Hallo allemaal!
Daar ben ik weer! terug van weg geweest!
Heb begrepen dat zoessie nog wel het 1 en ander heeft vermeld, maar zal toch zelf even in het kort vertellen hoe of wat.
De eerste dag had ik al meteen een nieuwe arts aan m'n bed en die begon over een dingetje in mijn been waar ik niks van snapte, maar moest toch overlegd worden met mijn eigen arts dus dan zou ik wel uitleg krijgen.
De volgende dag kwam meneer om 8 uur vriendelijk vertellen dat hij mijn arts nog niet had gesproken dus het werd donderdag eer hij wat wist.
Na mijn fysio, was mijn infuus ding gesneuveld en moest ik dus een nieuwe.
Na een aantal mis prikkingen toch een arts er bij gehaald, wat blijkt is die man sie ook s'ochtends aan mijn bed stond. Hij besloot om een mini catheter in mijn arm aan te brengen, met de hoop dat die de volgende 13 dagen zou blijven zitten, onderwel vertelt hij me dat hij diezelfde middag dat ding in mijn been zou plaatsen! Dus ik nogal overdonderd vroeg of ik daar nog even overna mocht denken (ben niet zo'n held in naalden). Zegt hij doodleuk als je het niet doet weet je dat je uitbehandeld bent en invalide wordt.
Goed ik s'middags dus dat ding in m'n been gehad. Blijkt gewoon pure pijnmedicatie te zijn die mijn zenuw in mijn voet zou verdoven zodat ik beter kon oefenen.
Dat ging allemaal best prima, pijn was niet helemaal weg maar wel een stuk beter.
Mini catheter bleef ook redelijk zitten, maar met mijn rechterarm kon ik niet veel meer want dan sloeg de infuuspomp steeds op hol en zou mijn arm gespalkt worden.
Ik flink aan het oefenen!
Een week later, ik was al een tijdje tegen de verpleging aan het zeuren dat mijn arm zeer deed, en de pijn was weer helemaal terug in mijn voet,
komt die arts weer aan mijn bed (kwamen wel elke dag hoor maar steeds een ander en het weekend niet) kijkt naar mijn arm, catheter moest er direct uit, arm was onstoken en grote kans op trombose! ding in mijn zat ook niet goed meer dus moest er ook uit en kreeg ik niet meer terug!
Arm goed doorbewogen en nu is het weer redelijk goed, nog wat stijf en hard af en toe maar niks ernstig mee, alleen pijn komt drie keer zo hard terug als je even geen pijn meer hebt!
Maar ja voet wel minder dik, heel mooi van kleur dus heel wat bereikt.
Ook 300 meter op de hometrainer gefietst achteruit wellis waar!
en lopen gaat beter, maak mooiere passen en kan nu zo'n anderhalve meter fatsoenlijk zonder krukken, maar daar had ik zo'n 20 minuten voor nodig.
Laatste avond voet begint weer dik en gekleurd te worden, maar nog niet alarmerend, even in de gaten houden tot aan de controle van pas 21 april.
Volgende week eventueel telefonisch verhoging van medicatie! (omdat de pijn wat meer is geworden maar ja ik belast ook meer)
Zo dit was het verhaal wel ongeveer, heb maar meteen de ruimte van afgelopen twee weken missen ingenomen!
groetjes
ps had van zoessie begrepen lilith weet een goede dokter? kan alleen nu zo snel terug vinden hoe of wat......