abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 april 2006 @ 13:20:08 #251
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_36574736
Ik denk dat het puurweg een kwestie van smaak is, maar ik zou het verder ook niet kunnen zeggen aangezien ik geen Goth ben.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_36576752
quote:
Op zondag 2 april 2006 13:03 schreef Zuen het volgende:
Ik snap ook niet echt waarom mensen Gothic worden? Wat is er zo aantrekkelijk aan om zo donker mogelijk gekleed te gaan? Misschien kan iemand hier uitleggen waaróm mensen gothics worden want ik zie weinig voordelen in die subcultuur . Maarja ik vind wel dat iedereen er uit mag zien zoalsa ze willen, maar ik snap niet dat je er zo uit wilt zien.
Smaken verschillen, is dat nou zo moeilijk te begrijpen?
Niet iedereen is gelijk, so what?
  zondag 2 april 2006 @ 14:41:04 #253
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_36577485
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:39 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

De gothic is qua omgang veel aardiger dan zo'n 13 jarige rapper die denkt dat hij wat is en valt de mensen lastig.
Kijk, dat kan ik beamen
Daarbij heb ik het niet echt op gothics, de echt wit/zwart gekleeden vind ik ook gedrochten (14.gif).
Maar ik erger me meer aan van die óf nederlanders, óf allochtonen/kleurlingen (wat jij wil)... die zich heel wat voelen met 50 cent en maluku dit en g-unit dat. dát is écht iets wat ik totáal niet kan uitstaan, daarbij zijn hun idd een stuk minder aardig dan gothics.
Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
  zondag 2 april 2006 @ 14:44:11 #254
141200 Elgerz
Ireland
pi_36577594
Mja, 90% van de Nederlanders is te redneck om fatsoenlijk met dit soort verschillen in smaak en cultuur om te gaan. Maar is wat gothics doen dan niet juist provoceren van die rednecks?
Make your presence felt
  zondag 2 april 2006 @ 17:27:16 #255
145695 Zuen
E-Thug
pi_36582297
quote:
Op zondag 2 april 2006 14:23 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Smaken verschillen, is dat nou zo moeilijk te begrijpen?
Niet iedereen is gelijk, so what?
Ik heb er ook geen problemen mee hoor, totaal niet. Ik vraag alleen waaróm.. dat is toch niet zo gek.
zakelijk
pi_36592067
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 16:29 schreef Elgerz het volgende:
Mijn punt is meer dat je het diep in je hart helemaal niet mooi vindt. Het enige wat je eraan aantrekt is dat het shockeert en dat je je afscheidt van de samenleving. Ik kan je simpelweg niet serieus nemen als je écht uit modetechnische overwegingen in een vampiersgewaad gaat rondlopen.
Tuurlijk, het is lang niet allemaal mooi, maar veel "gothic" kleding accentueert vaak wel het figuur mooi en is erg vrouwelijk.

Ik zie het aantrekken van zo'n over-de-top jurk meer als het weigeren op te geven van prinsesje spelen en verkleedpartijtjes Af en toe doen alsof je in een sprookje rondloopt.
Ik draag zulke kleren dus ook af en toe graag, maar ik ga er niet mee naar de supermarkt ofzo, het moet wel bij de gelegenheid passen.

Ik vind trouwens ook dat een " goth" iemand is die ook de achterliggende levensstijl/overtuiging heeft, wat dat ook mag betekenen.
Ik vind de muziek en (sommige) kleding mooi (op z'n tijd), net als zoveel andere muziek en kledingstijlen, maar ik heb geen speciale overtuiging die erbij hoort. Noem mezelf dus ook geen goth.
  zondag 2 april 2006 @ 23:45:27 #257
145432 hoseasix
Webmaster Hoseasix
pi_36595299
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 13:00 schreef __droogkloot__ het volgende:

[..]

Ik moet toch wel zeggen dat ik de gothics nog wel een heel stuk erger vind.
Jij bent nogal negatief over gothics, terwijl je hoogstwaarschijnlijk zelf niet 1 gothic echt kent. Van alle mensen die ik ken, zijn het de gothics die het meest vriendelijk/schattig/respecterend zijn. Er zijn groeperingen die over het algemeen veel vervelender en lastiger zijn.
(voorbeeld (echt gebeurd): Hier in hoogeveen is een cultureel centrum genaamd Het Podium. Daar zijn geregeld punk/metal/whatever concerten. Komt soms veel volk op af, soms ook niet. Daar tegenover is een gebouw met kamers voor jongeren. Hier wonen o.a. een stel van die "gangstahs". nu was er een tijdje terug een metal concert en er stonden een paar lui buiten, gewoon op een normaal niveau met elkaar te praten. Hiertussen zat o.a. een 14 jarig "gothic"meisje. nu komt er ineens zo'n "gangstah" (+/- 18 jaar oud) naar buiten stormen en begint tegen dat meisje van 14 aan te duwen en te schreeuwen dat ze haar bek moet houden en op moet tyfen van "zijn" straat en bij "zijn" gebouw. Daarop komt meteen iemand van binnen op af om de boel te sussen door op normale toon te zeggen: "Nou jongens, zo kannie wel weer. Als jij nou lekker naar binnen gaat, dan kan zij weer lekker verder feesten. De straat is van iedereen en niet alleen van jou." *BENG* knal voor zijn harses en onze koene ridder heeft een vuist in zijn gezicht. Uiteraard matten vanaf dat moment, beveiliging erbij, etc. En zo kan ik nog veel voorbeelden geven van die groepering. hier in Hoogeveen zijn veel van die "klootzakjes" te vinden. Mijn broertje is ook zo'n irri R&B/Rap ettertje, maar hij respecteerd wel alle levensstijlen, puur, omdat hij ermee opgegroeid is en weet dat mensen die naar metal/gothic/punk luisteren net als hij ademen en eten, naar school gaan, werken, tanden poetsen, schijten, whatever.

Ik ga hiermee geen groeperingen beoordelen, maar het blijkt wel weer dat bepaalde mensen binnen groepen voor veel meer problemen zorgen dan gothics, puur omdat ze andere groeperingen niet accepteren. Nu zeg ik ook niet dat alle goths zo geweldig zijn, maar het is duidelijk een ander slag volk met een veel openere zicht op het leven en een veel grotere acceptatie binnen en buiten hun groep.
Misschien is het voor sommige mensen tijd om eens naar zichzelf te gaan kijken, want als er iets erg is op deze wereld, dan zijn het wel mensen met vooroordelen.
Ik ken je niet, maar je komt over als een onwetend, arrogant figuur welke alleen zijn eigen levensstijl/visie accepteerd. Probeer eens wat meer te weten te komen over andere groeperingen/levensstijlen. Zal je goed doen en je helpen ze te begrijpen.
naja, je wordt vanzelf volwassen Misschien dat je het dan gaat begrijpen/inzien. (zal me rotlachen als later 1 van jou kinderen goth wordt....hahaha )

edit: kleine toevoeging om het wat duidelijker te maken

[ Bericht 3% gewijzigd door hoseasix op 03-04-2006 00:47:50 ]
  zondag 2 april 2006 @ 23:51:13 #258
117776 OFfSprngr
pi_36595451
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:45 schreef hoseasix het volgende:

[..]

Jij bent nogal negatief over gothics, terwijl je hoogstwaarschijnlijk zelf niet 1 gothic echt kent. Van alle mensen die ik ken, zijn het de gothics die het meest vriendelijk/schattig/respecterend zijn. Er zijn groeperingen die over het algemeen veel vervelender en lastiger zijn.
(voorbeeld (echt gebeurd): Hier in hoogeveen is een cultureel centrum genaamd Het Podium. Daar zijn geregeld punk/metal/whatever concerten. Komt soms veel volk op af, soms ook niet. Daar tegenover is een gebouw met kamers voor jongeren. Hier wonen o.a. een stel van die "gangstahs". nu was er een tijdje terug een metal concert en er stonden een paar lui buiten, gewoon op een normaal niveau met elkaar te praten. Hiertussen zat o.a. een 14 jarig "gothic"meisje. nu komt er ineens zo'n "gangstah" (+/- 18 jaar oud) naar buiten stormen en begint tegen dat meisje van 14 aan te duwen en te schreeuwen dat ze haar bek moet houden en op moet tyfen van "zijn" straat en bij "zijn" gebouw. Daarop komt meteen iemand van binnen op af om de boel te sussen door op normale toon te zeggen: "Nou jongens, zo kannie wel weer. Als jij nou lekker naar binnen gaat, dan kan zij weer lekker verder feesten. De straat is van iedereen en niet alleen van jou." *BENG* knal voor zijn harses en onze koene ridder heeft een vuist in zijn gezicht. Uiteraard matten vanaf dat moment, beveiliging erbij, etc. En zo kan ik nog veel voorbeelden geven van die groepering. hier in Hoogeveen zijn veel van die "klootzakjes" te vinden. Mijn broertje is ook zo'n irri R&B/Rap ettertje, maar hij respecteerd wel alle levensstijlen, puur, omdat hij ermee opgegroeid is en weet dat mensen die naar metal/gothic/punk luisteren net als hij ademen en eten, naar school gaan, werken, tanden poetsen, schijten, whatever.

Ik ga hiermee geen groeperingen beoordelen, maar het blijkt wel weer dat bepaalde groepen voor veel meer problemen zorgen dan gothics, puur omdat ze andere groeperingen niet accepteren. Nu zeg ik ook niet dat alle goths zo geweldig zijn, maar het is duidelijk een ander slag volk met een veel openere zicht op het leven en een veel grotere acceptatie binnen en buiten hun groep.
Misschien is het voor sommige mensen tijd om eens naar zichzelf te gaan kijken, want als er iets erg is op deze wereld, dan zijn het wel mensen met vooroordelen.
Ik ken je niet, maar je komt over als een onwetend, arrogant figuur welke alleen zijn eigen levensstijl/visie accepteerd. Probeer eens wat meer te weten te komen over andere groeperingen/levensstijlen. Zal je goed doen en je helpen ze te begrijpen.
naja, je wordt vanzelf volwassen Misschien dat je het dan gaat begrijpen/inzien. (zal me rotlachen als later 1 van jou kinderen goth wordt....hahaha )
*virtueel applause*, mooie post, ik kan niet meer zeggen dan dat ik me hierbij volledig aansluit.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
  maandag 3 april 2006 @ 00:07:57 #259
145432 hoseasix
Webmaster Hoseasix
pi_36595876
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:51 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

*virtueel applause*, mooie post, ik kan niet meer zeggen dan dat ik me hierbij volledig aansluit.
*buigt*
pi_36596579
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:45 schreef hoseasix het volgende:
Ik ga hiermee geen groeperingen beoordelen
Ja en dat doe je dus eigenlijk wel. Jammer.
  maandag 3 april 2006 @ 00:43:15 #261
145432 hoseasix
Webmaster Hoseasix
pi_36596763
quote:
Op maandag 3 april 2006 00:34 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Ja en dat doe je dus eigenlijk wel. Jammer.
Nee, nee. het is puur bedoeld als voorbeeld. Ik geef duidelijk aan dat niet iedereen hetzelfde is binnen een bepaalde groepering.
quote:
Ik ga hiermee geen groeperingen beoordelen, maar het blijkt wel weer dat bepaalde groepen voor veel meer problemen zorgen dan gothics, puur omdat ze andere groeperingen niet accepteren.
Ik geef geen bepaalde groepering aan hier en het hele verhaal daarboven, is puur bedoeld als voorbeeld. Ik zeg niet dat alle 'gangstahs" irritante k*tkinderen zijn of dat alle punkers bijvoorbeeld stinken en dom zijn. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat goths absoluut niet de rotste appels zijn in deze samenleving. Er zijn veel rottere appeltjes

Ik was misschien iets onduidelijk, maar er hoort te staan:
quote:
Ik ga hiermee geen groeperingen beoordelen, maar het blijkt wel weer dat bepaalde mensen binnen groepen voor veel meer problemen zorgen dan gothics, puur omdat ze andere groeperingen niet accepteren.
Sorry voor de onduidelijkheid
pi_36596957
Ik word ook gothic altijd beter dan wigger
pi_36597043
quote:
Op maandag 3 april 2006 00:43 schreef hoseasix het volgende:

[..]

Nee, nee. het is puur bedoeld als voorbeeld. Ik geef duidelijk aan dat niet iedereen hetzelfde is binnen een bepaalde groepering.
Ik zie je net teveel hokjestermen en bijbehorende gedragskenmerken noemen om te geloven dat jij mensen echt als individuen beschouwt.
pi_36599434
Hoi, ik ben nieuw hier en ik volg dit topic al een tijdje.

Wat ik nou zo jammer vind is dat iedereen iedereen maar in hokjes wil stoppen.
Ik heb allerlij etiketten opgeplakt gekregen van Alto, skater en gothic (en weet ik allemaal wat niet meer.)

Ik voel me wel erg thuis in the gothic scene, mooie muziek, mooie kleding en vaak innerlijk hele mooie mensen. Binnen de gothic sene kan ik mijzelf zijn, of ik nou een spijkerbroek en een groene trui aan heb, of een zwart met paarse jurk. (wat voor kleur dan ook trouwens)

Waarom iemand gothic wordt geen idee, waarom ik in gothic jurken loop omdat ik ze mooi vind. Waarom ik het niet elke dag draag? Omdat ik het niet echt prakties vind, dus als ik uit ga draag ik het wel, maar als ik boodschappen moet doen heb ik gewoon een spijkerbroek aan. Niet dat ik niet in zo een jurk boodschappen durf te doen, juist wel.

Gewoon een boodschap voor iedereen: Wees je zelf en laat een ander in zijn waarde.
I only wear black, until they invent a darker colour
weerforum
pi_36599913
Wat een onzin dat Gothics hun eigen kleding niet mooi vinden. Ik ben zelf geen Gothic maar ik vind die kleding vaak supermooi! Vooral die fluwelen, middeleeuwse jurken!
Als je het zelf niet mooi vind dan mag dat ook. Smaken verschillen toch?
Ik ken trouwens ook geen Gothics die depri zijn.
quote:
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat goths absoluut niet de rotste appels zijn in deze samenleving. Er zijn veel rottere appeltjes
Waarom zijn het nu weer rotte appels? Wat doen ze precies om die term te verdienen? Wanneer hoor je nou dat Gothics als groepering bijv. iemand in eklaar slaan, of een misdaad begaan, of rellen veroorzaken, of oude mensen lastig vallen of zoiets? Of überhaupt overlast veroorzaken? Het enige dat mij bekend is, is dat andere mensen bang zijn om naast een Goth te gaan zitten in de bus ofzo. Alsof ze bijten ofzo. lol

[ Bericht 54% gewijzigd door flutterbye op 03-04-2006 09:31:11 ]
  maandag 3 april 2006 @ 12:07:18 #266
145432 hoseasix
Webmaster Hoseasix
pi_36603559
quote:
Op maandag 3 april 2006 09:25 schreef flutterbye het volgende:
Wat een onzin dat Gothics hun eigen kleding niet mooi vinden. Ik ben zelf geen Gothic maar ik vind die kleding vaak supermooi! Vooral die fluwelen, middeleeuwse jurken!
Als je het zelf niet mooi vind dan mag dat ook. Smaken verschillen toch?
Ik ken trouwens ook geen Gothics die depri zijn.
[..]

Waarom zijn het nu weer rotte appels? Wat doen ze precies om die term te verdienen? Wanneer hoor je nou dat Gothics als groepering bijv. iemand in eklaar slaan, of een misdaad begaan, of rellen veroorzaken, of oude mensen lastig vallen of zoiets? Of überhaupt overlast veroorzaken? Het enige dat mij bekend is, is dat andere mensen bang zijn om naast een Goth te gaan zitten in de bus ofzo. Alsof ze bijten ofzo. lol
Ok, dat was een foute benaming van me. Bedoelde niet te zeggen dat goths rotte appels zijn, maar wilde er meer mee zeggen dat er binnen iedere groepering wel rotte appels tussen zitten en dat de gothic scene (van wat ik heb meegemaakt) verre weg de minste rotte appels heeft. Excuse me voor de verwarring
Ik heb trouwens helemaal niets tegen groeperingen, zolang ze anderen maar met respect behandelen. En voor sommige mensen blijkt dat nogal moeilijk te zijn helaas. Het is bij mij heel simpel: luister je naar r&b, rap, metal, punk, gothic, top40, rock, synth... I don't care, zolang je anderen respecteerd en accepteerd. Niet iedereen is hetzelfde en sommige mensen kunnen dat helaas niet hebben. Erg jammer...
  maandag 3 april 2006 @ 12:21:14 #267
114682 DoorBell
Rock and roll all nite
pi_36603909
Typisch weer een vraag van iemand die zelf in een nog grotere meeloopcultuur terecht is gekomen dan Goths zijn. HipHop is vele malen commercieler dan Gothic muziek en van een grotere omvang. Hoezo is de drempel (waar je even later mee komt) dan groter tot de HipHop scene? Om je te gedragen als een Goth heb je toch een zelfverzekerde instelling nodig aangezien je weet dat je bekeken wordt en veroordeeld (het zou beoordeeld moeten zijn maar in de huidige meeloopcltuur waar jij ook toe behoord is het helaas veroordeeld). Iedereen kan zich in een aardappelzak hijsen en een petje opzetten. Liefst alles van een bekend merk. Ziehier ik ben een HipHopper.

btw: ik hou van muziek en waardeer alle stromingen. Als ik morgen Hip wil zijn, morgen Hop en overmorgen Goth, so be it.
pi_36603936
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:03 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Lekker afzetten tegen hun ouders en alles wat normaal is in de maatschappij, en toch ergens bij willen horen.
Vrij normaal verschijnsel bij pubers
pi_36605922
Ik ben in mijn vorrige post vergeten te zeggen dat qua uiterlijk vele gothic's ook mooi zijn. Niet allemaal, maar goed dat heeft met smaak te maken.

De meeste gothics zijn trouwens hele normale mensen.

Ik draag de kleding trouwens zeker niet om mij af tezetten tegen mijn ouders. Ook ben ik volgens mij wel puber af, met 23 jaar. Ik heb trouwens zelf het meest met de Antiquity/medival stijl.

Deze uitspraak vond ik laatst ik vind hem wel mooi:
Er zijn geen regels waar je je aan moet houden om je goth te mogen noemen. Goth zijn gaat voornamelijk om jezelf zijn. En je persoonlijkheid uiten op een originele, creatieve manier. Gothic kan je ook niet "worden". Het moet in je zitten. Het is een gevoel, een subcultuur.

Groetjes.
weerforum
  maandag 3 april 2006 @ 13:37:53 #270
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_36606064
Omdat ze de puberteit doormaken. Je begint door te krijgen hoe nutteloos alles is en laat de wereld zien hoe donker je wereldbeeld is door het dragen van zwarte klederdracht en malle accessoires. Ik vermoed in ieder geval dat het op die manier gaat.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_36607238
Ik vind zwarte kleding mooi en ik voel me er goed in.
De accessoires zijn smaakgebonden.
weerforum
  maandag 3 april 2006 @ 14:25:03 #272
117776 OFfSprngr
pi_36607416
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:37 schreef Aurelianus het volgende:
Omdat ze de puberteit doormaken. Je begint door te krijgen hoe nutteloos alles is en laat de wereld zien hoe donker je wereldbeeld is door het dragen van zwarte klederdracht en malle accessoires. Ik vermoed in ieder geval dat het op die manier gaat.
Zo, heb jij ff dit topic goed door gelezen.
.
.
  maandag 3 april 2006 @ 14:43:35 #273
145432 hoseasix
Webmaster Hoseasix
pi_36608003
quote:
Op maandag 3 april 2006 14:25 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Zo, heb jij ff dit topic goed door gelezen.
pi_36610225
Hij geeft anders een goed antwoord op de hoofdvraag uit dit topic. Ik ken een ex-gothic en heb haar ook eens naar haar motieven gevraagd. Hoewel ze natuurlijk niet voor iedereen kan spreken gaf ze wel aan dat dit gothic gebeuren uit een vervelende periode van haar leven naar voren kwam, en dat ze veel troost kon vinden in de kleding en de muziek.
Daaruit extraheer ik dus dat gothics vaak wel zich afzetten van de maatschappij en vaak tegen het randje van depresiviteit aanzitten omdat ze gothic worden om weg te vluchten van het bestaande. En in een Christelijk-Joodse cultuur is het dan dus ook niet heel gek dat ze als satanaanbidders door het leven gaan.

PS. Het gaat niet om het niet of wel mooi vinden van iets - het gaat om het waarom van het mooi vinden.
Make your presence felt
pi_36610713
Ex-gothic?

Ik wil mezelf geen goth noemen, het is wel een stukje van mij, maar ik ben gewoon mijzelf. Ik ben niet depressief, ik kan genieten van kleine dingen en ben gek op de natuur. De maatschappij is niet geweldig, zet ik me er nu ook tegen af?

Ik ben ook niet goth geworden, het zit gewoon in mij.
weerforum
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')