Op woensdag 5 april 2006 19:42 schreef XL het volgende:
Volgens mij had ik de link al eens eerder gepost, maar dit topic is toch vrij aardig:

De Gletsjer!
  woensdag 5 april 2006 @ 20:10:07 #296
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36686121
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:03 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ik zie dat je 's avonds na een lange dag en mogelijk wat wijntjes de knoopjes bovenin wel wat losser doet.

Leuke keuken ook!
pi_36686397
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:10 schreef XL het volgende:

[..]

Ik zie dat je 's avonds na een lange dag en mogelijk wat wijntjes de knoopjes bovenin wel wat losser doet.

[afbeelding]

Leuke keuken ook!
Wat wil je ook, met zo'n hoogteverschil?
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_36686727
Heeft iemand hier nog een zwaar interessant (engelstalig) artikel over snowboarden liggen? Morgen mondeling en moeten een artikel meenemen, en taste doet helaas alleen nederlands dus lastig.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  woensdag 5 april 2006 @ 20:29:45 #299
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36686872
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:26 schreef -Mzraki- het volgende:
Heeft iemand hier nog een zwaar interessant (engelstalig) artikel over snowboarden liggen? Morgen mondeling en moeten een artikel meenemen, en taste doet helaas alleen nederlands dus lastig.
Trek een lawine-artikel uit Wikipedia.
pi_36687004
Nou XL om je de waarheid te vertellen, heb ik altijd het bovenste knoopje los. Maar om de kou buiten de deur te houden heb ik met snowboarden alle knoopjes dicht.

Kijk maar, hier ben ik met mijn ouders en mijn broer.
pi_36688599
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:41 schreef Kentaro het volgende:
Ik voel een post van Thermo aankomen
He wat, ging het over Alfa?

Brera 10k meer en dan nog trager dan mijn bak ook

Ik wil em ik wil em!
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')