Het is niet eens waar! Pekel heeft de boel zitten manipuleren in een doorzichtige poging zich vrij te spreken. Kijk maar naar dit artikel, waarin Paulus Bonkerhout een interview heeft met Bos81.
quote:
TRAINER AC FOK! UNITED SPREEKT ZICH UIT OVER DE PROBLEMEN
Paulus Bonkerhout
Onder het voortbestaan van AC FOK! United, de roemruchte club uit Nederland, ligt een grote bom. Dit blijkt na een onderzoek naar de financiele status van de club. ACFU staat aan de rand van de afgrond en kan bijna niet meer gered worden.
Trainer Bos81 sprak gisteren met betraande ogen over dit drama: "Ja, het is allemaal waar. We zitten aan de grond. We hebben een achterstand van 13 maanden bij het CFK, terwijl sommige spelers nog 3 maanden loon moeten krijgen. We zullen puntenaftrek krijgen van de KNVB, dat is wel duidelijk. Ook moeten er diverse spelers vertrekken."
In dit kader kwam het vertrek van grootverdiener methodmich naar FC Floresta 81 de trainer niet eens slecht uit. "Nee. Het was natuurlijk een kulreden, maar uiteindelijk zijn er alleen maar winnaars. Onze voormalige aanvoerder was een sieraad voor de club en de voetbalsport, maar ook een beetje een gedateerde voetballer. Ik moest altijd twee man opstellen die zijn man moesten overnemen. Hij was goed, maar lui. En dit seizoen miste ik wat enthousiasme. Je kon duidelijk merken dat hij het hier wel een beetje had gezien. Dat begon al in de voorbereiding. Voor de oefenpotjes met amateurs, toch een vorm van klantenbinding, kon hij zich niet opladen. En ook tegen de kleintjes in de competitie was dat minder het geval. In de topduels stond hij er, dan genoot hij volop van de aandacht van de pers en de televisie. Natuurlijk kent hij ook veel mensen bij de pers en dat was soms handig, maar soms ook lastig. Die schreven niet altijd dat hij niet goed speelde tegen kleine clubs bijvoorbeeld. Nu heeft de club een grote salarispost minder, methodmich heeft een nieuwe uitdaging en ik kan zien wie zich nu gaan opwerpen als nieuwe leiders in de selectie."
Op het drie minuten op Teletekst verschenen bericht dat de voormalige captain zou zijn opgepakt, reageert Bos81 ook. "Dat was een jammerlijk mislukt media-offensief van Pekel, die zich schaamt voor zijn contacten met Ye. Maar ik heb Pekel ook gezegd zulke dingen niet te doen. Het is niet nodig. Hij is op die boot geweest, hij heeft tips gegeven, maar dat is niet strafbaar. Hij heeft namelijk nooit geld van Ye aangenomen, alleen maar op diens kosten zitten eten." Pekel heeft inmiddels zijn excuses gemaakt per SMS aan methodmich voor deze schadelijke grap.
Voorts onthulde Bos81 met trillende stem de namen van de spelers die bij een dreigend faillissement zouden moeten vertrekken. "Dylan Dog naar Bati Stuta, SCH naar Friese Knapen, tong80 naar Zeeuwse Bluf, Vaduz naar FC Licht en Stein, Eilanden naar FC Floresta 81 bij methodmich in de ploeg, VoreG naar Bambalona Pamplona en dan eventueel nog Da_Sandman naar FC Stahlstadt. Dit houdt in dat ik de jonkies volgend seizoen moet opstellen. Die ken ik natuurlijk wel goed. Maar we hopen allemaal nog op een overname door een rijke geldschieter. En nee, dat zal Zheyun Ye niet zijn."