Wat mij altijd opvalt is dat vooral bedrijfskundige opleidingen zelf niet eens in staat zijn om het efficient te regelen terwijl de mensen die de opleidingen volgen wel geacht worden effecientie verbetering door te kunnen voeren na het behalen van hun diploma.quote:Op woensdag 22 maart 2006 13:14 schreef -Wonderchild- het volgende:
Mijn studie kan niet duur zijn, ik heb 6uur college per week (hoorcollege's), daar komt ongeveer de helft opdagen en 4 keer per jaar een tentamenweek. De hele rompslomp eromheen kost het echte geld. Hier gewoon de bezem eens goed doorheen halen en alles kan een stuk efficienter. Ik studeer dan ook bedrijfskunde variant. Ik kan begrijpen dat natuurkunde/geneeskunde een stuk duurder is.
Laten we zeggen dat je 10 uur salariskosten van de docent kwijt bent (6uur + lesvoorbereiding)quote:Op woensdag 22 maart 2006 13:14 schreef -Wonderchild- het volgende:
Mijn studie kan niet duur zijn, ik heb 6uur college per week (hoorcollege's), daar komt ongeveer de helft opdagen en 4 keer per jaar een tentamenweek. De hele rompslomp eromheen kost het echte geld. Hier gewoon de bezem eens goed doorheen halen en alles kan een stuk efficienter. Ik studeer dan ook bedrijfskunde variant. Ik kan begrijpen dat natuurkunde/geneeskunde een stuk duurder is.
Interessante bron.quote:Op woensdag 22 maart 2006 13:45 schreef DiRadical het volgende:
Uit PDF Bron van de CBS site
[afbeelding]
In het zelfde document staat dat de personele lasten het grootste deel van het budget verbruiken.
Dus een studie met een weinig studenten en veel personeel (hoogleraren en ondersteuning) zal meer geld kosten.
Economie en Rechten zullen waarschijnlijk behoorlijk goedkoop zijn.
Natuurlijk zullen studie als Natuurkunde, Scheikunde en Medicijnen een stuk duurder zijn.
Meestal zijn er niet zoveel studenten en er ook nog eens veel 'hardware' aan labratioria nodig om de studie te volgen.
Maar hoeveel exact weet ik niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |