quote:Het liberalisme heeft de wereld prachtige zaken gebracht, maar ook [..] een 'degeneratie van vrijheid'. Het individualisme is doordgeschoten en daardoor dreigt de samenleving een morele basis en deugdzaamheid mis te lopen.
dit zijn gewoon CDA punten....quote:Ik stel in mijn programma het belang van de burgerlijke samneleving weer voorop. Traditionele instituties zoals gezin, kerk, scholen en buurtverenigingen zijn de buffer tusen overheid en burger die we in ere moeten houden.
quote:Het individualisme is doordgeschoten en daardoor dreigt de samenleving een morele basis en deugdzaamheid mis te lopen.
Wat niet wegneemt dat wat door de één gezien wordt als vrijheid, door de ander blijkbaar gezien wordt als bedreiging. We spreken hier dus eigenlijk R&P.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:21 schreef Tijger_m het volgende:
De jaren 50 van de vorige eeuw zijn voorbij en maatschappelijke ontwikkelingen laten zich niet terugdraaien.
Vrijheden worden door mensen met een beperkt denkraam of een repressieve agenda altijd gezien als een bedreiging.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:26 schreef Ryan3 het volgende:
Wat niet wegneemt dat wat door de één gezien wordt als vrijheid, door de ander blijkbaar gezien wordt als bedreiging. We spreken hier dus eigenlijk R&P.
Lijkt me in algemene zin juist te zijn ja.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vrijheden worden door mensen met een beperkt denkraam of een repressieve agenda altijd gezien als een bedreiging.
als jij de vrijheid krijg om iemand te vermoorden, dan maak ik mij daar zorgen over.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vrijheden worden door mensen met een beperkt denkraam of een repressieve agenda altijd gezien als een bedreiging.
hoe zie je dat voor je?quote:Wat ik niet snap is waarom alles zo zwart/wit moet zijn. Waarom niet 'het belang van de burgerlijke samneleving weer voorop' stellen, en OOK vrijheid voor mensen die WEL met vrijheid om kunnen gaan.
Met welke wet ontneem je de mogeljkheid om iemand te vermoorden dan?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:01 schreef pmb_rug het volgende:
als jij de vrijheid krijg om iemand te vermoorden, dan maak ik mij daar zorgen over.
blijkbaar heb ik dan een beperkt denkraam of een repressieve agenda.... maar dat moet dan maar blijkbaar.
een wet beperkt de vrijheid, omdat het consequenties stelt aan daden waardoor een fatsoenlijk kosten/baten analyse negatief uit zal pakken...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Met welke wet ontneem je de mogeljkheid om iemand te vermoorden dan?
Gek genoeg zijn het juist degenen die een extreem geloof in God en 'deugdzaamheid' hebben die weinig moeite hebben om anderen om het leven te brengen.
Het punt is een beetje dat vrijheden altijd gepaard gaan met verantwoordelijkheden, en de balans tussen die twee is wat uit evenwicht. Als bepaalde mensen vrijheden niet aankunnen omdat de last van de bijbehorende verantwoordelijkheden te zwaar op hun schouders drukt, dan mogen die vrijheden voor dat individu best ingeperkt worden.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:31 schreef Tijger_m het volgende:
De SP is van de linkse partijen waarschijnlijk het meest conservatief (in sociaal/etisch opzicht).quote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:21 schreef Floripas het volgende:
Het conservatieve gedachtengedoed is niet gepatenteerd, dat zou me wat zijn.
Angst? Ik ruik meeeeensenvlees!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:24 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Komt mevrouw net binnenwandelen als ik weg moet.
Dan heb je wel een zeer eenzijdig perspectief, want de SP steunt vele vrijheden en dat is toch zeker wel ethisch te noemen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:24 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
De SP is van de linkse partijen waarschijnlijk het meest conservatief (in sociaal/etisch opzicht).
Komt mevrouw net binnenwandelen als ik weg moet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |