Als een oud boek boven een mensenleven gaat voor iets onbenulligs als het wisselen van sekte dan vind ik dat daar best het "mens zijn" stopt.quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:24 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik vind het net zoiets doms als roepen dat Ali die op mannen valt daarom geen moslim is.
Dat vinden die Afghanen nou ook van christenen. Spiegel?quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:12 schreef Mikrosoft het volgende:
Tegen de ex-moslim wordt geen doodstraf geëist vanwege stelen, vernielen of een geweldsdelict. Nee, hij heeft de moslimsekte verlaten voor een andere sekte en daarvoor dien je letterlijk dood te bloeden volgens barbaarse Afghanen. Dat zijn geen mensen meer.
Ik vind het ook ridicuul hoor, maar vergeet niet dat die mensen in een compleet andere wereld leven als jij en ik en er dus ook compleet andere argumenten op na houden. Het zou ze wél sieren om dan ook geen mening te hebben over andere landen, dat is alleen teveel gevraagd.quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:29 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Als een oud boek boven een mensenleven gaat voor iets onbenulligs als het wisselen van sekte dan vind ik dat daar best het "mens zijn" stopt.
Dat vinden ze ja, maar tegen een ex-christen wordt niet de doodstraf geëist vanwege bekering tot de islam. Hou je spiegel dus maar.quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:31 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat vinden die Afghanen nou ook van christenen. Spiegel?
Oeh, wat draaien we wee als vanouds om de hete brij heenquote:Op donderdag 23 maart 2006 14:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Jij als buitenstaander mag het interpreteren zoals je wilt. Iets wat fout is in jouw ogen hoeft niet fout te zijn in andermans ogen, vooral als deze fout internationaal niet een erkend is.
[..]
Het seculiere bestel op de schop zal het laatste zijn wat de Turkse staat ten goede kan komen. Overigens is de term "seculier" te groot voor wat er in Turkije gangbaar is.quote:Dát is juist de fout geweest van Ataturk. Het volk wil geen scheiding van godsdienst en staat en gelukkig komt daar nu langzaamaan verandering in. Godsdienst kan namelijk prima samen met een staat.
[..]
Als je die link van me gelezen had, dan wist je dat er voldoende animo maar een hoop tegenwerking is.quote:Kerken mogen gebouwd worden, maar blijkbaar is er onvoldoende animo.
Nee, je krijgt er alleen een boete voorquote:Verbod op niet-turkse letters bestaat niet.
Volgens mij mogen die letter-leestekencombi's wel in Nederland. Een vriendin van me heeft zeer Turkse namen voor haar kroost inclusief die tekens (Gülzen o.a.). En van minderheden in eigen land verwachten dat ze de spelling van hun taal aan gaan passen zodat hij overeenkomt met die van jou is geen teken van vrijheid.quote:Je kunt alleen niet een naam laten registreren als je systeem die letters niet accepteert. Nederlandse systemen accepteren ook geen ü, ç, ğ, enz. Daar heb ik vrede mee en daar pas ik me ook op aan.
Én de wetgeving. Wat stond er nou ook alweer op de FP een paar maanden terug? Ga ff Googelen dalijk.quote:Er is niets mis met de vrouwenrechten, er is iets mis met de opvoeding.
Tuurlijk. Ook knallen Frankrijk en Griekenland hun minderheden in de regel een pietsje minder snel af.quote:Turkije kent grotere minderhedenrechten dan een Frankrijk of een Griekenland, beide EU staten. Gekke wetjes is een subjectief begrip en dus niet relevant.
[..]
Ik heb gewoon interesse in dat deel van de wereld en de er heersende denkwijzen. Kwestie van algemene ontwikkeling. Daarnaast heb ik speciale belangstelling voor wat ideologieën met een heel volk kunnen doen, ten goede of ten slechte.quote:Het latijnse alfabet is de een van de hoofdverantwoordelijken voor de staat waarin Turkije nu verkeerd. Afghanistan staat nog mijlen ver van het Turkse model af.
Wat is trouwens jouw interesse in Turkije en de Islam, behalve je zoektocht naar aanknopingspunten om het armeense standpunt te verdedigen?
Nee, maar je dehumaniseert wel even een hele bevolkingsgroep, precies hetzelfde proces als waarmee geweld tegen christenen in dat deel van de wereld gerechtvaardigd worden. Dus die spiegel blijft staan.quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:33 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Dat vinden ze ja, maar tegen een ex-christen wordt niet de doodstraf geëist vanwege bekering tot de islam. Hou je spiegel dus maar.
Lekker makkelijke antwoordquote:Op donderdag 23 maart 2006 14:12 schreef HiZ het volgende:
[..]
Heb je toevallig ook naar de topic titel gekeken?
Er is nu eenmaal niets menselijks aan het willen doden van iemand die van sekte wisselt.quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:41 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, maar je dehumaniseert wel even een hele bevolkingsgroep, precies hetzelfde proces als waarmee geweld tegen christenen in dat deel van de wereld gerechtvaardigd worden. Dus die spiegel blijft staan.
Tegenwerking is niet hetzelfde als een verbod. Zo wordt de bouw van een moskee in NL ook zo vaak mogelijk tegengewerkt. Wat is je punt?quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:40 schreef Mwanatabu het volgende:
Als je die link van me gelezen had, dan wist je dat er voldoende animo maar een hoop tegenwerking is.
Dat is de wet. Als je zelfs dan nog te dom bent om steevast letters in het systeem ingevoerd te krijgen die niet ingevoerd kunnen worden, dan verdien je ook een boete.quote:[..]
Nee, je krijgt er alleen een boete voor![]()
Ze mogen wel, maar dan komt er geen Gülzen uit, maar Gulzen. Çagla word Cagla. Niemand wordt gevraagd de spelling van de eigen taal aan te passen. Het is de eigen verantwoordelijkheid om de juiste balans te vinden.quote:[..]
Volgens mij mogen die letter-leestekencombi's wel in Nederland. Een vriendin van me heeft zeer Turkse namen voor haar kroost inclusief die tekens (Gülzen o.a.). En van minderheden in eigen land verwachten dat ze de spelling van hun taal aan gaan passen zodat hij overeenkomt met die van jou is geen teken van vrijheid.
Dat hangt er vanaf hoe breed jij vrouwenrechten ziet. Als 99% van de rechten van de vrouw gelijk zijn aan die van een man, vind ik dat voldoende. Een mierenneuker zou hier wel over kunnen vallen. Dus wanneer is het genoeg?quote:[..]
Én de wetgeving. Wat stond er nou ook alweer op de FP een paar maanden terug? Ga ff Googelen dalijk.
Afknallen? Zie jij elke minderheid dan als een terroristquote:[..]
Tuurlijk. Ook knallen Frankrijk en Griekenland hun minderheden in de regel een pietsje minder snel af.
Wat ik zei dus.quote:[..]
Ik heb gewoon interesse in dat deel van de wereld en de er heersende denkwijzen. Kwestie van algemene ontwikkeling. Daarnaast heb ik speciale belangstelling voor wat ideologieën met een heel volk kunnen doen, ten goede of ten slechte.
Hiz moet je niet al te serieus nemen. Hij is wat je tegenwoordig noemt een echte moslimhomo. Een moslim die het kontbeuken niet als onderdeel van de Islam ziet, wordt steevast door hem tot Mohammedaan of afvallig verklaard. Een echte kontebeuker dus.quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:43 schreef Slayage het volgende:
[..]
Lekker makkelijke antwoord![]()
Reageer eens inhoudelijk.
Hij is wel een homo, maar geen moslim hoor. Tenminste, dat is wat hij zelf zegt. Hij is ook geen Turk zover ik weet.quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:59 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Hiz moet je niet al te serieus nemen. Hij is wat je tegenwoordig noemt een echte moslimhomo. Een moslim die het kontbeuken niet als onderdeel van de Islam ziet, wordt steevast door hem tot Mohammedaan of afvallig verklaard. Een echte kontebeuker dus.
Je vergeet de tussen-n.quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:59 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Hiz moet je niet al te serieus nemen. Hij is wat je tegenwoordig noemt een echte moslimhomo. Een moslim die het kontbeuken niet als onderdeel van de Islam ziet, wordt steevast door hem tot Mohammedaan of afvallig verklaard. Een echte kontebeuker dus.
Het punt en grote verschil is dat er in de praktijk geen enkele kerk van de grond komt, en de moskeeën hier wel.quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Tegenwerking is niet hetzelfde als een verbod. Zo wordt de bouw van een moskee in NL ook zo vaak mogelijk tegengewerkt. Wat is je punt?
[..]
Letters afschaffen omdat een andere bevolkingsgroep ze dan lekker niet mag gebruiken...quote:Dat is de wet. Als je zelfs dan nog te dom bent om steevast letters in het systeem ingevoerd te krijgen die niet ingevoerd kunnen worden, dan verdien je ook een boete.
[..]
Ik zal het nog even navragen, maar dat kindje heet officieel ook gewoon Gülzen in paspoorten en GBA etc.quote:Ze mogen wel, maar dan komt er geen Gülzen uit, maar Gulzen. Çagla word Cagla. Niemand wordt gevraagd de spelling van de eigen taal aan te passen. Het is de eigen verantwoordelijkheid om de juiste balans te vinden.
[..]
Als het 100% gelijk is.quote:Dat hangt er vanaf hoe breed jij vrouwenrechten ziet. Als 99% van de rechten van de vrouw gelijk zijn aan die van een man, vind ik dat voldoende. Een mierenneuker zou hier wel over kunnen vallen. Dus wanneer is het genoeg?
[..]
Nee. Het perspectief om elke niet-Turk/moslim/Afghaan/Hutu als terrorist te zien is mij vreemd.quote:Afknallen? Zie jij elke minderheid dan als een terrorist
[..]
Ik weet niet waar je dat uit afleidt, maar goed. Welles-nietes.quote:Wat ik zei dus.
Tja, dat verbod moet wel eerst opgeheven worden natuurlijk.quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:02 schreef malcolm_x het volgende:
Naar een hoger niveau brengen door middel van een verbod op hoofddoeken op bijvoorbeeld scholen en uni's![]()
Feit is dat moslims in NL een aanzienlijk deel van de bevolking uitmaken en gewoon meer moskeecapaciteit nodig hebben. Het aanbod is in ruime mate voldoende voor de paar christenen in Turkije.quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:06 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het punt en grote verschil is dat er in de praktijk geen enkele kerk van de grond komt, en de moskeeën hier wel.
Je mag het interpreteren zoals jij wilt.quote:[..]
Letters afschaffen omdat een andere bevolkingsgroep ze dan lekker niet mag gebruiken...
Kijk dan ook gelijk eens na of Çağla voorkomt, wil je?quote:[..]
Ik zal het nog even navragen, maar dat kindje heet officieel ook gewoon Gülzen in paspoorten en GBA etc.
Dat is het nergens, ook niet in NL. Maak je daar eerst maar druk omquote:[..]
Als het 100% gelijk is.
Je zei het zelf, waarom draai je er omheen?quote:[..]
Nee. Het perspectief om elke niet-Turk/moslim/Afghaan/Hutu als terrorist te zien is mij vreemd.
Wie heeft het over iedereen Turk maken? Met welk model ben jij verwardquote:[..]
Ik weet niet waar je dat uit afleidt, maar goed. Welles-nietes.
Maar dat Aghanistan ver ver verwijderd is lijkt me duidelijk. Maar is het Turkse model überhaupt toepasbaar op een land met te weinig culturele dominantie? Pashtun in het zuiden, Oezbeken en Tadzjieken in het noorden. Daar is natuurlijk geen eenvormig model à la "iedereen is vanaf nu gewoon Turk" van te maken.
Wat is er volgens jou wél haalbaar en heilzaam in dezen?
O? OK. Dat verklaart het een en ander. Als het niet waar is moet ie het natuurlijk zeggen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:59 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ik zal de flamertjes maar eventjes negeren en antwoord geven op je vraag. Ik ben van mening dat heel veel mannetjes met enge ideeën zich moslim noemen en en passant dan ook nog beweren dat hun ideetjes islamitisch zijn. Dat zijn dan ook vaak het type mensen dat het acceptabel vindt om andere religies zonder enig respect te behandelen en als het zo uitkomt mensen om hun geloof te vermoorden.quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:43 schreef Slayage het volgende:
[..]
Lekker makkelijke antwoord![]()
Reageer eens inhoudelijk.
Noem het eerder verraadquote:Op donderdag 23 maart 2006 14:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Interne conflicten noem ik het maar voor het gemak.
Een interessante stelling, maar als we ervan uitgaan dat 85% van de Moslims op deze aardbol zichzelf tot de Soennitische Islam rekent, 10% zich tot de Sjietische, die ook een bepaalde vorm van de Soenna hebben. Blijft 5% over. Bevinden de "echte" Moslims zoals jij ze noemt ergens in die 5%?quote:Op donderdag 23 maart 2006 16:24 schreef HiZ het volgende:
Wat al deze mensen gemeen hebben met elkaar is dat ze minder geven om de Islam dan om de sprookjes die over Mohammed bijelkaar zijn gefantaseerd in de 9e eeuw. Om een onderscheid te maken tussen moslims en dat soort mensen noem ik hen Mohammedanen.
Als iemand steevast telkens weer in een discussie een moslim tot afvallig(Mohammedaan) verklaart, omdat die moslim onder andere het kontenbeuken niet tot de Islam rekent en de Islam weergeeft zoals het in de bronnen staat, dan kom je al gelijk bij zijn motieven. Net zoals bij Hirsi Ali. Dus is het relevant of die en die een kontenbeukende homomoslim is of niet.quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:02 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Je vergeet de tussen-n.
Waarom iemand zo zwart maken die inhoudelijk tracht te reageren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |