quote:Ik lig dr niet van wakker
Op dinsdag 04 december 2001 20:10 schreef bossie het volgende:
Ik lust geen eens thee.
Maar vind jij het niet schandalig dat de Fransen zeggen dat ons leger een stel kneuzen bij mekaar zijn!
quote:Je zei net nog dat je het zelf vond.
Op dinsdag 04 december 2001 20:10 schreef bossie het volgende:
Ik lust geen eens thee.
Maar vind jij het niet schandalig dat de Fransen zeggen dat ons leger een stel kneuzen bij mekaar zijn!
quote:Jij hebt vast in het leger gezeten ...
Op dinsdag 04 december 2001 20:11 schreef robh het volgende:
Tegenwoordig stelt het gene ene rete meer voor. Is nu gewoon makkelijk geld verdienen en als ze al een keer uitgezonden worden komen ze terug met trauma's en kunnen ze niet eens foto's ontwikkelen.
quote:Onder de gordel.
Op dinsdag 04 december 2001 20:08 schreef gelly het volgende:
Wat weet jij van het nederlandse leger kneus. Ik zou je weleens 2 nachten in een bivaktentje willen zien liggen bij -10 graden. En nee je mag je Dragonball Z dekbed niet meenemen. En je moeder komt ook geen thee voor je zetten.
quote:Touché
Tegenwoordig stelt het gene ene rete meer voor. Is nu gewoon makkelijk geld verdienen en als ze al een keer uitgezonden worden komen ze terug met trauma's en kunnen ze niet eens foto's ontwikkelen.
quote:Jammergenoeg is de dienstplicht uitgesteld hier in nederland. Een hoop softies en ander verwend tuig zou het een hoop goed doen. Desnoods een alternatieve dienstplicht.
Op dinsdag 04 december 2001 20:13 schreef DIFFR3NC3 het volgende:
wat moeten we BTW met een leger
is alleen maar om uit te sloven en de baas te spelen
quote:Het zou mensen forceren in de rij te lopen, terwijl ze liever buiten de lijntjes kleuren. Tis maar wat je "goed" noemt...
Op dinsdag 04 december 2001 20:16 schreef gelly het volgende:[..]
Jammergenoeg is de dienstplicht uitgesteld hier in nederland. Een hoop softies en ander verwend tuig zou het een hoop goed doen. Desnoods een alternatieve dienstplicht.
quote:Ik geef toch als alternatief een vervangende dienstplicht ?
Op dinsdag 04 december 2001 20:17 schreef Tijn het volgende:[..]
Het zou mensen forceren in de rij te lopen, terwijl ze liever buiten de lijntjes kleuren. Tis maar wat je "goed" noemt...
quote:Wat bedoel je daar precies mee?
Op dinsdag 04 december 2001 20:20 schreef gelly het volgende:[..]
Ik geef toch als alternatief een vervangende dienstplicht ?
quote:En om te voorkomen dat anderen "de baas over je spelen".
quote:Of in het onderwijs. Beetje onzinnig alleen, in een halfjaar heb je misschien net de benodigde cursus afgerond om eraan te kunnen beginnen.
Op dinsdag 04 december 2001 20:22 schreef gelly het volgende:
Bijvoorbeeld een half jaar werken in de gezondheidszorg.
quote:Je hoeft toch niet een half jaar te leren hoe een bejaardenkont te wassen of het vuilnis buiten te zetten ?
Op dinsdag 04 december 2001 20:25 schreef Tijn het volgende:[..]
Of in het onderwijs. Beetje onzinnig alleen, in een halfjaar heb je misschien net de benodigde cursus afgerond om eraan te kunnen beginnen.
quote:Sorry hoor, maar denk je serieus dat dat vergelijkbaar is met wat je in het leger te doen krijgt tijdens je dienstplicht
Op dinsdag 04 december 2001 20:25 schreef gelly het volgende:[..]
Je hoeft toch niet een half jaar te leren hoe een bejaardenkont te wassen of het vuilnis buiten te zetten ?
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 04-12-2001 20:29]
quote:Vat het nou niet zo letterlijk op ! Ik heb het over HELPEN in zulke sectoren. Dus ondersteunende taken verrichten.
Op dinsdag 04 december 2001 20:27 schreef Tijn het volgende:[..]
Sorry hoor, maar denk je serieus dat dat vergelijkbaar is met wat je in het leger te doen krijgt tijdens je dienstplicht
Misschien leuk voor zwakbegaafden ofzo, maar ik ga echt niet een halfjaar lang elke dag de vuilnis buiten zetten.
En als je het dan niet wilt, kun je altijd nog voor een half jaar het leger in.
quote:Tjsa, bel Pim Fortuyn en geef het door zou ik zeggen
Op dinsdag 04 december 2001 20:29 schreef gelly het volgende:[..]
Vat het nou niet zo letterlijk op ! Ik heb het over HELPEN in zulke sectoren. Dus ondersteunende taken verrichten.
En als je het dan niet wilt, kun je altijd nog voor een half jaar het leger in.
quote:Het was ook meer om de limburgers te helpen met het sjouwen van zandzakken, dan Nederland te verdedigen hoor. Daar hebben we de NAVO wel voor
Op dinsdag 04 december 2001 20:33 schreef Zanderrr het volgende:
Persoonlijk ben ik maar wat blij dat die dienstplicht niet meer bestaat. Volkomen nutteloos, mocht iemand Nl. ooit aanvallen dan maken we toch geen schijn van kans.
quote:Misschien ter bescherming van het NAVO grondgebied, 1 van de kerntaken van het nederlandse leger.
Op dinsdag 04 december 2001 20:33 schreef Zanderrr het volgende:
Persoonlijk ben ik maar wat blij dat die dienstplicht niet meer bestaat. Volkomen nutteloos, mocht iemand Nl. ooit aanvallen dan maken we toch geen schijn van kans.
quote:Dankzij die legers mag jij hier met je naieve hoofd je mening verkondigen. Dat stinkt pas.
Op dinsdag 04 december 2001 21:05 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:
Geweld stinkt. Legers stinken dus ook.
quote:Jij weet een topic anders ook aardig te verprutsen.
Op dinsdag 04 december 2001 21:11 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:
Als niemand geweld gebruikte had jij een leuke jeugd gehad en was je geen topic verprutser geworden.
quote:? Je begrijpt het zelf wel allemaal ?
Op dinsdag 04 december 2001 21:15 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:
nietes welles nietes welles - jij begon, nee jij, nee jij.... grow up...
Ik heb in dienst gezeten (het was helaas maar 9 maanden) en ik heb er lekker veel van geleerd. Je gaat door je diensttijd heel anders tegen bepaalde zaken aankijken, en je leert tenminste wat discipline is.
Ik ging ook met de insteek dienst in 'we moeten er maar wat van maken' en volgens mijn gingen de meeste dienstplichtigen met dat gevoel (als ze al gingen) hun diensttijd tegemoet. We 'hadden' dus volgens mij ook helemaal niet zo'n slecht leger!
Nu de dienstplicht is verdwenen en Jan en Alleman die niet fatsoenlijk aan een baan kan komen dus maar het leger ingaat, is de kracht van het leger enorm afgelopen.
Wat ik hiermee probeer te zeggen? Ik heb werkelijk geen flauw idee. Ik moest het gewoon even kwijt
Het is misschien niet een al te groot leger, maar zeker wel een modern leger.
"Run away, run away!!!"
quote:Ik niet iig, ik emigreer wel. Al dat gezeik met oorlogen en soldaatjes etc, daar heb ik geen trek in hoor.
Op dinsdag 04 december 2001 21:42 schreef Tikorev het volgende:
Ben trouwens ook wel benieuwd hoeveel van de "normale" Nederlanders bereid zijn hun land te verdedigen.
quote:En wederom iemand die niet in het leger heeft gezeten.
Op dinsdag 04 december 2001 21:43 schreef Strolie75 het volgende:
Ik moet bij het Nederlandse leger altijd denken aan die scene uit "Monty Python and the Holy Grail.""Run away, run away!!!"
quote:vertel vertel!!!
Op dinsdag 04 december 2001 21:45 schreef gelly het volgende:[..]
En wederom iemand die niet in het leger heeft gezeten.
quote:Wel goedgekeurd, maar het hoefde niet meer.
Op dinsdag 04 december 2001 21:45 schreef gelly het volgende:
En wederom iemand die niet in het leger heeft gezeten.
Wel nog een tijdje aan KMA gedacht, maar toen ik al die puisterige kneuzen zag hoefde het niet meer.
quote:Nee idd, al dat gezeik om te vechten voor je vrijheid. Bah ! Kun je beter vluchten naar een land dat vrij is doordat er mensen wel hun leven voor gegeven hebben.
Op dinsdag 04 december 2001 21:44 schreef Tijn het volgende:[..]
Ik niet iig, ik emigreer wel. Al dat gezeik met oorlogen en soldaatjes etc, daar heb ik geen trek in hoor.
quote:oe daar heb je zeker gelijk in ik ben 22 en als ik naar mn vrienden kijk of collega's van de zelfde leeftijd.
Op dinsdag 04 december 2001 20:16 schreef gelly het volgende:[..]
Jammergenoeg is de dienstplicht uitgesteld hier in nederland. Een hoop softies en ander verwend tuig zou het een hoop goed doen. Desnoods een alternatieve dienstplicht.
die melden zich ziek als ze geen zin hebben om te werken etc. echt erg duss...
Heeft iemand daar ervaring mee?
quote:Idd ja. Zo'n onzin vind ik dat, "sterven/strijden voor je land". Ik leef voor mezelf als persoon, niet voor mezelf als Nederlander. Ik kan prima mn eigen dingetgje in een ander land doen, geen enkel probleem. Als hier de pleuris uitbreekt heb ik geen behoefte er iets aan te doen, dan verhuis ik gewoon.
Op dinsdag 04 december 2001 21:47 schreef gelly het volgende:[..]
Nee idd, al dat gezeik om te vechten voor je vrijheid. Bah ! Kun je beter vluchten naar een land dat vrij is doordat er mensen wel hun leven voor gegeven hebben.
quote:De NatRes is een organisatie waar eigenlijk alleen oudgedienden (oud ja) en wannabee militairen bij zitten. Niet erg interresant dus. Het leukste wat je doet is zandzakken vullen en af en toe een weekendje "oefening"
Op dinsdag 04 december 2001 21:50 schreef Strolie75 het volgende:
Ik zit er overigens wel aan te denken om bij de Nationale Reserve te gaan.Heeft iemand daar ervaring mee?
quote:Lekkere instelling heb jij
Op dinsdag 04 december 2001 21:50 schreef Tijn het volgende:
Idd ja. Zo'n onzin vind ik dat, "sterven/strijden voor je land". Ik leef voor mezelf als persoon, niet voor mezelf als Nederlander. Ik kan prima mn eigen dingetgje in een ander land doen, geen enkel probleem. Als hier de pleuris uitbreekt heb ik geen behoefte er iets aan te doen, dan verhuis ik gewoon.
quote:Dus als er 5 miljoen mensen worden gedeporteerd maar jij je dingetje kan blijven doen vind je het wel best.
Op dinsdag 04 december 2001 21:50 schreef Tijn het volgende:[..]
Idd ja. Zo'n onzin vind ik dat, "sterven/strijden voor je land". Ik leef voor mezelf als persoon, niet voor mezelf als Nederlander. Ik kan prima mn eigen dingetgje in een ander land doen, geen enkel probleem. Als hier de pleuris uitbreekt heb ik geen behoefte er iets aan te doen, dan verhuis ik gewoon.
Ok.
quote:Nee, mensen mollen die het niet met je eens zijn, das een stuk beter
Op dinsdag 04 december 2001 21:53 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Lekkere instelling heb jij
quote:Toont niet echt veel respect voor alle mensen die er voor hebben gezorgt dat jij je ding nu niet in het Duits hoeft te doen.
Op dinsdag 04 december 2001 21:50 schreef Tijn het volgende:[..]
Als ze nu weer gaan beginnen met concentratie kampen en zo, denk jij dan ook van ; laat ze maar stikken ik ga naar een veilig land? Beetje egoistisch vind je niet?
quote:Dan maar egoïstisch, ik zie mezelf echt niet in het verzet zitten hoor. Respect als je dat wel doet, maar daar ben ik gewoon veelste schijterig voor. Zoals ik al zei, ik zou emigeren en daar gewoon verder leven.
Op dinsdag 04 december 2001 22:00 schreef Tikorev het volgende:[..]
Toont niet echt veel respect voor alle mensen die er voor hebben gezorgt dat jij je ding nu niet in het Duits hoeft te doen.
Als ze nu weer gaan beginnen met concentratie kampen en zo, denk jij dan ook van ; laat ze maar stikken ik ga naar een veilig land? Beetje egoistisch vind je niet?
quote:Dat heet desertie in oorlogstijd en daar staat dan de doodstraf of minstens gevangenisstraf op. En waar zou je heen willen 'emigreren' als het in nederland oorlog wordt ?
Op dinsdag 04 december 2001 22:01 schreef Tijn het volgende:[..]
Dan maar egoïstisch, ik zie mezelf echt niet in het verzet zitten hoor. Respect als je dat wel doet, maar daar ben ik gewoon veelste schijterig voor. Zoals ik al zei, ik zou emigeren en daar gewoon verder leven.
Geen enkel westers land zal je als 'vluchteling' accepteren en linea recta terugsturen.
quote:Het is niet van de ene op de andere dag oorlog, slimpie. En dan nog, kben blij dat ik niet serieus over zo'n scenario na hoef te denken
Op dinsdag 04 december 2001 22:04 schreef gelly het volgende:[..]
Dat heet desertie in oorlogstijd en daar staat dan de doodstraf of minstens gevangenisstraf op. En waar zou je heen willen 'emigreren' als het in nederland oorlog wordt ?
Geen enkel westers land zal je als 'vluchteling' accepteren en linea recta terugsturen.
quote:Als je dat wel eens zou doen, zou je het nut van een leger ook inzien.
Op dinsdag 04 december 2001 22:06 schreef Tijn het volgende:[..]
Het is niet van de ene op de andere dag oorlog, slimpie. En dan nog, kben blij dat ik niet serieus over zo'n scenario na hoef te denken
quote:Ja he, desertie als je niet in het verzet gaat.
Dat heet desertie in oorlogstijd en daar staat dan de doodstraf of minstens gevangenisstraf op. En waar zou je heen willen 'emigreren' als het in nederland oorlog wordt ?
Ik weet ook niet wat ik zou doen, ik kan nu wel lopen verkondigen dat ik in het verzet zou gaan, maar ik denk dat het in zo'n situatie heel anders is. Wat ik niet zou doen is bij het leger gaan. Deels omdat ik denk dat dat niet de oplossing is, deels omdat Nederland meer aan mij zou hebben wanneer ik niet in het leger zou gaan. Ik heb het nu niet over landsverdediging (wat dat betreft weet ik het niet, maar liever niet)
quote:landverrader! we zouden eigenlijk je strot moeten doorsnijden en je lijk als zandzak gebruiken waar we achter schuilen! Je moet net als elke Nederlandse man in het leger als er een oorlogssituatie komt. Weet je dat niet meer van WO2? Alle Nederlandse mannen zaten toen in het leger. Louter vrouwen bevonden zich nog in de maatschappij. Foei Tijn, ik zou zeker meteen naar het front rennen in mijn hawaii shirt, manouvrerend tussen de kogelregen denkend aan dat lieve verpleegstertje en gebruikmakend van de strategieen die ik heb opgedaan tijdens Counter-Strike spelen!!
Op dinsdag 04 december 2001 22:01 schreef Tijn het volgende:
Dan maar egoïstisch, ik zie mezelf echt niet in het verzet zitten hoor. Respect als je dat wel doet, maar daar ben ik gewoon veelste schijterig voor. Zoals ik al zei, ik zou emigeren en daar gewoon verder leven.
[Dit bericht is gewijzigd door Herald op 04-12-2001 22:10]
quote:Kheb toch nergens gezegd dat het nederlandse leger geen zin heeft
Op dinsdag 04 december 2001 22:08 schreef gelly het volgende:[..]
Als je dat wel eens zou doen, zou je het nut van een leger ook inzien.
quote:
Op dinsdag 04 december 2001 22:08 schreef Herald het volgende:[..]
landverrader! we zouden eigenlijk je strot moeten doorsnijden en je lijk als zandzak gebruiken waar we achter schuilen! Je moet net als elke Nederlandse man in het leger als er een oorlogssituatie komt. Weet je dat niet meer van WO2? Alle Nederlandse mannen zaten toen in het leger. Louter vrouwen bevonden zich nog in de maatschappij. Foei Tijn, ik zou zeker meteen naar het front rennen in mijn hawaii shirt, manouvrerend tussen de kogelregen denken aan dat lieve verpleegstertje gebruikmakend van de strategieen die ik heb opgedaan tijdens Counter-Strike!!
en nou maar hopen dat meneer gelly het sarcasme inziet en niet zegt "ja, aan herald heb je ten minste wat"
quote:.. en in het verzet. Achteraf dan.
Op dinsdag 04 december 2001 22:08 schreef Herald het volgende:
Alle Nederlandse mannen zaten toen in het leger.
quote:pff en terwijl ik sneuvel wegens mijn enthousiasme om voor het vaderland te strijden lig jij mijn vrouw te dekken zeker! Smeerlap
Op dinsdag 04 december 2001 22:08 schreef Tijn het volgende:
Kheb toch nergens gezegd dat het nederlandse leger geen zin heeftOp mij hoef je alleen niet te rekenen.
quote:Reken maar dat als een paar bommen, of soldaten in je familie hebben lopen moorden en verkrachten je er wel anders over denkt. Dan sta je te popelen om wraak te kunnen nemen.
quote:1) Herald's vrouw?
Op dinsdag 04 december 2001 22:12 schreef Herald het volgende:[..]
pff en terwijl ik sneuvel wegens mijn enthousiasme om voor het vaderland te strijden lig jij mijn vrouw te dekken zeker! Smeerlap
quote:Guess again, dan sta ik te popelen om heeeeel hard weg te rennen.
Op dinsdag 04 december 2001 22:12 schreef Tikorev het volgende:[..]
Dan sta je te popelen om wraak te kunnen nemen.
quote:Jij vergelijkt de situatie voor WOII met nu. Niet echt vergelijkbaar. Toen hadden we idd een 'leger' van 10 kanonnen door paarden getrokken en 2 vliegtuigen. Mij stoort het de poster blijkbaar niet heeft nagedacht hoe hij vandaag de dag in vrijheid kan leven. Dat mensen die hier eigenlijk niets te zoeken hadden toch hun leven hebben gegeven voor mijn vrijheid.En dat kan ik zonder cynisme ook verwoorden.
Op dinsdag 04 december 2001 22:08 schreef Herald het volgende:[..]
landverrader! we zouden eigenlijk je strot moeten doorsnijden en je lijk als zandzak gebruiken waar we achter schuilen! Je moet net als elke Nederlandse man in het leger als er een oorlogssituatie komt. Weet je dat niet meer van WO2? Alle Nederlandse mannen zaten toen in het leger. Louter vrouwen bevonden zich nog in de maatschappij. Foei Tijn, ik zou zeker meteen naar het front rennen in mijn hawaii shirt, manouvrerend tussen de kogelregen denkend aan dat lieve verpleegstertje en gebruikmakend van de strategieen die ik heb opgedaan tijdens Counter-Strike spelen!!
quote:Behalve als lid van het Koninklijk Huis of de Ministerraad, dan.
Dat heet desertie in oorlogstijd en daar staat dan de doodstraf of minstens gevangenisstraf op.
quote:*zucht*
Op dinsdag 04 december 2001 22:20 schreef Zanderrr het volgende:[..]
Behalve als lid van het Koninklijk Huis of de Ministerraad, dan.
quote:Kvond 'em eigenlijk wel leuk
Op dinsdag 04 december 2001 22:22 schreef gelly het volgende:[..]
*zucht*
quote:van dat soort type's word je moe eh. Nimmer serieus zelfs als er oorlog in Nederland is! Mag ik zijn strottehoofd uit zijn hals bijten Kapitein? Mag ik Mag ik???
Op dinsdag 04 december 2001 22:22 schreef gelly het volgende:
*zucht*
quote:Kun je ook gewoon zeggen waar het op staat zonder je cynische opmerkingen ?
Op dinsdag 04 december 2001 22:24 schreef Herald het volgende:[..]
van dat soort type's word je moe eh. Nimmer serieus zelfs als er oorlog in Nederland is! Mag ik zijn strottehoofd uit zijn hals bijten Kapitein? Mag ik Mag ik???
quote:1) het is sarcastisch
Op dinsdag 04 december 2001 22:26 schreef gelly het volgende:[..]
Kun je ook gewoon zeggen waar het op staat zonder je cynische opmerkingen ?
quote:Dat Zanderrr waarschijnlijk ook geen geweer oppakt als de pleuris uitbreekt SIR! We kunnen hem beter nu elimineren voordat hij in vijandelijke handen valt en geforceerd wordt om te lekken SIR!
Op dinsdag 04 december 2001 22:26 schreef gelly het volgende:
Kun je ook gewoon zeggen waar het op staat zonder je cynische opmerkingen ?
quote:blijkt juist hard nodig, als je naar de wereldsituatie op dit moment kijkt.
quote:Nope, dan laat ik liever m'n baard staan en draag ik die tulband wel. Alleen geen muziek meer, da's wel jammer.
Op dinsdag 04 december 2001 22:27 schreef Herald het volgende:
Dat Zanderrr waarschijnlijk ook geen geweer oppakt als de pleuris uitbreekt SIR!
quote:Daarom zei ik al, gewoon verhuizen
Op dinsdag 04 december 2001 22:29 schreef Zanderrr het volgende:[..]
Nope, dan laat ik liever m'n baard staan en draag ik die tulband wel. Alleen geen muziek meer, da's wel jammer.
quote:een kogel in je nek krijgen dat ZAL je!
Op dinsdag 04 december 2001 22:31 schreef Tijn het volgende:
Daarom zei ik al, gewoon verhuizenVoor mij part koop ik een eilandje of bouw ik een vlot, maar ik ZAL muziek maken
quote:Liever een kogel omdat ik muziek maak, dan een kogel van iemand waar ik alleen maar tegen vecht omdat 'ie een andere mening heeft dan ik
Op dinsdag 04 december 2001 22:32 schreef Herald het volgende:[..]
een kogel in je nek krijgen dat ZAL je!
quote:pfff pfff die gast heeft zojuist wel je familie vermoord en verkracht jah! En niet vanwege zijn mening maar vanwege zijn liefde voor zijn vaderland. Want die tegenstander van jou is wel een enthousiaste soldaat die jou op 53 manieren kan doden met een gitaarsnaar!
Op dinsdag 04 december 2001 22:33 schreef Tijn het volgende:
Liever een kogel omdat ik muziek maak, dan een kogel van iemand waar ik alleen maar tegen vecht omdat 'ie een andere mening heeft dan ik
quote:
Op dinsdag 04 december 2001 22:36 schreef Herald het volgende:[..]
pfff pfff die gast heeft zojuist wel je familie vermoordt en verkracht jah! En niet vanwege zijn mening maar vanwege zijn liefde voor zijn vaderland. Want die tegenstander van jou is wel een enthousiaste soldaat die jou op 53 manieren kan doden met een gitaarsnaar!
quote:duh je bent een deserteur
Op dinsdag 04 december 2001 22:37 schreef Tijn het volgende:![]()
![]()
Quit it Herald, you're killing me
![]()
![]()
quote:Uhuh, gelukkig maar, liever dat dan een soldaat
Op dinsdag 04 december 2001 22:39 schreef Herald het volgende:[..]
duh je bent een deserteur
quote:Maar het ging toch ook om het Nederlandse leger?
Op dinsdag 04 december 2001 22:43 schreef gelly het volgende:
Hou onzin in onzin aub.....
en jij noemt jezelf "topic verprutser"
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 04-12-2001 22:47]
quote:juist. bij deze is dit topic ter ziele.
Op dinsdag 04 december 2001 22:45 schreef Tijn het volgende:[..]
Maar het ging toch ook om het Nederlandse leger?
quote:Dat zeg ik, topic verprutser
Op dinsdag 04 december 2001 22:47 schreef gelly het volgende:[..]
juist. bij deze is dit topic ter ziele.
quote:I wanted to see exotic Vietnam, the jewel of South East Asia. I wanted to meet interesting and stimulating people of an ancient culture and ... kill them."
Op dinsdag 04 december 2001 22:47 schreef Herald het volgende:
he will teach you some discipline~
Het Nederlandse leger bestaat echt niet uit watjes en al helemaal niet omdat die Fransozen dat vinden! Dat t in Schrebrenica mis ging is heel erg maar komt mede doordat een of andere Franse commandant geen toestemming gaf voor luchtsteun. Ik neem aan dat Bossie het hier vandaan heeft dat Fransen ons leger uit watjes vind bestaan ofzo?
Het Nederlandse leger is heel belangrijk ook nu er geen oorlog in deze regio is, als er namelijk ooit een land ons de oorlog verklaart en we hebben geen leger wat dan Ook de inzet voor vredesmissie's van de VN zijn heel belangrijk als Nederland daar gewoon niet aan mee zou doen hoe kan je dan verwachten dat de VN Nederland gaat verdedigen? Kortom ik ben blij dat er toch een hoop mensen t op kunnen brengen om in t leger te gaan!
Vind overigens wel dat iedereen opzich zelf moet weten wat ie van t leger vind en of ie erbij wil in deze tijd van vrede in onze regio, en dat degenen die erin zitten zich niet superieur moeten gaan voelen over degenen die dat niet willen want dat is hun goed recht. Niet dat t een heel klein beetje naïf is om te zeggen dat als t oorlog is emmigreer ik wel ff want de kans is groot dat je dan t land helemaal niet uitkomt en dan heb je ooknog een familie die je vast niet graag achter je laat. Maargoed moch er ooit weer direkte oorlogsdreiging tegen Nederland komt zal de dienstplicht gellukig binnen de kortst mogelijke tijd weer ingevoert zijn trust me
Ohja zou zelf als ik geen handicap had gehad in dienst gegaan zijn mede doordat m'n vader beroepsmilitair is maarja dat ging dus niet ze wilden me nog keuren maar dat was wat onzinnig
quote:Ja... zoals we weten is het Nederlandse leger erg goed in het voorkomen van etnische zuiveringen en massaslachtingen...
Dus als er 5 miljoen mensen worden gedeporteerd maar jij je dingetje kan blijven doen vind je het wel best
En dan heb ik het nog niet eens over de prostitie handeltjes die ze daar hadden lopen met (minderjarige-)meisjes... stelletje laffe profiteurs en schijterige uitzuigers, daar bestaat ons leger uit, van top tot teen.
Waar ze wel goed in zijn is foto's kwijtraken...
quote:Hee dappere dodo, wil je deze mening wel eens zien uiten tegen wat jongens die in srebrenica zaten of misschien tegen wat mariniers. Laffe slappe zak.
Op woensdag 05 december 2001 08:51 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:[..]
Ja... zoals we weten is het Nederlandse leger erg goed in het voorkomen van etnische zuiveringen en massaslachtingen...
En dan heb ik het nog niet eens over de prostitie handeltjes die ze daar hadden lopen met (minderjarige-)meisjes... stelletje laffe profiteurs en schijterige uitzuigers, daar bestaat ons leger uit, van top tot teen.
Waar ze wel goed in zijn is foto's kwijtraken...
quote:Als je vriendin/moeder/vriend/zus op straat aangevallen wordt ren je ook snel weg zeker?
Lafbek
Als iedereen dat zou doen tijdens probleemtijden zouden we er allemaal aan gaan en stonden de concentratiekampen er nog.
quote:en we zijn door de Amerikanen en Canadezen bevrijd omdat alle Nederlanders zo goed tegen de Duitsers vochten.
Op woensdag 05 december 2001 12:50 schreef Natte_Kip het volgende:
Als iedereen dat zou doen tijdens probleemtijden zouden we er allemaal aan gaan en stonden de concentratiekampen er nog.
Heel fijn en aardig dat hier patriotten zitten maar denken jullie nou echt dat zodra er hier oorlog uitbreekt we ineens 16 miljoen soldaten rijker zijn?
quote:
Op woensdag 05 december 2001 12:55 schreef Herald het volgende:[..]
en we zijn door de Amerikanen en Canadezen bevrijd omdat alle Nederlanders zo goed tegen de Duitsers vochten.
quote:Dat heeft niks met patriotisme te maken. Trouwens, het Nederlandse leger bestond ten tijde van de Duitse aanval uit ruim 300.000 man op een bevolking van 8.800.000
Heel fijn en aardig dat hier patriotten zitten maar denken jullie nou echt dat zodra er hier oorlog uitbreekt we ineens 16 miljoen soldaten rijker zijn?
Niks 16.000.000 soldaten dus. Het gaat erom dat als iedereen een lafbek is, je nergens komt. En ik vind de instelling van deze jongeman 'laat iedereen maar stikken, anderen mogen voor mij vechten en ik smeer em wel' erg walgelijk.
quote:Een komisch talent!!!
Op woensdag 05 december 2001 14:01 schreef Zanderrr het volgende:
Wie wil er immers niet strijdend ten onder gaan voor het Vaderland!
quote:zanderrr, herald
Op woensdag 05 december 2001 14:01 schreef Zanderrr het volgende:
Precies, wijlen mijn opa zou zich omdraaien in zijn graf bij zoveel lafbekkerij van een of andere linkse pacifistische stink-hippie. Wie wil er immers niet strijdend ten onder gaan voor het Vaderland!
respecteer eens een normale post door gewoon te reageren ipv met je zwakke sarcastische en cynische opmerkingen. Dat trucje hebben we gister al kunnen zien.
quote:Mee eens! Punt aus!!
Op woensdag 05 december 2001 14:42 schreef Herald het volgende:
omdat jullie niet willen inzien dat Tijn geen soldaat is, jullie willen niet snappen dat Zanderrr geen vechtersbaas is. Als Tijnen en Zanderrrs ons landje zouden moeten verdedigen werden we binnen no-time veroverd. Dan is het natuurlijk wel lief van ze dat ze het hebben geprobeerd, maar een oorlog speel je niet voor de eer.
Ikzelf heb nooit in een leger gediend, maar dat komt omdat ze me niet wilden hebben (belachelijk voorkomen in Nederland, te oud in Israel). Zoals ik in mijn keuringsgesprek heb gezegd: ik ga niet van ganser harte zo'n uniform aantrekken, but a man's got to do what a man's got to do.
Het is een burgerplicht om je land te verdedigen als dat in gevaar is. Als je laf weggaat zodra gevaar dreigt, ben je een eenvoudige parasiet die alleen maar de lusten en niet de lasten wilt dragen.
Over vervangende dienstplicht wil ik het volgende zeggen: hier in Israel kunnen meisjes vrijstelling krijgen van dienst en kunnen dan voor een of twee jaar vervangende dienstplicht (nationale dienstverlening heet dat hier) vervullen. Wat deze meisjes vaak doen is ongelooflijk: ze werken meestal in kinderopvangcentra, zowel dagcentra als wooneenheden. Wat ze doen is tijd en aandacht schenken aan deze kinderen die uit gebroken gezinnen komen of enkel- of meervoudig gehandicapt zijn. Of ze werken in andere instituten waar mensen om een gesprek of aandacht verlegen zitten. Ikzelf heb een tijdje vrijwilligerswerk gedaan in een instelling voor kinderen met zowel een visuele als geestelijke handicap. In het begin erg moeilijk, maar binnen de kortste keren zag je al voldoening van je tijdsinverstering en dat gaf meer dan genoeg energie om meer te doen. Zowel daar als op andere plaatsen heb ik die nationale dienstverleningsmeisjes aan het werk gezien: chapeau (petje af dus).
Het zou in Nederland een van de struikelpunten in de gezondheidszorg kunnen verminderen: het gevoel dat de patienten te weinig aandacht krijgen. En om aandacht aan andere mensen te geven heb je geen opleiding nodig, alleen een gezonde dosis menselijkheid.
quote:* applaus *
Op woensdag 05 december 2001 15:04 schreef SilkTie het volgende:..
Goed stuk tekst.
Daar zie ik mezelf nog wel toe in staat, als je maar de laatste verbaasde uitdrukking op hun gezicht te zien krijg.
Ik zou niet zomar ergens anders kunnen leven, ik wil 'me vaderland' wel verdedigen.
Maar ik stem never nooit niet op pim fortyn, de 'homo'.
Een persoon teveel macht geven is fout.
Als 51% er achter staat en 49% niet, lijd die 49% hier zwaar onder.
En ik ken mensen die het leger in gegaan zijn, en dat zijn de grootste mietjes die er zijn.
Een paar zijn gewoon zwaar dom, en zo gebrainwashed in het leger dat ze alles zouden vernietigen. (de marine vooral)
Dus ik denk adt ons leger niet zo mieterig is als het lijkt, tis alleen te klein om echt wat te kunnen doen.
quote:Die "Nationale Dienstverlening" , is dat dienstverlening naar iedereen of alleen naar Joodse Israeliers?
Wat deze meisjes vaak doen is ongelooflijk: ze werken meestal in kinderopvangcentra, zowel dagcentra als wooneenheden. Wat ze doen is tijd en aandacht schenken aan deze kinderen die uit gebroken gezinnen komen of enkel- of meervoudig gehandicapt zijn. Of ze werken in andere instituten waar mensen om een gesprek of aandacht verlegen zitten. Ikzelf heb een tijdje vrijwilligerswerk gedaan in een instelling voor kinderen met zowel een visuele als geestelijke handicap. In het begin erg moeilijk, maar binnen de kortste keren zag je al voldoening van je tijdsinverstering en dat gaf meer dan genoeg energie om meer te doen. Zowel daar als op andere plaatsen heb ik die nationale dienstverleningsmeisjes aan het werk gezien: chapeau (petje af dus).
ff een quote:
"Join the Army, be all you can be."
"Another dead soldier, hell no, not me"
quote:Voor zover ik weet is dat voor alle staatsburgers, ongeacht religie of afkomst.
Op woensdag 05 december 2001 15:11 schreef Hawk het volgende:Die "Nationale Dienstverlening" , is dat dienstverlening naar iedereen of alleen naar Joodse Israeliers?
De afschaffing van de dienstplicht is dus niet geformaliseerd?
quote:Het is opgeschort. Toen ik 18 werd kreeg ik ook zo'n leuke brief. Nou ja, als het moet ga ik wel.
Op donderdag 06 december 2001 15:29 schreef yvonne het volgende:
Wat mij verbaasd heeft, is dat mijn zoon toen hij 16 werd een prachtige brief kreeg van het Ministerie,
hij hoefde niet te komen (hoera) maar kon ten allen tijden opgeroepen worden als het politieke klimaat varanderde ( vrije interpretatie)De afschaffing van de dienstplicht is dus niet geformaliseerd?
Nou en of ik zou vechten voor mezelf. Wat een instelling om te zeggen dat je zou verhuizen. En iemand van mijn generatie die dat zegt. Ik op zulke types.
In zo'n situatie als 1940 had ik misschien nog liever in Nederland gebleven om daar de Duitsers dwars te liggen dan naar Engeland te vluchten om vanuit daar verder te vechten. Natuurlijk is dat achteraf makkelijk gezegd maar op zo'n moment moet je gewoon doen wat je hoort te doen.
Bovendien vindt ik zulke uitspraken zoals die gedaan zijn in dit topic niet echt getuigen van Respect voor diegenen die het leven hebben gegeven zodat wij hier een vrij bestaan konden hebben.
Gaan we alleen nog maar op vredesmissies?
Wat is het kriterium dat we echt in strijd betrokken raken?
Om even op PLAE te reageren,
ik bekijk het uit moederoogpunt,
als mijn kind opgeroepen zou worden om ergens god weet waar iemand anders zijn oorlog uit te moeten komen vechten zou ik weet ik veel, emigreren ofzo, of hem verstoppen, weet ik het,
ik zou niet trots gaan staan wuiven, omdat hij opeens soldaat is geworden
quote:ik bedoel niet zomaar ergens maar hier in Nederland
Op vrijdag 07 december 2001 10:50 schreef yvonne het volgende:Om even op PLAE te reageren,
als mijn kind opgeroepen zou worden om ergens god weet waar iemand anders zijn oorlog uit te moeten komen vechten zou ik weet ik veel, emigreren ofzo, of hem verstoppen, weet ik het,
quote:* ThE_ED is anders wel bereid te sterven voor het vaderland/NATO... in tegenstelling tot die suffe gastjes die geworven wordne via sterspotjes. Ik denk dat ze gewoon niet aan gevechtshandelingen mee willen doen omdat ze een gevecht met battlehardened mujaheddin niet aandurven...
Op vrijdag 07 december 2001 10:50 schreef yvonne het volgende:
Wat is dan ins hemelsnaam nog de taak van het nederlandse leger op dit moment?Gaan we alleen nog maar op vredesmissies?
Wat is het kriterium dat we echt in strijd betrokken raken?
Om even op PLAE te reageren,
Hoewel ik moet toegeven dat ik wel liever zou sterver terwijl ik daadwerkelijk m'n eigen stukje grond verdedig, en liever helemaal niet. Ach ik wordt toch afgekeurd ...
quote:mwa afkeuren zit wel goed : steunzolen en -14 kwa brilsterkte ...
Op vrijdag 07 december 2001 14:42 schreef yvonne het volgende:
Ik kan me er helemaal niets bij voorstellen dat je wilt sterven voor Volk en vaderland, echt niet, hoperlijk word je ook afgekeurd,
er zijn genoeg mensen in zinloze oorlogen gestorven.
en dat sterver voor het vaderland zit meer in iets van " I'd rather die then to give up my country." Of misschien zegt het wel iets over het feit dat ik geen leven heb ...
quote:Respect voor iemand anders houdt ook in dat je pacifisme respecteert.
Op donderdag 06 december 2001 18:55 schreef PLAE@ het volgende:
Bovendien vindt ik zulke uitspraken zoals die gedaan zijn in dit topic niet echt getuigen van Respect voor diegenen die het leven hebben gegeven zodat wij hier een vrij bestaan konden hebben.
quote:het lijkt me sowieso logisch...
Op donderdag 06 december 2001 15:29 schreef yvonne het volgende:
Wat mij verbaasd heeft, is dat mijn zoon toen hij 16 werd een prachtige brief kreeg van het Ministerie,
hij hoefde niet te komen (hoera) maar kon ten allen tijden opgeroepen worden als het politieke klimaat varanderde ( vrije interpretatie)De afschaffing van de dienstplicht is dus niet geformaliseerd?
quote:Als je gewoon echt geen zinnig woord uit kan brengen,
HOU DAN GEWOON JE BEK!
quote:nou het is wel een beetje zo...
Op vrijdag 07 december 2001 17:04 schreef yoshimitsu het volgende:[..]
Als je gewoon echt geen zinnig woord uit kan brengen,
HOU DAN GEWOON JE BEK!
He's five foot-two, and he's six feet-four,
He fights with missiles and with spears.
He's all of thirty-one, and he's only seventeen,
Been a soldier for a thousand years.
He'a a Catholic, a Hindu, an Atheist, a Jain,
A Buddhist and a Baptist and a Jew.
And he knows he shouldn't kill,
And he knows he always will,
Kill you for me my friend and me for you.
And he's fighting for Canada,
He's fighting for France,
He's fighting for the USA,
And he's fighting for the Russians,
And he's fighting for Japan,
And he thinks we'll put an end to war this way.
And he's fighting for Democracy,
He's fighting for the Reds,
He says it's for the peace of all.
He's the one who must decide,
Who's to live and who's to die,
And he never sees the writing on the wall.
But without him,
How would Hitler have condemned him at Dachau?
Without him Caesar would have stood alone,
He's the one who gives his body
As a weapon of the war,
And without him all this killing can't go on.
He's the Universal Soldier and he really is to blame,
His orders come from far away no more,
They come from here and there and you and me,
And brothers can't you see,
This is not the way we put the end to war.
tja, dit zegt het wel zo'n van beetje van hoe ik erover denk.
quote:Het ligt aan de situatie. Ik ga niet zomaar mijn 'vaderland' (kutterm) verdedigen. Ik ben niet bepaald nationalistisch. Als wij in oorlog zijn met een ander land, dan wil dat niet zeggen dat dat andere land slecht is en wij goed. Kijk maar naar dat hele gedoe nu in Afganistan. Er is niet altijd 'goed' en 'slecht'. Het ligt in de regel wat genuanceerder. Mocht Nederland zomaar door één of andere facistische macht of wat dan ook worden aangevallen dan ben ik bereid om te vechten, maar voor de rechten en het leven van het individu, niet voor de staat.
Ik weet van woede niet hoe ik het moet beschrijven maar als jij niet eens bereidt bent om jezelf/vaderland/rechten/omgeving te verdedigen dan mag jij van mij in zo'n situatie meteen de kogel krijgen
En over de dienstplicht: ik ben blij dat het niet meer bestaat. Ik ben geen pion op het schaakbord van de staat die zomaar ingezet kan worden wanneer het hen uitkomt. De vervangende dienstplicht vind ik al een beter idee, mensen laten werken voor de maatschappij in de zorg. Het gevaar is alleen dat we zo ongemotiveerde mensen in de zorg krijgen (of andere sectoren) en dat is gevaarlijk omdat een dergelijk onderdeel van de samenleving een bepaalde kwaliteit moet kunnen waarborgen. Een moeilijk punt dus waar ik niet helemaal tegen ben, hoewel het plichtmatige karakater mij wat tegenstaat.
quote:Onzin, ik ken een stel goed intelligente kerels die het leger in zijn gegaan. Dit soort uitspraken duiden gewoon op een gebrek aan respect.
Op dinsdag 04 december 2001 21:28 schreef SignOTheTimes het volgende:
Nu de dienstplicht is verdwenen en Jan en Alleman die niet fatsoenlijk aan een baan kan komen dus maar het leger ingaat, is de kracht van het leger enorm afgelopen.
quote:Je profileert jezelf nu dus gewoon als een lakse flikker die alleen iets aanneemt als het hem in z'n schoot geworpen wordt. Jij bent dus niet bereid om te werken voor de vrijheid waar 60 jaar geleden voor gestreden werd.
Op dinsdag 04 december 2001 21:44 schreef Tijn het volgende:[..]
Ik niet iig, ik emigreer wel. Al dat gezeik met oorlogen en soldaatjes etc, daar heb ik geen trek in hoor.
Natuurlijk zijn er verraders die achter de rug om hun eigen hachje proberen te redden om zelf maar te overleven. Maar het is dan ook zaak deze rotte appels zo snel mogelijk te verwijderen. Zullen we dan maar beginnen bij jou??
Wat zal je opa zich voor jou schamen zeg, of was hij misschien lid van de NSB.
Als iemand mijn land binnenkomt sta ik voor mijn principes, en voor de vrijheid van het land zal ik wel vechten ja. 1 Van de 2 zal als eerste moeten wijken maar als je ook maar een beetje lef hebt ga je niet aan de kant.
Dit zijn dus het soort figuren die snel doorlopen als ze zien dat iemand mishandeld, verkracht of aangerand wordt. Fijne kerel ben jij. Klasse.
dus er zijn nog figuren die hier niet tegen (hadden) willen strijden ?
dan zou ik ook snel verhuizen
quote:amen
Op dinsdag 11 december 2001 19:05 schreef Oosthoek het volgende:[..]
Je profileert jezelf nu dus gewoon als een lakse flikker die alleen iets aanneemt als het hem in z'n schoot geworpen wordt. Jij bent dus niet bereid om te werken voor de vrijheid waar 60 jaar geleden voor gestreden werd.
Natuurlijk zijn er verraders die achter de rug om hun eigen hachje proberen te redden om zelf maar te overleven. Maar het is dan ook zaak deze rotte appels zo snel mogelijk te verwijderen. Zullen we dan maar beginnen bij jou??
Wat zal je opa zich voor jou schamen zeg, of was hij misschien lid van de NSB.
Als iemand mijn land binnenkomt sta ik voor mijn principes, en voor de vrijheid van het land zal ik wel vechten ja. 1 Van de 2 zal als eerste moeten wijken maar als je ook maar een beetje lef hebt ga je niet aan de kant.
Dit zijn dus het soort figuren die snel doorlopen als ze zien dat iemand mishandeld, verkracht of aangerand wordt. Fijne kerel ben jij. Klasse.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |