Goed even een mini-mini impressie van m'n korte tijd in de wondere wereld van Oblivion
Eerst even m'n systeem: AMD64 3500, 1gig DDR3200, 7800GT. Hiermee kan ik op 1280/960 spelen met alles voluit of aan en 2x AA en 8 AF, geen HDR.
Hiermee ziet alles er natuurlijk erg mooi uit, maar zijn er wel wat slordigheden te vinden, zoals sommige oppervlakten waar het behoorlijk pixels tellen is. Ook vindd ik zelf het ontbreken van schaduws op objecten best wel een gemis. Nu lijkt het soms net of er een stoel ofzo niet thuis hoort in de omgeving. Maar op dit miergeneuk na ziet alles er zeer "slick"uit, met voor mij als hoogtepunt de schaduws op gezichten die komen door door de neus
Voor de sfeer helpen graphics natuurlijk heel erg mee en die is dan ook zeer goed. Dat komt vooral door het geluid. De muziek, de geluidseffecten zijn echt perfect
Physics zijn ook echt geweldig. Zo sneak-killde ik een orc ofzo met een bow in een dungeon, waardoor die van een een afgrondje af viel recht tegen het mechanisme wat een val in werking zette
![]()
Chaos en crisis in de zaal dus bij z'n "homies" waardoor er van de vier nog maar één in leven bleef.
Zwaard gevechten schopt ook kont met blocken, en je hebt echt het gevoel dat
jij schade toebrengt. Dus niet meer dat neppe gedoe als in Morrowind.
Echt veel quests heb ik nog niet gedaan, zeg maar nul
![]()
Veel te druk met verkennen door de bossen heen
Je inventory menu is niet echt geweldig overzichtelijk, maar dat zal waarschijnlijk ook flink wennen zijn na talloze uren Morrowind. Het quest log is iig wel beter als het lompe journal van Morrowind, maar om nou te zeggen toppie, nee het kan nog stukken beter.
Oja één ding waar ik persoonlijk wel heel blij mee was: je kan rennen zonder dat je fatigue leeg loopt
![]()
Niet echt "realistisch" natuurlijk, maar dus geen wandeltochten meer met het tempo van een achteruitrijdende tractor.
Nou lieve mede Fokkers dat was dus mijn eerste impressie na 2/3 uur Oblivion te hebben gespeeld.
Schaam je niet om een vraag te stellen, als je iets wilt weten wat ik kan weten na deze korte sessie
Als het lang duurt voor ik antwoord geef, zou dat wel eens kunnen komen om dat ik in de nacht op jacht ben naar hertjes
Mmm zie nu dat deze mini-mini impressie helemaal niet zo "mini-mini" meer is
Voor de mensen die gaan huilen met" W@rezzz aAp!!!!1!!!1!!!1111!!",ik heb de CE al maanden in preorder staan, maar als Europa (weer eens) later is, vindt ik deze manier van spelen helemaal niks ergs aan als je hem toch koopt
LastFM03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor