Kutkickquote:
Dat dus, ik lees vanaf pagina 1 de verhalen door, zie ik ineens mijn eigen naam staan, .. 2006 .. kutver een kickquote:Op dinsdag 16 september 2008 19:30 schreef sylvesterrr het volgende:
De verhalen kwamen me al zó bekend voor...
Ik probeerde dat vroeger 'slim' aan te pakken, ik was bang dat ze m'n folders zouden vinden, dus op het moment dat ik die folders kreeg rende ik naar boven en flikkerde het door de papier versnipperaarquote:Op dinsdag 16 september 2008 22:03 schreef Ridocar het volgende:
Samen met een maat van mij foldertjes lopen.
De eerste weken ben je nog enthausiast, daarna daat het ongelooflijk hard bergafwaarts.
Het ging goed tot mensen in het bos stapels (bergen) reclamefolders vonden. Gebundeld en wel.
Toen was onze folder-carriëre vrij snel afgelopen.
Dat lijkt wel heel veel op een verhaal van een collega van mij die wat naar een leverancier moest mailen. En die leverancier had zo'n bgeetje alles fout gedaan wat er fout kon gaan.quote:Op woensdag 17 september 2008 10:01 schreef Kreator het volgende:
Crosspost:
10 jaar geleden werkte ik bij een accountantskantoor waar ook mijn vriendin werkte. (andere vestiging). Mijn baas daar was zo'n 55 jarige kansloze boekhouder die IT'er was geworden omdat hij 'thuis ook wel eens wat met pc's deed'. Daar irriteerde ik me dus dagelijks aan en op een gegeven moment was ik zo gefrustreerd over een akkefietje dat ik mijn vriendin een berichtje wilde sturen over het interne berichtensysteem. Dus ik vertel een heel verhaal met woorden als sukkel dit en loser dat.
Ik druk op send, en hoor 3 meter verderop in hetzelfde kantoor op dat moment een ontvangstgeluidje. Had ik het in mijn woede per ongeluk naar hem gestuurd. Kon wel door de grond zakken op dat moment. Het bleef 5 minuten stil tijdens het lezen en daarna ging het los. . Uiteindelijk wel weer goed gekomen.
Haha, het gevoel alleen al dat van je meester maakt als je weet dat het bericht onderweg en je er helemaal niks meer aan kan doen om het tegen te houden.quote:Op woensdag 17 september 2008 11:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat lijkt wel heel veel op een verhaal van een collega van mij die wat naar een leverancier moest mailen. En die leverancier had zo'n bgeetje alles fout gedaan wat er fout kon gaan.
Collega van mij had een keurig mailtje gemaakt:
Dear <naam>
Regarding the last shipment I have some remarks about the quality of the goods
etc etc.
En helemaal op het laatst had hij al zuchtend "fucking asshole" toegevoegd na "Dear <naam>". Met uiteraard de bedoeling dat weg te halen voordat hij het zou verzenden.... Dat laatste vergat hij even
Chinezen zijn daar erg gevoelig voor kan ik je vertellen
Bij een interne outlook server heb je nog een waterig klein kansje met de 'recall' functie. (als de ontvanger het al niet gelezen heeft...) Bij externe mail is het idd hopeloos.quote:Op woensdag 17 september 2008 11:30 schreef the_undertaker het volgende:
[..]
Haha, het gevoel alleen al dat van je meester maakt als je weet dat het bericht onderweg en je er helemaal niks meer aan kan doen om het tegen te houden.
Tja en dat vind ik dus gezeik. Of je nou vakken staat te vullen of buiten met een emmertje een beetje staat te flodderen.quote:Op woensdag 17 september 2008 11:55 schreef pulletje het volgende:
Oud collega (16 jaar) vroeger in de supermarkt waar ik werkte..
Er was niets te doen in de winkel, dus hij moest maar de mercedes van de baas gaan wassen.
Hij: Ja, maar ik ben aangenomen als vakkenvuller, niet als poetser..
Baas: Ja weet ik, maar er is helemaal niets te doen en je wilt toch geld verdienen?
Hij: Ja dat wel, maar vind het toch niet kloppen. Heb ook nog nooit een auto gewassen.
Baas: Zo moeilijk is dat niet. Maak maar gewoon een sopje met iets uit het schap en pak maar een spons uit de winkel.
Uiteindelijk had ie dus de mercedes van de baas gewassen met Vim en schuursponsjes..
Daaaaag
ja vind ik ook wel hoor.. Is maar net of je die dag een bui hebt om dwars te gaan liggen.. Ik zou het toen wel lachen vinden.. Ff de winkel uit en in de zon een autootje wassen..quote:Op woensdag 17 september 2008 12:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja en dat vind ik dus gezeik. Of je nou vakken staat te vullen of buiten met een emmertje een beetje staat te flodderen.
Grapjas? Dat is gewoon een held.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:12 schreef cinnamongirl het volgende:
-Een andere grapjas heeft eens een bulkmailing aan klanten opgeleukt met de aanhef: 'Geachte teringlijer'. Dat viel ook niet goed.
Idd. Ik heb als ICT'er ook wel eens mijn directeur gechauffeurd toen de zijne ziek was. Heerlijk toch, paar uurtjes in een dure mercedes rijden, doorbetaald. Keer wat anders.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja en dat vind ik dus gezeik. Of je nou vakken staat te vullen of buiten met een emmertje een beetje staat te flodderen.
Jij hebt in je hoofd natuurlijk dat het zomer was...quote:Op woensdag 17 september 2008 12:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zou je die auto ook wassen voor hem als 'ie je dat vroeg?quote:Op woensdag 17 september 2008 12:46 schreef Kreator het volgende:
[..]
Idd. Ik heb als ICT'er ook wel eens mijn directeur gechauffeurd toen de zijne ziek was. Heerlijk toch, paar uurtjes in een dure mercedes rijden, doorbetaald. Keer wat anders.
Als ik (ongeschoold) vakkenvuller zou zijn, zou ik het een aangename afwisseling vinden. Als HBO ICT'er zie ik het wel lichtelijk als onder mijn stand. Zou er ieg geen halszaak van maken.quote:Op woensdag 17 september 2008 14:02 schreef Erik het volgende:
Zou je die auto ook wassen voor hem als 'ie je dat vroeg?
Los van het feit dat je geen vakkenvuller bent.
Neuh.quote:Op woensdag 17 september 2008 13:22 schreef Droopie het volgende:
[..]
Jij hebt in je hoofd natuurlijk dat het zomer was...
Ik kan me ook voorstellen dat je in de winter er anders over denkt.
werk is werk hoor... soms moet je gewoon niet zo zeiken en gewoon doen..quote:Op woensdag 17 september 2008 13:22 schreef Droopie het volgende:
[..]
Jij hebt in je hoofd natuurlijk dat het zomer was...
Ik kan me ook voorstellen dat je in de winter er anders over denkt.
Precies!quote:Op woensdag 17 september 2008 14:44 schreef avotar het volgende:
[..]
werk is werk hoor... soms moet je gewoon niet zo zeiken en gewoon doen..
Ja, ik heb de auto ook niet gezien daarna en heb het ook met een korreltje (!) zout genomen, maar wel een mooi verhaal en het blijft zo dat hij die dag wel ontslagen was... Dus heeft wel iets gedaan wat niet goed was..quote:Op woensdag 17 september 2008 14:45 schreef Kreator het volgende:
Ik geloof er ook geen reet van dat de vakkenvuller dat gedaan heeft (met schuurspons en jif). Hij zal het als grapje en wraak gezegd hebben, maar het doen...nah, kansloos. Komt je duur te staan zo'n grap en dan heb ik het over meer dan ontslag.
Wel als je Bloodhoundfromhell (BHFH) heet. Die bemande de radarinstallatie voor z'n baas, verzorgde het paard, metselde muren en reed op de bezemwagen - en dat allemaal onbetaald, en buiten werktijd :-)quote:Op woensdag 17 september 2008 15:58 schreef BellieB het volgende:
Het lijkt me (tenminste ik hoop) dat deze discussie niet zo snel zal plaatsvinden bij full-time "volwassen" banen.
Mijn geheugen werkt te goed de laatste tijdquote:Op woensdag 17 september 2008 11:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat lijkt wel heel veel op een verhaal van een collega van mij die wat naar een leverancier moest mailen. En die leverancier had zo'n bgeetje alles fout gedaan wat er fout kon gaan.
Collega van mij had een keurig mailtje gemaakt:
Dear <naam>
Regarding the last shipment I have some remarks about the quality of the goods
etc etc.
En helemaal op het laatst had hij al zuchtend "fucking asshole" toegevoegd na "Dear <naam>". Met uiteraard de bedoeling dat weg te halen voordat hij het zou verzenden.... Dat laatste vergat hij even
Chinezen zijn daar erg gevoelig voor kan ik je vertellen
ik had m inderdaad ook al gezien ja..quote:Op donderdag 18 september 2008 07:08 schreef Blind_Guardian het volgende:
[..]
Mijn geheugen werkt te goed de laatste tijd: dubbelpost
quote:Op woensdag 17 september 2008 13:56 schreef Trannellius het volgende:
- tijdens het snijden van vleeswaren tegen een collega zeggen "hey, ik wist niet dat we hier muizen hebben?" terwijl er 20+ klanten in die winkel staan
Er zijn een aantal voorwaarden voor ontslag op staande voet en daarbij: als je geen vast contract hebt of (beter nog) via het uitzendbureau werkt is het allemaal nog makkelijker!quote:Op donderdag 18 september 2008 12:25 schreef releaze het volgende:
ik vraag me trouwens af hoeveel van die ontslagen rechtsgeldig zijn. ik hoor ook weleens van die verhalen dat mensen dezelfde dag nog op straat gezet zijn dat ik bij mezelf denk, die werkgever had dat rechtmatig nooit mogen doen. Maw, er valt nog een slaatje uit te slaan.Maar goed, dat is voor na proeftijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |