abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 maart 2006 @ 11:23:34 #51
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_36258491
Hey, handige dingen!!
Met wat lenige vingers zijn die ook wel zelf in elkaar te knutselen denk ik

Naja, in m'n huisje heb ik een badkamer van 2 vierkante meter.., maar ik ben van plan een slaapkamertje om te bouwen te badkamer. En dan heb ik wel ruimte voor zo'n opbergkruk
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  woensdag 22 maart 2006 @ 11:27:22 #52
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_36258617
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 11:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hey, handige dingen!!
Met wat lenige vingers zijn die ook wel zelf in elkaar te knutselen denk ik

Naja, in m'n huisje heb ik een badkamer van 2 vierkante meter.., maar ik ben van plan een slaapkamertje om te bouwen te badkamer. En dan heb ik wel ruimte voor zo'n opbergkruk
Tis handig hoor. En lekker zittend aan de wasbak je tandjes poetsen
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_36271798
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:05 schreef Duderinnetje het volgende:
Radiator-ombouw
Achter in de huiskamer hebben wij de lelijkste radiator van Groningen hangen. Reden genoeg om daar een kek ombouwtje omheen te maken. Wie heeft daar ervaring mee en weet hoe dit moet (in leken-taal)? En is er niet eens wat leukers te verzinnen dan dat rotan-achtige middenwerk wat altijd in die ombouwen zit? Graag ideeën en tips. De radiator meet overigens 93 cm breed, 115 hoog en 23 diep.
[afbeelding]
Ik zou geen tijd en moeite besteden aan een ombouw. Zoek een radiator met ongeveer dezelfde capaciteit maar dan in 'design'.

Kost iets meer, is veel minder werk en is wel mooi.

Met een ombouw heb ik altijd zoiets van: "He, iemand die een lelijke radiator weg probeert te werken"
pi_36271929
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 00:07 schreef Duderinnetje het volgende:
Tips voor het ophangen van badkamerkastjes en dus boren in voegen/tegels welkom
Schilderstape plakken, aftekenen en boren (NIET in de hamerstand). Na het boren tape weghalen.
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:21:17 #55
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_36272010
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:14 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Ik zou geen tijd en moeite besteden aan een ombouw. Zoek een radiator met ongeveer dezelfde capaciteit maar dan in 'design'.

Kost iets meer, is veel minder werk en is wel mooi.

Met een ombouw heb ik altijd zoiets van: "He, iemand die een lelijke radiator weg probeert te werken"
Dat is zeker het plan. Maar véél later. Dan wil ik het liefst alle radiatoren vervangen door die mini-mini-dingen of nóg liever de hele boel de kruipruimte in werken. Dat is iets voor na een paar jaartjes sparen

Maar zo lang moet er een ombouw om. Want een tussenoplossing met een designradiator (die ik trouwens meestel foeilelijk vind ) is ook weer zo... tussen.

Je hebt wel gelijk hoor, met die ombouwen. Het is een vlag op een modderschuit natuurlijk, maargoed, het moet maar even zo.
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:23:38 #56
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_36272088
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:18 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Schilderstape plakken, aftekenen en boren (NIET in de hamerstand). Na het boren tape weghalen.
En dan hup door dat tape heen boren?

Overigens proberen we in de voegen te boren maar de schroeven lijken me daar op het eerste gezicht te fors voor.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator woensdag 22 maart 2006 @ 18:26:04 #57
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:28:56 #58
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_36272234
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:26 schreef Vonkenboer het volgende:
Is gewoon mooi schuren en schilderen geen oplossing dan ?
Neh... als er een ombouw omzit en ik die meeschilder met de muur valt het net iets minder op denk ik.

En dan kan er nog een vaassie blommen op staan, want je begrijpt dat ik niet wéét waar ik de bossen moet laten sinds ik met Arty samenwoon
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator woensdag 22 maart 2006 @ 18:30:01 #59
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_36272446
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:23 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

En dan hup door dat tape heen boren?

Overigens proberen we in de voegen te boren maar de schroeven lijken me daar op het eerste gezicht te fors voor.
Nooit iets ophangen door in een voeg van het tegelwerk te boren. Daarmee beschadig je namelijk direct 2 tegels ipv 1.

En ja, hup door de tape heen boren, daarmee voorkom je dat de boor wegglijdt. Ik hoor ook nog wel eens tips over een metaalboortje gebruiken, maar dat weet ik niet zeker.

In mijn post over die ombouw stond desgn tussen aanhalingstekens, en dat was neit voor niets. Waarom dat design heet weet ik niet.

Overgins zijn er wel mooie radiatoren voor in een woonkamer zonder dat het heel duur is.

Kijk eens naar een Radson Planora (Dacht ik, heeft platte voorkant) en laat die in dezelfde RAL kleur spuiten als je muur. Of contrasterend...
pi_36280905
Deel drie al! Ik blijf het braaf volgen
pi_36308127
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:35 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Nooit iets ophangen door in een voeg van het tegelwerk te boren. Daarmee beschadig je namelijk direct 2 tegels ipv 1.

En ja, hup door de tape heen boren, daarmee voorkom je dat de boor wegglijdt. Ik hoor ook nog wel eens tips over een metaalboortje gebruiken, maar dat weet ik niet zeker.

In mijn post over die ombouw stond desgn tussen aanhalingstekens, en dat was neit voor niets. Waarom dat design heet weet ik niet.

Overgins zijn er wel mooie radiatoren voor in een woonkamer zonder dat het heel duur is.

Kijk eens naar een Radson Planora (Dacht ik, heeft platte voorkant) en laat die in dezelfde RAL kleur spuiten als je muur. Of contrasterend...
[afbeelding]
Dit is "design"? . Ik vind het echt wanstaltig lelijk, zo'n grote loodgrijze plak tegen de muur. . Dan duizend keer liever een met liefde in elkaar geklust krak-en-mikkig houten zelfmaak-ombouwtje erom heen.

Hebben jullie niet nog wat meer foto's van jullie huis Dude, van de inrichting ofzo.? . Ik vind het huis echt heul mooi. .
No fuck all, no disco, no heart, no soul.
  donderdag 23 maart 2006 @ 21:49:25 #63
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_36310254
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 20:47 schreef beatmeisje het volgende:

[..]

Dit is "design"? . Ik vind het echt wanstaltig lelijk, zo'n grote loodgrijze plak tegen de muur. . Dan duizend keer liever een met liefde in elkaar geklust krak-en-mikkig houten zelfmaak-ombouwtje erom heen.

Hebben jullie niet nog wat meer foto's van jullie huis Dude, van de inrichting ofzo.? . Ik vind het huis echt heul mooi. .
?

Interieurfoto's volgen zodra we alles een beetje op z'n plek hebben. Arty en ik doen best een heleboel, maar niet alles is foto-waardig. Oftewel: we leven nu nog echt in een zooitje en menigeen vindt dat belachelijk na al die tijd, maar wij zijn hier nu eenmaal niet zo vaardig in het Grote Beslissen en Doen .

[ Bericht 4% gewijzigd door Duderinnetje op 23-03-2006 21:57:27 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_36311318
Das niet belachelijk Dude! Alles op zien tied!

We hebben nu een zoekopdracht uitstaan!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_36311606
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 20:47 schreef beatmeisje het volgende:

[..]

Dit is "design"? . Ik vind het echt wanstaltig lelijk, zo'n grote loodgrijze plak tegen de muur. . Dan duizend keer liever een met liefde in elkaar geklust krak-en-mikkig houten zelfmaak-ombouwtje erom heen.

Hebben jullie niet nog wat meer foto's van jullie huis Dude, van de inrichting ofzo.? . Ik vind het huis echt heul mooi. .
Ik zeg niet dat dit design is Ik geef aan dat er mooie radiatoren zijn (plat, dus niet geribbeld) die in elke RAL kleur te krijgen zijn. Zodat je iets contrasterends kunt kiezen (zie foto) of iets onopvallends (Zodat het wegvalt).

Dat was de strekking van mijn post, en niet dat je er ook mooie loodgrijze plakken zijn.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 10:21:32 #66
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_36320806
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 22:19 schreef clauwheee het volgende:
Das niet belachelijk Dude! Alles op zien tied!

We hebben nu een zoekopdracht uitstaan!
Nou ik baal er zelf soms wel van hoor, dat we maar niet opschieten
Maar Arty heeft vandaag een vrije (klus)dag genomen Dat die samenvalt met de levering van een langverwacht computerspel is toeval

Jaaaaa zoekopdracht
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 25 maart 2006 @ 08:05:35 #67
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_36347888
Goeie morgen Duudje

Ik was vanochtend zo aan het lopen met m'n 2 krantenwijken, en die tijd gebruik ik altijd nuttig door over dingetjes na te denken

Ik was over m'n toekomstige huisje aan het nadenken, en dan met name de wasbak die in de grote slaapkamer zit. Ik vind het wel handig, maar m'n wil het niet hebben
Natuurlijk ben ik de man enzo, dus mijn wil is.., naja, je snapt m wel. Maar aangezien ik niet geheel onsympathiek ben, had ik bedacht om een kast om de wasbak heen te bouwen.
Het ziet er dan gewoon uit als een kledingkast met laden onder, en deurtjes erboven. En achter de deurtjes zit dan de wasbak

En nu het punt van mijn verhaal:
Is dit geen goede oplossing voor je radiator probleem???
Koop bij de bouwmarkt, Ikea, kringloopwinkel, of waar dan ook, een kastje met louvredeurtje. Sloop, danwel demonteer, de achterkant er af, en schuif het over je radiator heen. En met louvre deurtjes komt de warmte er wel uit denk ik.
Dan heb je iig niet zo'n ombouw waarvan iedereen weet dat er een lelijke radiator achter zit. Maar het ziet er gewoon uit als een leuk kastje. Pas als mensen er voor staan merken ze dat er warmte uitkomt

Nu ja, misschien kun je wat met dit idee
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zaterdag 25 maart 2006 @ 10:04:40 #68
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_36348667
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 08:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
Goeie morgen Duudje

Ik was vanochtend zo aan het lopen met m'n 2 krantenwijken, en die tijd gebruik ik altijd nuttig door over dingetjes na te denken

Ik was over m'n toekomstige huisje aan het nadenken, en dan met name de wasbak die in de grote slaapkamer zit. Ik vind het wel handig, maar m'n wil het niet hebben
Natuurlijk ben ik de man enzo, dus mijn wil is.., naja, je snapt m wel. Maar aangezien ik niet geheel onsympathiek ben, had ik bedacht om een kast om de wasbak heen te bouwen.
Het ziet er dan gewoon uit als een kledingkast met laden onder, en deurtjes erboven. En achter de deurtjes zit dan de wasbak

En nu het punt van mijn verhaal:
Is dit geen goede oplossing voor je radiator probleem???
Koop bij de bouwmarkt, Ikea, kringloopwinkel, of waar dan ook, een kastje met louvredeurtje. Sloop, danwel demonteer, de achterkant er af, en schuif het over je radiator heen. En met louvre deurtjes komt de warmte er wel uit denk ik.
Dan heb je iig niet zo'n ombouw waarvan iedereen weet dat er een lelijke radiator achter zit. Maar het ziet er gewoon uit als een leuk kastje. Pas als mensen er voor staan merken ze dat er warmte uitkomt

Nu ja, misschien kun je wat met dit idee
De radiator moet wel blijven werken natuurlijk. Als je er een kast omheenzet waar de bovenkant dicht is dan werkt de confectiewarmte haast niet meer.

Wij hebben zelf nu ook van die Rob en Nico bouwmarkt koofjes. Ik heb er eigenlijk een hekel aan maar het is mooier dan een radiator in je kamer. Ook bij ons is de bovenkant dicht. Ik wil die dan ook nog gaan aanpassen. Ik ga er nog een paar gleuven in maken zodat de warmte nog wel gewoon naar boven weg kan.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 19:20:41 #69
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_36361525
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 10:04 schreef marky het volgende:

[..]

De radiator moet wel blijven werken natuurlijk. Als je er een kast omheenzet waar de bovenkant dicht is dan werkt de confectiewarmte haast niet meer.

Wij hebben zelf nu ook van die Rob en Nico bouwmarkt koofjes. Ik heb er eigenlijk een hekel aan maar het is mooier dan een radiator in je kamer. Ook bij ons is de bovenkant dicht. Ik wil die dan ook nog gaan aanpassen. Ik ga er nog een paar gleuven in maken zodat de warmte nog wel gewoon naar boven weg kan.
Ik weet niet eens wat confectiewarmte is...
Maargoed, in zo'n kast kan je natuurlijk net zo goed sleuven maken als in je Rob-en-Nico-bouwmarkt-koofje
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zaterdag 25 maart 2006 @ 19:45:15 #70
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_36362283
Ik vind het wel een goed idee A_R, en dan met sleuven bovenin inderdaad.
Alleen raak ik dan wel een beetje in paniek om het zelf maken. Want als ik een kast in mijn kamer heb (of bouw) dan moet 'ie ook weer prachtig en passend en geweldig zijn en zo en dat kan ik niet bouwen. Ik zou dan graag willen dat hij bij de paneeldeuren past bijvoorbeeld en dat het lijkt alsof hij al 80 jaar in dit huis zit.

Zo handig ben ik gewoon niet
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 25 maart 2006 @ 19:51:32 #71
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_36362481
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 19:45 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vind het wel een goed idee A_R, en dan met sleuven bovenin inderdaad.
Alleen raak ik dan wel een beetje in paniek om het zelf maken. Want als ik een kast in mijn kamer heb (of bouw) dan moet 'ie ook weer prachtig en passend en geweldig zijn en zo en dat kan ik niet bouwen. Ik zou dan graag willen dat hij bij de paneeldeuren past bijvoorbeeld en dat het lijkt alsof hij al 80 jaar in dit huis zit.

Zo handig ben ik gewoon niet
Heb je een handige man misschien??

[ Bericht 1% gewijzigd door Automatic_Rock op 25-03-2006 20:36:59 ]
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zaterdag 25 maart 2006 @ 20:36:30 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36363832
Je zou eens bij een timmerman kunnen vragen Dude. Mss dat die wel een ombouw weet te fabriceren die bij jullie huis past...
Die panelen zijn zo na te frezen namelijk. En dan zou hij de randjes bijvoorbeeld op die manier kunnen frezen.
***
pi_36366077
Woei wat zijn jullie al ver, ziet er errug gezellie uit
Mooie tafel
  maandag 27 maart 2006 @ 13:18:41 #74
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_36402353
In dit stadium worden zelfs de kleinste stapjes iets om blij van te worden. Zoals de afwerking van onze houten vloer. Zojuist heeft de vloerenman kleine plintjes gelegd langs de al bestaande dikke plinten (die krijg je er nauwelijks af- originele bouwplinten- dus het was geen reële optie de bestaande plinten over de vloer te zetten). Gelukkig zijn de nieuwe plintjes vrij bescheiden en vallen ze niet erg op. Ze zijn uiteraard ook in dezelfde kleur als de vloer geolied.


Voor dat 'simpele'werkje kwam de vloerenleggen trouwens weer met grof geschut binnen! Het zag er indrukwekkend uit op het terras achter


In overleg met de vloerenlegger heb ik achter de grote servieskast een uitsparing gelaten, zodat hij zo strak mogelijk tegen de muur staat. Het is nogal een joekel en een kier van drie centimeter is geen gezicht. Het plintje wat er achter zou horen bewaren we geolied en al voor het geval de kast eens verplaatst wordt.


Bij de andere kastjes die nu (al dan niet tijdelijk) in de huiskamer staan is het 'kierprobleem' met een handig trucje opgelost: Onder de kast heeft de vloerenman stutjes gemaakt die het meubel enigszins achterover tegen de muur laten hellen. Even beitsen in de kleur van het meubel en het valt nauwelijks meer op.

Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 27 maart 2006 @ 13:28:27 #75
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_36402590
Afgelopen weekend heeft Arty heldenwerk verricht door wat dingen in de badkamer in orde te maken. Eindelijk bergruimte voor al mijn potjes en crèmetjes en flosjes en haarmaskertjes en bindweefselverstevigers en crèmespoelinkjes en bodylotionnetjes en al die andere zaken die mij zo stralend en jong houden
Hier zit dat allemaal in, die geheimen van mijn eeuwige jeugd:

Zul je denken: ja nou en, een kastje. Maar het punt is dat het een raar smal stukje muur betrof waar je niet zomaar een standaard badkamerkastje tegenaan kan schroeven. En het moest ook weer niet te diep zijn want dat zou geen gezicht zijn en het moest natuurlijk een beetje passen bij de rest hè? Bij de Ikea twee smalle kastjes aangeschaft die naar onze zin waren, waarvan Arty er eentje op de kop heeft gehangen zodat het net een kast uit één stuk lijkt. Paste precies op dat strookje muur.

Handdoeken konden we ook al niet kwijt in de badkamer, maar daar hebben we zoals gezegd opbergkrukjes voor gekocht. Door Arty op hoogte gezaagd zodat ze onder de wasbakken passen:


Wij vinden het er mooi uitzien zo
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')