abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 maart 2006 @ 04:42:43 #1
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_36221804
Vroeg me af wat jullie je voorstellen bij het "licht" wat je ziet als je psychisch sterft??

Gewoon ff een vraagje?

Persoonlijk denk ik..verlichting bereiken..elke dag een stukje meer doodgaan, je dood aanvoelen komen, maar dan de volgende dag toch weer opstaan.
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_36221807
Uhm, ik denk aan een allesverblindend licht dat, ondanks je er niet in zou kunnen kijken met je 'fysieke' ogen, zo rustgevend is dat alles goed voelt en je de warmte, liefde en vrede kan voelen. Iets heel intens, het verlicht je ziel, het maakt je beter.
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
pi_36221808
Een tijdelijke overbelasting van de neuroreceptoren in het netvlies ten gevolge van de enorme chaos die er zich de laatste seconden afspeelt in je hoofd?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 04:47:06 #4
91333 displission
pi_36221809
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 04:45 schreef Infinity123 het volgende:
Uhm, ik denk aan een allesverblindend licht dat, ondanks je er niet in zou kunnen kijken met je 'fysieke' ogen, zo rustgevend is dat alles goed voelt en je de warmte, liefde en vrede kan voelen. Iets heel intens, het verlicht je ziel, het maakt je beter.
Mooie gedachte infinity!
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_36221810
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 04:47 schreef displission het volgende:

[..]

Mooie gedachte infinity!
We kunnen slechts hopen dat het de waarheid is
  dinsdag 21 maart 2006 @ 04:48:34 #6
91333 displission
pi_36221812
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 04:46 schreef JeRa het volgende:
Een tijdelijke overbelasting van de neuroreceptoren in het netvlies ten gevolge van de enorme chaos die er zich de laatste seconden afspeelt in je hoofd?
Hmm..verklaar chaos? Ik denk juist dat je heel veel dingen gaat loslaten en dat er nog weinig overblijft om te zien.
pi_36221813
Maar serieus TS, misschien handig als je even kort aangeeft over wat voor 'licht' je het hebt?
pi_36221815
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 04:48 schreef JeRa het volgende:
Maar serieus TS, misschien handig als je even kort aangeeft over wat voor 'licht' je het hebt?
Men zegt wel eens dat als je sterft, je een tunnel van licht ziet. Daar kun je naar toebewegen om de eeuwigheid tegenmoet te gaan. Een soort van weg naar de gene zijde.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 04:50:46 #9
91333 displission
pi_36221816
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 04:47 schreef Infinity123 het volgende:

[..]

We kunnen slechts hopen dat het de waarheid is
We? hmm..ben je niet van mening dat dit jouw "verklaring" is infinity? Iedereen heeft er toch andere gedachte bij. Je geloof zou je bij jezelf moeten houden en kunnen delen met anderen. Toch?
pi_36221818
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 04:50 schreef Infinity123 het volgende:

[..]

Men zegt wel eens dat als je sterft, je een tunnel van licht ziet. Daar kun je naar toebewegen om de eeuwigheid tegenmoet te gaan. Een soort van weg naar de gene zijde.
Hoe is men op dat idee gekomen?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 04:53:56 #11
91333 displission
pi_36221821
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 04:48 schreef JeRa het volgende:
ok..dat kan ik doen..maar aan de andere kant zou ik dat wel doen?

Nou omdat je het vraagt dan De laatste dagen heb ik erg veel vormen van verlichting gezien. Zowel in mensen als in mezelf. Ik hoopte eigenlijk dat jullie jezelf in de hand weten te houden als het zover is..daarmee bedoel ik..het is niet mijn bedoeling dat het een zooitje wordt.

Ik heb het hier over universeel licht. Wat overal in het heelal te voelen is.
pi_36221822
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 04:50 schreef displission het volgende:

We?
Ja, mensen die net als ik geloven in een verbeterd bestaan na deze werkelijkheid.
quote:

hmm..ben je niet van mening dat dit jouw "verklaring" is infinity?
Verklaring, nee.
Hoop, ja
quote:

Iedereen heeft er toch andere gedachte bij. Je geloof zou je bij jezelf moeten houden en kunnen delen met anderen. Toch?
Natuurlijk, iedereen heeft andere ideeën/hoopt op andere dingen.
Geloof moet je zeker kunnen delen, of diegene het aanneemt is een tweede.
pi_36221823
quote:

[..]

Iedereen heeft er toch andere gedachte bij. Je geloof zou je bij jezelf moeten houden en kunnen delen met anderen. Toch?
Wáár heeft iedereen een andere gedachte bij? Het fenomeen 'tunnel met licht'? Hoe is men op dat fenomeen gekomen?
pi_36221825
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 04:53 schreef JeRa het volgende:

[..]

Hoe is men op dat idee gekomen?
Geen idee

misschien is het idd wel een reactie van de ogen en hersenen, waarom niet.
pi_36221826
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 04:53 schreef displission het volgende:

[..]

Ik heb het hier over universeel licht. Wat overal in het heelal te voelen is.
Kijk, nu komen we ergens. Als ik dat universele licht - dat overal in het heelal te voelen is - niet voel, kan ik dan nog wel antwoord geven?
pi_36221828
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 04:56 schreef JeRa het volgende:

[..]

Kijk, nu komen we ergens. Als ik dat universele licht - dat overal in het heelal te voelen is - niet voel, kan ik dan nog wel antwoord geven?
Wat mij betreft wel, je kan allicht een idee hebben en je gedachte delen
  dinsdag 21 maart 2006 @ 04:57:39 #17
91333 displission
pi_36221829
Omdat mensen zeiden dat ze dat hebben gezien, maar dat komt dan weer overeen met jouw chaos theorie.

Kijk naar de wereld Jera, zoveel verschillende geloven, of ga jij mij vertellen dat het anders is?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 04:58:40 #18
91333 displission
pi_36221832
Ja jera door naar je gevoel te luisteren..
pi_36221843
Maar nu zou ik een mening kunnen vormen over iets wat voor mij überhaupt geen vorm heeft. Het is iets dat voorkomt maar niet tastbaar is, iets dat je kunt voelen maar wat ik niet voel.

Feitelijk is het zo dat áls ik iets voel, zij het nu fysiek of psychisch, ik het altijd op een bepaalde plek kan lokaliseren. Is dit bij jou ook het geval bij het licht waar je het over hebt, displission?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 05:07:28 #20
91333 displission
pi_36221851
Ik weet niet wat jij voelt..ik kan toch niet in je lichaam kruipen? Je zegt dat je het kan lokaliseren, nou ok lijkt me een mooi startpunt. Bij mij speelt alles in mijn hoofd af..verder heb ik geen gevoel meer. Op mijn werk zweef ik bijna, maar ik kan wel gewoon werken en mijn concentratie is op en top.
pi_36221853
Maar wat ik juist zo apart vind aan je uitleg is dat jij dit licht kennelijk altijd ervaart. Terwijl je eigenlijk zou 'verwachten' dat een licht geassocieerd met psychisch sterven pas helemaal op het einde komt, of heb je er een bredere betekenis achter?
pi_36221860
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 04:50 schreef Infinity123 het volgende:

[..]

Helaas heeft nog geen dode dat bevestig , ik denk gewoon een tijdelijk overbelasting van de ogen van iemand die weer bijkomt (aangezien dit dus van 'bijna dode' kwam
Ik heb ook wel eens vel wit licht in tunnel visie gezien toen ik weer bij kwam in de ring na een knock out tijdens een thaibox wedstriijd, ben ik dan ook dood geweest

edit: dat was dus gewoon de lamp boven de ring maar heel fel
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  dinsdag 21 maart 2006 @ 05:15:38 #23
91333 displission
pi_36221861
Vroeger voelde ik er weinig van, maar moet ook eerlijk zeggen..heb niet zo'n heel veel zin in een heel erg diep gesprek nu daarover wat er vroeger is gebeurt.

Ik kan je wel vertellen..dat op het moment dat je de eerste keer "psychisch" doodgaat de rest van je leven bij je blijft en dat je het vaker kan ervaren..een trede "hoger" gaat als het ware..in ontwikkeling..

Naar mijn mening is het lichaam slechts stoffelijk..en als je dood gaat ga je dood, maar naar goed te luisteren en ook wat jij doet zelfs..het te lokaliseren..kom je een heel eind.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 05:45:10 #24
91333 displission
pi_36221906
Wat overblijft zijn herinnerringen en materieele zaken die de overleden persoon achterlaat. Die kan hij/zij niet meenemen natuurlijk. Het vergeten van familie en vrienden gaat ook heel moeilijk omdat je daar vandaan komt..en je ouders, broers en zussen. Ze zullen misschien wel goed voor zichzelf kunnen zorgen, het leven gaat toch gewoon door, maar missen jah, dat mag altijd..en als je dan door die tijdloze barriere vliegt als je dood bent gegaan, wie weet kom je elkaar dan weer tegen.

Laten we leren en vooral goed luisteren naar elkaar..dan komen we er wel..het spirituele is voor iedereen beschikbaar ben ik van mening..maar probeer een juiste balans in dat leven te vinden..af en toe kan het natuurlijk wel extreem zijn..dat kan jah..en je kunt zoals mij misschien wel extreem doorgaan met bepaalde zaken..maar als jullie ooit van mening zijn dat dit moet ophouden dan zeg je dat maar tegen me..als je me kent..en ik zal proberen een oplossing ervoor te vinden..maar ik heb nog niemand horen klagen

toevoeging--en ik denk ook dat dit universele licht alleen maar mooier kan worden

terugkijken naar het verleden..om te leren jah
pi_36225742
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 04:45 schreef Infinity123 het volgende:
Dat soort licht was vaak aanwezig bij dromen die ik als jong meisje bijna dagelijks had (terug kerende droom).
Ik was mij ervan bewust dat het licht zo helder/wit (als niets en tegelijkertijd voelde het als het al) was dat mijn ogen pijn zouden moeten doen, en toch deed het dat niet, ik leek anders te kijken. Het waren hele prettige dromen en altijd was mijn zus bij mij. (mijn zus is vrij jong overleden, nog voordat ik geboren ben)
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')