Vanmiddag op een Universiteit geweest vanwege een lezing en in de aula even een korte woordenwisseling gehad met 2 arrogante docenten die meenden bijdehand te moeten zijn.
Het ging om niks eigenlijk,maar we hoeven ons natuurlijk niet alles te laten zeggen.
Ik nam plaats in de aula om even wat te eten en vond daarbij op de tafel waar ik ging zitten
2 achtergelaten dienbladen met lege borden. Normaal moet iedereen zijn dienblad wegbregen
want serveerders lopen daar niet rond om je achtergelaten rommel op te ruimen.
Ik had geen last van de dienbladen en nam gewoon plaats aan de tafel.
Komen er 2 docenten heel druk pratend aanlopen en verplaatsen die dienbladen naar een tafel ernaast om plaats te kunnen nemen aan de tafel waar ik ook zat. Vervolgens maakten ze een
opmerking over het feit dat ik op mijn laptop zat te werken in de trand van: " Nou seg kerl.. tegenwoordig laten de mensen om interessant te doen hun laptop zien ".Verder vervolgden ze hun gesprek over cijfers en scripties van studenten. Ik beet ze het volgende nog even toe toen ik opstond.
" Mannen, ik had altijd gedacht dat de babyboomers van de 60'er jaren zoveel fatsoensnormen hadden inzake het oplossen van problemen zoals vuile dienbladen even wegzetten ipv alleen maar te verplaatsen. Is dat een voorbeeld van leidinggeven? Enne..mag ik ook aannemen dat U zelf beiden digi-beten bent gezien uw eerdere opmerking over het feit dat mensen die op een laptop werken dit alleen maar uit het oogpunt van dikdoenerij doen? Mischien moet U beiden eens het verzorgde theoretische vicieuze hamsterwereldje dat zich Universiteit noemt achterlaten en een echte baan in het bedrijfsleven proberen te zoeken om te weten hoe de Maatschappij tegenwoordig in elkaar zit t.a.v flexibiliteit en kostenbesparend werken "
[ Bericht 0% gewijzigd door editor2 op 21-03-2006 21:46:25 ]