abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36223114
Voor de liefhebbers van orbs. Hier wat voorbeelden die ik ontdekte op een partypicssite. Het betreft een feest waarbij de bezoekers haarscherp en vlekloos zijn gefotografeerd.

De foto's zijn door iemand onlangs genomen. Het betreft een 30 jaar geleden gekraakte kerk, in een toen leegstaand dorp, waar sindsdien talloze bezoekers hebben gefeest. Voor veel bezoekers heeft deze kerk een cultstatus. Hij werkt als een magneet op 'vrije geesten'. Door de jaren heen zijn talloze vrienden van deze kerk overleden: voornamelijk aan natuurlijke oorzaken. De foto's kunnen voor orbliefhebbers suggereren dat deze overledenen er nog steeds doorfeesten.
Hoewel de foto's zijn genomen op een gothicfeest worden in de kerk ook nog erediensten en herdenkingen gehouden.

De Kerk van Ruigoord:

Interieur met koorbalkon en feestenden:

2e foto zelfde camerastandpunt:

Interieur met zicht op het altaar:

Voorbeeld van de kwaliteit van de camera: mij onbekende bezoekers met lichtbal naast zich.

Nog een lichtballen en vlekkenfoto speciaal voor de sceptici:

Tussen de smetteloze foto's op de partysite staan nog meer pics met deze mogelijke orbs.

Liefhebbers moeten deze foto's maar kopieeren want ik weet niet hoe lang die site ze blijft vertonen en mijn picserver accepteert Fok! niet.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 09:19:05 #2
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_36223151
vocht if you ask me
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_36223210
Ben je daar wel eens geweest? Tis daar knap stoffig hoor.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_36223278
Bier if you ask me
pi_36223452
Gewoon water op je cameralens
  dinsdag 21 maart 2006 @ 09:36:56 #7
68988 Lexjuuuh
Sarcast pur sang
pi_36223495
niet echt overtuigend dit...
"Chaos is het woord voor een orde die we niet begrijpen"
  dinsdag 21 maart 2006 @ 09:39:17 #8
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_36223546
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:36 schreef Lexjuuuh het volgende:
niet echt overtuigend dit...
Denk idd dat het een hele hoop dwarrelend stof is
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
  dinsdag 21 maart 2006 @ 09:39:23 #9
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_36223547
denk dat het idd opstijgend (verdampt) zweet is
stay frosty
pi_36223662
Conclusies over water en stof op de lens is The Truth bekend.
Hier een greep uit andere topics over het fenomeen orb:

Overal lichtbollen..
Wat is dit?
Geesten te zien op foto's?
Orbs, expiriment naar het fenomeen
Orbs de dag na het kijken naar RTL 4
Foto's van
pi_36224406
Condens, zweet? Als daar licht op schijnt zie je dat als bolletjes/ronde vlekken..
-
pi_36225657
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:39 schreef BarraCupraCuda het volgende:
denk dat het idd opstijgend (verdampt) zweet is
Dit is idd ook mijn eerste gedachte.
Ikzelf heb ook regelmatig foto's die orbs vertonen, maar daar reageer ik meestal op als "verdorie.. ik moet toch meer stofzuigen met al die huisdieren en rondrennende kinderen"...

3 weken geleden heb ik echter een paar foto's gemaakt waar hiervan geen sprake lijkt te kunnen zijn, evenal vocht of lichtval door de zon lijken hier niet erg waarschijnlijk.

Mijn idee over orbs staat dus (nog) niet vast.
Er zijn naar mijn idee verschillende oorzaken mogeljik zoals je hierboven ook allemaal kan lezen (en dat zal bij de meeste foto's ook wel zo zijn), maar daarnaast heb ik alternatieve zaken nog niet uitgesloten.

Ik vind het in ieder geval wel leuk om deze foto's te zien.

Leuk verhaal ook er omheen !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_36227413
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:07 schreef Mirage het volgende:Ikzelf heb ook regelmatig foto's die orbs vertonen, maar daar reageer ik meestal op als "verdorie...
...
maar daarnaast heb ik alternatieve zaken nog niet uitgesloten.

Leuk verhaal ook er omheen !
De maaker/maakster van deze 'mislukte' foto's heeft ze op die glossy partypeoplesite erbij gezet. Er staan verder geen 'mislukte' foto's tussen.

Deze kerk is afentoe ook een ontmoetingsruimte voor priesters, druides, sjamanen, marabouts, sadou's, tovenaars, heksen etc uit de hele wereld. Waaronder die van Hopi-Indianen, Aboriginee's en Tibettanen. Het is een enorme magneet van krachten. Dat maakt al dit stof ook zo interessant.
pi_36229866
quote:
3 weken geleden heb ik echter een paar foto's gemaakt waar hiervan geen sprake lijkt te kunnen zijn, evenal vocht of lichtval door de zon lijken hier niet erg waarschijnlijk.
De 'orbs' komen eigenlijk altijd op de foto door het gebruik van flitslicht en niet door de zon. Als je de flitser hebt gebruikt voor die foto's dan komt het daardoor.
quote:
Deze kerk is afentoe ook een ontmoetingsruimte voor priesters, druides, sjamanen, marabouts, sadou's, tovenaars, heksen etc uit de hele wereld. Waaronder die van Hopi-Indianen, Aboriginee's en Tibettanen. Het is een enorme magneet van krachten. Dat maakt al dit stof ook zo interessant.
Is dat zo? Wat zijn dat dan voor bijeenkomsten in die kerk? Heb je daar informatie over?

Btw, ik durf te wedden dat je in een doorsnee dampende skihut waar nog nooit een sjamaan binnen is geweest exact zulke vlekken op je foto krijgt.
pi_36229998
Op de eerste foto staan ook wat entiteiten, achteraan boven in de foto op de ballustrade
gave foto's man!
Orbsen komen graag op feesten nml, maakt niet uit wat voor feesten, ik denk dat ze dol zijn op massa energieen
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 13:32:29 #16
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_36230046
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:30 schreef zhe-devilll het volgende:
Op de eerste foto staan ook wat entiteiten, achteraan boven in de foto op de ballustrade
gave foto's man!
Orbsen komen graag op feesten nml, maakt niet uit wat voor feesten, ik denk dat ze dol zijn op massa energieen
ik zie hem niet hoor
stay frosty
pi_36230170

de rood omcirkelde zijn de enties en de blauwe is een orb met een gezicht
een beetje een alienachtig gezicht
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_36230186
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:32 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

ik zie hem niet hoor
jewel ff uitvergroten dan zie je ze vast wel!
pi_36230207
quote:
Zo zijn 'orbsen' ook dol op regenbuien, plekken waar rook is, mist en stoffige zolders.
pi_36230268
Sliert-orb

Zo hé, vaag hoor
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
  dinsdag 21 maart 2006 @ 13:42:25 #21
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_36230317
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:38 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Zo zijn 'orbsen' ook dol op regenbuien, plekken waar rook is, mist en stoffige zolders.
stay frosty
pi_36230344
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:40 schreef Freethinker het volgende:
Sliert-orb

Zo hé, vaag hoor
Goh, dat lijkt dan weer verdachte veel op de 'ectoplasmas' die RvdB heeft gekiekt. Die zijn dol op sigaretten want ze duiken verdacht vaak op op foto's van rokers.
pi_36230419
Als ik gebakjes eet komen ze ook meeeten, de orbsen en ze vinden het hééééél lekker , zeker roomsoezen en negerkopjes.
pi_36230429
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:43 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Goh, dat lijkt dan weer verdachte veel op de 'ectoplasmas' die RvdB heeft gekiekt. Die zijn dol op sigaretten want ze duiken verdacht vaak op op foto's van rokers.

Hardcore-ectoplasma-orbs
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
pi_36230671
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:38 schreef Prst_ het volgende:

[..]

heb jij orbsen op je foto's?
Ik denk het niet, kijk trollen is leuk, maar als je niet weet waar je het over hebt hou dan je mond aub
pi_36230864
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:55 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ik denk het niet, kijk trollen is leuk, maar als je niet weet waar je het over hebt hou dan je mond aub
Daar dacht ik net ook aan na mijn eigen bijdragen van net. Geintje moet wel kunnen he
Eigenlijk ga ik er van uit dat zgn. orbsen gewoon vlekken op foto's zijn maar wat is nou de alternatieve verklaring voor de vlekken?
Ga zelf ook nog wel even zoeken, maar goed misschien dat iemand wat meer erover weet..
pi_36231004
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:01 schreef Freethinker het volgende:

[..]

Daar dacht ik net ook aan na mijn eigen bijdragen van net. Geintje moet wel kunnen he
Eigenlijk ga ik er van uit dat zgn. orbsen gewoon vlekken op foto's zijn maar wat is nou de alternatieve verklaring voor de vlekken?
Ga zelf ook nog wel even zoeken, maar goed misschien dat iemand wat meer erover weet..
orbsen zijn energiebollen
vaak zijn het energiedelen van overleden zielen, of energiedelen die zij nodig hebben om zich te manifesteren aan ons.
De digitale camera kan sneller iets oppakken in deze dan een normale camera
pi_36231184
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:26 schreef Prst_ het volgende:
Wat zijn dat dan voor bijeenkomsten in die kerk? Heb je daar informatie over?
Feestelijke, culturele en rituele bijeenkomsten voor jong en oud. Eigenlijk van alles.
www.ruigoord.nl Check hun agenda.

Heb nu geen tijd die site door te spitten. Er is ook een zoekvenstertje.
Een keuze uit de zoekresultaten op 'sjamanen' levert o.a. een interessant artikel op:
moderne sjamanen
en 'tibet' geeft o.a. een linklijst naar verwante sites:
links
pi_36231236
quote:
Ik heb afgelopen kesrt nog 'orbsen' op de foto gezet. Dat was heel makkelijk. Gewoon een handje peper voor de lens langs strooien en de flits gebruiken.
pi_36231361
Orbs zijn ook dol op kampvuurtjes. Vooral als je met de camera in de rook gaat staan krijg je ze goed op de foto.

pi_36232374
Zo, even een rondje Google gedaan. Er wordt inderdaad veel over energiebollen gesproken, maar ook dat ze genezende energie zouden dragen of zelfs behulpzaam zouden zijn. Op deze site staat zelfs een verhaal over een orb die een koe zou hebben gered.

Maar ja, mijn nuchtere boerenverstand vraagt zich dan toch af of er geen simpele verklaringen voor te vinden zijn. En dan vind ik het stof/regen/sneeuw/flare-verhaal toch wel een erg logische en toereikende verklaring.
pi_36232889
Iemand mag mij wel eens uitleggen waarom je een flits nodig hebt om die 'orbsen' op de foto te krijgen. Dat is namelijk niet echt logisch als het om 'energiebollen' zou gaan. Als ze zich manifesteren als zichtbare energie (een voorwaarde om ze op de gevoelige plaat vast te kunnen leggen) zouden ze zelf licht moeten geven. Dat is niet het geval want je ziet ze alleen op de foto's en niet 'in het echt'.

Of je moet gaan beweren dat ze volledig transparant zijn en in staat om licht te reflecteren. Echter, dan zou je ze ook 'in het echt' moeten zien als er een beetje licht op valt. Ik heb nog nooit van die transparante bellen zien rondvliegen als er geen zeepsop in de buurt was.
pi_36234608
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:59 schreef Prst_ het volgende:
Iemand mag mij wel eens uitleggen waarom je een flits nodig hebt om die 'orbsen' op de foto te krijgen. Dat is namelijk niet echt logisch als het om 'energiebollen' zou gaan. Als ze zich manifesteren als zichtbare energie (een voorwaarde om ze op de gevoelige plaat vast te kunnen leggen) zouden ze zelf licht moeten geven. Dat is niet het geval want je ziet ze alleen op de foto's en niet 'in het echt'.

Of je moet gaan beweren dat ze volledig transparant zijn en in staat om licht te reflecteren. Echter, dan zou je ze ook 'in het echt' moeten zien als er een beetje licht op valt. Ik heb nog nooit van die transparante bellen zien rondvliegen als er geen zeepsop in de buurt was.
dat is dus ook niet waar
je krijgt ook orbsen op een foto zonder flitser
pi_36234622
ow ja, dieren nemen ze ook waar!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:58:17 #35
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_36234709
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:54 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

dat is dus ook niet waar
laat eens zien dan?
stay frosty
pi_36234858
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:58 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

laat eens zien dan?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 16:04:59 #37
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_36234914
dat schat heet nou een stofje.

ik zeg niet dat orbs niet bestaan...
maar door dit soort reflecties orbs te noemen vergaat je geloofwaardigheid gelijk
stay frosty
pi_36234977
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:04 schreef BarraCupraCuda het volgende:
dat schat heet nou een stofje.

ik zeg niet dat orbs niet bestaan...
maar door dit soort reflecties orbs te noemen vergaat je geloofwaardigheid gelijk
wat weet jij er nu van?
Nou?
Niets nml. ik krijg ze alleen als ik ze vraag!
Dus aan overledenen vraag om een teken!
waarvan bovenstaande, nu plaats ik echt never nooit meer foto's op fok want ik wordt schijtziek van dat commentaar altijd
pi_36235229
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:07 schreef zhe-devilll het volgende:nu plaats ik echt never nooit meer foto's op fok want ik wordt schijtziek van dat commentaar altijd
Jammer. Ik had hem nog niet gezien. 1/10e Van de topiclezers reageert en de rest laat niet van zich horen. Dat wil niet zeggen dat zinnige bijdragen niet meer gewenst worden. Sta voor alles open en laat je niet uit het veld slaan als je wat te vertellen hebt.
pi_36235299
quote:
dat is dus ook niet waar
Toon mij eens een foto met orbs die zonder flits is gemaakt en waar geen lens flare op staat.
pi_36235493
Sommige stofjes op de Ruigoordfoto's hebben bij uitvergroting een industrieel 'wafelpatroon' andere hebben een organisch motief: zowel een soort melkachtige doffe rondjes als ook uit lichtpunten opgebouwde bolletjes. Dat houdt in elk geval in dat de herkomst van de ene lichtbol anders is dan de andere. Op de door mij hier geplaatste foto's zijn een flink stel orbachige, uit lichtjes gevormde, bollen aanwezig temidden van opgewaaid stof en rondzwevend vocht.
pi_36235882
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:23 schreef barman het volgende:
Sommige stofjes op de Ruigoordfoto's hebben bij uitvergroting een industrieel 'wafelpatroon' andere hebben een organisch motief: zowel een soort melkachtige doffe rondjes als ook uit lichtpunten opgebouwde bolletjes. Dat houdt in elk geval in dat de herkomst van de ene lichtbol anders is dan de andere. Op de door mij hier geplaatste foto's zijn een flink stel orbachige, uit lichtjes gevormde, bollen aanwezig temidden van opgewaaid stof en rondzwevend vocht.
Bedoel je dat er van al die vlekken een gedeelte stof/vocht is en een gedeelte lichtbollen? Ik zie geen verschil in de vlekken. En die verschillende motieven zijn wel verklaarbaar misschien. Bijvoorbeeld stof van schoolbordkrijt zal ander soort orbs opleveren dan orbs veroorzaakt door regen.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 16:47:22 #43
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_36236283
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:07 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

wat weet jij er nu van?
Nou?
Niets nml. ik krijg ze alleen als ik ze vraag!
Dus aan overledenen vraag om een teken!
waarvan bovenstaande, nu plaats ik echt never nooit meer foto's op fok want ik wordt schijtziek van dat commentaar altijd
ik weet dat dit gewoon een reflextie van een stofje is... sorry ik zou graag zeggen dat het een orb is alleen ga ik mezelf niet voor lul zetten. want het IS het gewoon NIET!

dan kan je wel heel boos gaan doen tegen mij .. en het bewijs?

zie je die lichtstraal op de foto...die belicht het stofje. ga de situatie maar eens nabootsen krijg je precies hetzelfde effect
stay frosty
pi_36237594
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:35 schreef Freethinker het volgende:
Bedoel je dat er van al die vlekken een gedeelte stof/vocht is en een gedeelte lichtbollen?
Inderdaad dat zeg ik.
quote:
Ik zie geen verschil in de vlekken.
Ik heb ze uitvergroot bekeken in photoshop.
quote:
En die verschillende motieven zijn wel verklaarbaar misschien. Bijvoorbeeld stof van schoolbordkrijt zal ander soort orbs opleveren dan orbs veroorzaakt door regen.
Dat schreef ik inderdaad: sommige hebben een industrieele herkomst.
Andere van iets biologisch: vocht of stof.
En een aantal zijn zichtbaar als een onverklaarbare opeenhoping van 'iets'.

Voor dat laatste heb ik dit topic geopend.
pi_36237847
zhe-devilll , doe eens rustig meid !
Lees Barra zijn post nog eens een keer, zo erg is het helemaal niet
(hoogstens een onnodige en ontactische toevoeging over je geloofwaardigheid... Barra )
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')